Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół z posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa - 19.05.2025

Protokół

z posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa.

Posiedzenie rozpoczęto 19-05-2025 o godz. 15:00, a zakończono o godz. 19:00 tego samego dnia.

W posiedzeniu wzięli udział:

  1. Chawełka Zbigniew
  2. Chwalczyk Rafał
  3. Pruski Olivia
  4. Karpinski Damian
  5. Pawełczyk- Zając Klaudia
  6. Sacha Renata
  7. Tarara Mateusz
  8. Zając Radosław
  9. Gaś Bożena

Porządek obrad:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Rozpatrzenie wniosku o najem lokalu z zasobu mieszkaniowego Gminy Dobrodzień
  3. Rozpatrzenie wniosku o nieodpłatne przejęcie drogi wewnętrznej w miejscowości Błachów
  4. Podjęcie uchwał w sprawie:
    1. zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Dobrodzień.
    2. ustanowienia pomników przyrody na terenie Gminy Dobrodzień
    3. ustanowienia nagrody Srebrnej Róży Dobrodzieńskiej w dziedzinie sportu
    4. ustanowienia nagrody Srebrnej Róży Dobrodzieńskiej w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury
    5. ustalenia zwrotu kosztów podróży służbowych radnych
    6. przyjęcia realizacji części zadania pn. ,, Dożynki Wojewódzkie 2025"
    7. zmiany wieloletniej prognozy finansowej
    8. zmiany do budżetu Gminy Dobrodzień na 2025 rok
    9. zwolnień od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców realizujących nowe inwestycje na terenie Gminy Dobrodzień
  5. Omówienie  sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2024 rok oraz sprawozdania finansowego.
  6. Sprawy różne.
  7. Zakończenie posiedzenia.

Przewodniczący Komisji poprosił wszystkich zebranych na posiedzeniu komisji o uczczenie minutą ciszy śmierci ks. Seniora Alfreda Waidoka, który 44 lata był proboszczem parafii
w Dobrodzieniu.

 

Punkt 1. Przyjęcie porządku posiedzenia

Przewodniczący Komisji przywitał zebranych radnych, Burmistrza Dobrodzienia, Zastępcę Burmistrza, Skarbnik Gminy, Beatę Bajorską- protokolant, Radcę Prawnego oraz zaproszonych gości. Następnie odczytał porządek posiedzenia, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

nieobecny

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

nieobecny

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

nieobecna

9

Sacha

Renata

nieobecna

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

nieobecny

 

Punkt 2. Rozpatrzenie wniosku o najem lokalu z zasobu mieszkaniowego Gminy Dobrodzień

Zastępca Burmistrza przedstawił radnym wniosek o wpisanie na listę osób oczekujących.

1.wniosek Pani  ………………o wpisanie na listę osób oczekujących o najem lokalu komunalnego.

Pani ……………..- 1 osoba dorosła + 1 dziecko,

Przewodniczący Komisji oddał pod głosowanie przedstawiony wniosek.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

nieobecny

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

nieobecny

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

nieobecna

9

Sacha

Renata

nieobecna

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

nieobecny

 

Na posiedzenie komisji przybyła radna Olivia Pruski.

Punkt 3. Rozpatrzenie wniosku o nieodpłatne przejęcie drogi wewnętrznej w miejscowości Błachów

Zastępca Burmistrza przedstawił wniosek mieszkańca w sprawie rozpatrzenie o nieodpłatne przejęcie drogi wewnętrznej w miejscowości Błachów oraz przedstawił w którym miejscu znajduje się w/w droga.

Po dyskusji radni przystąpili do głosowania.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

nieobecny

2

Chawełka

Zbigniew

PRZECIW

3

Chwalczyk

Rafał

PRZECIW

4

Gaś

Bożena

PRZECIW

5

Karpinski

Damian

PRZECIW

6

Miazga

Tomasz

nieobecny

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

PRZECIW

8

Pruski

Olivia

WSTRZYMAŁA SIĘ

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

PRZECIW

11

Zając

Radosław

nieobecny

 

Punkt 4. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Dobrodzień

Przewodniczący Komisji odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

nieobecny

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

nieobecny

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

nieobecny

 

  1. ustanowienia pomników przyrody na terenie Gminy Dobrodzień

Wiceprzewodnicząca Komisji odczytała projekt uchwały, po czym poddała go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

nieobecny

2

Chawełka

Zbigniew

WSTRZYMAŁ SIĘ

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

nieobecny

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

nieobecny

 

  1. ustanowienia nagrody Srebrnej Róży Dobrodzieńskiej w dziedzinie sportu

Wiceprzewodnicząca Komisji odczytała projekt uchwały, po czym poddała go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

nieobecny

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

WSTRZYMAŁ SIĘ

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

nieobecny

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

nieobecny

 

Na posiedzenie komisji przybył radny Radosław Zając.

  1. ustanowienia nagrody Srebrnej Róży Dobrodzieńskiej w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury

Wiceprzewodnicząca Komisji odczytała projekt uchwały, po czym poddała go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

nieobecny

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

WSTRZYMAŁ SIĘ

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

nieobecny

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. ustalenia zwrotu kosztów podróży służbowych radnych

Wiceprzewodnicząca Komisji odczytała projekt uchwały, po czym poddała go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

nieobecny

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

nieobecny

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

  1. przyjęcia realizacji części zadania pn. ,, Dożynki Wojewódzkie 2025"

Wiceprzewodnicząca Komisji odczytała projekt uchwały, po czym poddała go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

nieobecny

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

nieobecny

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zmiany wieloletniej prognozy finansowej

Głos zabrała Skarbnik Gminy omawiając zmiany wieloletniej prognozy finansowej oraz zmiany do budżetu gminy Dobrodzień na 2025 rok.

  1. Zgodnie ze złożonym wnioskiem z zebrania sołeckiego w Pludrach zmniejszono
    o 700,00 zł plan wydatków na zakup klimatyzacji do tzw. „starej szkoły’ jednocześnie zwiększając o tę kwotę plan wydatków na prace gospodarcze na terenie sołectwa. Poza w/w zmianą w załączniku dotyczącym funduszu sołeckiego skorygowano błąd
    w wierszach dot. sołectwa Rzędowice dostosowując zapisy do planu wydatków budżetu – projekty oświetlenia to w budżecie wydatki majątkowe (w zał FS błędnie wykazano w kol. wydatków bieżących).
  2. W związku ze wspólną organizacją wraz z Województwem Opolskim i Powiatem Oleskim dożynek Wojewódzkich w Dobrodzieniu wprowadza się środki na wydatki związane z tym wydarzeniem w kwocie 230.000,00 zł (92195) oraz dotacje na ten cel
    z Województwa w kwocie 150.000,00 zł i  z Powiatu w kwocie 30.000,00 zł.
  3. Najniższe oferty na zakupy w projekcie Cyberbezpieczny Samorząd przewyższają zaplanowane środki, dlatego konieczne jest zwiększenie planu wydatków majątkowych w rozdz. 75023 o 26.105,00 zł.
  4. Po rozstrzygnięciu przetargu zmniejsza się środki na remont Orlika o 579.000,00 zł jednocześnie zmniejszając plan dochodów na ten cel o 289.000,00 zł. (92601).
  5. W związku z planem budowy przez ZGKIM wodociągu na ul. Szkolnej w Błachowie wprowadza się dotacje celową na ten cel w wysokości 76.000,00 zł (01043)
    i jednocześnie rezygnuje się z dotacji na wykonanie przyłączy kanalizacyjnych do budynków gminnych – usuwając środki dotacji w kwocie 53.000,00 zł (70007).
  6. W związku z realizacją wyższego niż pierwotnie planowano zakresu zadań konieczne jest zwiększenie środków na:

- sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy o 50.000,00 zł (71004);

- podziały i operaty szacunkowe – grunty o 5.000,00 (70005);

- operaty szacunkowe mieszkań i inwentaryzacje budynków o 5.000,00 (70007);

- koszty funkcjonowania UM o 33.185,49, w tym odpisy na ZFSS o 16.885,49, PPK o 5.000,00; delegacje o 5.000,00, dostęp do programu LEX o 6.300,00 (75023);

- wydatki na promocję o 25.000,00 (75075);

- opłaty za usługi wodne o 4.000,00 zł (nowe decyzje) – 90001.

  1. Zmniejsza się plan wolnych środków o 68.709,51.

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

nieobecny

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

nieobecny

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zmiany do budżetu Gminy Dobrodzień na 2025 rok

Przewodniczący Komisji odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

nieobecny

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

nieobecny

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zwolnień od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców realizujących nowe inwestycje na terenie Gminy Dobrodzień

Wiceprzewodnicząca Komisji odczytała projekt uchwały, po czym poddała go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

nieobecny

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

nieobecny

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

Przewodniczący Komisji ogłosił 10 minut przerwy.

Punkt 5. Omówienie  sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2024 rok oraz sprawozdania finansowego.

Głos zabrała Skarbnik Gminy omawiając sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2024 rok oraz sprawozdanie finansowe.

Skarbnik Gminy przedstawiła wykonanie dochodów Gminy Dobrodzień w 2024r., wyjaśniła przyczyny niższych wpływów niż planowano w działach, których wykonanie nie przekroczyło 90% oraz przyczyny ponadplanowego wykonania dochodów.

Przedstawiła stan zaległości na koniec 2024r. i ich dynamikę na przestrzeni ostatnich lat oraz poinformowała o ilości wysłanych upomnień i tytułów wykonawczych.

Radni zapoznali się z wydatkami budżetu w 2024r. w poszczególnych działach klasyfikacji.

Skarbnik Gminy wyjaśniła przyczyny rozbieżności pomiędzy uchwalonym planem,
a wykonaniem oraz przedstawiła strukturę wydatków bieżących i majątkowych.

Przedstawiła wykonanie zadań majątkowych w 2024r.

Następnie omówiła osiągnięte przychody oraz wykonane rozchody budżetu w 2024r.

Radni zapoznali się ze sprawozdaniami finansowymi, sprawozdaniami budżetowymi sporządzonymi na dzień 31 grudnia 2024 oraz z informacją o stanie mienia. Porównano dane w nich zawarte z danymi wynikającymi z ksiąg rachunkowych.

Komisja po dokonaniu analizy i skontrolowaniu sprawozdania z wykonania budżetu oraz sprawozdań finansowych nie stwierdziła nieprawidłowości.

Punkt 6. Sprawy różne.

Burmistrz Dobrodzienia serdecznie zaprosiła radnych na uroczystość z okazji 35-lecia Samorządu Terytorialnego w dniu 9 czerwca 2025 roku o godz. 17.00 w Gminnym Ośrodku Kultury, Sportu i Biblioteki Publicznej.

Radny Radosław Zając- remont poddasza w świetlicy wiejskiej w Myślinie

Radna Sabina Dylong- Bartodziej- prośba o uprzątnięcie pozostałości po bocianim gnieździe w Ligocie Dobrodzieńskiej.

 Radna Renata Sacha- podziękowania do firmy TAURON za uprzątnięcie gniazd na słupach.

 

Punkt 7. Zakończenie posiedzenia.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie.

Protokołowała:
Beata Bajorska

PRZEWODNICZĄCY
Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego,
Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa
mgr Zbigniew Chawełka

PDFProtokół z 19.05.2025.pdf (1,06MB)