- Menu BIP
- DANE PUBLICZNE
- Zarządzenia Burmistrza
Zarządzenie Nr S.0050.246.2024
Zarządzenie Nr S.0050.246.2024
Burmistrza Dobrodzienia z dnia 29.11.2024 r.
w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza kwotę 65 000 złotych i nie przekracza kwoty 130 000 złotych w Urzędzie Miejskim w Dobrodzieniu
Na podstawie art. 44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm.) zarządzam, co następuje.
§ 1
Wprowadza się regulamin udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza kwotę 65 000 złotych i nie przekracza kwoty 130 000 złotych w Urzędzie Miejskim w Dobrodzieniu zgodnie z załącznikiem do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie niniejszego zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Dobrodzień.
§ 3
Do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wszczętych przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe, tzn. oparte o zarządzenie Nr S.0050.221. 2023 Burmistrza Dobrodzienia z dnia 04.12.2023 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza kwotę 65 000 złotych i nie przekracza kwoty 130 000 złotych w Urzędzie Miejskim w Dobrodzieniu.
§ 4
Traci moc zarządzenie Nr S.0050.221.2023 Burmistrza Dobrodzienia z dnia 04.12.2023 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza kwotę 65 000 złotych i nie przekracza kwoty 130 000 złotych w Urzędzie Miejskim w Dobrodzieniu.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.12.2024 r.
BURMISTRZ
mgr Agnieszka Hurnik
Zarządzenie Nr S.0050.246.2024.pdf (106,19KB)
Załącznik
do zarządzenia Nr S.0050.246.2024 Burmistrza Dobrodzienia z dnia 29.11.2024 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza kwotę 65 000 złotych i nie przekracza kwoty 130 000 złotych w Urzędzie Miejskim w Dobrodzieniu.
REGULAMIN
udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza kwotę 65 000 złotych i nie przekracza kwoty 130 000 złotych w Urzędzie Miejskim w Dobrodzieniu, zwany dalej „regulaminem”.
§ 1
Zasady ogólne
- Regulamin stosuje się do udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Dobrodzieniu, o wartości przekraczającej kwotę 65 000 złotych i nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych, od której do ich udzielania stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, zwanych dalej „zamówieniami”.
- Przy udzielaniu zamówień należy przestrzegać zasad:
- zachowania przejrzystości,
- racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi, w tym zasady wydatkowania środków publicznych w sposób celowy, oszczędny, z zachowaniem zasady należytej staranności i umożliwiający terminową realizację zadań, a także zasady optymalnego doboru metod oraz środków w celu uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów.
- Zamówienia współfinansowane ze środków europejskich lub innych mechanizmów finansowych udzielane są na podstawie regulaminu z zachowaniem wytycznych wynikających z przepisów prawnych i dokumentów określających sposób udzielania takich zamówień.
- Pracownicy Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu lub inne upoważnione osoby z tytułu powierzonych im obowiązków winni zapoznać się z treścią regulaminu i przestrzegać zawartych w nim postanowień.
- Czynności związane z udzieleniem zamówienia wykonują pracownicy Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu lub inne upoważnione osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm.
- Nadzór nad przestrzeganiem postanowień regulaminu powierza się pracownikom Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu lub innym upoważnionym osobom, realizującym określone zamówienie.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem mają zastosowanie przepisy, ustawy Prawo zamówień publicznych, akty wykonawcze do tej ustawy oraz Kodeks cywilny.
§ 2
Ustalenie szacunkowej wartości zamówienia
- Przed wszczęciem procedury udzielenia zamówienia należy oszacować z należytą starannością jego wartość, w szczególności w celu ustalenia:
- czy istnieje obowiązek stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych,
- czy analogiczne zamówienie lub jego część nie stanowi części składowej innego zamówienia realizowanego w drodze umowy o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług.
- Szacunkową wartość zamówienia ustala się, z zastrzeżeniem ust. 4 niniejszego paragrafu, przy zastosowaniu co najmniej jednej z następujących metod:
- analizy cen rynkowych,
- analizy wydatków poniesionych na tego rodzaju zamówienia w okresie poprzedzającym moment szacowania wartości zamówienia, z uwzględnieniem wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego,
- analizy cen ofertowych złożonych w postępowaniach prowadzonych przez Urząd Miejski w Dobrodzieniu lub zamówień udzielonych przez innych zamawiających, obejmujących analogiczny przedmiot zamówienia, z uwzględnieniem wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
- Szacunkową wartość zamówienia na roboty budowlane/usługi/dostawy ustala się na podstawie zestawienia (np. w formie kosztorysu inwestorskiego) rodzaju, zakresu i ilości robót budo-wlanych/usług/dostaw wraz z ich cenami rynkowymi.
- Ustalenie szacunkowej wartości zamówienia należy udokumentować w postaci notatki służbowej i załączonych do niej dokumentów. Dokumentami potwierdzającymi ustalenie szacunkowej wartości zamówienia są w szczególności:
- zapytania cenowe skierowane do potencjalnych wykonawców,
- odpowiedzi cenowe wykonawców,
- wydruki ze stron internetowych zawierające ceny usług i towarów (opatrzone datą dokonania wydruku),
- kopie ofert lub umów z innych postępowań (obejmujących analogiczny przedmiot zamówienia) z okresu poprzedzającego moment szacowania wartości zamówienia,
- kosztorysy inwestorskie.
- Niedopuszczalne jest dzielenie i zaniżanie wartości zamówienia w celu ominięcia obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
§ 3
Wszczęcie procedury
Pracownik Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu lub inna upoważniona osoba realizująca określone zamówienie przed jego udzieleniem, powinna uzyskać wcześniejszą akceptację swojego przełożonego.
§ 4
Wybór wykonawcy
- Czynność wyboru wykonawcy należy przeprowadzić:
- poprzez zamieszczenie zapytania ofertowego na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu lub/i
- przekazanie zapytania ofertowego (w formie pisemnej/elektronicznej) co najmniej do trzech potencjalnych wykonawców lub poprzez zebranie co najmniej trzech ofert publikowanych na stronach internetowych, zawierających cenę proponowaną przez potencjalnych wykonawców.
- W przypadku braku możliwości przesłania zapytania ofertowego do wymaganej liczby wykonawców, dopuszcza się przesłanie zapytania ofertowego do mniejszej liczby wykonawców.
- Jeśli wpłyną mniej niż trzy oferty wybór najkorzystniejszej oferty może nastąpić wyłącznie za zgodą Burmistrza.
- Zapytanie ofertowe powinno zawierać w szczególności:
- opis przedmiotu zamówienia,
- warunki realizacji zamówienia,
- opis kryteriów wyboru wykonawcy,
- termin i sposób przesłania odpowiedzi/ofert przez wykonawcę.
- Kryteriami wyboru wykonawcy, w zależności od rodzaju zamówienia, są cena albo cena i inne kryteria, gwarantujące uzyskanie najkorzystniejszej ekonomicznie i jakościowo oferty, w szczególności:
- jakość,
- funkcjonalność,
- parametry techniczne,
- koszty eksploatacji,
- termin wykonania zamówienia,
- aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia,
- organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia,
- warunki gwarancji i serwisu,
- okres udzielonej gwarancji,
- warunki rękojmi za wady,
- okres udzielonej rękojmi za wady,
- użyte materiały,
- zastosowane technologie,
- trwałość,
- harmonogram,
- warunki dostawy, takie jak termin dostawy, sposób dostawy oraz czas dostawy lub okres jej realizacji,
- serwis posprzedażny oraz pomoc techniczna.
- W przypadku uzyskania dwóch identycznych najkorzystniejszych ofert, wykonawcy zostaną poproszeni o złożenie ofert dodatkowych lub zaproszeni do dodatkowych negocjacji.
- Dopuszcza się możliwość negocjacji. Jeśli w toku negocjacji inna oferta stanie się najkorzystniejszą, wymagane jest podjęcie negocjacji również z wykonawcą składającym pierwotną najkorzystniejszą ofertę.
- Po dokonaniu wyboru wykonawcy w formie, o której mowa w ust. 1 pkt 1 niniejszego paragrafu, należy zamieścić na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu – informację o wyborze oferty.
- Po dokonaniu wyboru wykonawcy w formie, o której mowa w ust. 1 pkt 2 niniejszego paragrafu, należy przekazać (w formie pisemnej/elektronicznej) do wszystkich wykonawców, którzy przesłali odpowiedzi/oferty – informację o wyborze oferty.
- W informacji o wyborze oferty podaje się w szczególności przedmiot zamówienia, nazwę (firmę) albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania wybranego wykonawcy, a także cenę wybranej oferty oraz planowany termin zawarcia umowy.
§ 5
Udzielenie zamówienia
- Zamówienia udziela się wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami regulaminu.
- Po dokonaniu wyboru wykonawcy pracownik Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu lub inna upoważniona osoba, realizująca określone zamówienie, sprawdza czy wartość zamówienia mieści się w kwocie zaplanowanej na jego realizację w planie finansowym Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu, przygotowuje projekt umowy i przekazuje go do akceptacji radcy prawnemu.
- Udzielenie zamówienia następuje poprzez zawarcie umowy w formie pisemnej. Umowę podpisuje Burmistrz wraz z kontrasygnatą Skarbnika Gminy.
- Umowę sporządza się co najmniej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, na kolejno numerowanych i parafowanych przez strony kartach, z których jeden egzemplarz przeznaczony jest dla wykonawcy, a drugi lub więcej dla Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu.
§ 6
Zasady dokumentacji procedury
- Pracownik Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu lub inna upoważniona osoba, realizująca określone zamówienie dokumentuje czynności ustalenia szacunkowej wartości zamówienia oraz przeprowadzenia procedury udzielenia zamówienia w sposób pozwalający na ich weryfikację pod kątem zachowania zasad, o których mowa w § 1 ust. 2 regulaminu.
- Dokumentację z przeprowadzonych czynności, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, przechowuje pracownik Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu lub inna upoważniona osoba, realizująca określone zamówienie przez okres co najmniej 4 lat od jego udzielenia.
§ 7
Odstąpienie od stosowania regulaminu
- W przypadkach uzasadnionych charakterem i specyfiką zamówienia lub pilną potrzebą (np. wystąpienia awarii, klęski żywiołowej, siły wyższej itp.), Burmistrz może podjąć decyzję o odstąpieniu od stosowania regulaminu, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3 niniejszego paragrafu.
- Udzielenie zamówienia w przypadku, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, dokumentuje się w postaci notatki służbowej, podlegającej zatwierdzeniu przez Burmistrza lub upoważnioną przez niego osobę. W notatce służbowej należy w szczególności wskazać okoliczności uzasadniające odstąpienie od stosowania regulaminu. Notatkę służbową przechowuje się przez okres co naj-mniej 4 lat od udzielenia takiego zamówienia.
- Udzielenie zamówienia w przypadku, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, nie zwalnia od stosowania zasad dokonywania wydatków wynikających z innych aktów prawnych, w szczególności dotyczących finansów publicznych, a także wytycznych wynikających z przepisów prawnych i dokumentów określających sposób udzielania zamówień współfinansowanych ze środków europejskich lub innych mechanizmów finansowych.
- Regulamin, z wyjątkiem § 1, § 2 ust. 1-3, § 3 oraz § 5 ust. 2-4, nie ma zastosowania do zamówień, których przedmiotem jest/są:
- nabycie własności lub innych praw do istniejących budynków lub nieruchomości,
- usługi notarialne, audytu, pojednawcze, kontroli lub prawnicze,
- usługi szkoleniowe,
- usługi lub dostawy pozyskiwane z urzędów administracji rządowej lub samorządowej,
- usługi promocji,
- zakup oprogramowania, praw autorskich,
- dostawy lub usługi z zakresu działalności kulturalnej związanej w szczególności z organizacją wystaw, koncertów, konkursów, festiwali, widowisk, spektakli teatralnych, przedsięwzięć z zakresu edukacji kulturalnej, jeżeli zamówienia te nie służą wyposażeniu w środki trwałe przeznaczone do bieżącej obsługi działalności.
- usługi nadzoru inwestorskiego.