Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji oraz Komisji Rewizyjnej - 20.02.2025

Protokół

ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji oraz Komisji Rewizyjnej.

Posiedzenie Komisji rozpoczęto 20-02-2025 o godz. 15:00, a zakończono o godz. 21:50 tego samego dnia.

Obecność na posiedzeniu według załączonej listy obecności.

Porządek obrad:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia
  2. Wyrażenie zgody na podział działki nr 2281 i wydzieloną część sprzedać w drodze przetargu ograniczonego na rzecz sąsiadów działek przylegających
  3. Omówienie sprzedaży działek nr 1478,1479 w Dobrodzieniu przy ulicy Piastowskiej,
  4. Wyrażenie zgody na podział działki nr 919 oraz sprzedaż wydzielonej części działki w Dobrodzieniu
  5. Wyrażenie zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego w Bzinicy Nowej przy ul. Szkolnej 9
  6. Rozpatrzenie wniosku o najem lokalu z zasobu mieszkaniowego Gminy Dobrodzień
  7. Propozycje zasiedleń wolnych lokali z zasobu mieszkaniowego Gminy Dobrodzień.
  8. Podjęcie uchwał w sprawie:
    1. regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych  prowadzonych przez Gminę Dobrodzień
    2. udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych podmiotów oświatowych prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego działających na terenie Gminy Dobrodzień
    3. zamiaru przekształcenia Przedszkola Samorządowego w Pludrach z oddziałem zamiejscowym w Bzinicy Starej, wchodzącego w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. M. Konopnickiej w Pludrach Aleja Wyzwolenia 4b, poprzez likwidację oddziału zamiejscowego w Bzinicy Starej.
    4. zamiaru przekształcenia Publicznej Szkoły Podstawowej im. Powstańców Śląskich w Dobrodzieniu, ul. Piastowska 49 poprzez likwidację zamiejscowego oddziału przedszkolnego w Główczycach
    5. przyjęcia Programu Osłonowego „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025 w Gminie Dobrodzień
    6. ustanowienia tytułów "Honorowy Obywatel Miasta Dobrodzienia" i "Zasłużony dla Gminy Dobrodzień" oraz przyjęcia regulaminu określającego zasady i tryb nadawania tych tytułów
    7. zmiany wieloletniej prognozy finansowej
    8. zmiany do budżetu gminy Dobrodzień na 2025 rok
    9. szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Dobrodzień oraz jej jednostkom organizacyjnym
  9. Omówienie stawek podatku od środków transportowych
  10. Sprawy różne
  11. Przyjęcie protokołu z wspólnego posiedzenia komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji z dnia  23 stycznia 2025r.
  12. Zakończenie posiedzenia

 

Punkt 1. Przyjęcie porządku posiedzenia

Przewodniczący Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa dokonał otwarcia wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji. Serdecznie przywitał zebranych radnych, Burmistrza Dobrodzienia, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy, p. Beatę Bajorską oraz zaproszonych gości. Następnie został odczytany porządek obrad, po czym poddano go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

ZA

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

Punkt 2. Wyrażenie zgody na podział działki nr 2281 i wydzieloną część sprzedać
w drodze przetargu ograniczonego na rzecz sąsiadów działek przylegających.

Ze względu na nieobecność wnioskodawcy pominięto w/w punkt.

 

Punkt 3. Omówienie sprzedaży działek nr 1478,1479 w Dobrodzieniu przy ulicy Piastowskiej

Pracownik merytoryczny przedstawił wniosek złożony przez firmę …………………. . Wnioskodawca wnioskuje o wykup działek aby był właścicielem działek przez które będą przejeżdżały samochody dojeżdżające do firmy.

Dyskusja……….

Radny Damian Karpinski- czy jest możliwość zapisu w akcie notarialnym służebności drogi dla sąsiedniej firmy?

 

Po dyskusji radni nie głosowali. Zaproponowano wystąpienie do notariusza z zapytaniem czy jest możliwe ustanowienie służebności przechodu i przejazdu dla firmy sąsiedniej.

 

Punkt 4. Wyrażenie zgody na podział działki nr 919 oraz sprzedaż wydzielonej części działki w Dobrodzieniu

Pracownik merytoryczny przedłożył radnym wniosek Państwa ……………………. W sprawie wyrażenia zgody na podział działki nr 919 oraz sprzedaż wydzielonej części działki w Dobrodzieniu.

Dyskusja…..

Po dyskusji radni przystąpili do głosowania.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

PRZECIW

3

Chwalczyk

Rafał

PRZECIW

4

Czellnik

Mattheus

ZA

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

PRZECIW

6

Gaś

Bożena

WSTRZYMAŁA SIĘ

7

Karpinski

Damian

PRZECIW

8

Miazga

Tomasz

PRZECIW

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

PRZECIW

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

PRZECIW

14

Zając

Radosław

PRZECIW

 

Punkt 5. Wyrażenie zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego w Bzinicy Nowej przy ul. Szkolnej 9

Pracownik merytoryczny przedłożył radnym wniosek na wyrażenie zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego w Bzinicy Starej przy ul. Szkolnej 9.

Dyskusja….

Komisja nie głosowała. Zaproponowano konsultacje z geodetą w sprawie wydzielenia działki budowlanej oraz przeprowadzenie inwentaryzacji.

Punkt 6. Rozpatrzenie wniosku o najem lokalu z zasobu mieszkaniowego Gminy Dobrodzień

Pracownik merytoryczny przedstawił radnym wniosek o wpisanie na listę osób oczekujących.

1.wniosek Pana  ………………o wpisanie na listę osób oczekujących o najem lokalu mieszkalnego.

Pan ……………..- 1 osoba dorosła, bezdomna

Przewodniczący Komisji oddał pod głosowanie przedstawiony wniosek.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

2.wniosek Pani  ………………o wpisanie na listę osób oczekujących o najem lokalu mieszkalnego.

Pani ……………..- 2 osoby dorosłe, zamieszkała w ……………………

Po omówieniu wniosku Pani ……………….. radni nie głosowali, ze względu na ponowne dostarczenie niezbędnej dokumentacji potrzebnej do rozpatrzenia wniosku.

3..wniosek Pani  ………………o wpisanie na listę osób oczekujących o najem lokalu mieszkalnego.

Pani ……………..- 1 osoba dorosła + 3 dzieci, zamieszkała ……………………………….

Przewodniczący Komisji oddał pod głosowanie przedstawiony wniosek.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

Punkt 7. Propozycje zasiedleń wolnych lokali z zasobu mieszkaniowego Gminy Dobrodzień.

Pracownik merytoryczny przedstawił wniosek w sprawie propozycji zasiedlenia z zasobu mieszkaniowego Gminy Dobrodzień.

Propozycja zasiedlenia mieszkania jest propozycja dla Pani ……………. (1 osoba dorosła + 3 dzieci)

Radni przystąpili do głosowania.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

Punkt 8. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. ustanowienia tytułów "Honorowy Obywatel Miasta Dobrodzienia" i "Zasłużony dla Gminy Dobrodzień" oraz przyjęcia regulaminu określającego zasady i tryb nadawania tych tytułów

Sekretarz Gminy przedstawił radnym projekt uchwały wraz z omówieniem regulaminu określającego zasady i tryb nadawania tytułów.

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

ZA

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zmiany wieloletniej prognozy finansowej

Posiedzenie komisji opuścił radny Mattheus Czellnik.

Głos zabrała Skarbnik Gminy przedstawiając zmiany wieloletniej prognozy finansowej oraz zmiany do budżetu gminy Dobrodzień na 2025 rok.

  1. Zaktualizowano dopłaty z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych tj. zwiększono plan dochodów bieżących w dz. 600 o 1.838,40 zł tj. dostosowano do kwoty dofinansowania wynikającej z podpisanej umowy. Zaktualizowano również  wartość dotacji dla ZGKIM zwiększając ją o 94,74 zł (rozdz. 60004)
  2. Zmiany planu dochodów bieżących w dz. 758 związane są ze zmianą rozporządzenia w sprawie klasyfikacji budżetowej.
  3. Wprowadzono dotację dla ZGKIM na wykonanie przyłączy kanalizacyjnych do budynków komunalnych na kwotę 53.000,00 zł (rozdz. 70007). Zakład nie zrealizował w całości zadania w roku 2024r.
  4. Wprowadzono nowe zadanie inwestycyjne – montaż systemu klimatyzacji w budynku UM na kwotę 140.000,00 zł (rozdz. 75023) – kwota szacunkowa.
  5. Wprowadzono plan wydatków majątkowych w celu przekazania środków na Fundusz wsparcia policji na dofinansowanie zakupu samochodu dla komisariatu w D-niu – kwota 10.000,00 (rozdz. 75405)
  6. Po wybraniu wykonawcy najtańsza oferta naprawy dachu na PSP w Pludrach przekroczyła planowaną kwotę o 3000,00 zł. Dlatego uzupełnia się kwotę na remonty i przeglądy w tej jednostce o 3.000,00 zł (rozdz. 80101)
  7. W PSP w Dobrodzieniu uległa awarii obieraczka. Naprawa jest bezzasadna (sprzęt przestarzały) dlatego wprowadza się środki na zakup nowej – kwota 13.000,00 zł. (rozdz. 80148)
  8. Zgodnie z zawartą umową zwaloryzowano  płatności za wynajem urządzeń oświetleniowych, w związku z czym konieczne jest zwiększenie środków na ten cel o 1.677,72 zł. (rozdz. 90015)
  9. W związku z egzekucją należności budżetu państwa z tytułu nienależnie pobranych świadczeń konieczne jest zwiększenie dochodów i wydatków w rozdz. 85502 o 10.000,00 zł.
  10. Po otrzymaniu wniosku w sprawie zmian zadań funduszu sołeckiego sołectwa Szemrowice i Rzędowice dokonano szeregu zmian w planie wydatków w  rozdz. 60016, 75412, 90004, 90095 i 92195 – szczegóły w załączniku nr 8 do uchwały.
  11. Niewykorzystane, otrzymane w 2024r. środki w wysokości 13.230,00 zł w ramach projektu Nie-sami-dzielni realizowanego przez MGOPS wprowadza się jako przychody 2025  jednocześnie zmniejszając plan dochodów bieżących o tę kwotę.  (rozdz. 85295)
  12. W celu zbilansowania budżetu zwiększa się przychody z tyt. wolnych środków o 218.934,06 zł

 

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał projekt uchwały, po czym przystąpiono do głosowania.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

nieobecny

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zmiany do budżetu gminy Dobrodzień na 2025 rok

Przewodniczący Komisji odczytał projekt uchwały, po czym przystąpiono do głosowania.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

nieobecny

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

Przewodniczący Komisji ogłosił 15 minut przerwy.

  1. zamiaru przekształcenia Publicznej Szkoły Podstawowej im. Powstańców Śląskich w Dobrodzieniu, ul. Piastowska 49 poprzez likwidację zamiejscowego oddziału przedszkolnego w Główczycach

Na posiedzenie komisji przybyli rodzice dzieci uczęszczających do oddziałów zamiejscowych w Bzinicy Starej oraz Główczyc.

Burmistrz Dobrodzienia przedstawiała radnym, rodzicom prezentację z kalkulacjami kosztów, wskaźnikiem urodzeń dzieci na przestrzeni ostatnich 5-ciu lat.

Radny Radosław Zając- dlaczego w Pludrach są tak wysokie koszty?

Radny Andrzej Sledziona- co z dowozem dzieci do Pluder i Dobrodzienia?

Mieszkanka Bzinicy Starej twierdzi, że dzieci nie mają dowozu do przedszkola w Pludrach.

Dyrektor NSP w Bzinicy Starej- gdzie w tym wszystkim jest dobro dzieci?

 

Posiedzenie opuściła radna Olivia Pruski.

Pan Joachim – obowiązkiem radnych oraz Burmistrza jest szukanie rozwiązań, a nie zamykanie wszystkiego na mniejszych wioskach.

Radna Klaudia Pawełczyk- Zając- nie uważam, że dzieciom stanie się krzywda. Dzieci z Rzędowic również codziennie rano dojeżdżają do przedszkola do Szemrowic komunikacją gminną.

Radna Sabina Dylong- Bartodziej- czy nie będzie lepszej integracji wśród dzieci jeśli będą miały kontakt z rówieśnikami?

Radny Radosław Zając- czy koszty ( 53%) na oświatę są mocno ograniczone?

Radna Renata Sacha- zostały przedstawione koszty poniesione przez organ wykonawczy, ale czy ktoś zapoznał się z kosztami jakie pozyskali mieszkańcy, ile pracy włożyli w utrzymanie placówki?

Pan Joachim- czy gmina nie może wnioskować do Ministerstwa Oświaty o zwiększenie dotacji?

Dyrektor NSP w Bzinicy Starej- czy można wnioskować aby z funduszu sołeckiego przeznaczyć część środków na remont chodnika do wejścia do szkoły?

Sołtys sołectwa Główczyce odczytała pismo skierowane do p. Burmistrz oraz radnych Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.

Radny Radosław Zając- czy były próby podejmowania działań aby ,, przyciągnąć” inne dzieci do swojej placówki?

Radna Renata Sacha- czy nie było można prędzej szukać rozwiązań, a nie od razu zamykać oddziały zamiejscowe?

P. Joachim- czy dzisiaj już zapadnie ostateczna decyzja o zamknięciu oddziałów zamiejscowych?

Po wysłuchaniu wszystkich pytań oraz niepewności mieszkańców p. Burmistrz odpowiedziała na pytania ponownie odnosząc się do przygotowanej prezentacji.

Dyskusja….

Po długiej dyskusji został odczytany projekt uchwały, po czym radni przystąpili do głosowania.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

WSTRZYMAŁ SIĘ

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

WSTRZYMAŁ SIĘ

4

Czellnik

Mattheus

nieobecny

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

PRZECIW

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

nieobecna

12

Sacha

Renata

PRZECIW

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

WSTRZYMAŁ SIĘ

 

  1. zamiaru przekształcenia Przedszkola Samorządowego w Pludrach z oddziałem zamiejscowym w Bzinicy Starej, wchodzącego w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. M. Konopnickiej w Pludrach Aleja Wyzwolenia 4b, poprzez likwidację oddziału zamiejscowego w Bzinicy Starej.

Przewodnicząca Komisji odczytała projekt uchwały, po czym radni przystąpili do głosowania.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

WSTRZYMAŁ SIĘ

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

WSTRZYMAŁ SIĘ

4

Czellnik

Mattheus

nieobecny

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

PRZECIW

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

nieobecna

12

Sacha

Renata

PRZECIW

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

WSTRZYMAŁ SIĘ

 

  1. regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych  prowadzonych przez Gminę Dobrodzień

Przewodniczący Komisji odczytał projekt uchwały, po czym radni przystąpili do głosowania. Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

nieobecny

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

nieobecna

12

Sacha

Renata

WSTRZYMAŁA SIĘ

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

  1. udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych podmiotów oświatowych prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego działających na terenie Gminy Dobrodzień

Posiedzenie opuściła radna Klaudia Pawełczyk- Zając.

Przewodniczący Komisji odczytał projekt uchwały, po czym radni przystąpili do głosowania.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

nieobecny

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

nieobecna

11

Pruski

Olivia

nieobecna

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

  1. przyjęcia Programu Osłonowego „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025 w Gminie Dobrodzień

Dyrektor MGOPS p. Klaudia Tkaczyk przedstawiła radnym projekt uchwały oraz odpowiedziała na pytania.

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał projekt uchwały, po czym radni przystąpili do głosowania.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

nieobecny

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

nieobecna

11

Pruski

Olivia

nieobecna

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

  1. szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Dobrodzień oraz jej jednostkom organizacyjnym

Przewodniczący Komisji odczytał projekt uchwały, po czym radni przystąpili do głosowania.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

nieobecny

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

nieobecna

11

Pruski

Olivia

nieobecna

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

  1. określenia warunków udzielenia bonifikat oraz wysokości stawek procentowych  

Przewodniczący Komisji odczytał projekt uchwały.

Radni rozpoczęli dyskusję…

Po dyskusji radni zawnioskowali o zmiany w projekcie uchwały aby obradować na XII Sesji Rady Miejskiej.

W związku w powyższym głosowanie się nie odbyło.

 

Punkt 9. Omówienie stawek podatku od środków transportowych

Skarbnik Gminy wraz z p. Burmistrz przedstawili radnym obecnie obowiązujące stawki podatku od środków transportowych.

Dyskusja……

Po omówieniu przez radnych różnych propozycji, radni postanowili, że na obecną chwilę stawki nie zostaną zmieniane.

 

Punkt 10. Sprawy różne

Przewodniczący Komisji odczytał pismo mieszkańca w sprawie ustanowienia strefy wyłączonej z parkowania- koperty- po przeanalizowaniu sytuacji mieszkańca, radni popierają jego wniosek.

Przewodniczący Komisji odczytał również wniosek p. Jacka, który był obecny na posiedzeniu komisji.

Radny Damian Karpinski- odniósł się do przedłożonego wniosku i poinformował pozostałych obecnych iż uchwała została podjęta prawidłowo. Nadzór w ustawowym terminie nie wszczął postepowania nadzorczego w sprawie przytoczonej uchwały. W związku z czym jest ona prawomocna.

Wnioskodawca się z tym nie zgadza i wnioskuje o wydanie kopii opinii z sanepidu, oraz o przedłożenie dokumentacji o przeprowadzonych konsultacjach społecznych.

 

Punkt 11. Przyjęcie protokołu z wspólnego posiedzenia komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji z dnia  23 stycznia 2025r.

 

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt protokołu z wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji z dnia  23 stycznia 2025r.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

nieobecny

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

nieobecna

11

Pruski

Olivia

nieobecna

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

Punkt 12. Zakończenie posiedzenia

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Komisji zakończył wspólne  posiedzenie.

Protokołowała:
Beata Bajorska

PRZEWODNICZĄCY
Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego,
Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa
mgr Zbigniew Chawełka

PDFProtokół z 20.02.2025.pdf (1,69MB)