Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół Nr LII/2023

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r.   w  sprawie ochrony osób fizycznych w  związku z  przetwarzaniem danych osobowych i  w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)  (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) , dalej  RODO  informuję, iż :

1)sesje Rady Miejskiej w  Dobrodzieniu   są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania obrad z wizerunkami osób uczestniczących w sesji są udostępniane w Biuletynie Informacji  Publicznej Urzędu Miejskiego  w  Dobrodzieniu  i na stronie internetowej gminy.

2) Państwa  dane osobowe w postaci wizerunku  oraz   barwy głosu  przetwarzane są w celu realizacji przez Gminę  Dobrodzień  jej zadań, a podstawą prawną ich przetwarzania bez Państwa  odrębnej zgody jest art. 6 ust 1 pkt c) RODO, co oznacza, że przetwarzanie Państwa danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z  art. 20  ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990 r.  o samorządzie gminnym  (Dz.U. z  2022r. poz. 559), a dotyczącego jawności działalności organów gminy w szczególności prawa obywateli do uzyskiwania informacji.

Obrady były transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.

Protokół Nr LII/2023

z Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.

Obrady rozpoczęto 27-03-2023 o godz. 16:12, a zakończono o godz. 18:31 tego samego dnia.

W posiedzeniu wzięło udział 13 członków:

1. Sara Pruska

2. Tomasz Miazga

3. Dorota Wołowczyk

4. Jacek Skibe

5. Piotr Kapela

6. Jerzy Proft

7. Gabriel Kukowka

8. Krzysztof Bula

9. Damian Karpinski

10. Rajmund Lichota

11. Robert Kobus

12. Radosław Zając

13. Rafał Chwalczyk

Nieobecni radni:  Dorota Maleska, Joachim Wloczyk

W sesji udział wzięli :

  • Andrzej Jasiński                                     Burmistrz
  • Michał Tul                                              Zastępca Burmistrza
  • Gabriela Gaś                                           Skarbnik Gminy
  • Waldemar Krafczyk                                Sekretarz Gminy
  • Andrzej Pawełczyk                                 Radca prawny
  • Piotr Więdłocha                                       Informatyk
  • Barbara Orlikowska                                kierownik referatu - protokólant

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
  3. Informacja na temat bezpieczeństwa i porządku publicznego w Gminie Dobrodzień.
  4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami.
  5. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za 2022 rok i potrzeby na 2023 rok.
  6. Sprawozdanie z działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrodzieniu za 2022 rok.
  7. Podjęcie uchwał w sprawie:
  • wyrażenie zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Dobrodzień,
  • wyrażenie zgody na udzielenia bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne,
  • przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębach: Bzionków, Kocury i Pludry,
  • przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Dobrodzień w 2023 roku,
  • zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
  • wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2023 rok,
  • udzielenia pomocy rzeczowej dla miasta Czortków położonego na terenie Ukrainy,
  • rozpatrzenia petycji w przedmiocie zwiększenia świadomości prawnej dotyczącej transplantacji wśród lokalnej społeczności.
  1. Przyjęcie protokołu z Sesji Rady Miejskiej w dniu 13 lutego 2023 roku.
  2. Przyjęcie protokołu z Sesji Rady Miejskiej w dniu 9 marca 2023 roku,
  3. Przyjęcie protokołu ze wspólnego posiedzenia Komisji Oświaty z Komisją Budżetu w dniu 6 lutego 2023 roku.
  4. Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych.
  5. Wolne wnioski i informacje.
  6. Zakończenie obrad LII Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.

Punkt 1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad. (16:12)

Otwarcia LII Sesji Rady Miejskiej dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Kapela słowami „Otwieram LII Sesję Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.”

Stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych w sesji uczestniczy 13 radnych. Liczba ta stanowi kworum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Miejska.

Punkt 2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad. (16:15)

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił porządek obrad, który radni otrzymali wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej sesji.

Zaproponował, by dodatkowo wprowadzić do porządku obrad projekt uchwały w sprawie zaproszenia do osiedlenia się na terenie Gminy Dobrodzień w ramach procedury repatriacyjnej określonej imiennie rodziny polskiego pochodzenia,

Porządek obrad po zmianie poddano głosowaniu.

Głosowanie w sprawie przyjęcia proponowanego porządku obrad. (16:18)

Wyniki imienne:

ZA(13):

Rajmund Lichota, Damian Karpinski, Krzysztof Bula, Jacek Skibe, Gabriel Kukowka, Rafał Chwalczyk, Tomasz Miazga, Robert Kobus, Radosław Zając, Dorota Wołowczyk, Sara Pruska, Jerzy Proft, Piotr Kapela

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Punkt 3. Informacja na temat bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie Dobrodzień. (16:19)

Przedstawiciel Komisariatu Policji w Dobrodzieniu asp. szt. Wojciech Wichary przypomniał o ważniejszych sprawach dotyczących bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie.

Na terenie gminy dokonano dwóch przestępstw – kradzieży paliwa i naruszenie nietykalności nieletniego. Zwrócił uwagę na złe parkowanie przy ul. Pocztowej oraz nietrzeźwość kierowców. Pod rozwagę poddał konieczność założenia monitoringu w parku, gdzie wcześniej dochodziło do łamania ławek a teraz do naruszenia nietykalności. Zwrócił uwagę, by ostrzegać seniorów przed oszustami. Zachęcał do korzystania z aplikacji Moja Komenda i Mapa Zagrożeń.

Przedstawiciel Komisariatu Policji zachęcał do wstąpienia w szeregi Policji – na stronie internetowej można zapoznać się z zasadami rekrutacji.

Punkt 4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami. (16:26)

Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie od 13 lutego 2023r. do 27 marca 2023 roku

15 lutego

- spotkanie online z p. Jackiem Walskim, który prowadził dla naszej Gminy przetargi na zakup energii

- spotkanie z dyrektorem regionalnym  PKO BP

- spotkanie z przedstawicielem Tauron S.A.

- udział w Walnym Zgromadzeniu Związku Czysty Region

16 lutego

- spotkanie w sprawie przeprowadzenia przetargu na projekt Efektywny Energetycznie Dobrodzień

17 lutego

- spotkanie z Marszałkiem Województwa Opolskiego panem Andrzejem Bułą w Główczycach

20 lutego – 23 lutego Burmistrz przebywał na urlopie           

24 lutego

- spotkanie Subregionu Północnego z Marszałkiem Województwa Opolskiego na temat Funduszy Europejskich dla Opolskiego

27 lutego

- spotkanie z wójtem Zębowic w sprawie utworzenia Spółdzielni Energetycznej

28 lutego

- spotkanie w Lubitece w Lublińcu w sprawie lasów społecznych

1 marca

- spotkanie z redaktorem Gazety oleskiej i rozmowa na temat budżetu gminy

-spotkanie z architektem w sprawie projektów składanych do naboru w ramach Polskiego Ładu

2 marca

- udział w konferencji „Rola jednostek samorządu terytorialnego w transformacji energetycznej”

3 marca

- spotkanie z przedsiębiorcą w sprawie decyzji środowiskowej

- spotkanie z dyrektorami GOKSiBP oraz Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w sprawie Stadionu Miejskiego

4 marca

- udział w zebraniu sprawozdawczo wyborczym OSP Dobrodzień

6 marca

- spotkanie z dyrektorem Zakładu Komunalnego w sprawie podłącza mieszkańców do kanalizacji w Ligocie Dobrodzieńskiej

8 marca

- spotkanie z lokalnym przyrodnikiem

- spotkanie z przedstawicielem Tauron Dystrybucja w sprawie projektu Efektywny Energetycznie Dobrodzień

9 marca

-udział w Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej

- udział w II Dobrodzieńskim Forum Gospodarczym

10 marca

- spotkanie z sołtysami Gminy Dobrodzień z okazji Dnia Sołtysa

13 marca

- spotkanie LGD Kraina Dinozaurów poświęcone Inicjatywom Sołeckim

14 marca

- spotkanie z mieszkańcami w sprawie Lasów Społecznych

15 marca

- spotkanie z Sekretarzem Gminy Olesno

16 marca

- spotkanie z Dyrektorem Szkoły Podstawowej w Pludrach

19 marca

- udział w obchodach Dnia Stolarza i Rzemieślnika

20 marca

- udział w Walnym Zgromadzeniu Członków Subregionu Północnego Opolszczyzny

21 marca

- udział w konferencji poświęconej funduszom europejskim w kontekście subregionalnym

22 marca

- spotkanie z przedstawicielem BGK w sprawie realizacji projektów Polskiego Ładu

- spotkanie z lokalnym działaczem sportowym w sprawie boiska w Pludrach i reaktywowania klubu sportowego

- spotkanie z sołtysem wsi Szemrowice

23 marca

- wyjazd do Warszawy do ministerstwa Finansów w sprawie zwrotu subwencji oświatowej

Projekty:

  1. Modernizacja ulicy Jaśminowej w Dobrodzieniu

- realizacja do 15 czerwca

  1. Modernizacja ulicy Szkolnej w Bzinicy

-realizacja do 15 czerwca

  1. Efektywny Energetycznie Dobrodzień – 3,7 mln złotych

- przetarg ogłoszony 13 marca

- otwarcie ofert 21 kwietnia

  1. Modernizacja dróg dojazdowe do posesji w Gminie Dobrodzień – 7 mln złotych

- przetarg ogłoszony 15 marca

  1. Modernizacja dróg dojazdowych do posesji w sołectwach Bzinica Stara i Rzędowice – 3 mln zł

- dokumentacja ukończona

- przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu

  1. Przebudowa ulicy Oleskiej i Piastowskiej w Dobrodzieniu w zakresie poprawy bezpieczeństwa

- zgłoszenie złożone do Starostwa

- 3 przejścia – Tauron i Zespół Szkół na ul. Oleskiej oraz Przedszkole na ul. Piastowskiej

Burmistrz poinformował, że w dniach od 16 do 18 czerwca przyjedzie z wizytą  Burmistrz miasta partnerskiego Haan.

Na pytanie radnego Jacka Skibe co z przejściem dla pieszych koło Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, Burmistrz poinformował, że przejście to będzie raczej doświetlone.

Punkt 5. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za 2022 rok i potrzeby na 2023 rok. (16:57)

Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że radni otrzymali sprawozdania za pośrednictwem systemu RADA 365, natomiast mieszkańcy mogą zapoznać się ze sprawozdaniami, które zostały zamieszczone w BIP-ie. Krótko przed Sesją Dyrektor MGOPS na posiedzeniu Komisji Oświaty, Dyrektor MGOPS przedstawiła szczegółowo dwa sprawozdania.

Punkt 6. Sprawozdanie z działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrodzieniu za 2022 rok. (17:00)

Radny Damian Karpinski zaproponował, by w związku z przybyciem gości zmienić kolejność  porządku posiedzenia.

Przewodniczący RM zapytał czy radni wyrażają zgodę na zmianę porządku posiedzenia.

Radni jednogłośnie wyrazili zgodę.

Mieszkanka lokalu komunalnego w Dobrodzieniu przy Placu Wolności poinformowała, że  złożyła pismo, w którym poruszyła różne zagadnienia. Poprosiła o indywidualne rozpatrzenie jej wniosku. Zapytała czy można by ją wesprzeć i zmienić stawkę za 1 JG, gdyż niemożliwe jest, by  mając lokal o powierzchni 52 m2 płacić czynsz w wysokości 2 500,00 zł/ miesięcznie.

Na pytanie radnego Tomasza Miazgi czy skorzystała z pomocy MGOPS w formie dodatku mieszkaniowego, wyjaśniła, że otrzymała odmowę z uwagi na duży metraż na 1 osobę.

Punkt 7. Podjęcie uchwał: (17:00)

Wszystkie projekty uchwał były przedmiotem posiedzenia Komisji Budżetu za wyjątkiem projektu uchwały  w sprawie rozpatrzenia petycji w przedmiocie zwiększenia świadomości prawnej dotyczącej transplantacji wśród lokalnej społeczności, który został przygotowany na posiedzeniu  Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił następujące projekty uchwał:

a. Nr LII/462/2023 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Dobrodzień  (17:00)

Przedstawiono projekt uchwały i poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr LII/462/2023 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Dobrodzień  (17:08)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Sara Pruska, Krzysztof Bula, Radosław Zając, Jacek Skibe, Damian Karpinski, Dorota Wołowczyk, Rajmund Lichota, Piotr Kapela, Tomasz Miazga, Jerzy Proft, Robert Kobus, Rafał Chwalczyk

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):

Gabriel Kukowka

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

b. Nr LII/463/2023 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne  (17:09)

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr LII/463/2023 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne  (17:11)

Wyniki imienne:

ZA(11):

Radosław Zając, Sara Pruska, Damian Karpinski, Piotr Kapela, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Krzysztof Bula, Robert Kobus, Jacek Skibe, Tomasz Miazga, Rajmund Lichota

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(2):

Gabriel Kukowka, Rafał Chwalczyk

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

c. Nr LII/464/2023 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębach: Bzionków, Kocury i Pludry (17:12)

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr LII/464/2023 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębach: Bzionków, Kocury i Pludry  (17:16)

Wyniki imienne:

ZA(13):

Gabriel Kukowka, Robert Kobus, Damian Karpinski, Rafał Chwalczyk, Dorota Wołowczyk, Jerzy Proft, Sara Pruska, Krzysztof Bula, Radosław Zając, Tomasz Miazga, Piotr Kapela, Jacek Skibe, Rajmund Lichota

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

d. Nr LII/465/2023 w sprawie  przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Dobrodzień w 2023 roku (17:16)

Przewodniczący RM poinformował, że projekt uchwały był omawiany na posiedzeniu Komisji gospodarczej, ale nastąpiła zmiana kwot finansowania Programu.

Burmistrz przedstawił proponowane zmiany kwot finansowania realizacji zadań i potrzeb wynikających z Programu.

Radny Jacek Skibe zaproponował, by w przypadku podjęcia uchwały negocjować ceny za wykonanie 1 zabiegu sterylizacji.

Na pytanie Damiana Karpinskiego czy jeżeli kwota 6 600,00 zł na zapewnienie bezdomnym zwierzętom miejsca w schronisku nie zostanie wykorzystana  czy będzie można ją przeznaczyć na inne cele, Skarbnik wyjaśniła, że raczej jest wykorzystywana w 100%.

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr LII/465/2023 w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Dobrodzień w 2023 roku  (17:23)

Wyniki imienne:

ZA(13):

Gabriel Kukowka, Rafał Chwalczyk, Piotr Kapela, Robert Kobus, Krzysztof Bula, Radosław Zając, Jerzy Proft, Tomasz Miazga, Jacek Skibe, Sara Pruska, Dorota Wołowczyk, Damian Karpinski, Rajmund Lichota

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

e. Nr LII/466/2023 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej  (17:39)

Skarbnik Gminy przedstawiła zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr LII/466/2023 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, (17:51)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Robert Kobus, Sara Pruska, Damian Karpinski, Piotr Kapela, Krzysztof Bula, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Rafał Chwalczyk, Rajmund Lichota, Gabriel Kukowka, Radosław Zając, Tomasz Miazga

PRZECIW(1):

Jacek Skibe

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

f. Nr LII/467/2023 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2023 rok. (17:51)

Skarbnik Gminy przedstawiła propozycje zmian do budżetu Gminy na 2023 rok:

1. Otrzymano informację o ostatecznych kwotach subwencji w 2023r. Zmniejszono część oświatową subwencji o 45.302,00 zł. (dochody bieżące dz. 758).

2. Część kosztów zadania „Termomodernizacja budynków szkolnych” to koszty promocji i obsługi projektu. W związku z tym przenosi się 74.644,00 zł z wydatków inwestycyjnych na wydatki bieżące projektu oraz 64.644,00 zł z dochodów majątkowych na dochody bieżące (dz. 801) Pozostałe 10.000,00 dochodów planowane jest w 2024r.

3. Wprowadza się środki związane z gospodarką odpadami (dz. 900, rozdz. 90002), a mianowicie:

- wprowadza się plan wyegzekwowanych w 2023r.  dochodów wraz z odsetkami i kosztami upomnień na łączną kwotę 2.630,00 zł

- wprowadza się przychody z tyt. niewykorzystanych środków w 2022r. w wysokości 4.663,36 zł

- w/w dochody i przychody tj. 7.293,36 zł przeznacza się na wydatki związane z gospodarką odpadami.

4. Wprowadza się plan dochodów – dotacja 36 970,00 zł  i wydatków 39.927,60 zł na usuwanie folii rolniczych (rozdz. 90026)

5. Zgodnie z otrzymaną informacją o zmniejszeniu dotacji na prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej zmniejsza się plan dochodów o 428,00 zł jednocześnie zmniejszając wydatki na ten cel (rozdz. 75011)

6. Wprowadza się środki- wydatki bieżące w wysokości 20.000,00 zł  na nowe zadanie tj. Opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębach: Bzionków, Kocury i Pludry (rozdz. 71004)

7. W związku ze wzrostem kosztów utrzymania mieszkańców w DPS oraz wydaniem nowych decyzji o umieszczeniu osób w DPS zaistniała konieczność zwiększenia środków o 90.000,00 zł (rozdz. 85214)

8. Po rozliczeniu niewykorzystanych środków, otrzymanych w formie zaliczek, na projekty unijne:

- zwiększa się przychody z tego tyt. o 941,47 zł

- zmniejsza się środki na zadanie „Cyfrowa Gmina” o 2.960,70 zł (rozdz. 75023)

- zwiększa się środki na projekt LIFE o 3.902,17 zł (rozdz. 90005)

9. Zwiększa się środki na zadaniu „Budowa ul. Jaśminowej w Dobrodzieniu” o 30.000,00 zł z przeznaczeniem na porycie kosztów robót dodatkowych – dodatkowe rury osłonowe,

10. Wprowadza się nowe zadanie „Zakup agregatu prądotwórczego” w wysokości 15.000,00 zł  z przeznaczeniem na pomoc rzeczową dla miasta partnerskiego Czortków.

11.  Wprowadza się nowe zadanie „Modernizacja odcinka sieci wodociągowej przy ul. Leśnej w Dobrodzieniu” na kwotę 57.000,00 zł.

12. Wprowadza się 8.000,00 zł dochodów z tyt. usług – promocja na Forum Gospodarczym i przeznacza się na wydatki na promocję (rozdz. 75075).

13. W celu zabezpieczenia środków na wkład własny do stypendiów socjalnych przenosi się w ramach planu wydatków bieżących kwotę 5.750,00 zł z rozdz. 80113 –Dowożenie dzieci do szkół do rozdz. 85415 – Pomoc materialna dla uczniów o charakterze socjalnym.

14. Po rozliczeniu dochodów z tyt. opłaty za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu i wydatków nimi finansowanymi w larach ubiegłych wprowadza się niewykorzystane środki w wysokości 10.378,90 zł jako przychód 2023r. i przeznacza się je, zgodnie z obowiązującymi przepisami, na realizacje gminnego programu przeciwdziałania alkoholizmowi (rozdz. 85154)

15. Wprowadza się nowe zadanie inwestycyjne „Przebudowa pomieszczeń – utworzenie punktu konsultacyjnego” na kwotę 130.000,00 zł. Środki na to zadanie zostaną wydatkowane w ramach programu przeciwdziałania alkoholizmowi (przenosi się 130.000,00 z wydatków bieżących na majątkowe w rozdz. 85154)

16. Zwiększa się środki na opiekę na bezdomnymi zwierzętami o 2.500,00 zł – dostosowując go do kwoty wskazanej w gminnym programie opieki (rozdz. 90095).

17. Zmniejsza się o 25.000,00 dotację podmiotową dla GOKSiBP jednocześnie zwiększając plan wydatków bieżących Urzędu Miejskiego w rozdz. 92601 – obiekty sportowe. Zmiana ta związana jest z przyjętym rozwiązaniem ponoszenia kosztów utrzymania stadionu przez UM.

12. Celem zrównoważenia budżetu, pokrycia zwiększonego deficytu, zwiększa się plan wolnych środków o 260.259,60 zł.

Na pytanie radnego Jacka Skibe skąd weźmiemy środki na budowę hali sportowej, Skarbnik poinformowała, że z wolnych środków i w związku z tym jest ich coraz mniej, a trzeba mieć na uwadze to, że w roku przyszłym także będą pokrywać ewentualny deficyt bieżący.

Radny zwrócił uwagę, że może lepiej byłoby znaleźć środki na budowę studni głębinowej, gdyż może okazać się, że zostaniemy bez wody.

Burmistrz poinformował, że czeka na nabór wniosków.

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr LII/467/2023 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2023 rok. (17:57)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Sara Pruska, Robert Kobus, Damian Karpinski, Gabriel Kukowka, Jacek Skibe, Radosław Zając, Piotr Kapela, Krzysztof Bula, Dorota Wołowczyk, Jerzy Proft, Rafał Chwalczyk, Rajmund Lichota

PRZECIW(1):

Tomasz Miazga

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

g. Nr LII/468/2023 w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla miasta Czortków położonego na terenie Ukrainy (17:57)

Radny Tomasz Miazga uważa, że środki można by inaczej zagospodarować,  gdyż jest w naszej gminie dużo potrzeb.

Projekt uchwały poddano głosowaniu

Głosowanie uchwały Nr LII/468/2023 w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla miasta Czortków położonego na terenie Ukrainy (17:59)

Wyniki imienne:

ZA(11):

Gabriel Kukowka, Sara Pruska, Damian Karpinski, Robert Kobus, Piotr Kapela, Dorota Wołowczyk, Jerzy Proft, Radosław Zając, Rafał Chwalczyk, Krzysztof Bula, Rajmund Lichota

PRZECIW(2):

Jacek Skibe, Tomasz Miazga

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

h. Nr LII/469/2023 w sprawie rozpatrzenia petycji w przedmiocie zwiększenia świadomości prawnej dotyczącej transplantacji wśród lokalnej społeczności. (18:00)

Przewodniczący Rady Miejskie przedstawił uzasadnienie do uchwały.

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr LII/469/2023 w sprawie rozpatrzenia petycji w przedmiocie zwiększenia świadomości prawnej dotyczącej transplantacji wśród lokalnej społeczności. (18:04)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Robert Kobus, Krzysztof Bula, Piotr Kapela, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Tomasz Miazga, Radosław Zając, Damian Karpinski, Sara Pruska, Rafał Chwalczyk, Jacek Skibe, Rajmund Lichota

PRZECIW(0):WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):

Gabriel Kukowka

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

i.Nr LII/470/2023 w sprawie zaproszenia do osiedlenia się na terenie Gminy Dobrodzień w ramach procedury repatriacyjnej określonej imiennie rodziny polskiego pochodzenia  (18:04)

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że zaproszenie w ramach procedury repatriacyjnej dotyczyło dwóch rodzin. Zwrócono się o środki do Urzędu Wojewódzkiego (2 lokale w Ligocie Dobrodzieńskiej), ale otrzymano odpowiedź, że mogą być przyznane środki tylko na jeden lokal mieszkalny. Rodzina ta została już zaproszona w 2021 roku i planowano dla niej lokal w Ligocie Dobrodzieńskiej. Jednak z uwagi na fakt, że otrzymamy środki tylko na 1 lokal, rodzina ta otrzyma lokal w Bzinicy Nowej.

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr LII/470/2023 w sprawie zaproszenia do osiedlenia się na terenie Gminy Dobrodzień w ramach procedury repatriacyjnej określonej imiennie rodziny polskiego pochodzenia (18:09)

Wyniki imienne:

ZA(11):

Rafał Chwalczyk, Sara Pruska, Radosław Zając, Damian Karpinski, Robert Kobus, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Gabriel Kukowka, Krzysztof Bula, Piotr Kapela, Rajmund Lichota

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(2):

Jacek Skibe, Tomasz Miazga

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Uchwały od nr LII/462/2023 do nr LII/470/2023 stanowią załącznik do protokołu.

Punkt 8. Przyjęcie protokołu z obrad Sesji Rady Miejskiej w dniu 13 lutego 2023r. (18:09)

Protokół poddano głosowaniu.

Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z obrad Sesji Rady Miejskiej w dniu 13 lutego 2023r. (18:10)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Damian Karpinski, Rafał Chwalczyk, Rajmund Lichota, Jacek Skibe, Sara Pruska, Jerzy Proft, Radosław Zając, Robert Kobus, Piotr Kapela, Krzysztof Bula, Tomasz Miazga, Dorota Wołowczyk

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):

Gabriel Kukowka

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Punkt 9. Przyjęcie protokołu z obrad Sesji Rady Miejskiej w dniu  9 marca 2023r. (18:10)

Protokół poddano głosowaniu.

Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z obrad Sesji Rady Miejskiej w dniu 9 marca 2023r. (18:11)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Krzysztof Bula, Robert Kobus, Gabriel Kukowka, Radosław Zając, Dorota Wołowczyk, Tomasz Miazga, Rajmund Lichota, Jacek Skibe, Rafał Chwalczyk, Damian Karpinski, Jerzy Proft, Piotr Kapela

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):

Sara Pruska

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Punkt 10. Przyjęcie protokołu ze wspólnego posiedzenia Komisji Oświaty z Komisją Budżetu w dniu 6 lutego 2023 roku. (18:11)

Protokół z posiedzenia komisji poddano głosowaniu.

Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu ze wspólnego posiedzenia Komisji Oświaty
z Komisją Budżetu w dniu 6 lutego 2023 roku. (18:13)

Wyniki imienne:

ZA(13):

Gabriel Kukowka, Rafał Chwalczyk, Krzysztof Bula, Radosław Zając, Damian Karpinski, Robert Kobus, Jerzy Proft, Tomasz Miazga, Jacek Skibe, Dorota Wołowczyk, Piotr Kapela, Sara Pruska, Rajmund Lichota

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):

Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Punkt 11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych. (18:29)

  1. W związku z planowanym remontem cząstkowym nawierzchni ul. Bieńka w Bzinicy Starej oraz z uwagi na nieuregulowany stan prawny tej drogi zaproponował, by ustalić właścicieli tych działek i przeprowadzić rozmowy z tymi osobami.
    W przypadku zadeklarowania chęci nieodpłatnego przekazania gruntów pod drogę należy podjąć dalsze kroki w celu wykonania nawierzchni.  ODP: przedmiotowa droga została ujęta w planie remontów cząstkowych w roku 2023. Odnośnie własności  gruntu pod ul. Bieńka w Bzinicy Starej były prowadzone rozmowy z jednym z właścicieli, który posiada większość gruntów pod drogę odnośnie przekazania gruntu. Prowadzone są postępowania sądowe odnośnie przejęcia działek pod drogą.
  2. Prośba o interwencję w sprawie uporządkowania terenu na odcinku od stadionu miejskiego w Dobrodzieniu do ul. Strzelnica łącznie przez Firmę układającą światłowód. Pomimo, że Firma zobowiązała się do uporządkowania terenu do dnia dzisiejszego nie wywiązała się z doprowadzenia do stanu tego odcinka, jaki był przed wykonywaniem prac. Należy podjąć odpowiednie kroki w tej sprawie. ODP: w drugim tygodniu marca przeprowadzono prace porządkowe na w/w ulicy, jeśli są jeszcze zastrzeżenia poinformujemy o nich  wykonawcę tego zadania.
  3. Radny Radosław Zając zwrócił uwagę, by przy planowaniu poszerzenia pasa na parkingu przy szkole w Turzy pamiętać o świetleniu i przejściu dla pieszych. ODP: trwają rozmowy ze Starostwem Powiatowym w Oleśnie w sprawie użyczenia działek na wykonanie tego parkingu i wówczas określone zostaną koszty tego zadania.
  4. Radny Tomasz Miazga zapytał o możliwość zainstalowania lampy przy Ośrodku Szkolno-Wychowawczym przy przejściu dla pieszych. ODP: rozważone zostanie zamontowanie lampy solarnej przy tym przejściu.
  5. Radny Joachim Wloczyk wnioskował o przegląd znaków drogowych i drogowskazów z nazwami ulic.  Zgłosił między innymi, że znak z nazwą miejscowości Warłów leży w rowie, w Szemrowicach – znak ostrzegawczy.
  6. Radny Jacek Skibe zgłosił do wymiany znaki wskazujące drogi na ul. Dworcowej w Dobrodzieniu i na ulicy obok tej ulicy.  ODP: W miesiącu kwietniu dokonany zostanie przegląd znaków do wymiany i będą systematycznie wymieniane w miarę możliwości.

Punkt 12. Wolne wnioski i informacje. (18:29)

  1. Radny Robert Kobus zgłosił wniosek w sprawie złego stanu technicznego ulicy Zamkniętej w Pludrach. Należy doprowadzić, by nawierzchnia drogi była przejezdna, a wykonany remont pozostawia wiele do życzenia, gdyż co roku powstaje ta sama dziura.

Drugi wniosek radnego dotyczył przycięcia roślinności na słupie przy ul. Leśnej – Osiedle Robotnicze.

  1. Przedstawiciel Komisariatu Policji zwrócił się z prośbą o dokonanie poprawy znaków drogowych i rozważenie instalacji słupków w celu zakazu parkowania przy ulicy Pocztowej w Dobrodzieniu.
  2. Radny Tomasz Miazga zwrócił się z zapytaniem dotyczącym oświetlenia boiska sportowego „ORLIK” w Dobrodzieniu. Jeżeli wymiana oświetlenia nastąpi do czerwca to jest w porządku, ale jeżeli dopiero we wrześniu to należy wymienić żarówki.

Przewodniczący RM potwierdził, że problem występuje już od dwóch lat. Był elektryk wymienił żarówki i po kilku dniach znowu nie świeciły.

Radny poruszył także sprawę małej przepompowni w Szemrowicach, która stale się zapycha, zalewa kuchnię w szkole co powoduje nieprzyjemny zapach.

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że w trakcie budowy kanalizacji, szkoła, która miała swoje szambo została podłączona do domu nauczyciela.

  1. Radny Damian Karpinski zapytał czy coś wiadomo na temat zakupu nowe stacji DSP.

Skarbnik poinformowała, że Urząd Wojewódzki do końca marca przygotuje listę zakupów i jeżeli gmina znajdzie się na tej liście to będzie nowa stacja DSP.

  1. Przewodniczący RM poparł radnego Jacka Skibe w sprawie budowy studni głębinowej.

Burmistrz poinformował, że prowadzi rozmowy w tym temacie, liczy, że może uda się pozyskać środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska.

Radny Jacek Skibe przypomniał, że sprawa była omawiana już na posiedzeniu Komisji Gospodarczej. Sanepid wystąpił z pismem, że jest problem z występowanie azotanów na ujęciu wody i za jakiś czas okaże się, że woda nie nadaje się do użytku a budowa studni wymaga czasu.

Punkt 13. Zakończenie obrad LII Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu. (18:30)

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej dokonał zamknięcia obrad LII Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.

Obrady były transmitowane za pomocą  urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.

https://bip.dobrodzien.pl/2215/7186/transmisja-obrad-rady-miejskiej-w-dobrodzieniu.html

 

Protokółowała:
Barbara Orlikowska

PRZEWODNICZĄCY
Rady Miejskiej
Piotr Kapela

PDFProtokół nr LII 2023.pdf (3,63MB)