Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zarządzenie Nr S.0050.121.2024

Rodzaj aktu:
Zarządzenie
Kadencja:
2024-2029
Numer aktu:
S.0050.121.2024
Status:
Obowiązujący
Data podjęcia:
31-05-2024
Zakres tematyczny:
Inne

Zarządzenie Nr S.0050.121.2024

Burmistrza Dobrodzienia

z dnia 31 maja 2024r.

 

w sprawie   udzielenia  pełnomocnictwa  oraz upoważnienia Sekretarzowi Gminy

 

Na podstawie art. 31, art. 33 ust. 4, art. 39 ust. 2, art. 46 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2024r.  poz. 609), art. 268a ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024r. poz. 572), art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2022 r. poz. 530 z późń. zm.), art. 96 i 98 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2023r. poz. 550 z późn. zm.), art. 143 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. 2023r. poz. 2383 z późn. zm.), art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2023r. poz. 483 z późn. zm.), art. 37, art. 52 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2023r. poz. 1605 z późn. zm.) w zw. art. 18 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. 2023r. poz. 2505 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

§ 1.

Udzielam upoważnienia  Waldemarowi Krafczyk – Sekretarzowi Gminy do prowadzenia i załatwiania bieżących spraw Gminy Dobrodzień, Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu i Burmistrza Dobrodzienia, w tym do:

 

  1. wydawania decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, w tym w zakresie podatków oraz ich przesyłanie za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
  2. prowadzenia spraw związanych z funkcjonowaniem Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu;
  3. składania oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem działalności gminy;
  4. dokonywania czynności z  zakresu prawa pracy oraz wykonywania uprawnień zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu Miejskiego w  Dobrodzieniu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Dobrodzień, w tym wydawania poleceń służbowych, poleceń wyjazdu służbowego, udzielania urlopów, z wyjątkiem czynności prawnych związanych z nawiązaniem, rozwiązaniem lub zmianą stosunku pracy;
  5. poświadczenia zgodności duplikatów, odpisów, wyciągów, wypisów lub  kopii z oryginałem;
  6. przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków dotyczących pracy Urzędu Miejskiego w  Dobrodzieniu i  jednostek organizacyjnych Gminy Dobrodzień;
  7. wykonywania uchwał Rady Miejskiej w Dobrodzieniu oraz określania sposobu ich realizacji;
  8. przedkładania Radzie Miejskiej w  Dobrodzieniu, Regionalnej Izbie Obrachunkowej i innym instytucjom sprawozdań (dokumentów i  informacji) z działalności budżetowej i finansowej gminy, w tym sprawozdań, o  których mowa w art. 267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
  9. do  dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego polegających na zmianach planu:
  1. dochodów i wydatków związanych ze zmianą kwot lub uzyskaniem dotacji przekazywanych z budżetu państwa, z budżetów innych jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek sektora finansów publicznych,
  2. dochodów jednostki samorządu terytorialnego, wynikających ze zmian kwot subwencji w wyniku podziału rezerw subwencji ogólnej,
  3. wydatków jednostki samorządu terytorialnego w ramach działu w zakresie wydatków bieżących, z wyjątkiem zmian planu wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej,
  4. dochodów i wydatków jednostki samorządu terytorialnego związanych ze zwrotem dotacji otrzymanych z budżetu państwa lub innych jednostek samorządu terytorialnego.
  1. sprawowania nadzoru nad wydziałami Urzędu, samodzielnymi stanowiskami i jednostkami    organizacyjnymi;
  2. dokonywania wszelkich czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych;
  3. podpisywania wraz ze Skarbnikiem Gminy dokumentów finansowych i dyspozycji     pieniężnych w obrocie gotówkowym i bezgotówkowym, w tym dysponowania środkami pieniężnymi na rachunkach bankowych oraz zatwierdzania dokumentów finansowych i dowodów księgowych;
  4. składania oświadczeń woli w imieniu Gminy Dobrodzień w zakresie zawierania umów i zaciągania zobowiązań finansowych;
  5. wykonywania czynności i podpisywania dokumentów wynikających z ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z  2023r. poz. 1605 z późn. zm.) w  tym do wydawania decyzji, postanowień i  zaświadczeń, podejmowania w imieniu Burmistrza Dobrodzienia jako wierzyciela lub organu egzekucyjnego wszelkich czynności w  postępowaniu egzekucyjnym w  administracji, w tym wystawiania i podpisywania tytułów egzekucyjnych, wydawania postanowień i zarządzeń;
  6. podpisywania pism objętych zakresem działania Urzędu oraz podpisywania innej korespondencji oraz dokumentów, które wynikają z realizacji decyzji organów gminy, w tym podpisywanie protokołów kontroli przeprowadzanych przez podmioty zewnętrzne.

§ 2.

Udzielam Panu Waldemarowi Krafczyk – Sekretarzowi Gminy ogólnego pełnomocnictwa procesowego i upoważniam do reprezentowania Gminy Dobrodzień, Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu, Burmistrza Dobrodzienia, przed wszystkimi sądami (w tym sądami administracyjnymi), organami administracji publicznej i organami egzekucyjnymi z prawem do udzielania dalszych pełnomocnictw.

 

§ 3.

Powierzenie prowadzenia spraw, upoważnienia i pełnomocnictwa określone w niniejszym zarządzeniu są ważne do odwołania. Wygasają one z chwilą ich cofnięcia albo rozwiązania stosunku pracy z  Panem Waldemarem Krafczyk – Sekretarzem Gminy.

 

§ 4.

Traci moc  zarządzenie Nr  S.0050.151.2018 Burmistrza  Dobrodzienia  z  dnia  21  listopada  2018r. w  sprawie  upoważnienia  zastępcy  burmistrza  i  sekretarza  gminy.

 

§ 5.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1  czerwca  2024r.

BURMISTRZ
mgr Agnieszka Hurnik

PDFZarządzenie Nr S.0050.121.2024.pdf (564,00KB)