Zarządzenie Nr S.0050.121.2024
Zarządzenie Nr S.0050.121.2024
Burmistrza Dobrodzienia
z dnia 31 maja 2024r.
w sprawie udzielenia pełnomocnictwa oraz upoważnienia Sekretarzowi Gminy
Na podstawie art. 31, art. 33 ust. 4, art. 39 ust. 2, art. 46 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2024r. poz. 609), art. 268a ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024r. poz. 572), art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2022 r. poz. 530 z późń. zm.), art. 96 i 98 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2023r. poz. 550 z późn. zm.), art. 143 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. 2023r. poz. 2383 z późn. zm.), art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2023r. poz. 483 z późn. zm.), art. 37, art. 52 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2023r. poz. 1605 z późn. zm.) w zw. art. 18 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. 2023r. poz. 2505 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Udzielam upoważnienia Waldemarowi Krafczyk – Sekretarzowi Gminy do prowadzenia i załatwiania bieżących spraw Gminy Dobrodzień, Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu i Burmistrza Dobrodzienia, w tym do:
- wydawania decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, w tym w zakresie podatków oraz ich przesyłanie za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
- prowadzenia spraw związanych z funkcjonowaniem Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu;
- składania oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem działalności gminy;
- dokonywania czynności z zakresu prawa pracy oraz wykonywania uprawnień zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Dobrodzień, w tym wydawania poleceń służbowych, poleceń wyjazdu służbowego, udzielania urlopów, z wyjątkiem czynności prawnych związanych z nawiązaniem, rozwiązaniem lub zmianą stosunku pracy;
- poświadczenia zgodności duplikatów, odpisów, wyciągów, wypisów lub kopii z oryginałem;
- przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków dotyczących pracy Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu i jednostek organizacyjnych Gminy Dobrodzień;
- wykonywania uchwał Rady Miejskiej w Dobrodzieniu oraz określania sposobu ich realizacji;
- przedkładania Radzie Miejskiej w Dobrodzieniu, Regionalnej Izbie Obrachunkowej i innym instytucjom sprawozdań (dokumentów i informacji) z działalności budżetowej i finansowej gminy, w tym sprawozdań, o których mowa w art. 267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
- do dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego polegających na zmianach planu:
- dochodów i wydatków związanych ze zmianą kwot lub uzyskaniem dotacji przekazywanych z budżetu państwa, z budżetów innych jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek sektora finansów publicznych,
- dochodów jednostki samorządu terytorialnego, wynikających ze zmian kwot subwencji w wyniku podziału rezerw subwencji ogólnej,
- wydatków jednostki samorządu terytorialnego w ramach działu w zakresie wydatków bieżących, z wyjątkiem zmian planu wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej,
- dochodów i wydatków jednostki samorządu terytorialnego związanych ze zwrotem dotacji otrzymanych z budżetu państwa lub innych jednostek samorządu terytorialnego.
- sprawowania nadzoru nad wydziałami Urzędu, samodzielnymi stanowiskami i jednostkami organizacyjnymi;
- dokonywania wszelkich czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych;
- podpisywania wraz ze Skarbnikiem Gminy dokumentów finansowych i dyspozycji pieniężnych w obrocie gotówkowym i bezgotówkowym, w tym dysponowania środkami pieniężnymi na rachunkach bankowych oraz zatwierdzania dokumentów finansowych i dowodów księgowych;
- składania oświadczeń woli w imieniu Gminy Dobrodzień w zakresie zawierania umów i zaciągania zobowiązań finansowych;
- wykonywania czynności i podpisywania dokumentów wynikających z ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2023r. poz. 1605 z późn. zm.) w tym do wydawania decyzji, postanowień i zaświadczeń, podejmowania w imieniu Burmistrza Dobrodzienia jako wierzyciela lub organu egzekucyjnego wszelkich czynności w postępowaniu egzekucyjnym w administracji, w tym wystawiania i podpisywania tytułów egzekucyjnych, wydawania postanowień i zarządzeń;
- podpisywania pism objętych zakresem działania Urzędu oraz podpisywania innej korespondencji oraz dokumentów, które wynikają z realizacji decyzji organów gminy, w tym podpisywanie protokołów kontroli przeprowadzanych przez podmioty zewnętrzne.
§ 2.
Udzielam Panu Waldemarowi Krafczyk – Sekretarzowi Gminy ogólnego pełnomocnictwa procesowego i upoważniam do reprezentowania Gminy Dobrodzień, Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu, Burmistrza Dobrodzienia, przed wszystkimi sądami (w tym sądami administracyjnymi), organami administracji publicznej i organami egzekucyjnymi z prawem do udzielania dalszych pełnomocnictw.
§ 3.
Powierzenie prowadzenia spraw, upoważnienia i pełnomocnictwa określone w niniejszym zarządzeniu są ważne do odwołania. Wygasają one z chwilą ich cofnięcia albo rozwiązania stosunku pracy z Panem Waldemarem Krafczyk – Sekretarzem Gminy.
§ 4.
Traci moc zarządzenie Nr S.0050.151.2018 Burmistrza Dobrodzienia z dnia 21 listopada 2018r. w sprawie upoważnienia zastępcy burmistrza i sekretarza gminy.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2024r.
BURMISTRZ
mgr Agnieszka Hurnik