Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia - 23.01.2025

Protokół

ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia.

Posiedzenie Komisji rozpoczęto 23-01-2025 o godz. 15:00, a zakończono o godz. 20:55 tego samego dnia.

Obecność na posiedzeniu według załączonej listy obecności.

Porządek obrad:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia
  2. Raport diagnostyczny Dobrodzień 2035+- omówienie treści dokumentu, wnioski wynikające z opracowania.
  3. Omówienie stanu mieszkaniowego zasobu Gminy
  4. Zapoznanie się z informacją o stanie realizacji zadań związanych ze sportem
  5. Podjęcie uchwał w sprawie:
    1. przystąpienia do opracowania strategii rozwoju gminy Dobrodzień  na lata 2026-2035 oraz określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu strategii, w tym trybu konsultacji.
    2. zmiany uchwały nr XXVI/241/2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 8 lutego 2021 r. w sprawie utworzenia Gminnego Żłobka " Kraina Uśmiechu" w Dobrodzieniu
    3. nadania tytułu ,, Honorowy Obywatel Miasta Dobrodzienia”
    4. zmiany wieloletniej  prognozy finansowej
    5. zmiany do budżetu Gminy Dobrodzień na 2025 rok
    6. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Oleskiemu
    7. zmiany uchwały Nr XXVI/242/2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 8 lutego 2021 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za pobyt i wyżywienie dziecka w Gminnym Żłobku „Kraina Uśmiechu” w Dobrodzieniu
    8. przyjęcia rezolucji w sprawie ustanowienia w województwie opolskim roku 2025 Rokiem Tragedii Górnośląskiej
  6. Sprawy różne
  7. Przyjęcie protokołu z wspólnego posiedzenia komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji, Komisji Rewizyjnej z dnia  25 listopada 2024r.
  8. Zakończenie posiedzenia

 

Punkt 1. Przyjęcie porządku posiedzenia

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji dokonała otwarcia wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji. Serdecznie przywitała zebranych radnych, Burmistrza Dobrodzienia, Zastępcę Burmistrza, Skarbnika Gminy, p. Beatę Bajorską oraz zaproszonych gości. Następnie został odczytany porządek obrad z którego zostanie wycofany projekt uchwały w sprawie Honorowego Obywatela Gminy, po czym poddano go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

ZA

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

nieobecny

 

Przed dalszym porządkiem obrad przybył na posiedzenie przedstawiciel Komisariatu Policji w Dobrodzieniu asp. szt Wojciech Wichary, który przedstawił radnym wniosek w sprawie dofinansowania wyposażenia nowego samochodu dla ich jednostki.

Radna Sabina Dylong- Bartodziej- czy samochód będzie wykorzystywany do użytku codziennego czy na potrzeby wydziału np. kryminalnego?- p. Wichary udzielił odpowiedzi, że do użytku codziennego.

Radna Bożena Gaś- czy gmina Zębowice również otrzymała wniosek w sprawie dofinansowania.

Przybył radny Radosław Zając.

Radny Tomasz Miazga- może warto aby gmina Zębowice również partycypowała w kosztach.

Poprzez podniesienie ręki wszyscy radni zagłosowali za udzieleniem dotacji do wyposażenia sprzętu.

Punkt 2. Raport diagnostyczny Dobrodzień 2035+- omówienie treści dokumentu, wnioski wynikające z opracowania.

Na posiedzenie komisji zdalnie połączyli się p. Danuta Wesołowska oraz p. Piotr Guzek- specjalizujący się w tworzeniu raportu strategicznego – Dobrodzień 2035+.

Wnioski z raportu diagnostycznego stanowią podstawę do sporządzenia analizy SWOT oraz zaplanowania celów i kierunków działań strategicznych.

Treść raportu:

  • podstawowe informacje o gminie,
  • diagnoza obszaru społecznego, gospodarczego i przestrzenno-środowiskowego,
  • analiza powiązań funkcjonalnych oraz określenie wiodących funkcji,
  • portret statystyczny wraz z pogłębioną analizą wskaźnikową,
  • analiza wyników badań społecznych,
  • analiza SWOT – analiza potencjałów, barier i potrzeb rozwojowych,
  • opcjonalnie: sformułowanie kluczowych wyzwań rozwojowych.

Silne strony to:

INFRASTRUKTURA-  rynek miejski, zabytki, obwodnice

OGÓLNE- położenie geograficzne, nazwa Dobrodzień-Guttentag, rozpoznawalna wyróżniająca marka: „Miasto Stolarzy” – tradycje stolarskie, meblarskie, silne rzemiosło, wysoki poziom bezpieczeństwa

ŚRODOWISKO- dostępność lasów i innych terenów zielonych, potencjał turystyczny – środowisko przyrodnicze: bogactwo terenów o wysokich walorach krajobrazowych i przyrodniczych, park miejski w Dobrodzieniu

LUDZIE W DZIAŁANIU- relacje międzyludzkie (łatwość kontaktu i dobra komunikacja), tradycja, gwara, otwartość na zmiany, umiejętność współpracy, działalność stowarzyszeń, aktywne sołectwa, miejsca spotkań w wioskach (sale, świetlice)

GOSPODARKA- silne marki – firmy szeroko rozpoznawane, Dobroteka i jej oferta

OFERTA USŁUG SPOŁECZNYCH - jakość, dostępność i unikalność oferty kulturalnej, edukacja: publiczna i niepubliczna (przedszkola, szkoły podstawowe), opieka żłobkowa, oferta sportowa, oferta pomocy społecznej (wsparcie rodzin, osób starszych i osób z niepełnosprawnościami)

Słabe strony to:

USŁUGI- brak gastronomii, brak domu dziennego pobytu dla osób starszych, utrudniony dostęp do specjalistycznej opieki zdrowotnej, niezadowalająca oferta handlowa

TRANSPORT I KOMUNIKACJA - brak połączeń kolejowych, słabe połączenie autobusowe, niewystarczająca sieć dróg dla rowerów

INFRASTRUKTURA- niedostatek i stan techniczny budynków mieszkalnych, ograniczona dostępność mieszkań, brak nowoczesnej oczyszczalni ścieków, niski współczynnik skanalizowania gminy, jakość części dróg w obrębie wewnętrznego układu komunikacyjnego, estetyka miasta (m.in. elewacje budynków, zieleń miejska)

 

FINANSE- Budżet gminny – zbyt duże wydatki bieżące w stosunku do dochodów bieżących

ŚRODOWISKO - spalanie w gospodarstwach domowych i zakładach wytwórczych paliw niskiej jakości i odpadów

LUDZIE W DZIAŁANIU- relatywnie niskie płace, brak miejsc na spotkania dla młodzieży i innych osób (kluby, restauracje, siłownia itp.)

DEMOGRAFIA- starzejące się społeczeństwo

 

Szanse:

OGÓLNE- lokalizacja, wielokulturowość, różnorodność, otwartość na zmiany, promocja gminy - „dobre, bo lokalne”, skuteczne zarządzanie strategiczne - efektywna realizacja strategii i programów, rozwój współpracy międzysamorządowej i międzysektorowej, Karolinka - postać symbol i legenda

PRAWO I FINANSE - stabilne prawodawstwo wprowadzające przepisy przyjazne dla samorządów, poprawa sytuacji finansowej samorządu, pozyskiwanie środków zewnętrznych

GOSPODARKA- strefa ekonomiczna, inkubator przedsiębiorczości, wzrost zainteresowania inwestorów, znane i rozpoznawalne firmy, marki, poprawa dostępności dobrze płatnych miejsc pracy, rozwój funkcji związanych z otoczeniem rolnictwa, w tym przetwórstwa rolno-spożywczego, eko i agroturystyki, wzrost dochodów i poprawa sytuacji materialnej mieszkańców, współdziałanie przedsiębiorców i szkół w organizacji kształcenia zawodowego i promocji firm, lepsza dostępność przygotowanych, wykształconych kadr pracowniczych, lepsze dostosowanie profilu kształcenia do potrzeb lokalnego rynku pracy

TRANSPORT I KOMUNIKACJA - rozwój połączeń komunikacyjnych - budowa drogi ekspresowej S 11, rozbudowa sieci ścieżek rowerowych, współpraca międzygminna w dziedzinie transportu publicznego

INFRASTRUKTURA- modernizacja infrastruktury sportowej, rozwój OZE – poprawa jakości powietrza, budowa mieszkań pod wynajem

USŁUGI - rozwój usług społecznych, działalność CUS – Centrum Usług Społecznych, centrum handlowe (znane marki sieciowe), rozwój gastronomii, rozwój oferty edukacyjnej szkoły średniej, cyfryzacja usług - rozwój e-usług

Zagrożenia:

OGÓLNE- zagrożenia związane z bezpieczeństwem (sytuacja geopolityczna, zdrowotna, zagrożenia związane z przestępczością, cyber-zagrożenia), konkurencyjność i większa dynamika rozwoju sąsiednich ośrodków miejskich

DEMOGRAFIA- starzenie się społeczności, ubytek naturalny, depopulacja, migracje, w tym migracja młodych ludzi do dużych miast

USŁUGI- brak specjalistycznych usług medycznych, brak koordynacji działań pomiędzy systemem edukacji a lokalnym rynkiem pracy, niewystarczający poziom opieki nad seniorami ze strony rodziny, utrata funkcji Dobrodzienia z uwagi na niewystarczającą podaż usług (w tym handlowych)

GOSPODARKA I PRACA- niewielka dywersyfikacja gospodarcza, brak atrakcyjnych miejsc pracy, zwłaszcza dla młodych ludzi, niedostatek wykwalifikowanej, specjalistycznej kadry, odpływ fachowców - niebezpieczeństwo wyczerpania zasobów roboczych w branżach kluczowych

ŚRODOWISKO I INFRASTRUKTURA- zanieczyszczenie powietrza, smog, niewydolność istniejącej oczyszczalni ścieków, przekształcenie krajobrazu na skutek zbytniej (roz)budowy farm fotowoltaicznych i wiatrowych

 

Po wysłuchaniu raportu diagnostycznego radni zadawali pytania odnosząc się do przedłożonego dokumentu.

 

Punkt 3. Omówienie stanu mieszkaniowego zasobu Gminy

 

Na posiedzenie komisji przybył Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Dariusz Popanda oraz pracownik merytoryczny odpowiedzialny za administrowanie budynkami komunalnymi p. Renata Szolc, która przedstawiła radnym informację o wolnych mieszkaniach do zasiedlenia.

Został również przedstawiony lokal w Ligocie Dobrodzieńskiej, gdzie jedno mieszkanie ma powierzchnię powyżej 100m² i jest propozycja aby zmienić je na kilka mniejszych.

Dyrektor ZGKiM zwrócił się do radnych z prośbą aby radni wyrazili zgodę na sprzedaż mieszkań komunalnych w Pludrach przy Osiedlu Robotniczym18, 19, 20.

Obecnie jest sprzedanych kilka mieszkań, w związku z czym musiały tam powstać wspólnoty mieszkaniowe. ZGKiM ponosi bardzo duże koszty aby uregulować należności do wspólnot. Dzięki sprzedaży mieszkań dla potencjalnych najemców koszty dla zakładu byłyby dużo mniejsze.

Dyskusja….

Radna Sabina Dylong – Bartodziej- dlaczego w mieszkaniach komunalnych nie są zamontowane skrzynki na przesyłki pocztowe?  - odpowiedzi udzieliła p. Renata Szolc

Radna Sabina Dylong- Bartodziej- dlaczego administrator budynków nie robi cyklicznych przeglądów mieszkań? W jednym budynku komunalnym nie ma przejścia do kominów dla kominiarzy bo są zastawione stare meble, w związku z czym budynek przez kilka lat nie przeszedł przeglądu kominiarskiego co zagraża bezpieczeństwu mieszkańców.

Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej zadeklarował, że w najbliższym czasie zostanie dostarczona informacja w jakim terminie będą zamontowane skrzynki na listy oraz budynki komunalne zostaną zweryfikowane.

Dyskusja…..

Zastępca Burmistrza odnosząc się do propozycji Dyrektora ZGKiM w sprawie sprzedaży mieszkań komunalnych proponuje aby zwiększyć bonifikatę do sprzedaży, po czym radni rozpoczęli dyskusję.

 

Punkt 4. Zapoznanie się z informacją o stanie realizacji zadań związanych ze sportem

Na wspólne posiedzenie komisji przybyli przedstawiciele związani ze sportem z gminy Dobrodzień- p. Tomasz Sikora oraz p. Kamil Kisielewicz.

Pan Tomasz Sikora przedstawił radnym informację realizacji zadań związanych z koszykówką w gminie Dobrodzień.

Realizując zakładane zadania na rok 2024 sekcja organizowała szkolenia w grupach seniorów i młodzieżowych, uczestnicząc we współzawodnictwie sportowym w koszykówce. Treningi odbywały się 3-5 razy w tygodniu, osobno dla każdej z grup. Drużyna seniorów brala udział w rozgrywkach 3 ligi mężczyzn na terenie województw opolskiego i śląskiego. Drużyna juniorów młodszych uczestniczyła w rozgrywkach U-17 Śląskiego Związku Koszykówki, natomiast drużyna żaków brała udział w rozgrywkach Opolskiego Związku Koszykówki U-13. Czwarty rok z rzędu wzięliśmy udział z najmłodszą grupą dzieci U-12 w ogólnopolskiej lidze Jr.NBA. Wszystkie drużyny reprezentujące sekcję koszykówki miały okazje promować koszykówkę, gminę Dobrodzień i klub na terenie południowej części Polski. W ramach popularyzacji koszykówki tuż po zakończeniu rozgrywek ligowych  zorganizowano tradycyjny mecz ,,Północ- Południe”. Stale rośnie zainteresowanie działalnością klubu oraz obecność kibiców na trybunach, zwykle ok 30-50 osób na meczu. Ponad 100 osób dopingowało z ogromną kulturą i zaangażowaniem turniej JrNBA.

Poprzez systematyczne szkolenia pod okiem trenerów, klubowi koszykarze udoskonalali wiele umiejętności techniki i taktyki koszykarskiej, rozwijając zdolności motoryczne, co przełożyło się na poprawę kondycji fizycznej lokalnego społeczeństwa. Nacisk kładziony był również na umiejętności współpracy zespołowej , grę ,,fair play” i inne ważne wartości sportowe. Popularyzowano grę w koszykówkę wśród mieszkańców Miasta i Gminy Dobrodzień, rozwijało aktywność ruchową, w szczególności wśród dzieci i młodzieży szkolnej, ale i dorosłych, pozyskano systematycznie uczęszczających na wydarzenia sportowe kibiców.

Następnie głos zabrał p. Kamil Kisielewicz omawiając sekcje piłki nożnej klubu ,, Start Dobrodzień”.

Założone cele w miarę możliwości zostały w pełni zrealizowane. Klub w rundzie wiosennej reprezentowany był przez 3 drużyny ( drużynę seniorów w opolskiej Klasie B gr. III, trampkarze w terytorialnej lidze trampkarzy oraz drużyna młodzików w terytorialnej lidze młodzika). Ponadto w rozrywkach Bawi Nas Piłka zagrały drużyny orlików i młodzików. W rundzie jesiennej Klub Sportowy Start w rozgrywkach był obecny w lidze ,, Klasie B”, Juniorzy w II lidze juniorów, Trampkarze w Terytorialnej Lidze Trampkarzy, Młodzicy w Terytorialnej Lidze Młodzika oraz w kategorii Orlik i Żak w ramach rozrywek Bawi Nas Piłka.

Pierwszy raz w historii naszego klubu została utworzona drużyna orlika i żaka- zgłoszona do rozrywek w ramach programu Bawi Nas Piłka. Drużyna orlików i żaków uczestniczyła w siedmiu turniejach. Jeden turniej odbył się na stadionie miejskim w Dobrodzieniu.

Nasz klub promował gminę Dobrodzień w lokalnych i wojewódzkich mediach oraz prasie. Można było o Starcie Dobrodzień dowiedzieć się różnego rodzaju serwisach sportowych takich jak liga.net czy 90minut.pl Cotygodniowo, można było śledzić aktualne wyniki w Nowej Trybunie Opolskiej czy na łamach innych piłkarskich tygodnikach takich jak Gazeta Oleska. Klub był reprezentowany też w internecie na klubowym profilu facebookowym czy portal Polskiego Związku Piłki Nożnej- Łączy na piłka.

Podsumowując rok 2024 należy ocenić wyniki i postępy drużyn młodzieżowych na ocenę bardzo dobrą, natomiast wynik drużyny seniorów na ocenę dobrą. Ważnym elementem jest przygotowanie przez okres zimowy i walka o awans do klasy A w rundzie wiosennej. Bardziej widoczny jest progres w szkoleniu dzieci i młodzieży.

Drużyny klubu ,, Start Dobrodzień” to: Seniorzy, Juniorzy, Trampkarze, Młodziki, Orliki i Żaki.

 

Punkt 5. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. przystąpienia do opracowania strategii rozwoju gminy Dobrodzień  na lata 2026-2035 oraz określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu strategii, w tym trybu konsultacji.

Przewodniczący Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

ZA

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zmiany uchwały nr XXVI/241/2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 8 lutego 2021 r. w sprawie utworzenia Gminnego Żłobka " Kraina Uśmiechu" w Dobrodzieniu

Przewodniczący Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

ZA

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zmiany wieloletniej  prognozy finansowej

Głos zabrała Skarbnik Gminy.

  1. Wprowadzony plan w dz. 750, rozdz. 75095 w wysokości 23,75 zł to otrzymane środki z Funduszu Pomocy na pomoc obywatelom Ukrainy – wydawanie nr PESEL.
  2. Zgodnie z Decyzją Wojewody wprowadzono plan dochodów  – dotację w dz. 852, rozdz. 85295 w wysokości 0,49 zł  oraz w dz. 855 rozdz. 85502 w wysokości 19.500,00 zł jednocześnie zwiększając wydatki o te same kwoty.
  3. Gminne przedszkola i Oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych mają zamiar złożyć wnioski o granty ze środków KPO – projekt „Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej”, w ramach którego istnieje możliwość zakupu pomocy dydaktycznych. Dofinansowanie wynosi 100% wydatków netto, Vat będzie pokryty środkami własnymi gminy. W związku z tym zwiększa się plan dochodów wprowadzając dotację w wysokości 31.830,00 i plan wydatków 39.150,90 zł (rozdz. 80103 i 80104).
  4. Gmina aplikuje o środki z programu „Aktywne Place Zabaw 2025” na rozbudowę placu zabaw przy żłobku. Można uzyskać dofinansowanie w wysokości 300.000,00 zł (dofinansowanie 100% wydatków kwalifikowalnych) i taką kwotę wprowadza się po stronie dochodów i wydatków w rozdz. 85516.
  5. W związku z wyższą, niż w latach poprzednich, ilością wniosków o stypendium sportowe proponuje się zwiększyć pulę na ten cel o 5.000,00 zł (rozdz. 92695)
  6. Po rozliczeniu uzyskanych i niewykorzystanych w latach poprzednich środków z opłaty śmieciowej (egzekucja zaległych opłat) wprowadza się plan przychodów i wydatków w wysokości 12.230,10 zł (rozdz. 90002)
  7. W ramach inwestycji „Poprawa dostępności budynku komunalnego przy ul. Moniuszki 2” konieczna jest zapłata za przyłącz energetyczny jak również dokonanie odbioru windy przez Urząd Dozoru Technicznego. W tym celu wprowadza się wydatek inwestycyjny w kwocie 5.300,00 zł (rozdz. 70095)
  8. W ZGKIM w Dobrodzieniu konieczna jest wymiana serwera wraz z oprogramowaniem. Koszt tego zadania to 72.000,00 zł. Ze względu na sytuację finansową zakład nie ma możliwości dokonania tego zakupu ze środków własnych, dlatego też wprowadza się dotację celową dla ZGKIM (rozdz. 90017). Powyższe powoduje zwiększenie wydatków majątkowych i zwiększenie planu przychodów i kosztów zakładu.
  9. W Główczycach, w budynku w którym mieści się świetlica wiejska i remiza OSP nastąpiła awaria pieca C.O. (ogrzewa również przedszkole). Konieczna jest wymiana kotła – koszt inwestycji to ok. 40.000,00 zł (rozdz. 92109)
  10. Aby przystąpić do kolejnych etapów prac związanych z rozbudową oczyszczalni (wykonanie projektu)  konieczne jest wykonanie aktualizacji mapy - koszt 3.075,00 (rozdz. 90001)
  11. Otrzymaliśmy wniosek o dotację dla Powiatu na działalność Warsztatów Terapii Zajęciowej ze wskazaną ostateczna kwotą. W związku z tym, że jest ona wyższa od pierwotnie zaplanowanej o 1.821,30 zł zwiększa się plan wydatków na ten cel (rozdz. 85295)
  12. W celu zrównoważenia budżetu zwiększa się plan wolnych środków pochodzących z lat poprzednich o 140.533,43 zł
  13. Otrzymaliśmy aneks dotyczący realizacji programu „Czyste Powietrze”, który przedłuża termin realizacji i przyznaje dofinansowanie w kwocie 35.000,00 zł. Środki te zostają wprowadzone jako dochód w dz. 900  w 2025r. - 30.000,00 zł i w 2026 – 5.000,00 zł.  Część wydatków została już poniesiona w 2024. W bieżącym roku na wydatki pozostaje 29.913,47 zł – wprowadzono do planu wydatków w rozdz. 90005.
  14. Uchwalony budżet zakłada zakup motopompy. Sprzęt ten zostanie zamówiony i zakupiony przez OSP w Bzinicy Starej, a ze środków  budżetu gminy zostanie udzielona dotacja na ten cel – 30.000,00 zł. W budżecie zmieniono jedynie rodzaj wydatku na dotację. OSP ma zamiar starać się o dofinansowanie z WFOŚiGW.
  15. Dokonano zmian w projekcie „Wzmocnienie cyberbezpieczeństwa w gminie Dobrodzień” zwiększając przychody o 4.244,01 zł (korekta niewykorzystanej, otrzymanej  w 2024r zaliczki) i zwiększając wydatki bieżące o 10.346,77 zł.

 

Przewodniczący Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

ZA

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zmiany do budżetu Gminy Dobrodzień na 2025 rok

Przewodniczący Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

ZA

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

  1. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Oleskiemu

Przewodniczący Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

ZA

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zmiany uchwały Nr XXVI/242/2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 8 lutego 2021 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za pobyt i wyżywienie dziecka w Gminnym Żłobku „Kraina Uśmiechu” w Dobrodzieniu

Przewodniczący Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

ZA

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

  1. przyjęcia rezolucji w sprawie ustanowienia w województwie opolskim roku 2025 Rokiem Tragedii Górnośląskiej

Przewodniczący Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

ZA

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

Punkt 6. Sprawy różne

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowi i Promocji odczytała pismo mieszkańców sołectwa Główczyce w sprawie zwolnienia seniorów w trudnej sytuacji finansowej z opłaty za odpady komunalne.

Dyskusja…

Po dyskusji zostało ustalone, iż Rada Miejska nie posiada kompetencji aby mieszkańców częściowo zwolnić z opłaty, gdyż opłaty komunalne nie są regulowane do gminy, tylko do Związku Międzygminnego ,, Czysty Region”- pracownik merytoryczny przekaże pismo wg właściwości do udzielenia odpowiedzi.

Radny Zbigniew Chawełka- demografia w gminie Dobrodzień- widać duży spadek na przestrzeni kilkunastu lat.

Radna Klaudia Pawełczyk- Zając- brak szyby na przystanku w Malichowie

Radna Renata Sacha-  ul. Sierakowska – prośba o wycięcie krzewów – odp. udzielił Zastępca Burmistrza.

Radny Mateusz Tarara- prośba o przygotowanie projektu uchwały w sprawie korzystania z wizerunku herbu Dobrodzienia.

Radna Olivia Pruski- prośba o załatanie dziur na ul. Słonecznej- odpowiedzi udzieliła p. Burmistrz.

Radna Olivia Pruski- czy na ul. Opolskiej będzie wykonana kanalizacja- odpowiedzi udzieliła p. Burmistrz.

Radna Olivia Pruski- czy jest możliwość przeprowadzenia doraźnej kontroli w sprawie emisji zanieczyszczeń podczas spalania- odpowiedzi udzielił Zastępca Burmistrza.

Radny Henryk Bednarek- ul. Szkolna w Pludrach- prośba o naprawę rowy wzdłuż ulicy.

Radny Damian Karpinski- na jakim etapie jest budowa strażnicy OSP Dobrodzień- odpowiedzi udzieliła p. Burmistrz.

Radna Olivia Pruski- do kiedy przewidziany jest remont Muzeum?- odpowiedzi udzieliła p. Burmistrz.

Radny Damian Karpinski- prośba aby na kolejnych zebraniach wiejskich dodać punkt posiedzenia – Obsługa Defibrylatora.

Radna Bożena Gaś- ul. Strzelnica w Dobrodzieniu- mieszkaniec prosi o progi zwalniające
( radna zobowiązała się zebrania podpisów ilu mieszkańców jest za zamontowaniem progów).

Radny Andrzej Sledziona- prośba mieszkańców Pietraszowa o remont drogi 901.

Burmistrz Dobrodzienia  przedstawiła radnym stawki podatków od środków transportowych

Dyskusja…..

(stawki będą omawiane na najbliższym posiedzeniu komisji)

 

Punkt 7. Przyjęcie protokołu z wspólnego posiedzenia komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji, Komisji Rewizyjnej z dnia  25 listopada 2024r.

Przewodniczący Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa poddał pod głosowanie projekt protokołu.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Czellnik

Mattheus

ZA

5

Dylong-Bartodziej

Sabina

ZA

6

Gaś

Bożena

ZA

7

Karpinski

Damian

ZA

8

Miazga

Tomasz

ZA

9

Miozga

Marek

ZA

10

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

11

Pruski

Olivia

ZA

12

Sacha

Renata

ZA

13

Tarara

Mateusz

ZA

14

Zając

Radosław

ZA

 

Punkt 8. Zakończenie posiedzenia

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Prowadząca obrady Komisji zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji.

Protokołowała:
Beata Bajorska

PRZEWODNICZĄCY
Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego,
Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa
mgr Zbigniew Chawełka

PDFProtokół z 23.01.2025.pdf (1,97MB)