Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół z 16.12.2024

Protokół

z posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa.

Posiedzenie rozpoczęto 16-12-2024 o godz. 15:00, a zakończono o godz. 20:10 tego samego dnia.

W posiedzeniu wzięło udział 11 członków:

  1. Bednarek Henryk
  2. Chawełka Zbigniew
  3. Chwalczyk Rafał
  4. Pruski Olivia
  5. Karpinski Damian
  6. Miazga Tomasz
  7. Pawełczyk- Zając Klaudia
  8. Sacha Renata
  9. Tarara Mateusz
  10. Zając Radosław
  11. Gaś Bożena

Porządek obrad:

Porządek obrad:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia
  2. Rozpatrzenie wniosku o najem lokalu z zasobu mieszkaniowego Gminy Dobrodzień  
  3. Propozycje zasiedleń wolnych lokali z zasobu mieszkaniowego Gminy Dobrodzień
  4. Omówienie sprzedaży lokalu przy ul. Oleskiej 15 w Dobrodzieniu.
  5. Wyrażenie zgody na podział działki i sprzedaż wydzielonej działki w drodze przetargu
  6. Spotkanie z przedstawicielami biogazowni.
  7. Sprawozdanie z działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu za okres od 1 stycznia 2023r do 31 grudnia 2023r.
  8. Podjęcie uchwał w sprawie:
    1. bezpłatnego korzystania z przejazdów środkami komunikacji
    2. przyjęcia „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Dobrodzień na lata 2024-2027 z perspektywą na lata 2028-2031”  
    3. Raport z wykonania Programu ochrony środowiska dla Gminy Dobrodzień za lata 2022-2023
    4. zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2025 rok
    5. zatwierdzenia planu pracy Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji na 2025 rok
    6. zatwierdzenia planu pracy Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa na 2025 rok
    7. przystąpienia Gminy Dobrodzień do Związku Miast Polskich
    8. przystąpienia Gminy Dobrodzień do Unii Miasteczek Polskich
    9. zmiany wieloletniej  prognozy finansowej na 2024 rok
    10. zmiany do budżetu Gminy Dobrodzień na 2024 rok
    11. ustalenia stawki dotacji przedmiotowej do lokalnego transportu zbiorowego dla samorządowego zakładu budżetowego
    12. uchylenia Uchwały Nr VII/43/2024 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 2 października 2024 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego

 

  1. Autopoprawki do projektu wieloletniej prognozy finansowej na 2025 rok
  2. Autopoprawki do projektu budżetu gminy Dobrodzień na 2025 rok
  3. Wyrażenie zgody na umorzenie należności cywilnoprawnych wobec Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu
  4. Sprawy różne
  5. Zakończenie posiedzenia

 

Punkt 1. Przyjęcie porządku posiedzenia

Przewodniczący Komisji przywitał zebranych radnych, Burmistrza Dobrodzienia, Zastępcę Burmistrza, Skarbnik Gminy, Beatę Bajorską- protokolant, pracowników Urzędu Miejskiego oraz zaproszonych gości. Następnie odczytał porządek posiedzenia, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

Punkt 2. Rozpatrzenie wniosku o najem lokalu z zasobu mieszkaniowego Gminy Dobrodzień  

Pracownik merytoryczny przedstawił radnym wniosek o wpisanie na listę osób oczekujących.

1.wniosek Pani  ………………o wpisanie na listę osób oczekujących o najem lokalu mieszkalnego.

Pani ……………..- 1 osoba dorosła + 3 dzieci, zamieszkała w . ……………

Przewodniczący Komisji oddał pod głosowanie przedstawiony wniosek.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

WSTRZYMAŁ SIĘ

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

Punkt 3. Propozycje zasiedleń wolnych lokali z zasobu mieszkaniowego Gminy Dobrodzień

Pracownik merytoryczny przedstawił wniosek w sprawie propozycji zasiedlenia z zasobu mieszkaniowego Gminy Dobrodzień.

Propozycja zasiedlenia mieszkania jest propozycja dla Pani ……………. (1 osoba dorosła + 3 dzieci)

Radni przystąpili do głosowania.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

ZA

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

WSTRZYMAŁ SIĘ

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

WSTRZYMAŁA SIĘ

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

Punkt 4. Omówienie sprzedaży lokalu przy ul. Oleskiej 15 w Dobrodzieniu.

Pracownik merytoryczny przedstawił wniosek mieszkańca o wykupienie lokalu przy ulicy Oleskiej 15  w Dobrodzieniu.

Burmistrz Dobrodzienia omówiła również, że najemca przeznaczył własne środki finansowe na przebudowę ścianek do mieszkania.

Dyskusja….

Po dyskusji radni podjęli decyzję aby zostało dokładnie wyceniony lokal do sprzedaży oraz przeanalizowanie wydatków poniesionych przez najemcę.

Po dostarczeniu wyceny do Rady Miejskiej wniosek ponownie zostanie rozpatrzony.

 

Punkt 5. Wyrażenie zgody na podział działki i sprzedaż wydzielonej działki w drodze przetargu

Pracownik merytoryczny przedstawił wniosek mieszkańca o dokonanie podziału działki i sprzedaż wydzielonej części ze względu na sąsiadujące grunty z jego własnością.

Zastępca Burmistrza oraz pracownik merytoryczny przedstawili radnym lokalizację działki wraz z  drogami dojazdowymi.

Dyskusja….

Radni podjęli decyzję aby spotkać się z wnioskodawcom w celu ustalenia przeznaczenia w/w działki inwestycyjne.

 

Punkt 6. Spotkanie z przedstawicielami biogazowni.

Pani Magdalena Jasiak oraz pan Christopher Jasiak- przedstawiciele firmy EEI1- Instalacja do Produkcji Paliw Odnawialnych i Nawozów Organicznych.

Omówili m.in:

produkcję odnawialnych paliw

- biogaz powstaje w procesie fermentacji. Składa się on w około 54% z metanu oraz około 45% z CO₂ i pozostałych domieszek (1%),

- w kolejnym etapie biogaz jest uszlachetniany w celu usunięcia CO₂. Ulepszony biogaz jest znany jako biometan,

- schemat produkcji biogazu jest taki sam w porównaniu z tradycyjną biogazownią, jedynym dodatkiem są urządzenia do uszlachetniania skraplania gazu,

- biomentan ma właściwości zasadniczo identyczne z gazem ziemnym, może być wtryskiwany bezpośrednio do sieci gazu ziemnego lub sprężany, skraplany i wykorzystywany jako paliwo transportowe.

instalację i płynące z niej korzyści:

- tańszy prąd dla Gminy,

- pozbycie się odpadów organicznych z jednoczesną produkcją nawozu,

- znaczne zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez zagospodarowanie odpadów organicznych ( gmina obniży swój ślad węglowy),

- stworzenie nowych miejsc pracy ( obsługa instalacji),

- stabilne umowy z lokalnymi podwykonawcami ( firmy transportowe, firmy agrotechniczne, wsparcie techniczne- hydraulicy, gazownicy),

- stabilny przychód dla rolników z tytułu sprzedaży substratów,

- dodatkowe przychody dla gminy z tytułu podatków,

- zmniejszenie obrotów

substraty dla instalacji:

- odchody odzwierzęce ( obornik, gnojowica)

- biomasa roślinna ( kiszonki zbóż, kiszonki traw, odpady roślinne)

Radni zadawali pytania przedstawicielom firmy, która odpowiadała na wszystkie pytania.

Dyskusja….

Przewodniczący Komisji ogłosił 10 minut przerwy.

 

Punkt 7. Sprawozdanie z działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu za okres od 1 stycznia 2023r do 31 grudnia 2023r.

Przewodniczący Komisji oddał głos Dyrektorowi Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej p. Dariuszowi Popanda. Dyrektor omówił wykonane inwestycje w mieszkaniach komunalnych:

- D-ń ul. Plac Wolności 2 - współudział z firmą zewnętrzną przy pracach usunięcie gniazda os
- D-ń ul. Plac Wolności 7 - podcięcie przerostów konarów drzew zachodzących na ciąg pieszy i zasłaniające światło dzienne w oknach mieszkania

- czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń po lokalu użytkowym / sklep /
- D-ń ul. Plac Wolności 12 - dostarczenie materiałów do odmalowania holu przejazdowego  D-ń Plac Wolności 12 zarówno ścian lamperii, bramy wejściowej i bramy od podwórka, wzmocnienie poręczy klatki schodowej

- D-ń ul. Plac Wolności 22 - usuwanie zaczernień o podłożu pieśniowym ze ścian dot mieszkania nr1

- D-ń ul. Plac Wolności 23 - wykonanie ścianki dzielącej pomieszczenie po byłym banku ING na dwie części

- wzmocnienie i uzupełnienie ubytków murku betonowego byłego wsypu opału do piwnic
- D-ń ul. Oleska 1a - odgrzybianie fragmentów ścian w mieszkaniu nr 1
- dostarczenie farby do malowania balustrad balkonów klatki schodowych
- wywóz uposażenia mieszkania i porządkowanie po zmarłym lokatorze Maks
- D-ń ul. Gładysza 14 - zakończenie remontu głównego mieszkania poprzez, ułożenie izolacji przeciwwilgociowej i termicznej posadzki, ułożenie i mocowanie płyt podłogowych, przygotowanie i odmalowanie końcowe stolarki okiennej i drzwi
wewnętrznych, sukcesywne opalanie mieszkania w okresie zimowym, usunięcie pieca przenośnego kaflowego

- przygotowanie podłoża wraz z utwardzeniem posadzki w pomieszczeniu gospodarczym
- skucie z elewacji budynku odpadającego tynku na wysokości drugiego piętra zużyciem podnośnika mechanicznego, zabezpieczenie ubytków muru w miejscu montażu stolarki okiennej pianką monterską

- D-ń ul. Szemrowicka 1 - naprawa zamka drzwi wejściowych
- utwardzenie terenu podwórka kruszywem kamiennym w miejscu dojazdu śmieciarki do kubłów na nieczystości

- D-ń ul. Oleska 15 - wycięcie konarów drzew uszkadzających obróbki dachu, formowanie korony
- D-ń ul. Reymonta 8 - wykonanie 2 szt. metalowych poręczy i zamontowanie w ciągu schodów wejściowych klatki schodowej oraz zejścia do piwnicy 4

- D-ń ul. Lubliniecka 10 - dorobienie i zamontowanie metalowych osłon elementów więźby dachowej licujących z płaszczyzną kominów, oraz tynkowanie i białkowanie w części strychowej -zalecenia nadzoru budowlanego

- D-ń ul. Lubliniecka 17 - usuwanie naruszonych i niestabilnych fragmentów betonowej konstrukcji jednego z balkonów

- D-ń ul. Lubliniecka 51 - uzupełnienie tynku po wymianie rur kanalizacyjnym umieszczonych na zewnętrznej ścianie budynku a następnie ułożenie izolacji przeciw mrozowej
- oszklenie okienka klatki schodowej

- D-ń ul. Lubliniecka 57 - wymiana wycioru kanału dymowego w korytarzu piwnicznym
- D-ń ul. Piastowska 39a - naprawa drzwi wejściowych do klatki schodowej , uzupełnienie ubytków w powierzchni drewnianych, wymiana elementów oszklenia, przygotowanie powierzchni do malowania i dwukrotne malowanie farbą nawierzchniową,
uzupełnienie ubytków tynków wnęki drzwi wejściowych

- remont ławki zewnętrznej w zakresie oczyszczenia i odmalowania metalowej konstrukcji, dorobienie i zaimpregnowanie nowych elementów drewnianych, montaż i dostarczenie na miejsce
- wzmacnianie konstrukcji skrzydła okna piwnicznego oraz oszklenie
- D-ń ul. Piastowska 39c - naprawa drzwi wejściowych do klatki schodowej, uzupełnienie ubytków w powierzchni drewnianych, wymiana elementów oszklenia, przygotowanie powierzchni do malowania i dwukrotne malowanie farbą nawierzchniową
- D-ń ul. Piastowska 70 - zakończenie prac związanych z uzupełnianiem izolacji rur sieci C.O. budynku poprowadzonych w korytarzach i pomieszczeniach piwnicznych
- Błachów ul. Opolska 25 - likwidacja gniazda os usytuowanych na ścianie szczytowej budynku
- wymiana rynny na budynku gospodarczym / szopy /Makowczyce ul. Główna 1
- przygotowanie pomieszczenia dla bezdomnego w zakresie porządkowania ogólnego, remontu piecyka grzewczego, przywóz wyposażenia, dostarczenie wstępnej ilości opału
Rzędowice ul. Dobrodzieńska 3

- naprawa uszkodzonego zawiasu drzwi wejściowych

- Bzinica ul., Szkolna 9 - współudział z firmą zewnętrzną przy pracach usunięcie gniazda szerszeni
- Pludry Osiedle Robotnicze 19- naprawa uszkodzonej bramki wiaty metalowej na gromadzenie odpadów

- przygotowanie powierzchni do uzupełnienia odpadniętego fragmentu tynku na powierzchni sufitu w korytarzu mieszkania nr 2

- wymiana drzwi wejściowych do mieszkania poprzedzone powiększeniem otworu wejścia, wykonanie nowych 5 obróbek tynkarskich dot mieszkania nr 12 Pludry ul. Osiedle
Robotnicze 5
- oszklenie jednego skrzydła okiennego po przejściu silnych burz
- Pludry ul. Leśna 2a - przygotowanie mieszkania po zmarłym tj. usunięcie pozostałości mebli i wyposażenia kuchni i łazienki, usunięcie kilku warstw tapet z ścian i sufitów, uzupełnia ubytków tynku i szpachlowanie pęknięć, przygotowanie do odmalowania, odmalowanie całości, usuniecie wykładziny

- Pludry ul. Brzozowa 2 - montaż nowo dorobionej metalowej wyczystki kanału dymowego
- Pietraszów ul. Figla 17 - wymiana wewnętrznego wypełnienia piecyka grzewczego wraz odbudowaniem kanałów dymowych

Dachy
- wymiana kolan łączących rynnę z rurą spustową D-ń ul. Piastowska 6
- doszczelnianie połaci dachu garaży na odcinku licującej z sąsiednią zabudową oraz na powierzchni zerwanego pokrycia eternitu Plac Wolności 7

- czyszczenie niedrożnych rur spustowych bloku Pludry 19

- obcięcie zmurszałych końcówek łat pokrycia dachówkowego, dorobienie nowego wiatrochronu wraz z mocowaniem w miejscu dot. budynku gospodarczego w Ligocie Dobr. ul. Wojska Polskiego 70


- wymiana odcinka rynny i rury spustowej budynku D-ń ul. Piastowska 39c
- wymiana rynny i rury spustowej wiatrołapu w Bzinicy ul. Główna 29

- doszczelnianie pokrycia blaszanego D-ń ul. Opolska 21

- doszczelnianie obróbek blacharskich komina D-ń Plac Wolności 22/8

- uszczelnia pokrycia papowego wystawki D-ń ul. Gładysza 11

- naprawa rury spustowej D-ń ul. Ks. Gładysza 11

- doszczelnianie od zewnątrz wystawki D-ń Plac Wolności 22/8 przy udziale zwyżki
- doszczelnienie obróbek blacharskich budynku Myślina ul. Kolejowa 2

- usuwanie spękanych fragmentów dachówki D-ń ul. Lubliniecka 57

- zabezpieczanie pęknięć pokrycia papowego D-ń Plac Wolności 20

- doszczelnianie dachu przy udziale firmy zewnątrz w Pludrach ul. Brzozowa 2
- doszczelnienie obróbek wokół kominów i czyszczenie rynien na całości budynku Błachów ul. Opolska 25 – przy udziale podnośnika mechanicznego

- usuwanie luźnych frakcji tynków kominów i czyszczenie rynien budynków Plac Wolności 22-23 – przy udziale podnośnika mechanicznego

- uszczelnienie rynien i rur spustowych D-ń ul. Gładysza 11

- wymiana fragmentu nieszczelnej rury spustowej D-ń ul. Oleska 1a

- doszczelnienie pokrycia papowego Bzinica ul Główna 29

- doszczelnianie dachu zabudowy garaży D-ń ul. Moniuszki 2

- zabezpieczanie nieszczelności pokrycia obróbek dekarskich dachu budynku Pludry ul. Osiedle Robotnicze 1

- doszczelnianie dachu zabudowy garaży D-ń ul. Piastowska 39

- uzupełnianie dachówek i gąsiorów w pokryciu dachu , uzupełnianie tynków kominów w okolicach obróbek dot. Pludry ul. Brzozowa 2 z zwyżki

Zieleń Sukcesywne prowadzenie prac związanych z utrzymaniem terenów zielonych w zakresie koszenia traw, formowania żywopłotów, podcinania konarów drzew kształtowanie krzewów ozdobnych, każdorazowo ręczny załadunek i wywóz traw i innych nieczystości powstałych po kolejnych etapach pracy D-ń ul. Ks Gładysza 11 , 14 – D-ń ul. Moniuszki 2 – D-ń ul. Reymonta 8 – D-ń ul. Oleska 11, 18, 15 – D-ń ul. Lubliniecka 10, 59 , 72 , 73 - D-ń ul. Piastowska 39b , 39c , 70 – D-ń Plac Wolności 7 , 20 , 22 , 23 , Oleska 1a , D-ń ul. Szemrowicka 1 , D-ń ul. Opolska 21, D-ń ul. Rzędowicka 1 Ligota Dobrodzieńska ul. Wojska Pl. 70 – Myślina ul. Kolejowa 2 – Makowczyce ul. Dobrodzieńska 1 – Bzinica ul. Szkolna 9 – Błachów ul. Opolska 25 – Szemrowice ul. Wiejska 4 – Pludry ul. Osiedle Robotnicze 1 , 2 , 5 - Pludry Osiedle Robotnicze 17 , 18 , 19 , 20 , Pietraszów ul. Figla 17

Kotłownie
D-ń ul. Piastowska 70 , 25 , 6 D-ń ul. Oleska 15

Rozdrobienia różnych konstrukcji drewnianych celem pozyskiwania drewna opałowego
- uzupełnianie opału w poszczególnych kotłowniach

- przywóz zakupionego drewna opałowego oraz cięcie im bieżące uzupełnianie w kotłowniach
- usuwanie nagromadzonych sadzy z czopucha kotłów dot kotłowni Pludry 17/ 7

D-ń ul. Moniuszki 2

Ligota Dobr. ul. Wojska Polskiego. 70

Bzinica ul. Szkolna 9

Pludry Osiedle Robotnicze 17

Szemrowice ul Wiejska 4

D-ń ul. Plac Wolności 24

Bzinica ujęcie wody:

- wywóz popiołu z kotłowni D-ń ul. Piastowska 6

- wymiana kolejnych łożysk w szufli podajnik kotła c.o. Pludry 17

- naprawa uszkodzonej obudowy mocowania przekładni napędu ślimaka dozującego Plac Wolności 24

- wymiana palnika kotła D-ń ul. Piastowska 70

- naprawa ślimaka podajnika kotła kotłowni D-ń Plac Wolności 24

- odłączenie całości zasobnika i podajnika od kotła w kotłowni Pludry 17 w celem usunięcia przecieku w korpusie kanałów wodnych, powtórny montaż po zakończeniu prac spawalniczych
- D-ń ul. Plac Wolności 24 – dorobienie i wymiana zapory ogniowej nad paleniskiem

- D-ń ul. Oleska 15 – wymiana zamka drzwi do kotłowni inne usuwanie usterek zgłaszanych telefonicznie przez lokatorów

- usuwanie nagromadzonych przez lokatorów rzeczy wielkogabarytowych i przekazanie do utylizacji
- zimowe utrzymania chodników w obrębie budynków usytuowanych w strefie miejskiej w zakresie odśnieżania i likwidacji gołoledzi

- przywóz i przygotowanie gaśnic do sprawdzenia przydatności i stosowne oznaczenie przez osobę uprawnioną

- roznoszenie korespondencji do lokali mieszkalnej

- przeprowadzenie akcji odszczurzania oraz porządkowanie piwnic po akcji odszczurzania
- usuwanie sopli i nawisów śnieżnych z dachów budynków


W przedstawionych zakresach prac uwzględniają tylko główny temat zagadnienia, natomiast w opisach nie przedstawiono każdorazowo pełnego zakresu prac pomocniczych, uzupełniających, poprzedzających, wykończeniowych, porządkowych. Usuwanie szeregu usterek na zgłoszenie telefoniczne poprzedzone jest każdorazowo rozeznaniem ustaleniem zakresu i zabezpieczeniem niezbędnych materiałów. Zakład ponadto - wynajmuje do robót niebezpiecznych na wysokościach mechaniczny podnośnika zarówno usuwanie przeciek pokryć dachowych jak też usuwanie sopli i nawisów śnieżnych, zleca przebudowę piecy kaflowych do Zakładu Zduńskiego z Olesna,  zleca wymianę pokryć dachowych , przebudowa kominów Firmie Hardach Gosławice,  zleca dodatkowe usługi udrażniania kanałów dymowych Zakładowi Kominiarskiemu w Dobrodzieniu, zleca wymianę okien, udział w programie utylizacji eternitu z pokryć dachowych.

Posiedzenie komisji opuścił radny Rafał Chwalczyk

Punkt 8. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. bezpłatnego korzystania z przejazdów środkami komunikacji

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. przyjęcia „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Dobrodzień na lata 2024-2027 z perspektywą na lata 2028-2031”  

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. Raport z wykonania Programu ochrony środowiska dla Gminy Dobrodzień za lata 2022-2023

Pracownik merytoryczny przedstawił radnym raport z wykonania Programu ochrony środowiska dla Gminy Dobrodzień za lata 2022-2023.

Następnie pracownik merytoryczny odpowiadał na pytania radnych.

Do powyższego punktu radni nie głosowali.

  1. zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2025 rok

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zatwierdzenia planu pracy Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji na 2025 rok

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zatwierdzenia planu pracy Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa na 2025 rok

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. przystąpienia Gminy Dobrodzień do Związku Miast Polskich

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

WSTRZYMAŁ SIĘ

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. przystąpienia Gminy Dobrodzień do Unii Miasteczek Polskich

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zmiany wieloletniej  prognozy finansowej na 2024 rok

Głos zabrała Skarbnik Gminy.

  1. Wpłynęły wyższe niż planowano dochody z tytułu:

- dzierżawy obwodów 9.110,00 zł (dz. 010 § 0750)

- podatku rolnego 40.000,00 zł (dz. 756 § 0320)

- podatku od spadków i darowizn 15.500,00 zł (dz. 756 § 0360)

  1. W związku z uzyskaniem dochodu z tytułu sprzedaży gruntów rolnych wprowadza się plan w dz. 010 § 0770 w wysokości 151.500,00 zł jednocześnie zmniejszając o tę kwotę plan w dz. 700 § 0770
  2. Gminie zostały przyznane :

- dodatkowa kwota 532 531,00 zł, z tytułu uzupełnienia subwencji ogólnej (dz. 758 § 2750)

  •  

4. W związku z tym, że dofinansowanie do Programu Rewitalizacji  zostanie wypłacone po sporządzeniu planu ogólnego zmniejsza się dochody o 31.200,00 zł (dz.758 § 2057)

5. Dofinansowanie do rozbudowy infrastruktury wodociągowej  na terenie gminy, wpłynie na konto gminy już w 2025r. dlatego usuwa się plan z tego tytułu w 2024 – kwota 1.325.275,39 zł, a płatność za wykonanie części zadania dotyczącej budowy studni nastąpi po otrzymaniu dofinansowania. Plan wydatków zostaje zmniejszony o 1.157.184,00 zł.

6. Dostosowuje się plan otrzymanej dotacji do wymiany kotłów do rzeczywistego wykonania tj. zmniejsza się plan bieżący o 90.450,13 zł i zwiększa majątkowy o 44.613,26 zł (dz. 900 § 2057 i 6257)

7. Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy o dofinansowania budowy hali sportowej przy PSP w Pludrach zmienia się plan dotacji na 2024 rok z 2.205.000,00 zł na 2.082.102,00 zł

8. W związku z otrzymaniem dodatkowych środków (udziały w PIT i subwencja) zwiększa się plan wydatków w rozdziałach, w których wykonanie jest już bardzo wysokie tj.:

- w rozdz. 60016 o 30.000,00 (utrzymanie dróg)

- w rozdz. 70007 o 25.000,00 (gospodarka mieszkaniowa)

- w rozdz. 75023 o 20.065,13 (urząd miejski)

- w rozdz. 75075 o 10.000,00 (promocja JST)

- w rozdz. 75095 o 8.221,61 (pozostała działalność administracji)

- w rozdz. 80104 o 15.000,00 (przedszkola)

- w rozdz. 90095 o 10.000,00 (pozostała działalność – gospodarka komunalna)

 

9. Wprowadza się zadanie majątkowe – Zakup 3 zestawów urządzeń wielofunkcyjnych formatu A3 na kwotę 37.000,00 zł.

 

9. Rezygnuje się z zaciągnięcia kredytu zmniejszając plan przychodów o 700.000,00 zł. Zmniejsza się również wykorzystanie wolnych środków o 391.000,00 zł.

 

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. zmiany do budżetu Gminy Dobrodzień na 2024 rok

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  1. ustalenia stawki dotacji przedmiotowej do lokalnego transportu zbiorowego dla samorządowego zakładu budżetowego

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

  • uchylenia Uchwały Nr VII/43/2024 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 2 października 2024 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

Punkt 9. Autopoprawki do projektu wieloletniej prognozy finansowej na 2025 rok

Głos zabrała Skarbnik Gminy.

W treści uchwały wprowadza się następujące zmiany:

1. § 2 otrzymuje brzmienie:

” Ustala się dochody budżetu w łącznej wysokości 72.311.077,96 zł w tym:

1) dochody bieżące w wysokości: 61.257.285,54 zł,

2) dochody majątkowe w wysokości: 11.053.792,42 zł, jak w załączniku Nr 2.

2. § 3 otrzymuje brzmienie:

” Ustala się wydatki budżetu w łącznej wysokości 73.850.985,39 zł w tym:

1) wydatki bieżące w wysokości: 60.538.413,07 zł,

2) wydatki majątkowe w wysokości: 13.312.572,32 zł, jak w załączniku Nr 2.

 

3. § 4 otrzymuje brzmienie:

„Deficyt budżetu w kwocie 1.539.907,43 zł zostanie pokryty:

1) przychodami jednostek samorządu terytorialnego wynikającymi z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w wysokości 75.519,58 zł,

2) przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1.464.387,85 zł.”

4. § 5 ust.1 otrzymuje brzmienie:

„Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 2.815.773,71 zł, jak w załączniku nr 3.”

5. § 7 otrzymuje brzmienie:

„Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek do wysokości 3.459.858,74 zł.”

II. Zmienia się załącznik nr 1 Dochody zgodnie z załącznikiem nr 1 do autopoprawki

III. Zmienia się załącznik nr 2 Wydatki zgodnie z załącznikiem nr 2 do autopoprawki

IV. Zmienia się załącznik nr 3 w następujący sposób:

 

Przychody i rozchody budżetu w 2025r.

Lp.

Treść

Klasyfikacja
§

Kwota przez zmianą

zmiana

Kwota po zmianie

1

2

3

4

Przychody ogółem:

 

5 131 298,96

-2 315 525,25

2 815 773,71

1

Przychody jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków

906

60 940,22

14 579,36

75 519,58

2

Wolne środki, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy

950

100 000,00

180 395,39

280 395,39

3

Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym

952

4 970 358,74

-2 510 500,00

2 459 858,74

Rozchody ogółem:

 

1 275 866,28

0,00

1 275 866,28

1

Spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów

992

1 275 866,28

0,00

1 275 866,28

 

V . Zmienia się załącznik nr 10 w następujący sposób:

PLANOWANE WYDATKI MAJĄTKOWE W 2025R.

Dz

Rozdz

Treść

Plan na 2025 przez zmianą

zmiana

Plan na 2025 po zmianie

400

 

Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

-

1 175 634,00

1 175 634,00

 

40002

Dostarczanie wody

-

1 175 634,00

1 175 634,00

   

Rozbudowa infrastruktury wodociągowej w gminie Dobrodzień

-

1 175 634,00

1 175 634,00

600

 

Transport i łączność

233 000,00

 

233 000,00

 

60016

Drogi publiczne gminne

233 000,00

 

233 000,00

   

Przebudowa ul. Oleskiej w Dobrodzieniu wraz z niezbędną infrastrukturą

85 000,00

 

85 000,00

   

Przebudowa ul. Reymonta w Dobrodzieniu wraz z niezbędną infrastrukturą

47 000,00

 

47 000,00

   

Przebudowa ul. Polnej w Dobrodzieniu wraz z niezbędną infrastrukturą

47 000,00

 

47 000,00

   

Przebudowa ul. Dworcowej, Słonecznej i Spółdzielczej w Dobrodzieniu

40 000,00

 

40 000,00

   

Modernizacja chodnika na ul. Leśnej

14 000,00

 

14 000,00

700

 

Gospodarka mieszkaniowa

1 162 190.00

 

1 162 190.00

 

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

20 000,00

 

20 000,00

   

Wykup gruntu

20 000,00

 

20 000,00

 

70095

Pozostała działalność

1 142 190,00

 

1 142 190,00

   

Poprawa dostępności budynku komunalnego przy ul. Moniuszki 2 w Dobrodzieniu

1 142 190,00

 

1 142 190,00

710

 

Działalność usługowa

6 390 000,00

-6 057 900,00

332 100,00

 

71095

Pozostała działalność

6 390 000,00

-6 057 900,00

332 100,00

   

Uzbrojenie Dobrodzieńskiej Strefy Inwestycyjnej

6 390 000,00

-6 057 900,00

332 100,00

750

 

Administracja publiczna

265 803,00

-20 602,50

245 200,50

 

75023

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

265 803,00

-20 602,50

245 200,50

   

Wzmocnienie cyberbezpieczeństwa na terenie gminy Dobrodzień

265 803,00

-20 602,50

245 200,50

754

 

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

5 960 150,00

 

5 960 150,00

 

75412

Ochotnicze straże pożarne

5 960 150,00

 

5 960 150,00

   

Zakup motopompy

30 000,00

 

30 000,00

   

Rewitalizacja i rozbudowa remizy OSP w Dobrodzieniu

5 420 150,00

 

5 420 150,00

   

Dotacja celowa dla OSP w Dobrodzieniu na dofinansowanie wydatków związanych z realizacją podstawowych zadań KSRG

10 000,00

 

10 000,00

   

Dotacja celowa dla OSP w Główczycach na dofinansowanie zakupu pojazdu pożarniczego

500 000,00

 

500 000,00

758

 

Różne rozliczenia

130 000,00

 

130 000,00

 

75818

Rezerwy ogólne i celowe

130 000,00

 

130 000,00

   

Rezerwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego

80 000,00

 

80 000,00

   

Rezerwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne

50 000,00

 

50 000,00

801

 

Oświata i wychowanie

2 993 000,00

193 000,00

3 186 000,00

 

80101

Szkoły podstawowe

2 980 000,00

193 000,00

3 173 000,00

   

Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Publicznej Szkole Podstawowej w Pludrach

2 980 000,00

170 000,00

3 150 000,00

   

Modernizacja oświetlenia hali sportowej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Dobrodzieniu

-

23 000,00

23 000,00

 

80103

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

13 000,00

 

13 000,00

   

Modernizacja budynku Oddziału Przedszkolnego w Szemrowicach poprzez wymianą drzwi zewnętrznych

13 000,00

 

13 000,00

900

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

65 200,00

 

65 200,00

 

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

27 000,00

 

27 000,00

   

Budowa sieci wodociągowej do zasilania oczyszczalni ścieków w Dobrodzieniu

27 000,00

 

27 000,00

 

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

12 000,00

 

12 000,00

   

Wykonanie oświetlenia ulicznego na ulicy Górnej

7 000,00

 

7 000,00

   

Wykonanie oświetlenia ulicznego na ul. Oleskiej

5 000,00

 

5 000,00

 

90095

Pozostała działalność

26 200,00

 

26 200,00

   

Rozbudowa ogrodzenia placu rekreacyjnego w Gosławicach

11 200,00

 

11 200,00

   

Modernizacja altany - miejsca spotkań mieszkańców sołectwa Warłów

15 000,00

 

15 000,00

921

 

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

823 097,82

 

823 097,82

 

92109

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

26 819,62

 

26 819,62

   

Modernizacja pomieszczenia na punkt rekreacji sportowej w budynku gminnym przy ul. Przejazdowej 2 w Myślinie

13 000,00

 

13 000,00

   

Modernizacja budynku gminnego tzw. starej szkoły” w Rzędowicach przy ul. Dobrodzieńskiej 8

13 819,62

 

13 819,62

 

92120

Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami

771 278,20

 

771 278,20

   

Renowacja kamienicy przy Placu Wolności 12 w Dobrodzieniu

429 378,20

 

429 378,20

   

Rewitalizacja Zabytkowego Parku Miejskiego w Dobrodzieniu

341 900,00

 

341 900,00

 

92195

Pozostała działalność

25 000,00

 

25 000,00

   

Zakup tablic powitalnych dla sołectwa Pietraszów

11 000,00

 

11 000,00

   

Wykonanie Traktu "LESZCZ" w Dobrodzieniu

14 000,00

 

14 000,00

Razem

18 022 440,82

-4 709 868,50

13 312 572,32

 

  1. Z związku z przedłużeniem terminu realizacji zadania „Rozbudowa infrastruktury wodociągowej w gminie Dobrodzień” wprowadza się dochody majątkowe z tytułu środków otrzymanych z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w wysokości 1.325.275,39 zł oraz wydatki majątkowe w wysokości 1.175.634,00 zł (rozdz. 40002)
  2. Po podpisaniu umowy na wykonanie zadania „Uzbrojenie Dobrodzieńskiej Strefy Inwestycyjnej” i otrzymaniu harmonogramu realizacji zmniejsza się plan wydatków o 6.057.900,00 zł oraz plan dochodów o 3.538.500,00 zł (przesunięcie do 2026r) – rozdz. 71095
  3. Po otwarciu przetargu na dostawy w ramach projektu „Wzmocnienie cyberbezpieczeństwa na terenie gminy Dobrodzień” dokonuje się zmian planu dochodów i wydatków. Przenosi się 15.745,00 zł z dochodów majątkowych do dochodów bieżących i 20.602,50 zł z wydatków majątkowych do wydatków bieżących. Dodatkowo zwiększa się plan wydatków bieżących o 9.576,78 zł (rozdz. 75023)
  4. Zwiększa się o 10.560,00 zł plan wydatków na wypłatę diet dla sołtysów dostosowując go do uchwalonych stawek tych diet (rozdz. 75095)
  5. Zwiększa się plan wydatków bieżących w rozdz. 75095 o 3.800,00 zł – przeznaczenie składka członkowska w Związku Miast Polskich.
  6. Zwiększa się plan wydatków bieżących w rozdz. 75023 o 43.000,00 zł – przeznaczenie wykup dostępu i migracji danych do aplikacji WOD-KAN.
  7. Zaistniała konieczność wydłużenia terminów opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego do 2025r. w związku z czym zwiększa się plan wydatków bieżących w rozdz. 71004 o 59.050,00 zł.
  8. Zaistniała konieczność podpisania aneksu wydłużającego termin uzyskania legalizacji na odprowadzanie wód opadowych do rzeki Myślina, w związku z czym zwiększa się plan wydatków bieżących w rozdz. 90001 o 19.950,00 zł.
  9. Nie wykorzystano w pełni środków otrzymanych z programu unijnego LIFE. Jest to kwota 14.579,36 zł. Środki te wprowadza się jako przychód w § 906 oraz po stronie wydatków bieżących w rozdz. 90005.
  10. Zwiększa się o 170.000,00 zł plan wydatków na realizację inwestycji „Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Publicznej Szkole Podstawowej w Pludrach” oraz wprowadza się nowe zadanie „Modernizacja oświetlenia hali sportowej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Dobrodzieniu” na kwotę 23.000,00 zł. Zmian tych dokonano w rozdz. 80101.
  11. W budżecie 2024 roku zmniejsza się plan wolnych środków o 391.000,00 zł, co pozwala na wprowadzenie części tych środków w 2025r. - kwota 180.395,39 zł.
  12. W/w zmiany doprowadziły do zmniejszenia deficytu budżetu, dlatego też nie będzie konieczności zaciągnięcia kredytów i pożyczek w wysokościach planowanych w projekcie budżetu. Zmniejsza się przychody z tytułu zaciągnięcia kredytów i pożyczek o 2.510.500,00zł.

 

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

Punkt 10. Autopoprawki do projektu budżetu gminy Dobrodzień na 2025 rok

Przewodniczący odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

Punkt 11. Wyrażenie zgody na umorzenie należności cywilnoprawnych wobec Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu

Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej przedstawił radnym wniosek w sprawie wyrażenia zgody na umorzenie należności cywilnoprawnych wobec ZGKiM.

Przewodniczący Komisji poddał wniosek pod głosowanie.

Wyniki imienne

lp

nazwisko

imię

głos

1

Bednarek

Henryk

ZA

2

Chawełka

Zbigniew

ZA

3

Chwalczyk

Rafał

nieobecny

4

Gaś

Bożena

ZA

5

Karpinski

Damian

ZA

6

Miazga

Tomasz

ZA

7

Pawełczyk-Zając

Klaudia

ZA

8

Pruski

Olivia

ZA

9

Sacha

Renata

ZA

10

Tarara

Mateusz

ZA

11

Zając

Radosław

ZA

 

Punkt 12. Sprawy różne

Radny Damian Karpinski- ul. Wąska w Bzinicy Starej- prośba o utwardzenie- odp. udzieliła p. Burmistrz.

Radny Damian Karpinski- ul. Bieńka- jak wygląda sytuacja z uregulowaniem prawnym?

Radny Damian Karpinski- ul. Dobrodzieńska na Bąki- odp. udzieliła p. Burmistrz.

Radna Olivia Pruski- serdecznie podziękowała współzawodnikom za udział w zawodach

Radny Radosław Zając- skwerek na ul. Opolska- Solna- czy teren został zagospodarowany w zieleń- odp. udzieliła p. Burmistrz

Radna Klaudia Pawełczyk- Zając- kto odpowiada za zakup szkolnych szafek?- odp. udzieliła p. Burmistrz

Radny Tomasz Miazga- na jakim etapie jest studnia głębinowa- odp. udzieliła p. Burmistrz.

 

Punkt 13. Zakończenie posiedzenia

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie.

Protokołowała:
Beata Bajorska

PRZEWODNICZĄCY
Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego,
Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa
mgr Zbigniew Chawełka

PDFProtokół z 16.12.2024.pdf (3,09MB)