Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół z 10.03.2023

Protokół

z posiedzenie Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 10 marca 2023 roku.

Obecność na posiedzeniu według załączonej listy obecności.

Nieobecni radni: Sara Pruska, Jerzy Proft

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Analiza przebiegu inwestycji i remontów określonych zadań w planie budżetu oraz w planie inwestycyjnym za 2022 rok.
  3. Przyjęcie protokołu z posiedzenia Komisji.
  4. Sprawy różne.

Punkt 1.

Wiceprzewodnicząca Komisji Dorota Wołowczyk dokonała otwarcia posiedzenia Komisji, po czym przedstawiła porządek posiedzenia.

Radni w głosowaniu jawnym porządek posiedzenia przyjęli jednogłośnie.

Punkt 2.

Komisja zapoznała się z realizacją inwestycji i remontów określonych zadań w planie budżetu oraz w planie inwestycyjnym za 2022 rok.

Inspektor Dariusz Dykta poinformował o realizacji inwestycji i remontów w 2022 roku, która przedstawia się następująco:

  • Przebudowa ul. Ks. Gładysza w Dobrodzieniu wraz z niezbędną infrastrukturą

plan: 2 769 956,38 złwykonanie : 2 299 604,73 zł

1. W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego klasycznego na zasadach określonych ustawą z 11.09.2019 r. PZP, o wartości mniejszej niż progi unijne prowadzonego w trybie podstawowym z możliwością przeprowadzenia negocjacji treści ofert w celu ich ulepszenia, o którym mowa w art. 275 pkt 2 ustawy - w dniu 01.04.2022 r. zawarto umowę ZP.272.17.2.2021 z Przedsiębiorstwem Handlowo – Usługowym Larix Sp. z o.o. z Lublińca na kwotę 2 213 758,57 zł brutto z terminem do 7 miesięcy od podpisania umowy.

- w dniu 12.05.2022 r. zawarto Aneks nr 1 związany z wprowadzeniem do umowy podwykonawcy POLINSTAL Sp. z o.o. z Krapkowic.

- w dniu 25.10.2022 r. zawarto Aneks nr 2 związany ze zmianą terminu realizacji do 18.11.2022 r. na skutek niekorzystnych warunków atmosferycznych i brakiem dostępności materiałów budowlanych i pracowników na skutek wojny w Ukrainie.

- w dniu 17.11.2022 r. zawarto Aneks nr 3 związany ze zmianą wynagrodzenia zgodnie z rozliczeniem końcowym na kwotę 2 243 742,37 zł brutto.

Prace zostały zrealizowane w terminie – protokół odbioru końcowego z dnia 17.11.2022

2. W dniu 01.04.2022 r. zawarto umowę IN.7.2022 z Biurem Inżynierskim Tomasz Skrzypczyk na nadzór inwestorski za kwotę 32 472,00 zł brutto z terminem 8 miesięcy od podpisania umowy. Umowa została zawarta bez stosowania ustawy PZP z 11.09.2019 r. (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.), zrealizowano w terminie.

3. W dniu 07.07.2022 r. zawarto umowę IN.13.2022 z firmą: ARCHEOMAX Usługi Archeologiczno-Konserwatorskie Radosław Solski z Kłobucka na nadzór archeologiczny za kwotę 18 800,00 zł brutto z terminem do 31.10.2022 r.

4. W dniu 13.10.2022 r. zlecono firmie SEWI z Opola opracowanie zmiany do zatwierdzonego projektu stałej organizacji ruchu w zakresie zmiany strefy parkowania (od bramy cmentarza do ronda) za kwotę 1 476,00 zł brutto

Realizacja zadania nastąpiła zgodnie z:

1. pozwoleniem Starosty Oleskiego na budowę nr 452-VI/2018 z dn. 24.10.2018 r. oraz decyzją zmieniającą nr 392-VI/2019 z dn. 09.09.2019 r.

2. pozwoleniem Starosty Oleskiego na budowę nr 384-VI/2018 z dn. 11.09.2018 r. oraz decyzjami zmieniającymi nr 142-VI/2019 z dn. 11.04.2019 r., nr 391-VI/2019 z dn. 09.09.2019 r., nr 484-VI/202 z dn. 20.10.2020 r.

Zawiadomienie o zakończeniu budowy zostało przyjęte przez Powiatowy Nadzór Budowlany w Oleśnie w dniu 03.01.2022 r.

Inwestycja realizowana przy udziale środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na rok 2022 w kwocie 1 148 422,82 zł.

  • Budowa remizy OSP w Pludrach

plan:    1 000 000,00 zł        wykonanie  1 487 617,76 zł

1.W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego klasycznego na zasadach określonych ustawą z 11.09.2019 r. PZP, o wartości mniejszej niż progi unijne prowadzonego w trybie podstawowym z możliwością przeprowadzenia negocjacji treści ofert w celu ich ulepszenia, o którym mowa w art. 275 pkt 2 ustawy w dniu 14.03.2022 r. zawarto umowę ZP.272.14.2021 z Genner Sp. z o.o. z Radomia na kwotę 1 375 000,00 zł brutto z terminem realizacji do 30.09.2022 r.

- w związku z wprowadzeniem do umowy podwykonawcy zawarto Aneks nr 1 w dniu 15.07.2022 r. i Aneks nr 2 w dniu 30.09.2022 r.

- w związku z pismem wykonawcy o przesunięcie terminu realizacji w dniu 30.09.2022 r. zawarto Aneks nr 3 z terminem do 15.11.2022 r.

- w związku z waloryzacją wynagrodzenia w dniu 15.11.2022 r. zawarto Aneks nr 4 ze zmianą wynagrodzenia do kwoty 1 468 733,99 zł brutto

- w dniu 16.11.2022 r. wpłynęło pismo wykonawcy z gotowością do odbioru, jednak po wizycie na budowie stwierdzono brak możliwości odbioru przedmiotu umowy, ponowne zgłoszenie wpłynęło 29.11.2022 r., po czym końcowego odbioru robót dokonano 27.12.2022 r.

- w związku z 13 dniami zwłoki ostatnia faktura została pomniejszona o kary umowne w kwocie 57 280,63 zł brutto co stanowi 3,9% wynagrodzenia umownego

2. W dniu 14.03.2022 r. zawarto umowę IN.4.2022 z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym INWESDIM Sp. z o.o. na nadzór inwestorski za kwotę 13 739,10 zł brutto z terminem realizacji do 31.10.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). W związku z przedłużeniem terminu realizacji umowy wykonawcy budowy remizy w dniu 31.10.2022 r. zawarto Aneks nr 1 do umowy ze zmianą terminu realizacji do 30.12.2022 r. i zmianą wynagrodzenia 17 402,86 zł brutto.

Realizacja zadania nastąpiła zgodnie z decyzją pozwolenie na budowę 121-VI/2020 z dnia 31.03.2020 Starosty Oleskiego

Inwestycja realizowana przy udziale środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych w kwocie 953 625,01 (w tym: 887 000,00 fundusz + 57 280,63 kary umowne + 9 344,38 odsetki)

  • Budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Dobrodzień

plan:    2 926 699,71 zł + 416 000,00 zł + 470 000,00 zł  = 3 812 699,71 zł
wykonanie: 3 692,48 zł

1. W wyniku postępowania przetargowego na zasadach określonych ustawą z 29.01.2004 r. PZP zawarto umowę w dniu 08.04.2021 r. nr ZP.272.10.2.2020 na zaprojektowanie i wybudowanie systemu kan. sanit. ciśnieniowej, umożliwiającego odbiór ścieków sanitarnych (bytowo-gospodarczych) z przeważającej części posesji w miejscowości Ligota Dobrodzieńska i ich transport do oczyszczalni ścieków w Dobrodzieniu poprzez istniejącą przepompownię ścieków przy ul. Wojska Polskiego i istniejący system kanalizacji z Firmą Usługowo-Handlową Rafał Maleska, ul. Dolna 5, 46-380 Rzędowice. Termin realizacji zamówienia do 30.06.2022 r za kwotę 2 699 464,26 zł brutto.

- w związku ze zmianą harmonogramu rzeczowo-finansowego zawarto Aneks nr 1 w dniu 19.07.2021 r.

        -  w związku z koniecznością wpisania do umowy osoby nadzorującej realizację zawarto Aneks nr 2 w dniu 28.09.2021 r.

        - w związku z zawiadomieniem wykonawcy o braku możliwości otrzymania w terminie pozwolenia wodnoprawnego zawarto Aneks nr 3 w dniu 27.12.2021 r. przedłużającym termin realizacji zadania do 30.09.2022 r.

- w związku z waloryzacją wynagrodzenia do wysokości 3 049 349,56 zł brutto w dniu 05.08.2022 r. zawarto Aneks nr 4

- w związku z kosztami wynikającymi pomiędzy PFU a opracowaną dokumentacją projektową zmianie ulega obmiar oraz wartość umowy do kwoty 3 416 970,00 zł brutto zawarto w dniu 26.09.2022 r. Aneks nr 5

zadanie realizowane było na podstawie zgłoszenia w dniu 23.05.2022 do Starostwa Powiatowego w Oleśnie. Zgłoszenie wykonawcy o gotowości prac do odbioru wpłynęło 30.09.2022 r.

Odbioru końcowego dokonano w dniu 07.10.2022 r., a zawiadomienia o zakończeniu budowy dokonano do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Oleśnie w dniu 12.01.2023 r.

2. W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego klasycznego na zasadach określonych ustawą z dnia 11.09.2019 r. PZP zawarto umowę w dniu 08.09.2021 r. nr ZP.272.11.2021 na Nadzór inwestorski dot. realizacji inwestycji z KABIS CONSULTING Konrad Piesyk, ul. Wały Dwernickiego 117/121, lok. P211, 42-202 Częstochowa. Termin realizacji i wynagrodzenie dla Zadania 2 (Ligota Dobrodzieńska) - do 29.07.2022 r za kwotę 29 224,80 zł brutto

- w związku ze zmianą terminu umowy na roboty budowlane zawarto w dniu 16.02.2022 r. Aneks nr 1 z terminem realizacji nadzoru do 31.10.2022 r.

Zadanie 1 zostało zrealizowane w terminie

3. W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego klasycznego na zasadach określonych ustawą z 11.09.2019 r. PZP, o wartości mniejszej niż progi unijne prowadzonego w trybie podstawowym z możliwością przeprowadzenia negocjacji treści ofert w celu ich ulepszenia, o którym mowa w art. 275 pkt 2 ustawy - w dniu 01.04.2022 r. zawarto umowę ZP.272.17.1.2021 z Przedsiębiorstwem Handlowo – Usługowym Larix Sp. z o.o. z Lublińca na kwotę 248 857,34 zł brutto z terminem do 30.06.2022 r. (kanalizacja sanitarna w ul. Ks. Gładysza)

- w dniu 12.05.2022 r. zawarto Aneks nr 1 w związku ze zgłoszeniem podwykonawcy

- w związku z końcowym rozliczeniem w dniu 11.07.2022 r. zawarto Aneks nr 2 ze zmianą wynagrodzenia do kwoty 238 563,54 zł brutto

W dniu 30.06.2022 r. wykonawca zgłosił gotowość do odbioru, który nastąpił 11.07.2022 r.

Realizacja zadania nastąpiła zgodnie z pozwoleniem Starosty Oleskiego na budowę nr 452-VI/2018 z dn. 24.10.2018 r. oraz decyzją zmieniającą nr 392-VI/2019 z dn. 09.09.2019 r.

Zawiadomienie o zakończeniu budowy zostało przyjęte przez Powiatowy Nadzór Budowlany w Oleśnie w dniu 03.01.2022 r.

4. W dniu 01.04.2022 r. zawarto umowę IN.6.2022 z Biurem Inżynierskim Tomasz Skrzypczyk z Opola na nadzór inwestorski nad realizacją kanalizacji sanitarnej w ul. Ks. Gładysza w Dobrodzieniu z terminem realizacji do 31.07.2022 r. za kwotę 5 535,00 zł brutto

Umowę nr RPOP.05.04.00-16-0002-20-00 o dofinansowanie projektu podpisano w dniu 25.02.2021 r. na realizację w latach 2021-2022 w ramach środków z EFRR RPO WO na lata 2014-2020. Obejmuje ona poniesione koszty związane z budową kanalizacji sanitarnej na ul. Chłopskiej, Cmentarnej, E. Stein, Moniuszki w Dobrodzieniu oraz budowę kanalizacji sanitarnej w Ligocie Dobrodzieńskiej i dla działek pomiędzy ul.
W. Polskiego a Szemrowicką w Dobrodzieniu, nadzór inwestorski, koszty związane z niezbędną dokumentacją techniczną i promocją projektu. Termin zakończenia rzeczowego projektu założono do 30.06.2022 r.W związku z wprowadzonymi zmianami finansowymi do projektu (zmiany wysokości kosztów po przetargu) formularzem zmian do projektu z dnia 13.07.2021, 07.10.2021 i 27.10.2021, w dniu 29.12.2021 r. zawarto Aneksnr 1 do w/w umowy.

W wyniku rozstrzygnięcia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zmiany okresu realizacji złożono w dniu 08.03.2022 r. formularz zmian do projektu i autokorektę formularza w dniu 05.04.2022 r. zawarto w dniu 17.05.2022 r. Aneks nr 2 do w/w umowy.

W dniu 8.04.2021 r. złożono pierwszy wniosek o płatność obejmujący zadania wykonane w latach wcześniejszych (poniesione koszty na budowę kanalizacji sanitarnej wzdłuż ulicy Chłopskiej, w ciągu ulic: Cmentarnej, Stein oraz Moniuszki) na kwotę 557 473,11 ogółem w tym: 457 302,15 wydatki kwalifikowalne i 297 200,65 dofinansowanie. W dniu 22.09.2021 r. otrzymaliśmy pismo z uwagami do wniosku, które zostały wprowadzone po zatwierdzeniu ostatniego formularza zmian i wprowadzeniu zawartego aneksu do systemu SL2014. Skorygowany wniosek złożono  05.01.2022 r. na kwotę wydatków kwalifikowalnych 457 302,16 i 297 200,67 dofinansowania. W związku z zawartym Aneksem nr 2 do umowy zaktualizowano wniosek o płatność nr 1, który został zatwierdzony do wypłaty w dniu 16.11.2022 r.

W wyniku oficjalnego zakończenia inwestycji złożyliśmy 7.12.2022 r. pismo do Instytucji Zarządzającej o zwiększenie % dofinansowania do 75,09 w związku z oszczędnościami wynikającymi pomiędzy zawartą umową o dofinansowanie a faktycznymi wydatkami, które zostało skorygowane 22.12.2022 r. Zwróciliśmy się do IZ o zwiększenie dofinansowania do wysokości max tj. 85% i 26.01.2023 r. otrzymaliśmy informację, że Zarząd WO podjął decyzję o zwiększeniu dofinansowania o dodatkową kwotę 323 018,11 zł (85%).

W związku z powyższym w dniu 03.02.2023 r. złożono formularz zmian do projektu uwzględniający zwiększenie dofinansowania, po jego akceptacji zawarty zostanie aneks do umowy i będzie można złożyć końcowy wniosek o płatność uwzględniający poniesione w 2022 roku wydatki.

  • Zabudowa altany na gminnej działce nr 617/7 w Warłowie z wykończeniem posadzki

plan:    20 960,57 zł+ 2 600,00 zł= 23 560, 57zł        wykonanie 23 500,00 zł

1. W dniu 11.05.2022 r. zawarto umowę IN.10.2022 z firmą: Usługi Stolarskie Adam Kempa z Pawonkowa na zabudowę altany za kwotę 18 000,00 zł brutto w terminie do 30.09.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U.
z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Prace wykonano w terminie – odbioru robót dokonano 11.07.2022 r.

2. W dniu 06.06.2022 r. zawarto umowę IN.12.2022 z firmą: Usługi Brukarskie Norbert Lempa z Kocur na wykonanie brukowanej posadzki altany za kwotę 3 736,32 zł brutto w terminie do 31.07.2022 r. Prace wykonano w terminie – odbioru dokonano 06.07.2022 r.

  • Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w Pludrach (Program Funkcjonalno – Użytkowy)

plan:    30 000,00 zł+ 6 150,00= 36 150,00 zł       wykonanie: 35 670,00

1. W dniu 21.12.2021 r. zawarto umowę nr IN.27.2021 z firmą APM Anna Michałek na opracowanie Programu Funkcjonalno – Użytkowego za kwotę 29 520,00 zł brutto z terminem realizacji do 31.03.2022 r. niezbędnego do ubiegania się o dofinansowanie ze środków PROW 2014-2020. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Prace wykonano w terminie – protokół przekazania dokumentacji z 29.03.2022 r.

2. W dniu 31.03.2022 r. zawarto umowę 4/03/2022 z Opolskim Centrum Zarządzania Projektami z Opola na opracowanie analizy efektywności kosztowej za kwotę 6 150,00 zł brutto z terminem realizacji do 22.04.2022 r., prace zrealizowano w terminie – protokół odbioru
 z 22.04.2022 r.

W dniu 25.04.2022 r. złożono wniosek o przyznanie pomocy na operacje typu „Gospodarka wodno – ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji
w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego PROW na lata 2014-2020.

Projekt otrzymał 13 punktów i znajduje się na liście operacji pod pozycją nr 37, obecnie poza limitem dostępnych środków finansowych.

  • Budowa odcinka sieci wodociągowej w msc Błachów

plan: 150 000,00 zł – 140 000,00 złwykonanie: 0

W dniu 05.01.2022 r. zawarto umowę nr IN.1.2022 z firmą IWK Proj – Brzeziński Mirosław na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej za kwotę 9 225,00 zł brutto z terminem realizacji do 30.06.2022 r. W związku z pismem projektanta z 20.06.2022 r.,  zawarto Aneks nr 1 z 30.06.2022 r. w którym dokonano zmiany terminu realizacji umowy do 30.12.2022 r. W związku z opóźnieniem w wydaniu decyzji ustalającej warunki zabudowy zawarto w dniu 30.12.2022 r. Aneks nr 2 zmieniający termin realizacji umowy do 31.01.2023 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.).

  • Budowa odcinka sieci wodociągowej pomiędzy ul. Oleską i ul. Rzędowicką w Dobrodzieniu – doprowadzenie do strefy inwestycyjnej

plan: 0,00+ 52 000,00 zł + 12 000,00 zł = 64 000,00 złwykonanie: 63 960,00 zł

W dniu 15.12.2022 r. zawarto umowę IN.25.2022 z z Firmą Usługowo-Handlową Rafał Maleska z Rzędowic na budowę odcinka sieci wodociągowej za kwotę 63 960,00 zł brutto, z terminem realizacji do 28.12.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Roboty zostały zakończone w terminie – odbioru robót dokonano 23.12.2022 r.

Realizacja zadania nastąpiła zgodnie ze zgłoszeniem z dnia 20.07.2021 r. do Starostwa Powiatowego w Oleśnie

  • Przebudowa odcinka sieci wodociągowej w msc Pludry przy ul. Wiejskiej

plan: 0,00 + 30 000,00 złwykonanie: 30 000,00 zł

W dniu 10.10.2022 r. zawarto umowę IN.18.2022 z Firmą Usługowo-Handlową Rafał Maleska z Rzędowic na wykonanie przebudowy sieci wodociągowej za kwotę 30 000,00 zł brutto, z terminem realizacji do 30.11.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Roboty zostały zakończone w terminie – odbioru robót dokonano 4.11.2022 r.

  • Utworzenie dwóch lokali mieszkalnych przy ul. Wojska Polskiego 70 w Ligocie Dobrodzieńskiej

plan 15 000,00 zł + 292 437,93 zł – 273 372,93 zł= 34 065,00 złwykonanie: 27 675,00 zł

1. W dniu 29.04.2021 r. zawarto umowę  nr IN.8.2021 z ARCH4YOU Jakub Wolnicki, Kochcice na opracowanie projektu budowlanego. Termin realizacji do 31.12.2021 r. za kwotę 20 295,00 zł brutto. Umowę zawarto w oparciu o art. 4 pkt 8  ustawy z 29.01.2004 r. PZP (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. zm.). W dniu 15.12.2021 r.  podpisano Aneks  z terminem realizacji do 15.02.2022 r. za kwotę 8 610,00 zł brutto. Prace wykonano w terminie.

2. W dniu 5.04.2022 r. zawarto umowę IN.8.2022 z ARCH4YOU Jakub Wolnicki, Kochcice na opracowanie projektu technicznego. Termin realizacji do 31.05.2022 r. za kwotę 19 065,00 zł brutto. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). W związku ze zwiększeniem zakresu projektu zawarto w dniu 31.05.2022 r. Aneks nr 1 ze zmianą terminu do 29.07.2022 r. Prace wykonano w terminie – protokół przekazania dokumentacji z dnia 28.07.2022 r.

  • Przebudowa łącznika Błachów – Ligota Dobrodzieńska

plan:    312 500,00        wykonanie: 295 467,02 zł

1. W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego klasycznego na zasadach określonych ustawą z 11.09.2019 r. PZP, o wartości mniejszej niż progi unijne prowadzonego w trybie podstawowym z możliwością przeprowadzenia negocjacji treści ofert w celu ich ulepszenia, o którym mowa w art. 275 pkt 2 ustawy - w dniu 30.05.2022 r. zawarto umowę ZP.272.2.2022 z VIANKO Sp. z o.o. z Zawadzkiego na kwotę 288 467,02 zł brutto  z terminem do 5 miesięcy od podpisania umowy.

Prace wykonano w terminie odbioru końcowego dokonano w dniu 21.10.2022 r.

2. W dniu 30.05.2022 r. zawarto umowę IN.11.2022 z firmą: Nadzór, Projektowanie i Wykonawstwo Robót Drogowo – Mostowych Roman Wewiór z Olesna na nadzór inwestorski za kwotę 7 000,00 zł brutto z terminem realizacji do 30.11.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Prace wykonano w terminie.

W dniu 28.12.2021 r. do UMWO został złożony wniosek o dofinansowanie ze środków budżetu Województwa Opolskiego Budowy i przebudowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych. Koszt wykonania planowanego zadania: koszt całkowity brutto 321 195,95 zł; koszt kwalifikowalny netto 261 134,92 zł. W związku z otrzymanym wezwaniem w dniu 28.02.2022 r. skorygowano wniosek w dniu 04.03.2022 r., konsekwencją kolejnego wezwania z 14.03.2022 r.  było złożenie w dniu 16.03.2022 r. korekty wniosku dotyczącej wyłączenia z kosztów kwalifikowalnych włączenia drogi dojazdowej do drogi publicznej. Koszt wykonania planowanego zadania: koszt całkowity brutto 321 195,95 zł; koszt kwalifikowalny netto 257 629,40 zł; koszt niekwalifikowalny netto 3 505,52 zł. Informację o pozytywnej weryfikacji wniosku otrzymaliśmy 04.04.2022 r. Umowę o dofinansowanie nr DIG.042.23.2022 podpisano w dniu 24.06.2022 r. w wysokości do kwoty 90 250,00 zł, która wpłynęła na konto Urzędu 06.12.2022.

  • Zagospodarowanie terenu wokół odbudowanej remizy – miejsca spotkań mieszkańców w Makowczycach

plan:    12 533,77 zł – 788,00 zł =11 745,77 zł    wykonanie: 11 745,77 zł

W dniu 07.03.2022 r. zawarto umowę nr IN.3.2022 z firmą: Usługi stolarskie - Adam Kempa na budowę wiaty za kwotę 11 745,77 zł brutto z terminem realizacji do 31.05.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Prace wykonano w terminie - odbiór wykonanych prac nastąpił 18.05.2022 r.

  • Budowa drogi w Pietraszowie – ul. Hutnicza (fundusz sołecki)

plan:    19 822,44 zł        wykonanie: 17 589,00 zł

W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego klasycznego na zasadach określonych ustawą z 11.09.2019 r. PZP o wartości mniejszej niż progi unijne prowadzonego w trybie podstawowym z możliwością przeprowadzenia negocjacji treści ofert w celu ich ulepszenia, o którym mowa w art. 275 pkt 2 ustawy na zadanie: Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w ramach modernizacji dróg dojazdowych na terenie Gminy Dobrodzień, w dniu 17.11.2022 r. zawarto umowę nr ZP.272.12.1.2022 z REWITAL PROJEKT Daniel Bzowski z Oleśnicy na opracowanie dokumentacji w Pietraszowie za kwotę 17 589,00 zł brutto w terminie do 40 dni. Prace wykonano w terminie – protokół zdawczo-odbiorczy dokumentacji projektowej z 21.12.2022 r

  • Efektywny energetycznie Dobrodzień

plan:    0,00 + 200 000,00 zł        wykonanie: 12 300,00 zł

W dniu 29.08.2022 r. zawarto umowę IN.15.2022 z firmą: Biuro Techniczno-Handlowe Techolight Tomasz Matkowski z Częstochowy na opracowanie audytu oświetlenia ulicznego i parkowego w gminie Dobrodzień za kwotę 12 300,00 zł brutto, w terminie do 31.10.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Prace wykonano w terminie – protokół zdania dokumentacji z 29.10.2022 r.

  • Przebudowa dróg na terenie sołectwa Rzędowice

plan:    0,00 + 135 000,00 zł=135 000,00 zł         wykonanie: 134 070,00 zł

W dniu 16.09.2022 r. zawarto umowę IN.16.2022 z Kazimierzem Sztajglikiem z Kluczborka na opracowanie dokumentacji projektowej za kwotę 134 070,00 zł brutto, w terminie do 10.12.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Prace wykonano w terminie – protokół zdawczo – odbiorczy z 9.12.2022 r.

  • Termomodernizacja budynków szkolnych na terenie gminy Dobrodzień

plan: 0,00 + 149 406,00 zł = 149 406,00 złwykonanie: 12 300,00 zł

1. W dniu 01.08.2022 r. zawarto umowę z DOEKO Group Sp. z o.o. z Węgrzyc na opracowanie projektu umowy partnerskiej za kwotę 12 300,00 zł brutto.

2. W dniu 15.09.2022 r. zawarto umowę IN.17.2022 z COREMATIC ENGINEERING Sp. z o.o. z Gliwic na opracowanie dokumentacji za kwotę 98 277,00 zł brutto w terminie do 20.12.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). W związku z pismem wykonawcy w dniu 20.12.2022 r. zawarto Aneks nr 1 z terminem realizacji do 31.12.2022 r. oraz w dniu 30.12.2022 r. zawarto Aneks nr 2 z terminem realizacji do 30.01.2023 r.

3. W dniu 30.08.2022 r. została zawarta umowa MFEOG.07.04.11-08-0120/21-00  na dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w ramach programu „Środowisko, Energia i Zmiany klimatu” pomiędzy Gminą Dobrodzień a Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na maksymalną kwotę dofinansowania – 835 382,93 EURO, co stanowi równowartość 3 605 429,17 zł, z czego:

- z Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w kwocie nie większej niż 710 075,49 EURO, co stanowi równowartość 3 064 614,79 zł

- ze środków budżetu państwa w kwocie nie mniejszej niż 540 814,38 zł.

  • Modernizacja nawierzchni za budynkiem Urzędu Miejskiego

plan:    0,00+ 52 000,00 zł + 4 000,00 zł = 56 000,00 zł    wykonanie: 55 020,56 zł

W dniu 27.10.2022 r. zawarto umowę IN.20.2022 z PH-U LARIX Sp. z o.o. z Lublińca na wykonanie modernizacji nawierzchni za kwotę 55 020,56 zł brutto w terminie do 30.11.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Roboty zrealizowano w terminie, odbioru dokonano 12.12.2022 r.

  • Zakup i montaż pompy ciepła w budynku świetlicy wiejskiej w Myślinie

    plan: 0,00 + 39 000,00 zł – 25 000,00 zł =14 000,00 zł         wykonanie: 14 000,00 zł

W dniu 21.12.2022 r. zawarto umowę IN.26.2022 z Firmą Usługowo-Handlową Rafał Maleska z Rzędowic za kwotę 54 981,00 zł brutto z terminem realizacji do 28.02.2023 r. w tym dostawa elementów wyposażenia do 30.12.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Dostawa nastąpiła w terminie.

  • Budowa drogi pomiędzy ul. Wojska Polskiego a ul. Szemrowicką w Dobrodzieniu

plan: 0,00 + 50 000,00 zł= 50 000,00 zł wykonanie: 48 294,38 zł

1. Realizacja  Aneksu nr 2 z 30.12.2021 r. do umowy nr IN.1.2021 zawartej  28.01.2021 r. z Elmont Sp. z o.o., Dobrodzień na wykonanie dokumentacji i roboty związane z demontażem i przebudową linii pomiędzy ulicami Wojska Polskiego a Szemrowicką w Dobrodzieniu z terminem realizacji do 15.04.2022 r. i wynagrodzeniem 19 994,38 zł brutto.  Prace zostały wykonane w terminie, odbiór robót nastąpił 15.04.2022 r.

2. Wykonane prace przez Firmę Usługowo -Handlową Rafał Maleska Rzędowice – Referat GK

  • Przebudowa przejścia dla pieszych wraz z chodnikami na ul. Piastowskiej w msc Dobrodzień – Szkoła Podstawowa

plan: 0,00 + 7 000,00 zł= 7 000,00 zł wykonanie: 6 150,00

W dniu 07.02.2022 r. zawarto umowę nr IN.2.2022 z Pracownią Projektową MOSTOPOL Sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji przejść dla pieszych wraz z chodnikami za kwotę 6 150,00 zł brutto z terminem realizacji do 22.04.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Prace wykonano w terminie – protokół zdawczo – odbiorczy odbioru prac projektowych 01.04.2022 r.

  • Przebudowa przejścia dla pieszych wraz z chodnikami na ul. Piastowskiej w msc Dobrodzień – Ośrodek Szkolno-Wychowawczy

plan: 0,00 + 7 000,00 zł = 7 000,00 złwykonanie: 6 150,00 zł

W dniu 07.02.2022 r. zawarto umowę nr IN.2.2022 z Pracownią Projektową MOSTOPOL Sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji przejść dla pieszych wraz z chodnikami za kwotę 6 150,00 zł brutto z terminem realizacji do 22.04.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Prace wykonano w terminie – protokół zdawczo – odbiorczy odbioru prac projektowych 01.04.2022 r.

  • Przebudowa przejścia dla pieszych wraz z chodnikami na ul. Piastowskiej w msc Dobrodzień – Park Miejski

plan:    0,00 + 7 000,00 zł = 7 000,00 zł         wykonanie: 6 150,00 zł

W dniu 07.02.2022 r. zawarto umowę nr IN.2.2022 z Pracownią Projektową MOSTOPOL Sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji przejść dla pieszych wraz z chodnikami za kwotę 6 150,00 zł brutto z terminem realizacji do 22.04.2022 r. Umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy PZP na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.). Prace wykonano w terminie – protokół zdawczo – odbiorczy odbioru prac projektowych 01.04.2022 r.

Następnie podinspektor Andrzej Tomal poinformował, że infrastruktura drogowa w gminie obejmowała na 1 stycznia 2022 roku 115,22 km dróg. Na dzień 31 grudnia 2022r. długość dróg w gminie wynosiła 121,54. Drogi asfaltowe stanowiły na początek 2022 r. - 37,16 % wszystkich dróg,
a pod koniec roku 40,43 %. Oprócz dróg kategorii gminnej w zarządzie gminy znajdują się drogi dojazdowe bez nadanej kategorii oraz drogi transportu rolnego. Aktualny stan dróg nie zawsze spełnia zarówno wymagania techniczne nałożone na te drogi ,jak również i oczekiwania mieszkańców. Gmina podejmuje ogromne wysiłki finansowe i organizacyjne, aby tą sytuację zmienić i poprawić stan dróg gminnych. 

Inwestycje drogowe bieżące :

  1. Przebudowa ul. Zawadzkiego w miejscowości Liszczok na odcinku około 85 mb – koszt 20 000,00 zł w ramach tego zadania wykonano sfrezowanie  istniejącej  nawierzchni i położono nową nawierzchnię z mieszanek bitumicznych o grubości około 6 cm, wraz z poprawieniem zjazdów do posesji. Inwestycja została wykonana ze środków gminy.
  2. Wykonanie remontu przepustu na ul. Dolnej w Rzędowicach w ramach zadania zdemontowano stary popękany mur oporowy wylano nowe fundamenty i postawiono nowy mur oporowy oraz wyczyszczono i wyprofilowano korytka odprowadzające wodę. Koszt inwestycji 12 054,00 zł brutto wykonano z funduszu Gminy Dobrodzień.
  3. Przebudowa odcinka rowu przydrożnego na ul. Nowa Kolonia w  miejscowości Myślina, zadanie polegało na zarurowania odcinka rowu w okolicy Kręgielni  na w/w ulicy co poprawiło bezpieczeństwo na tym odcinku drogi. Koszt remontu i zarurowania 45 793,12zł brutto wykonano z funduszu Gminy Dobrodzień.
  4. Remont przepustu w miejscowości Klekotna przy ul. Dobrodzieńskiej w okolicach przystanku wykonano zarurowania rowu i usunięcie wyrwy w asfalcie w celu poprawy bezpieczeństwa dzieci korzystających z autobusu. Koszt 4 612,50 zł brutto.
  5. Odbudowa balustrady mostowej na ul. Lublinieckiej po kolizji drogowej wartość remontu 19 843,02 zł brutto koszt pokryło ubezpieczenie.
  6. Wykonanie przeglądu drogi i obiektów mostowych na drodze  102693 O w kwocie 1 000,00
  7. Odbudowa uszkodzonego przepustu na ul. Stawowej na Bąkach  po uszkodzeniu w zdarzeniu drogowym, zadanie polegało na zdemontowaniu uszkodzonego muru oporowego oraz wykonanie nowego muru wraz profilowaniem pobocza. Koszt 13 581,88 zł pokryło ubezpieczenie.
  8. Odbudowa uszkodzonych słupków na Placu Wolności po kolizji drogowej koszt 8 532,51 zł sfinansowane z ubezpieczenia.
  9. Modernizacja ul. Słonecznej w Szemrowicach w ramach zadania wykonano nowe odwodnienie z wyrównaniem terenu pobocza oraz zamontowano nowe studzienki odwadniające oraz odwodnienie pobocza. Koszt wykonania 28 290,00 zł.
  10. Wykonanie nowych zjazdów z ul. Szemrowickiej  - w ramach zadania wykonano zarurowanie rowów oraz utwardzenia zjazdu  do drogi wewnętrznej. Koszt zadania 22 830.00 zł    

II. Zadania realizowane w ramach remontów drogowych sfinansowano głównie ze środków zabezpieczonych w budżecie gminy na rok 2022 po zrealizowaniu procedury przetargowej, w analizowanym okresie przeprowadzono remonty:

1. remonty nawierzchni tłuczniowych  za kwotę 88 965,90

2. remonty nawierzchni asfaltowych  za kwotę 157 009,50 + 26 225,19

 Co daje kwotę ogółem 272 200,52

Zadania realizowane w zakresie bieżącego utrzymania dróg gminnych na terenie miasta i sołectw w 2022  obejmowały :

- naprawy cząstkowe dróg asfaltowych poprzez wycinanie i uzupełnienie ubytków masami bitumicznymi :

zrealizowano na ul. Spółdzielczej, ul. Opolskiej w Dobrodzieniu, na ulicach Osiedle Robotnicze  w Pludrach, na ul. Spółdzielczej i Dębowej w Bzinicy Nowej, oraz  ul. Słonecznej w miejscowości Rzędowice.

- naprawy cząstkowe dróg tłuczniowych poprzez uzupełnienie ubytków kamieniem bazaltowo-wapiennym i utwardzenie  na drogach gminnych w sołectwach gminy:

wykonano utwardzenie dróg tłuczniem ul. Mostowej w Bzinicy Starej, ul. Zamkniętej, ul. Piaskowej i ul. Bocznej w Pludrach.

Na pytanie radnego Joachima Wloczyka kiedy rozpoczną się remonty cząstkowe, inspektor D. Dykta wyjaśnił, że była mowa, że przetarg odbędzie się do 15 marca, ale w pierwszej kolejności musi być ogłoszony przetarg na fotowoltaiki czyli na remonty dróg zostanie ogłoszony do 31 marca.

Na pytanie radnego do kiedy będzie wykonana fotowoltaiki, p. Dykta wyjaśnił, że do 15 marca ogłoszony zostanie przetarg, następnie dwa tygodnie potrzeba na wybór oferty, później uzupełnienie ofert i do końca roku zadanie będzie wykonane.

Radna Dorota Maleska poruszyła sprawę dzikiego wysypiska śmieci w Bzionkowie koło starej zlewni. Właściciele prawdopodobnie przebywają za granicą i brak jest kontaktu. ZGKiM sporadycznie wywozi te śmieci.

Podinspektor Andrzej Tomal zwrócił uwagę na problem pozostawiania śmieci na przystankach. ZGKiM zbiera coraz więcej śmieci i coraz więcej płaci się za utylizację.

Radny  Joachim Wloczyk stwierdził, że nie rozumie tej sytuacji. Każdy ma możliwość wystawienia śmieci a np. jadąc z Szemrowic w kierunku Warłowa i na warłowskiej górce leży w rowie worek śmieci.

Punkt 3.

Przyjęcie protokołu.

Na obecnych 3 radnych za przyjęciem protokołu głosowało 2 radnych, 1 radny nie brał udziału w poprzednim posiedzeniu Komisji.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej zapoznała się z protokołem przed posiedzeniem Komisji i nie wniosła uwag.

Protokółowała:
Barbara Orlikowska

PRZEWODNICZĄCA
Komisji Rewizyjnej
mgr Sara Pruska

PDFProtokół z 10.03.2023.pdf (3,53MB)