Protokół Nr LIII/2023
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) , dalej RODO informuję, iż :
1)sesje Rady Miejskiej w Dobrodzieniu są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania obrad z wizerunkami osób uczestniczących w sesji są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu i na stronie internetowej gminy.
2) Państwa dane osobowe w postaci wizerunku oraz barwy głosu przetwarzane są w celu realizacji przez Gminę Dobrodzień jej zadań, a podstawą prawną ich przetwarzania bez Państwa odrębnej zgody jest art. 6 ust 1 pkt c) RODO, co oznacza, że przetwarzanie Państwa danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z art. 20 ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2022r. poz. 559), a dotyczącego jawności działalności organów gminy w szczególności prawa obywateli do uzyskiwania informacji.
Obrady były transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
Protokół Nr LIII/2023
z Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.
Obrady rozpoczęto 27-04-2023 o godz. 15:08, a zakończono o godz. 16:43 tego samego dnia.
W posiedzeniu wzięło udział 12 członków:
1. Tomasz Miazga
2. Dorota Wołowczyk
3. Jacek Skibe
4. Piotr Kapela
5. Jerzy Proft
6. Gabriel Kukowka
7. Krzysztof Bula
8. Damian Karpinski
9. Rajmund Lichota
10. Robert Kobus
11. Joachim Wloczyk
12. Rafał Chwalczyk
Nieobecni radni: Dorota Maleska, Sara Pruska, Radosław Zając
W sesji udział wzięli :
- Andrzej Jasiński Burmistrz
- Michał Tul Zastępca Burmistrza
- Gabriela Gaś Skarbnik Gminy
- Waldemar Krafczyk Sekretarz Gminy
- Piotr Więdłocha Informatyk
- Barbara Orlikowska kierownik referatu - protokólant
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
- Informacja na temat bezpieczeństwa i porządku publicznego w Gminie Dobrodzień.
- Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami.
- Ocena zasobów pomocy społecznej za 2022 rok.
- Podjęcie uchwał w sprawie:
- zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
- wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2023 rok.
- Przyjęcie protokołu z Sesji Rady Miejskiej w dniu 27 marca 2023 roku.
- Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych.
- Wolne wnioski i informacje.
- Zakończenie obrad LIII Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.
Punkt 1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad. (15:08)
Otwarcia LIII Sesji Rady Miejskiej dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Kapela słowami „Otwieram LIII Sesję Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.”
Stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych w sesji uczestniczy 12 radnych. Liczba ta stanowi kworum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Miejska.
Punkt 2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad. (15:11)
Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił porządek obrad, który radni otrzymali wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej Sesji RM.
Porządek obrad poddano głosowaniu.
Głosowanie w sprawie przyjęcia proponowanego porządku obrad. (15:13)
Wyniki imienne:
ZA(12):
Rafał Chwalczyk, Robert Kobus, Gabriel Kukowka, Joachim Wloczyk, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Krzysztof Bula, Jacek Skibe, Damian Karpinski, Tomasz Miazga, Rajmund Lichota, Piotr Kapela
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):
Sara Pruska, Dorota Maleska, Radosław Zając
Punkt 3. Informacja na temat bezpieczeństwa i porządku publicznego w Gminie Dobrodzień. (15:13)
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że przedstawiciel Komisariatu Policji w Dobrodzieniu nie może uczestniczyć w dzisiejszej Sesji z uwagi na obowiązki służbowe.
Punkt 4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami. (15:13)
Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie pomiędzy 27 marca 2023 a 27 kwietnia 2023
30 marca
- udział w konferencji Nowa perspektywa Interreg w Głuchołazach
3 kwietnia
- spotkanie z dyrektor Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi w Dobrodzieniu
4 kwietnia
- wizyta w Gorzowie Śląskim
7 kwietnia
- udział w rozprawie w Krajowej Izbie Odwoławczej w Warszawie
12 kwietnia
- spotkanie z przedsiębiorcą z terenu naszej gminy, wizytacja zakładu pracy
- spotkanie z lokalnym działaczem sportowym w sprawie boiska w Pludrach
13 kwietnia
- spotkanie w sprawie organizacji Dnia Patrona Strażaków Św. Floriana i otwarcia remizy OSP Pludry
14 kwietnia
- udział w konferencji on-line dotyczącej możliwości zakupu autobusów autoemisyjnych
- spotkanie z dyrektorem Gminnego Ośrodka Kultura, Sportu i Biblioteki Publicznej w Dobrodzieniu
16 kwietnia
- udział w Przeglądzie Twórczości Ludowej organizowanym przez LGD Kraina Dinozaurów
17 kwietnia
- udział w posiedzeniu Społecznej Dobrodzieńskiej Rady Miłośników Lasów
18 kwietnia
- udział w wizycie studyjnej w Ostrowie Wielkopolskim – „Ostrowski Rynek Energetyczny”
20 kwietnia
- spotkanie z inwestorem zainteresowanym terenami inwestycyjnymi
24 kwietnia
- udział w posiedzeniu Komisji Budżetu i Komisji Oświaty
25 kwietnia
- spotkanie z jubilatami obchodzącymi Diamentowe Gody – 60 lecia pożycia małżeńskiego
26 kwietnia
- spotkanie z architektem w sprawie wykonania projektów
- spotkanie w konferencji „Co daje nam las” organizowanej przez Towarzystwo Przyjaciół Lasu z Zawadzkiego
27 kwietnia
- udział w konferencji Tworzenie Centrum Usług Społecznych
Projekty:
1. Remiza w Pludrach
- prace zostały zakończone i odebrane przez nadzór budowlany
- otwarcie oficjalne 6 maja 2023 roku
3. ul. Szkolna w Bzinicy
- budowa zakończona i odebrana dnia 26 kwietnia
4. ul. Jaśminowa w Dobrodzieniu
- praca się toczy, realizacja, termin wykonania czerwiec 2023
5. Drogi w ramach Polskiego Ładu
- 18 dróg w przetargu
- przetarg otwarty 18 kwietnia
6. Efektywny energetycznie Dobrodzień
- przetarg ogłoszony 13 marca
– odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej w zakresie specyfikacji
- posiedzenie Izby 7 kwietnia – konieczność zmian specyfikacji
- termin otwarcia przesunięty do 22 maja br.
7. Termomodernizacja Budynków Szkolnych na terenie Gminy Dobrodzień
- projekt budowlany zakończony
- przygotowujemy się do przetargu
- przygotowujemy się do realizacji działań promocyjno-szkoleniowych wokół projektu
- „zielone światełko”
8. Drogi w miejscowościach popegeerowskich Rzędowice i Bzinica w ramach Polskiego Ładu
- projekty zostały wykonane – 10 dróg
- przetarg zostanie ogłoszony dnia 28 kwietnia
9. Zabytki w ramach Polskiego Ładu
- modernizacja Ratusza miejskiego
- modernizacja kamienicy na Placu Wolności, w którym mieści się Muzeum Regionalne
10. Przejścia drogowe
- wniosek o dofinansowanie złożony
11. Mobilność mieszkańców
- rozważamy budowę centrum przesiadkowego
- przygotowujemy się do opracowania koncepcji ścieżek rowerowych dojazdowych do centrum przesiadkowego na naszych drogach gminnych
12. Modernizacja Parku Miejskiego w Dobrodzieniu
- przymierzamy się do stworzenia Planu Funkcjonalno Użytkowego, który będzie podstawą do złożeniu wniosku o dofinansowanie
13. Gminny Program Rewitalizacji
- jesteśmy w trakcie tworzenia tego programu
- został wyznaczony obszar zdegradowany oraz obszar rewitalizacji
- tworzone są zadania do realizacji w ramach programu rewitalizacji
14. Projekt Gdy dzieci promują
- trzecia wystawa plenerowa stanęła na rynku w Rymarovie
Na pytanie radnego Tomasza Miazgi, odnośnie ulicy Jaśminowej, Burmistrz przedstawił zarys planowanych połączeń tras.
Przewodniczący RM zaproponował, by do tematu powrócić na posiedzeniu Komisji.
Punkt 5. Ocena zasobów pomocy społecznej za 2022 rok. (15:59)
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że na wspólnym posiedzeniu Komisji Budżetu z Komisją Oświaty została przedstawiona szczegółowo Ocena zasobów pomocy społecznej za 2022 rok przez pracownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej opracowując ocenę wykorzystał m.in. własne dane oraz dane Urzędu Miejskiego i Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół i Przedszkoli w Dobrodzieniu. Część informacji została zasilona przez zbiory centralne systemu informatycznego w pomocy społecznej oraz dane z GUS i Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. Ocena obejmuje osoby i rodziny korzystające z pomocy społecznej, rodzaje ich problemów oraz ich rozkład ilościowy. Ocena wraz z rekomendacjami stanowi podstawę do opracowania budżetu na następny rok, a organ wykonawczy co roku do 30 kwietnia przedstawia ocenę zasobów Radzie Gminy.
Punkt 6. Podjęcie uchwał: (15:59)
Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił projekty uchwał, które były zaopiniowane na wspólnym posiedzeniu Komisji Budżetu z Komisją Oświaty.
a. Nr LIII/471/2023 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, (15:59)
Skarbnik Gminy przedstawiła propozycje zmian.
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr LIII/471/2023 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, (16:09)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Joachim Wloczyk, Robert Kobus, Rafał Chwalczyk, Krzysztof Bula, Jacek Skibe, Piotr Kapela, Rajmund Lichota, Dorota Wołowczyk, Damian Karpinski, Tomasz Miazga, Jerzy Proft
PRZECIW(1):
Gabriel Kukowka
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):
Sara Pruska, Dorota Maleska, Radosław Zając
b. Nr LIII/472/2023 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2023 rok. (16:10)
Skarbnik Gminy przedstawiła zmiany do budżetu:
1. Wprowadza się dochody z tyt. otrzymanych odszkodowań z ubezpieczeń:
- w dz. 600 za zniszczony przepust w Bzinicy 5.660,00 zł,
- w dz. 900 uszkodzenie barierek w rynku 819,00 zł
2. Podpisano umowę dotacji z WFOŚiGW na dofinansowanie zakupu pompy ciepła w budynku świetlicy wiejskiej w Myślinie, z tego tyt. wprowadza się plan dochodów majątkowych w dz. 921 na kwotę 27.400,00 zł.
3. Wprowadza się plan w dz. 758 w wysokości 37.000,00 zł z tytułu otrzymanych odsetek od środków na lokatach.
4. Po zmianie wysokości dofinansowania do zadania Budowy kanalizacji sanitarnej na terenie gminy dostosowuje się plan dochodów z tego tytułu zwiększając dochody w dz. 900 o 661.992,93 zł z tego: bieżące o 37.375,60 i majątkowe o 625.436,33 zł. (dz. 900)
5. Wprowadza się środki na pokrycie kosztów postępowania arbitrażowego w wysokości 18.600,00 zł (rozdz. 75095)
6. Zabezpiecza się 55.000,00 zł na wymianę pokrycia dachowego w remizie OSP Szemrowice (rozdz. 75412) zalecenie po kontroli stanu technicznego budynku.
7. Wprowadza się środki w wysokości 12.514,00 zł na zwrot części oświatowej subwencji ogólnej wraz z odsetkami ( rozdz. 75801)
8. W związku z niewykorzystaniem w pełni otrzymanej w grudniu 2022 dotacji na zadanie Solidarni z Ukrainą wprowadza się wydatki na zwrot dotacji w kwocie 21.225,96 zł. (rozdz. 85231)
9. Zwiększa się przychody o 2.976,00 zł stanowiące niewykorzystane w 2022r. środki z Funduszu Pomocy na wypłatę stypendiów socjalnych dla uczniów – obywateli Ukrainy jednocześnie wprowadzając je jako wydatki bieżące na ten cel. ( rozdz. 85415).
10. Zabezpiecza się środki w dz. 900 na :
- dokonanie nasadzeń drzew w parku jordanowskim – 3.000,00 zł;
- utrzymanie szaletu miejskiego – 15.200,00 zł.
11. Zgodnie z decyzją mieszkańców sołectwa Pludry dokonuje się następujących zmian w funduszu sołeckim:
- oszczędności w wykokoście 190,00 zł z zakupu butów ludowych przenosi się zwiększając środki zadania „prace gospodarcze na terenie sołectwa”
- środki pierwotnie przeznaczone na utwardzenie parkingu przy ul. Szkolnej w wysokości 5.500,00 zł przenosi się na zakup bramek do piłki nożnej z osprzętem na boisko sportowe.
12. Przenosi się 1.225,00 zł ze środków w rozdz. 90001 do rozdz. 01030 - Uzupełnienie wydatków na składkę do Izby Rolniczej po wcześniejszym przesunięciu ich zarządzeniem na wykonanie czyszczenia rowu.
13. Wprowadzono nowe zadanie „Przebudowa zaplecza kuchennego w Przedszkolu Samorządowym w Pludrach na kwotę 20.000,00 zł, która stanowi zabezpieczenie wkładu własnego do składanego przez ZSP w Pludrach wniosku o dofinansowanie w ramach programu Posiłek w szkole i w domu.
14. Po podpisaniu umowy darowizny wprowadzono dochody bieżące z tego tyt. na kwotę 5.000,00 zł – przeznaczenie środków- Akcja Kastracja
Radny Jacek Skibe odniósł się do propozycji dokonanie nasadzeń drzew w parku jordanowskim. Uważa, że drzewa te nie przetrwają.
Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że drzewa zostaną posadzone wzdłuż głównej alejki.
Przewodniczący RM przedstawił projekt uchwały.
Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2023 rok poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr LIII/472/2023 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2023 rok. (16:15)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Rafał Chwalczyk, Joachim Wloczyk, Robert Kobus, Jerzy Proft, Jacek Skibe, Piotr Kapela, Dorota Wołowczyk, Tomasz Miazga, Krzysztof Bula, Rajmund Lichota, Damian Karpinski
PRZECIW(1):
Gabriel Kukowka
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):
Sara Pruska, Dorota Maleska, Radosław Zając
Punkt 7. Przyjęcie protokołu z Sesji Rady Miejskiej w dniu 27 marca 2023 roku. (16:15)
Protokół poddano głosowaniu.
Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z Sesji Rady Miejskiej w dniu 27 marca 2023 roku. (16:16)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Gabriel Kukowka, Jerzy Proft, Jacek Skibe, Dorota Wołowczyk, Tomasz Miazga, Rafał Chwalczyk, Piotr Kapela, Krzysztof Bula, Robert Kobus, Damian Karpinski, Rajmund Lichota
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):
Joachim Wloczyk
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3)
Sara Pruska, Dorota Maleska, Radosław Zając
Punkt 8. Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych. (16:17)
Odpowiedzi na zgłoszone wnioski na posiedzeniu Komisji Budżetu, która odbyła się w dniu 20 marca 2023 r.
Radny Jerzy Proft wnioskował o:
- Ustawienie lustra przy ul. Opolskiej w Dobrodzieniu przy wyjeździe z uliczki brukowanej. ODP: rozważana jest możliwość zainstalowania takiego lustra w najbliższym czasie.
- Poprawę stanu technicznego chodnika przy ul. Solnej w Dobrodzieniu ( koło szaletu miejskiego). ODP: wskazane uszkodzenia w chodniku zostaną zrealizowane do końca maja 2023 r.
- Położenie chodnika na odcinku ul. Opolskiej łączącej ul. Cmentarną z ul. Powstańców Śląskich. ODP: rozważana jest możliwość wykonania takiego chodnika po określeniu kosztów wykonania lub zaproponujemy rozwiązania alternatywne.
Odpowiedzi na zgłoszone wnioski na Sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dniu 27 marca 2023 roku:
- Radny Tomasz Miazga poruszył problem małej przepompowni, która podczas budowy kanalizacji została podłączona do domu nauczyciela w Szemrowicach. Przepompownia bardzo często się zatyka a wylewające się ścieki powodują nieprzyjemny zapach. ODP: zgodnie z założeniami projektowymi przepompownia przydomowa obsługuje 2 budynki przy ul. Wiejskiej 4 w Szemrowicach tj. budynek domu nauczyciela oraz sąsiedni budynek szkolny. Zgodnie z projektem w przepompowni została zamontowana pompa typu PIRANIA o mocy znamionowej 0,8kW. Inwestycja budowy kanalizacji w Szemrowicach była realizowana w 2012r. i gwarancja na sieć kanalizacyjną i jej wyposażenie wygasła.
Z doświadczenia w eksploatacji pomp w przepompowniach przydomowych wynika, że przyczynąich zatykania nie jest zbyt duża ilość dopływających ścieków, lecz ich niewłaściwa eksploatacja związana z zanieczyszczeniami, któretrafiają do przepompowni (np. ścierki, worki foliowe, pampersy itd.). Administratorem sieci kanalizacyjnej w miejscowości Szemrowice jest Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu, w którego gestii jest ewentualna wymiana pompy na nową o większej mocy lub pompę z rozdrabniaczem.
- Radny Tomasz Miazga zwrócił się z zapytaniem dotyczącym oświetlenia boiska sportowego „ORLIK” w Dobrodzieniu. ODP: Do wymiany jest 11 żarówek, a stan techniczny lamp wykazuje na duże zużycie ( brak szczelności oprawek). Koszt jednostkowy żarówki to około 200,00 zł, a związany z tym koszt wymiany jest ciężki do oszacowania, gdyż wchodzi w to koszt wynajęcia zwyżki (roboczo-godzina) oraz usługa elektryka w razie uszkodzenia/zużycia elementów wewnątrz lampy. Zważywszy na fakt cen energii oraz opału szkoła nie jest w stanie pozwolić sobie na taką inwestycję.
- Radny Robert Kobus zgłosił wniosek w sprawie złego stanu technicznego ulicy Zamkniętej w Pludrach. Należy doprowadzić, by nawierzchnia drogi była przejezdna, a wykonany remont pozostawia wiele do życzenia, gdyż co roku powstaje ta sama dziura. ODP: wymieniona ulica nie znalazła się w planie inwestycji realizowanych w ramach Polskiego Ładu, wobec powyższego można wykonać tylko bieżące naprawy powstałych ubytków w ramach remontów cząstkowych. Droga ta była remontowana przez ostatnie lata, jednak jej stan nie ulega poprawie więc jest prośba o podjęcie tematu na spotkaniach sołeckich skąd takie problemy.
Drugi wniosek dotyczył przycięcia roślinności na słupie przy ul. Leśnej – Osiedle Robotnicze ( przy posesji pana Richtera.) ODP: powiadomiono firmę Tauron o w/w problemach, ponieważ oni są właścicielami słupa i potwierdzili, że do połowy maja przycięcie zostanie zrealizowane.
- Przedstawiciel Komisariatu Policji w Dobrodzieniu zwrócił się z prośbą o dokonanie poprawy znaków drogowych i rozważenie instalacji słupków w celu zakazu parkowania przy ul. Pocztowej w Dobrodzieniu. ODP: Urząd jest w trakcie zakupu w/w słupków
i dokonane zostanie ich zamontowanie do końca maja.
Punkt 9. Wolne wnioski i informacje. (16:26)
- Radny Damian Karpinski w związku z informacjami na temat remontu dróg zapytał jakie są plany odnośnie ulicy Na Bąki. Czy są szanse na ujęcie tej drogi do remontu
w roku przyszłym.
Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że droga ta nie jest ujęta do przebudowy, jest to droga rekreacyjna. Jeżeli uda się wszystko zrealizować z listy i będą szanse na realizacje innych dróg to powróci się do tematu.
Radny poprosił, że jeżeli będzie taka możliwość to ująć tę drogę do remontu.
Przewodniczący RM przypomniał, że droga Na Bąki uzyskała największą ilość głosów jako tereny najbardziej rekreacyjne.
Radny zapytał także odnośnie zakupu nowej stacji DSP.
Zastępca Burmistrza poinformował, że otrzymał zapewnienie, że będziemy na liście, jest w stałym kontakcie.
Zapytał także czy były jakieś plany odnośnie remizy OSP w Dobrodzieniu.
Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że strażacy zadeklarowali, że chcą mieć remizę w tym samym miejscu. Trzeba określić zmiany i otrzymać zgodę Konserwatora Zabytków na przebudowę.
- Radny Jacek Skibe poinformował, że należy zgłosić do Czystego Regionu, by odebrali elektrośmieci.
Ponownie zwrócił uwagę na zardzewiałe kosze na śmieci w rynku oraz poprosił o pomalowanie przejścia dla pieszych przy Ośrodku Szkolno-Wychowawczym.
Na pytanie radnego czy ul. Piastowska została ujęta na liście odnośnie remontów cząstkowych, Burmistrz wyjaśnił, że na liście są ujęte ulice, na których są dziury.
Odnośnie pytania czy cos ruszyło w sprawie budowy studni głębinowej, Burmistrz poinformował, że czeka na możliwość dofinansowania.
- Radny Rajmund Lichota wnioskował o sfinansowanie zakupu rur w celu zasypania rowu obok nowego budynku remizy strażackiej.
Burmistrz wyjaśnił, zakup trzeba pokryćz wydatków bieżących, które są bardzo zagrożone.
Skarbnik Gminy zaproponowała, by zaczekać do momentu podziału środków z funduszu sołeckiego.
- Radny Joachim Wloczyk zgłosił wniosek w sprawie zapchanej kratki ściekowej w Szemrowicach przy ul. Grzybowskiej przy skrzynkach na listy.
- Radny Tomasz Miazga ponownie zgłosił, by dokonać przeglądu tabliczek z nazwami miejscowości i nazwami ulic.
Salę obrad opuścił radny Joachim Wloczyk
Punkt 10. Zakończenie obrad LIII Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu. (16:43)
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej dokonał zamknięcia obrad LIII Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.
Obrady były transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
https://bip.dobrodzien.pl/2215/7186/transmisja-obrad-rady-miejskiej-w-dobrodzieniu.html
Protokółowała:
Barbara Orlikowska
PRZEWODNICZĄCY
Rady Miejskiej
Piotr Kapela