Zarządzenie Nr S.0050.61.2024
ZARZĄDZENIE nr S.0050.61.2024
Burmistrza Dobrodzienia z dnia 21 marca 2024 r.
w sprawie powołania składu Miejskiej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej oraz ustalenia regulaminu jej działania
Działając na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2023 poz. 977 ) zarządzam, co następuje:
§ 1
1. Powołuję Miejską Komisję Urbanistyczno – Architektoniczną, zwaną dalej „Komisją”, składającą się z osób o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanych z teorią i praktyką w zakresie planowania przestrzennego – w następującym składzie:
1) mgr Helena Nowik – Przewodnicząca Komisji
2) dr Krzysztof Badora – Zastępca Przewodniczącego Komisji
3) mgr inż. Krzysztof Sikora. – Sekretarz Komisji
§ 2
Komisja stanowi organ doradczy Burmistrza w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego gminy Dobrodzień .
§ 3
1. W posiedzeniach Komisji biorą udział autorzy opracowań rozpatrywanych na posiedzeniach komisji a także członkowie jeśli zostaną powołani do opracowania.
2. Posiedzenia Komisji są jawne.
§ 4
Organizację oraz zasady działania Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej określa regulamin stanowiący załącznik do niemniejszego zarządzenia.
§ 5
Traci moc:
Zarządzenie nr S.0050.101.2022 Burmistrza Dobrodzienia z dnia 03 czerwca 2022 r. w sprawie powołania składu Miejskiej Komisji Urbanistyczno Architektonicznej oraz ustalenia regulaminu jej działania
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
dr Andrzej Jasiński
Zarządzenie Nr S.0050.61.2024.pdf (106,25KB)
Załącznik do Zarządzenia Nr S.0050.61.2024.pdf (508,76KB)
Załącznik do Zarządzenia
nr S.0050.61.2024
z dnia 21 marca 2024 r.
Burmistrza Dobrodzienia
Regulamin pracy
Miejskiej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej
§ 1
Regulamin określa :
- organizację wewnętrzną Komisji ,
- tryb działania Komisji ,
- zakres i tryb wydawanych przez Komisję opinii ,
- zasady finansowania prac Komisji .
§ 2
- Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna, zwana dalej Komisją jest organem doradczym Burmistrza Dobrodzienia w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego .
2. Komisja powołana jest do opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz w zależności od potrzeb innych programów, opracowań studialno – projektowych, itp., a także rozpatruje i analizuje wnioski zgłoszone przez Burmistrza w tym zakresie .
§ 3
- Komisja działa na podstawie Zarządzenia Burmistrza Dobrodzienia .
- Siedzibą Komisji jest Urząd Miejski w Dobrodzieniu Plac Wolności 1 .
§ 4
Ilekroć w treści regulaminu jest mowa o :
- „Komisji” – należy przez to rozumieć Miejską Komisję Urbanistyczno – Architektoniczną .
- „Planie” – należy przez to rozumieć będący w trakcie opracowywania miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
- Studium” – należy przez to rozumieć będące w trakcie opracowywania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego .
- „Autorze Projektu” – należy przez to rozumieć projektanta uprawnionego do sporządzania opracowań w zakresie planowania przestrzennego lub zespół projektantów a także firmę z projektantem uprawnionym, z którymi zawarto umowę na opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
§ 5
Komisja będzie działać w następującym składzie :
– Przewodniczący Komisji,
– Zastępca Przewodniczącego,
– Sekretarz Komisji,
– Członków Komisji.
§ 6
Komisja, opierając się na doświadczeniu, fachowej i bieżącej znajomości przepisów przez członków Komisji zagadnień zagospodarowania przestrzennego, dba o zapewnienie w rozpatrywanych planach miejscowych lub studium warunków stwarzających możliwość rozwoju Gminy w każdej dziedzinie, zachowanie wymogów wynikających z planu zagospodarowania i strategii województwa opolskiego oraz zachowanie wymogów wynikających z przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisów odrębnych związanych z planowaniem przestrzennym w szczególności w zakresie ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
§ 7
- Przewodniczący Komisji i Zastępca Przewodniczącego Komisji reprezentują Komisję na zewnątrz i odpowiadają za treść sformułowań decyzji i ustaleń Komisji .
- Posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji na wniosek Burmistrza .
- Przedmiot obrad, jak i termin posiedzeń Komisji oraz osób zaproszonych do uczestnictwa w posiedzeniu Komisji ustala Burmistrz, na wniosek Przewodniczącego Komisji .
- Przewodniczący Komisji – w przypadku uznania przez Komisję za konieczne – wskazuje specjalistów do opracowania koreferatów, ekspertyz i opinii do przedłożonych projektów planów miejscowych lub studium.
- Przewodniczący Komisji w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w § 7 pkt 4, ustala z Burmistrzem warunki opracowania koreferatu, opinii, ekspertyz, itp. ( termin, zakres opracowania, wysokość wynagrodzenia za opracowanie ) .
- Zawiadomienia członków Komisji o terminie mającego odbyć się posiedzenia oraz zaproszenia innych osób przewidzianych do udziału w posiedzeniu Komisji wysyła pracownik Urzędu ds. Planowania przestrzennego na co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia.
- Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję opracowania wraz z opiniami i ekspertyzami udostępniane są do wglądu członkom – stanowisko ds. Planowania przestrzennego Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu .
Materiały rysunkowe – graficzne oraz tekstowe w siedzibie gminy winny być przedstawione w formie papierowej w skali opracowania.
- Za udostępnienie członkom Komisji materiałów i dokumentów odpowiada urzędnik – stanowisko ds. Planowania przestrzennego Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu .
§ 8
- Posiedzenia Komisji są protokołowane przez Sekretarza Komisji .
- Komisja wydaje swoje stanowisko w formie pisemnej opinii z uwzględnieniem wyniku dyskusji .
- Opinię podpisują członkowie Komisji .
- Podpisaną opinię Komisja przedstawia Burmistrzowi w terminie 14 dni od daty posiedzenia Komisji .
- Dokumenty z prac Komisji są przechowywane w biurze nr 1 – stanowisko ds. Planowania przestrzennego Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu .
§ 9
- Quorum Komisji stanowi trzy – osobowy skład Komisji .
- Komisja podejmuje decyzje i ustalenia po przeprowadzeniu głosowania i przyjęciu decyzji oraz ustaleń zwykła większością głosów .
- W przypadku równej ilości głosów „za” i „przeciw” , decydującym głosem jest stanowisko Przewodniczącego Komisji .
- Ustalenia i decyzje Komisji przedstawiane są przez Przewodniczącego Komisji Burmistrzowi Dobrodzienia w celu podjęcia dalszych kroków w zakresie realizacji ustaleń Komisji .
- Na posiedzeniach Komisji mogą być obecni radni Rady Miejskiej w Dobrodzieniu, przedstawiciele Urzędu Miejskiego, zaproszeni przedstawiciele właściwych samorządów terytorialnych oraz inne osoby zaproszone na wniosek Przewodniczącego Komisji – wymienieni nie mają prawa udziału w głosowaniu przy podejmowaniu ustaleń Komisji .
- W posiedzeniach Komisji, bez prawa udziału w głosowaniu, biorą udział autorzy projektów, planów i koreferenci opracowań projektów planu rozpatrywanych przez Komisję .
§ 10
- Przewodniczący Komisji upoważniony jest do zredagowania opinii w oparciu o protokół zawierający i ustalenia wynikające z przeprowadzonej dyskusji .
- W przypadku, gdy Komisja na posiedzeniu rozpatruje więcej niż jedno zagadnienie, protokół oraz opinię sporządza się dla każdego oddzielnie .
§ 11
- Działanie Komisji oraz ocenę skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy przedstawiane są Burmistrzowi Dobrodzienia w postaci rocznych Raportów przez Przewodniczącego Komisji do 30 stycznia roku następnego.
§ 12
- Opracowane na piśmie ekspertyzy, opinie, koreferaty, przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję winne być złożone w Urzędzie Miejskim w Dobrodzieniu i udostępnione członkom Komisji nie później niż 5 dni przed terminem posiedzenia Komisji .
- Termin i miejsce udostępnienia w/w opracowań podaje się w zawiadomieniu o posiedzeniu Komisji .
§ 13
W przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności ( np. epidemia covid, klęska żywiołowa, stan wyjątkowy itp. ) przebieg prac Komisji będzie następujący :
1. opiniowanie projektów odbywać się będzie w trybie zdalnym,
2. członkom komisji zostaną przesłane przez pracownika Urzędu Miejskiego projekty dokumentów drogą pocztową lub na adresy email,
3. członkowie komisji po zapoznaniu się z projektami prześlą Burmistrzowi w formie pisemnej wyrażoną opinię,
4. przedłożona opinia jest traktowana jak bezpośredni udział w posiedzeniu,
5. Burmistrz po zapoznaniu się z treścią opinii poszczególnych członków przekazuje opinię Przewodniczącej Komisji. Burmistrz może żądać od członka Komisji o wyjaśnienie wniesionych uwag i wniosków w opinii,
6. przewodnicząca Komisji uwzględniając przeważające wnioski i uwagi w opiniach sporządza opinię Komisji ,
7. sporządzoną opinię przekazuje do akceptacji członkom Komisji.
§ 14
- Obecność członków Komisji na posiedzeniach Komisji potwierdzana i dokumentowana jest własnoręcznym podpisem członka na liście obecności .
- Udział w posiedzeniach Komisji Przewodniczącego i jej członków jest odpłatny i wynosi za posiedzenie :
– Przewodniczący Komisji – 1000 zł ( słownie : tysiąc zł brutto ) ,
– Z – ca Przewodniczącego Komisji – 900 zł ( słownie : dziewięćset zł brutto ) ,
– Sekretarz Komisji– 800 zł ( słownie : osiemset zł brutto ) ,
– członkowie – nieodpłatnie
3. Podstawą wynagrodzenia jest rachunek wraz z „Listą obecności”.
BURMISTRZ
dr Andrzej Jasiński