Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zarządzenie Nr S.0050.124.2023

Rodzaj aktu:
Zarządzenie
Kadencja:
2018-2024
Numer aktu:
S.0050.124.2023
Status:
Obowiązujący
Data podjęcia:
11-07-2023
Zakres tematyczny:
Rolnictwo i obszary wiejskie

Zarządzenie Nr. S.0050.124.2023
Burmistrza Dobrodzienia
z dnia 11.07.2023 r.
w sprawie zatwierdzenia regulaminu konkursu na najpiękniejszą koronę dożynkową

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1. Zatwierdza się Regulamin Konkursu na najpiękniejszą koronę dożynkową, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Wykonanie Zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Gospodarki Komunalnej, Gospodarowania Nieruchomościami, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

z up. BURMISTRZA
mgr Michał Tul
Zastępca Burmistrza

PDFZarządzenie Nr S.0050.124.2023.pdf (828,00KB)

 

Załącznik nr. 1 do
Zarządzenia Burmistrza Dobrodzienia
Nr. S.0050.124.2023

 

REGULAMIN KONKURSU

NA NAJPIĘKNIEJSZĄ KORONĘ DOŻYNKOWĄ

 

CEL KONKURSU :

  1. Upowszechnianie i kultywowanie lokalnych tradycji ludowych na obszarach wiejskich dotyczących twórczości artystycznej związanej z okresem żniw.

  2. Prezentacja bogactwa plonów wplecionych w koronę dożynkową;

  3. Aktywizacja życia kulturalnego mieszkańców wsi.

WARUNKI UCZESTNICTWA :

W konkursie mogą uczestniczyć korony dożynkowe przygotowane przez sołectwa z terenu gminy Dobrodzień, które zgłosiły pisemnie swój udział w Konkursie do Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu na karcie zgłoszeniowej wraz z dokumentacją fotograficzną (min. 3 tegoroczne zdjęcia, przedstawiające mieszkańców sołectwa w czasie pracy), ukazującą wykonywanie korony na każdym etapie prac.

Dopuszcza się udział w korowodzie dożynkowym, których procesu powstawania nie udokumentowano zdjęciowo – z zastrzeżeniem, iż korony te nie będą podlegały ocenie przez komisję konkursową.

Ostateczny termin dostarczenia kart zgłoszeniowych wraz z materiałem zdjęciowym upływa 25 sierpnia 2023 r. Liczy się data wpływu do Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu (na adres: Urząd Miejski w Dobrodzieniu, ul. Pl. Wolności 1, 46-380 Dobrodzień), potwierdzona pieczęcią wpływu.

Wzór zgłoszenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

KOMISJA KONKURSOWA :

Korony Dożynkowe, zgłoszone do Konkursu zgodnie z warunkami uczestnictwa, zostaną ocenione przez Komisję Konkursową składającą się z przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu oraz przez przedstawicieli Gminnego Ośrodku Kultury, Sportu i Biblioteki Publicznej w Dobrodzieniu.

Każdy z członków Komisji wypełnia Kartę oceny dla poszczególnych kategorii.

Z prac Komisji zostanie sporządzony protokół, który podpiszą wszyscy jej członkowie – protokół jest jawny i dostępny do wglądu.

Komisja wybiera laureatów na podstawie oceny, dokonanej zgodnie z kryteriami konkursowymi i punktową skalą.

KRYTERIA OCENY:

Komisja dokona wyboru najpiękniejszej korony dożynkowej oceniając:

1. sposób wykonania korony – precyzja i dokładność, użycie różnorodnych materiałów związanych ze świętem plonów (kłosy wszystkich rodzajów, ziarno, owoce, warzywa, kwiaty pochodzenia naturalnego) – od 0 – 5 pkt;

2. ogólny wyraz artystyczny (walory artystyczne, technika, materiał, kształt, kolor, kompozycja, treść, itp.) - od 0 do 5 pkt;

3. poziom i styl wykonania (staranność wykonania, dekoracji, umocowanie owoców lub innych roślin) – od 0 do 5 pkt.

4. związek z dziedzictwem kulturowym regionu – od 0 do 5 pkt.

NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

Wyniki Konkursu na najpiękniejszą Koronę Dożynkową ogłoszone zostaną przez Przewodniczącego Komisji Konkursowej w dniu 03 września 2023 r. podczas obchodów uroczystości dożynkowych.

Zwycięzcy konkursu za zajęcie I,II, III miejsca otrzymają nagrody pieniężne. Dopuszcza się przyznania dwóch równorzędnych miejsc I-III. Komisja Konkursowa może przyznać nagrody w formie wyróżnień.

INNE ISTOTNE INFORMACJE

  1. Należy unikać dodatkowego ,,dekorowania” koron np. lalkami, sztucznym materiałem roślinnym, chwastami;

  2. Delegacje z koronami przyjeżdżają na miejsce konkursu na własny koszt.

  3. Grupy dożynkowe prezentujące koronę, powinny posiadać plansze informacyjne z nazwą sołectwa / ewentualnie wsi.

  4. Wszystkie zgłoszone do konkursu korony dożynkowe wezmą udział w mszy świętej w kościele pw. Józefa Robotnika w Myślinie.

  5. Wszelkich informacji dot. Konkursu można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Dobrodzieniu, pok. A-101, tel.: 34/ 3999527, e-mail : p.malik@dobrodzien.pl

 

ODTZałącznik nr 1.odt (6,93KB)