Protokół z 19.05.2023
Protokół
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 19 maja 2023r.
Obecność na posiedzeniu według załączonej listy obecności.
Porządek posiedzenia:
-
Analiza wykonania budżetu za 2022 rok, w tym windykacja podatków i opłat za 2022 rok i zaległości z lat ubiegłych.
-
Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu nt. opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2022 rok.
-
Przygotowanie wniosku o udzielenie absolutorium za 2022 rok Burmistrzowi Dobrodzienia i przesłanie go do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu.
-
Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
Przewodnicząca Sara Pruska dokonała otwarcia posiedzenia witając radnych oraz Skarbnika Gminy.
Dodała, że obecnych jest 5 radnych, czyli jest kworum przy którym może obradować komisja.
Następnie przedstawiła porządek posiedzenia i poddała go głosowaniu.
W głosowaniu jawnym radni jednogłośnie przyjęli porządek posiedzenia.
Punkt 1.
Skarbnik Gminy przedstawiła wykonanie dochodów Gminy Dobrodzień w 2022r., wyjaśniła przyczyny niższych wpływów niż planowano w działach, których wykonanie nie przekroczyło 90% oraz przyczyny ponadplanowego wykonania dochodów.
Przedstawiła stan zaległości na koniec 2022r i ich dynamikę na przestrzeni ostatnich lat oraz poinformowała o ilości wysłanych upomnień i tytułów wykonawczych z podziałem na poszczególne kategorie dochodów.
Radni zapoznali się z wydatkami budżetu w 2022r. w poszczególnych działach klasyfikacji.
Skarbnik wyjaśniła przyczyny rozbieżności pomiędzy uchwalonym planem, a wykonaniem oraz dokonała porównania wysokości poniesionych wydatków bieżących z wartościami z lat poprzednich i wskazała przyczyny najwyższych wzrostów i spadków.
Przedstawiła wykonanie zadań majątkowych w 2022r.
Następnie omówiła osiągnięte przychody oraz wykonane rozchody budżetu w 2022r.
Radni zapoznali się ze sprawozdaniami finansowymi, sprawozdaniami budżetowymi sporządzonymi na dzień 31 grudnia 2022 oraz z informacja o stanie mienia. Porównano dane z nich zawarte.
Komisja po dokonaniu analizy i skontrolowaniu sprawozdania z wykonania budżetu oraz sprawozdań finansowych nie stwierdziła nieprawidłowości.
Przewodnicząca Komisji przedstawiła treść Uchwały Nr 1/2023 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w sprawie wyrażenia opinii w sprawie sprawozdań finansowych i sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za rok 2022.
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
W głosowaniu jawnym radni jednogłośnie przyjęli projekt uchwały.
Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Punkt 2.
Przewodnicząca Komisji Sara Pruska przedstawiła treść Uchwały Nr 120/2023 z dnia 18 kwietnia 2022 roku Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2022r.
Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Punkt 3.
Komisja Rewizyjna przygotowała wniosek wraz z uzasadnieniem do Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Dobrodzienia.
Wniosek o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Dobrodzienia poddano głosowaniu.
W głosowaniu jawnym radni jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali wniosek o udzielenie absolutorium.
Następnie Przewodnicząca Komisji przedstawiła treść Uchwały Nr 2/2023 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w sprawie wystąpienia z wnioskiem do Rady Miejskiej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Dobrodzienia.
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
W głosowaniu jawnym radni jednogłośnie przyjęli projekt uchwały.
Wniosek i Uchwała stanowią załącznik do protokołu.
Punkt 4.
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji poddano głosowaniu
W głosowaniu jawnym protokół przyjęty został 3 głosami „za” i 2 głosami „wstrzymującymi się”.
Na tym posiedzenie Komisji zakończono.
Protokółowała:
Barbara Orlikowska
PRZEWODNICZĄCA
Komisji Rewizyjnej
mgr Sara Pruska