Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół z 24 listopada 2022

 Protokół

ze wspólnego posiedzenia Komisji Rewizyjnej z Komisją Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji oraz Komisją Skarg, Wniosków i Petycji.

Obrady rozpoczęto 24-11-2022 o godz. 15:03, a zakończono o godz. 17:59 tego samego dnia.

W posiedzeniu wzięło udział 11 członków + 2 , którzy przybyli w trakcie trwania posiedzenia.

1. Sara Pruska

2. Tomasz Miazga

3. Dorota Wołowczyk

4. Jacek Skibe

5. Jerzy Proft

6. Krzysztof Bula

7. Rajmund Lichota

8. Robert Kobus

9. Dorota Maleska

10. Radosław Zając

11. Rafał Chwalczyk

Nieobecni byli radni: Kapela Piotr, Joachim Wloczyk

Zaproszeni goście: Burmistrz Dobrodzienia Andrzej Jasiński, Skarbnik Gminy Gabriela Gaś

Otwarcia posiedzenia Komisji dokonała Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Sara Pruska.

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Zaopiniowanie projektu budżetu Gminy Dobrodzień na 2023 rok.
  3. Przyjęcie protokołu z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji.
  4. Sprawy różne.
  5. Propozycje do planu pracy Komisji Rewizyjnej.
  6. Propozycje do planu pracy Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji.

Punkt 1. Przyjęcie porządku posiedzenia.

Proponuje się wykreślić z porządku posiedzenia punkt w sprawie propozycji do planu Komisji Rewizyjnej.

Nastąpiła zmiana kworum

Ilość radnych obecnych na sali obrad: 12

Na posiedzenie Komisji przybył radny Gabriel Kukowka

Porządek posiedzenia po zmianach poddano głosowaniu

Głosowanie w sprawie przyjęcia porządku posiedzenia.

Wyniki imienne:

ZA(12):

Rafał Chwalczyk, Jacek Skibe, Radosław Zając, Dorota Wołowczyk, Jerzy Proft, Tomasz Miazga, Sara Pruska, Rajmund Lichota, Krzysztof Bula, Robert Kobus, Dorota Maleska, Gabriel Kukowka

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Piotr Kapela, Damian Karpinski, Joachim Wloczyk

Prowadzenie posiedzenia Komisji przejął Przewodniczący Komisji Oświaty Gabriel Kukowka.

Punkt 2. Zaopiniowanie projektu budżetu Gminy Dobrodzień na 2023 rok.

Nastąpiła zmiana kworum

Ilość radnych obecnych na sali obrad: 13

Na posiedzenie Komisji przybył radny Damian Karpinski

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt budżetu Gminy Dobrodzień na 2023 rok, który stanowi załącznik do protokołu. Przedstawiała w jakiej wysokości i na jakiej podstawie przyjęto do projektu poszczególne dochody.

Skarbnik odniosła się do porównania subwencji i udziałów w podatkach otrzymanych w latach poprzednich i na rok 2023. Podkreśliła, że udziały w PIT są niższe niż w latach poprzednich.

Następnie przedstawiła  planowane wydatki w poszczególnych rozdziałach.

Poinformowała, że zaplanowano zaciągnięcie kredytu w wysokości 311.000,00 zł oraz wprowadzono wolne środki - środki pochodzące jeszcze z rozliczenia 2021r. Wprowadzone przychody z rozliczenia środków w § 906 to środki z zaliczek projektów unijnych. Pozostałe do wykorzystania środki z dochodów tzn. koncesji alkoholowych zostaną wprowadzone w trakcie roku, po zakończeniu i rozliczeniu 2022r.

Przedstawiła planowane kwoty dotacji udzielonych z budżetu w roku 2023. Poinformowała, że dotacja podmiotowa dla instytucji kultury, po przeanalizowaniu szczegółów wniosku GOKSiBP, została wprowadzona do projektu w niższej kwocie niż wynika z tego wniosku.  Szukano oszczędności, przedstawiła co zostało wykreślone. Dotacje dla organizacji pożytku publicznego na organizację sportu i ochronę zdrowia są niższe niż w 2022r.

Skarbnik przypomniała, że Rada może dokonać zmian w budżecie, jednak nie mogą one spowodować zwiększenia deficytu.

W związku z tym, że na Dni Dobrodzienia zaplanowano tylko kwotę 20 000,00 zł. - radni zaproponowali, by wykreślić imprezę, gdyż jest to zbyt mała kwota na organizację.

Propozycję powyższą poddano głosowaniu.

„Za” wykreśleniem imprezy Dni Dobrodzienia głosowało 8 radnych, „przeciw” – 3 radnych i 2 radnych „wstrzymało się od głosu”.

Przewodniczący Komisji Gabriel Kukowka uważa, że w DD może odbyć się występ naszych dzieci oraz zabawa taneczna.

Radny Tomasz Miazga zapytał co stanie się z pracownikiem zatrudnionym w szalecie, który posiada niepełnosprawność w przypadku, gdy szalet zostanie przekazany GOKSiBP.

Radny Robert Kobus przypomniał, że była rozmowa, że szalet sprząta osoba dochodząca. Zapytał czy nie można by tej zlecić kontrolę opłaty parkingowej.

Radny Radosław Zając zapytał dlaczego radni rozmawiają na temat należący do kompetencji dyrektora.

Przewodniczący Komisji Gabriel Kukowka stwierdził, że ZGKiM odstępuje usługę domu kultury, który ma możliwość poradzenia sobie z tym problemem.

Radny Tomasz Miazga zapytał, czy dyrektor domu kultury został poinformowany, że przejmuje szalet.

Radni zaproponowali, by Burmistrz przeprowadził rozmowę z dyrektorem domu kultury i dyrektorem zakładu w sprawie przekazania szaletu miejskiego.

Przewodniczący Komisji Oświaty zaproponował, by do budżetu wprowadzić modernizację szkół.

Skarbnik poinformowała, że do przedstawionego do zaopiniowania projektu budżetu będą wprowadzone zmiany. Po wysłaniu projektu otrzymano informację o dofinansowaniu do budowy ul. Jaśminowej w Dobrodzieniu.

Poinformowała, że zaplanowane wydatki bieżące są wyższe od dochodów bieżących o ponad 2 700 000,00 zł. Pozwalają na to obecnie obowiązujące przepisy ale nie jest to sytuacja dobra. Deficyt ten wystąpił pomimo zaplanowania jedynie niezbędnych wydatków. Poza 100 000,00 zł na remonty dróg, gdzie w latach poprzednich wydatkowano ok 300 000,00 zł na rok i drobnymi naprawami w OSP nie zaplanowano żadnych remontów.

Następnie przedstawiła zadania w ramach funduszu sołeckiego w podziale na rodzaje wydatków.

Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej. Zaznaczyła, że projektując lata 2024 i kolejne zaplanowano oszczędności wydatków bieżących m.in. na energię - po zrealizowaniu w 2023r. inwestycji efektywny energetycznie Dobrodzień. Zaplanowano również kolejną podwyżkę podatku od nieruchomości. Poinformowała, że sporządzając WPF uwzględniono wskaźniki wskazane i zaktualizowane przez MF w październiku. MF założył, że inflacja w 2023 wyniesie 4,8%.

Zaznaczyła, że jeśli te prognozy się nie spełnią i nie zmienią się zasady finansowanie jednostek samorządu terytorialnego z budżetu państwa będzie problem z uchwaleniem budżetu w latach następnych. Konieczne jest wprowadzenie oszczędności. Nie będzie to łatwe, bo już teraz
w planie na 2023r. są tylko niezbędne wydatki.

Stwierdziła, że jej zdaniem należałoby zrezygnować z funduszu sołeckiego i szukać oszczędności w kulturze i sporcie. Zaznaczyła, że niektóre z decyzji należy podjąć jak najszybciej. Np. aby zrezygnować z funduszu sołeckiego od 2024 r. należy podjąć stosowną uchwałę do końca marca 2023 r.

Na pytanie radnego Tomasza Miazgi z czego wynika wzrost o 500 000,00 zł dla domu kultury, Skarbnik wyjaśniła, że to w związku z podwyżką energii elektrycznej i wynagrodzeń.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że należy utrzymać co się da, jest basen i jeżeli teraz się o niego nie zadba to już nigdy tego się nie otworzy.

Na pytanie radnego Damiana Karpinskiego czy jeżeli zlikwiduje się fundusz sołecki czy są sołectwa, które mają na lata rozłożone zadania, Skarbnik powiedziała, ze zadania funduszu są roczne muszą być wykonane w danym roku ale są sytuacje gdzie mieszkańcy planują wykonanie projektu lub realizację zadań w etapach. Przykładem jest w 2023r. projekt remizy i sali wiejskiej w Klekotnej.

Radny Radosław Zając stwierdził, że będzie bronił funduszu sołeckiego, bo gdyby do tych środków dodać wkład własny mieszkańców to byłyby to wysokie kwoty.

Skarbnik wyjaśniła, że jeśli będziemy realizować tego typu projekty jak budowa sali w Klekotnej, czy zakup butów ludowych to może w przyszłości zabraknąć środków finansowych na utrzymanie OSP, a na to pieniędzy nie powinno zabraknąć.  Podkreśliła, że to jej zdanie, decyzji o rezygnacji z funduszu sołeckiego nikt nie podjął, Burmistrz nie przygotowuje takiej uchwały, to tylko jej osobista opinia. Jeżeli byłby budżet nadwyżkowy to fundusze sołeckie są dobrym pomysłem, ale tak nie jest mamy duży deficyt bieżący, brakuje środków.

Radna Dorota Maleska stwierdziła, że radni weszli na drażliwy temat, gdyż sołectwa do tej pory nie dysponowały środkami a teraz mogą. Założeniem funduszu było integrowanie mieszkańców.

Skarbnik powiedziała, że to rozumie, ale w przypadku gdyby był budżet nadwyżkowy. Tak było w latach poprzednich, zostało zrealizowanych wiele dobrych projektów ale obecnie często realizowane są zadania niekoniecznie niezbędne. Obecnie wkład własny gminy do funduszu to ok 355 000 zł i można byłoby te pieniądze wykorzystać lepiej. Aby nie pozbawiać mieszkańców możliwości decydowania o zadaniach uważa, że można to robić w formie budżetu obywatelskiego. Nie przyznawać, jak obecnie z funduszu po 20 000,00 zł do 43 000,00 zł na sołectwo tylko po 5 000,00 zł lub inne kwoty.

Radna Dorota Maleska stwierdziła, że sołtysi nie tylko organizują imprezy, oświetlenie dróg, zakup węgla. Oni np. ze środków funduszu sołeckiego umeblowali salkę. Zapytała jak mają działać w sołectwach jeżeli zostaną bez funduszu.

Radny Damian Karpinski stwierdził, że bywał na wielu zebraniach i na początku fundusz był bardzo potrzebny, później upychało się na siłę. Brakowało koncepcji, gdyż co niezbędne zostało zrobione. Fundusz jest potrzebny dla integracji, dla osób aktywnych, dlatego uważa, że wstrzymanie funduszu sołeckiego spowoduje zastój działań. Radny zastanawia się czy podejmować rozmowy  w tym temacie.

Na pytanie czy kwota przypadająca na sołectwa jest podyktowana odgórnie, Skarbnik wyjaśniła, że tak.

Skarbnik wyjaśniła, że gmina występuje ze stosownym wnioskiem do Wojewody o zwrot z budżetu państwa części wydatków przeznaczonych na fundusz sołecki. Gmina na początku funkcjonowania funduszu otrzymywała zwrot w wysokości 40%, a teraz jest coraz mniej bo 22 -23%.

Nastąpiła zmiana kworum

Ilość radnych obecnych na sali obrad: 12

Posiedzenie Komisji opuścił radny Krzysztof Bula

Na pytanie radnego Jacka Skibe czy w programie fotowoltaiki ujęty został basen, Burmistrz stwierdził, że tak, ale ogrzewanie jest na olej opałowy.

Radny Jacek Skibe uważa, że należy przyjąć regulamin, który określałby zasady funkcjonowania i wynajmu świetlic.

Skarbnik wyjaśniła, że obowiązuje zarządzenie Burmistrza w tej sprawie. Powiedziała, że świetlice powinny służyć naszym mieszkańcom i nie są to sale bankietowe.

Radny Tomasz Miazga zapytał jaka kwota jest wydatkowana na usługi prawne zewnętrzne.

Skarbnik poinformowała, że na I półrocze była to kwota ponad 16 000,00 zł a na koniec roku będzie to około 39 000,00 zł.

Radny wystąpił z zapytaniem jakie są problemy z funkcjonowaniem krytej pływalni „ Delfin” oraz dlaczego „obcięte” zostały godziny nauki pływania dla dzieci szkoły podstawowej.

Odpowiedzi należy udzielić na kolejnym posiedzeniu komisji.

Radny Robert zapytał czy PGG podpisując umowę wskazało skąd będzie pochodził węgiel.

Burmistrz wyjaśnił, że została podpisana umowa z dwoma składnicami węgla w Pludrach. Wyznaczony został punkt w miejscowości Sośnicowice koło Gliwic, który podpisał umowę z dwoma składnicami, gdzie cena węgla będzie taka sama. Dostawca będzie dostarczał węgiel na skład opału. Założenie jest takie, że dla Gminy maksymalna cena zakupu węgla będzie wynosić 1 500,00 zł.  Obecnie czekamy na sygnał z PGG, po którym trzeba będzie wydać zaświadczenie wskazując, gdzie mieszkaniec ma udać się po odbiór węgla.

Poinformował, że szkoły posiadają środki na zakup węgla, jednak nie ma gdzie go kupić.

Wspólna opinia Komisji stałych Rady Miejskiej:   Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji  Komisji Rewizyjnej  i  Komisji Skarg, Wniosków i Petycji na temat projektu budżetu Gminy Dobrodzień na 2023r.

Analizując projekt budżetu Gminy Dobrodzień na 2023r. w zakresie dochodów ustalono, że zostały one zaplanowane na poziomie 60.044.517,18 zł. Ustalono, że dochody bieżące zostały zaplanowane w kwotach możliwych do osiągnięcia tj. uwzględniając realne możliwości ich wykonania. Dotacje zostały wprowadzone do projektu budżetu w kwotach zgodnych z otrzymanymi zawiadomieniami o ich wysokości, a planując dochody z podatków i opłat uwzględniono powstanie zaległości. Dochody z majątku gminy ustalono w oparciu o możliwości sprzedaży składników majątkowych, wprowadzono dotacje majątkowe wynikające z już podpisanych umów na dofinansowanie oraz otrzymanych promes.

Do projektu przyjęto wydatki w wysokości 63.895.721,17 zł. Wydatki bieżące zaplanowane są w kwotach umożliwiających sfinansowanie podstawowych zadań gminy, nie zabezpieczają jednak wszystkich potrzeb. Zostały zaplanowane w oparciu o możliwości finansowe gminy.  Projekt budżetu zawiera również zadania inwestycyjne na ogólną kwotę 17.723.738,13 zł. Zabezpieczono środki na zadania kontynuowane.

Zaplanowano przychody w kwocie 4.997.876,85 zł, z czego 3.851.203,99 zł w celu pokrycia planowanego deficytu. W przychodach zostały ujęte wolne środki pochodzące z rozliczenia 2021r., a niewprowadzone do budżetu gminy w 2022r. i niewykorzystane środki wynikające z rozliczenia zadań z dofinansowaniem ze środków unijnych. Zaplanowano również zaciągnięcie zobowiązania finansowego na kwotę 311.000,00 zł. Spłata tego zobowiązania wraz z odsetkami zostały zabezpieczone w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej.

Planowane wydatki bieżące przekraczają dochody bieżące o 2.730.301,44 zł. Wskazano, że deficyt ten zostanie pokryty wolnymi środkami i niewykorzystanymi środkami pieniężnymi wynikającymi z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków. W związku

z powyższym planowany budżet zachowuje relację określoną w art. 242 ust. 1 ustawy o finansach publicznych.

Przedstawiony projekt uchwały budżetowej w sprawie wprowadzenia budżetu Gminy Dobrodzień na 2023r. Komisje opiniują pozytywnie.

Projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektu budżetu Gminy Dobrodzień na 2023 rok poddano głosowaniu.

Głosowanie w sprawie zaopiniowania projektu budżetu Gminy Dobrodzień na 2023 rok.

Wyniki imienne:

ZA(11):

Gabriel Kukowka, Dorota Wołowczyk, Jacek Skibe, Damian Karpinski, Rafał Chwalczyk, Dorota Maleska, Jerzy Proft, Sara Pruska, Rajmund Lichota, Robert Kobus, Radosław Zając

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):

Tomasz Miazga

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Piotr Kapela, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk

Punkt 3. Przyjęcie protokołu z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji.

Przyjęcie protokołu poddano głosowaniu.

Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z posiedzenia Komisji Oświaty.

Wyniki imienne:

ZA(6):

Jacek Skibe, Radosław Zając, Tomasz Miazga, Robert Kobus, Gabriel Kukowka, Dorota WołowczykPRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(5):

Sara Pruska, Dorota Maleska, Rafał Chwalczyk, Jerzy Proft, Rajmund Lichota

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):

Piotr Kapela, Krzysztof Bula, Damian Karpinski, Joachim Wloczyk

Punkt 4. Sprawy różne.

Skarbnik przedstawiła zmiany do budżetu  Gminy Dobrodzień na 2022 rok.

1. Wprowadza się dochody otrzymane z odszkodowań w wysokości 17.425,00 zł (dz. 600 i dz. 754)

2. Zwiększa się plan dochodów o 1.783,00 zł z tyt. wyegzekwowanych zaległości z tyt. „opłaty śmieciowej” wraz z odsetkami kosztami upomnień. Dochody te przeznacza się na gospodarkę odpadami w rozdz. 90002.

3. Wprowadza się (po stronie dochodów i wydatków) 3.000.000,00 zł na wypłatę dodatków węglowych (rozdz. 85395)

4. W związku z zakończeniem realizacji programu „Pomoc Ukrainie” zmniejsza się dochody i wydatki o niewykorzystane środki tj. 27.703,71 zł. (rozdz. 75421)

5. Zmniejsza się plan dotacji projektu „Solidarni z Ukrainą” o 364.200,91 zł (dz. 852) – planowany wpływ środków z dofinansowania to 2023r.

6. Zabezpiecza się w środki na:

- zakup oprogramowania do ewidencji sprzętu i oprogramowania dla UM (rozdz. 75023) 6.400,00 zł

- zwrot kosztów utrzymania przedszkoli prowadzonych przez inne gminy w związku z uczęszczaniem do nich dzieci zamieszkujących Gminę Dobrodzień  (rozdz. 80104) 27.000,00 zł,

- dowożenie uczniów do szkół (rozdz. 80113) 50.000,00 zł

- dotacje dla niepublicznych szkół (rozdz. 80101) 36.000,00 zł

- gospodarkę nieruchomościami (rozdz. 70005) 2.000,00 zł

7. Przenosi się środki w ramach planu MGOPS w kwocie 9.100,00 zł z rozdz. 85228 Usługi opiekuńcze do rozdz. 85504 Wspieranie rodziny.

8. W związku z przeniesieniem realizacji zadań na 2023r. zmniejsza się plan zadań inwestycyjnych:

- Przebudowa ul. Dworcowej, Słonecznej i Spółdzielczej w Dobrodzieniu o 64.000,00 zł,

- Budowa odcinka sieci wodociągowej w miejscowości Błachów o 140.000,00 zł.

9. Zwiększa się środki na zakup i montaż pompy ciepła w budynku Oddziału Przedszkolnego Publicznej Szkoły Podstawowej w Turzy o 5.500,00 zł.

10. Wprowadza się nowe zadanie pn. „Budowa odcinka sieci wodociągowej pomiędzy ul. Oleską i ul. Rzędowicką w Dobrodzieniu – doprowadzenie sieci do strefy inwestycyjnej” na kwotę 52.000,00zł.

11. Wprowadza się dochody majątkowe w kwocie  1.034.898,55 zł stanowiące dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na budowę ul. Jaśminowej wraz z infrastrukturą (wpływ w formie zaliczki – realizacja zadania w 2023r.)

W celu zrównoważenia budżetu zmniejsza się przychody z tyt. wolnych środków o 723.222,64 zł.

  • Skarbnik poinformowała, że po kontroli Administracji Skarbowej stwierdzono nieprawidłowości w trzech jednostkach. W przedszkolu w Dobrodzieniu (2 dzieci z orzeczeniem) – kwota do zwrotu 10 512,87 zł.

Skarbnik poinformowała, że  innych dwóch jednostkach wykryte zostały nieprawidłowości związane  z nauczaniem nauki własnej historii i kultury w języku mniejszości.
Szkoła Podstawowa w Turzy – kwota do zwrotu 73 214,61 zł, Szkoła Podstawowa w Szemrowicach – 187 729,77 zł. W 2017 roku zmieniło się rozporządzenie w klasach 5 i 6 po 25 godzin.

Dyrektorzy złożyli wyjaśnienia, z których wynika, że nauka własnej historii i kultury odbywała się  prze wejściem w życie zmienionych przepisów w klasach 4. Uczniowie w całym cyklu nauki zrealizowali min 50 godzin

Arkusze organizacyjne nauki na rok szkolny 2018/2019 były opiniowane przez Kuratora Oświaty i otrzymaliśmy pismo, że arkusz  jest zgodny z obowiązującymi przepisami. Zgodnie ze zmienionymi przepisami gmina musi poinformować Ministra Finansów czy zgadza się z kwotą do zwrotu czy też wnosi o skierowanie na drogę administracyjną. Od 2022r. po zmianach w przepisach od niezwróconej subwencji naliczane będę odsetki jak dla podatków. Obecnie to ponad 16%.

Radny Radosław Zając uważa, że należy najpierw sprawdzić obowiązujące przepisy a dopiero później podjąć decyzję o przyjęciu dziecka.

Burmistrz poinformował, że Gmina musi podjąć decyzję, czy będzie się odwoływać. Linią obrony jest fakt, że Kurator zatwierdził arkusze, a rozporządzenie zmieniono w trakcie cyklu nauczania. Radni stwierdzili, że należy się odwołać.

  • Radny Jacek Skibe poprosił o uwzględnienie ograniczenia tonażu na ul. Słonecznej, Spółdzielczej i Dworcowej.

Na ul. Spółdzielczej jest rozwijająca się firma transportowa i jak będzie po remoncie to dobrze byłoby ustawić ograniczenie  tonażu.

  • Radna Sara Pruska zapytała jak wygląda procedura uprzątnięcia śmieci, które znajdują się w kierunku Główczyc. Interweniowano już u pracownika urzędu ale są sprzeczne informacje.

Burmistrz wyjaśnił, że sprawa jest w toku, wystąpiono z pismem do Nadleśnictwa, gdyż drogi leżą w pasie drogi powiatowej.

  • Radna Dorota Maleska przypomniała, że w Klekotnej brak jest sali spotkań i może zacznie się tam coś dziać.
  • Radny Robert Kobus zapytał czy do Urzędu Marszałkowskiego zostały wysłane pisma w sprawie fotoradaru w Pietraszowie.

Punkt 5. Wykreślono

Punkt 6.

Propozycje do planu pracy Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji na 2023 rok.

Przewodniczący Komisji Oświaty przedstawił propozycje do planu pracy Komisji:

1. Zapoznanie się z informacją o realizacji zadań oświatowych.

2. Spotkanie z dyrektorami i wizytacja placówek oświatowych.

3. Zapoznanie się z informacją o stanie i realizacji zadań związanych z kulturą.

4. Spotkanie z działającymi stowarzyszeniami społeczno-kulturalnymi z terenu Gminy Dobrodzień.

5. Zapoznanie się z informacją o stanie i realizacji zadań związanych ze sportem.

6. Spotkanie z organizacjami sportowymi działającymi na terenie Gminy Dobrodzień.

7. Zapoznanie się z informacją o stanie i realizacji zadań związanych z ochroną zdrowia.

8. Zapoznanie się z informacją o stanie i realizacji zadań związanych z promocją.

9. Spotkanie z przedsiębiorcami działającymi na terenie Gminy Dobrodzień.

10. Opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej.

11. Opiniowanie stawek podatkowych na 2024 rok.

12. Opiniowanie projektu budżetu Gminy Dobrodzień na 2024 rok.

Punkt 4. c.d.

  • Na pytanie radnego Tomasza Miazgi czy zostały podjęte działania odnośnie stadionu, gdyż mają umowę użyczenia, Skarbnik poinformowała, że tak jak w tym roku i latach poprzednich zostanie ogłoszony konkurs na utrzymanie stadionu.

Burmistrz przypomniał, że Stowarzyszenie samo zwróciło się z prośbą o przekazanie stadionu w użytkowanie „START”u.

Przewodniczący Komisji Oświaty stwierdził, że po dokonaniu wizji, nie jest dobrym pomysłem przekazanie stadionu do ZGKiM.

Radny Tomasz Miazga przypomniał, że Zakład nie może wystąpić o dotację na utrzymanie stadionu.

Radny Robert Kobus stwierdził, że radni mieli nadzieję przekazując stadion Stowarzyszeniu, że będą starali się pozyskać fundusze z zewnątrz.

Przewodniczący Komisji uważa, że jeżeli Stowarzyszenie zrezygnuje to takimi środkami należy ten stadion utrzymać.

Radny Radosław Zając zapytał czy jest możliwość wygospodarować środki na wynagrodzenie dla osoby, która napisze wniosek o dofinansowanie.

Skarbnik poinformowała, że stowarzyszenia są odrębnymi podmiotami i gmina nie może finansować zatrudnienia osób na ich rzecz lecz pracownicy pomagają stowarzyszeniu radą.

Odbyła się dyskusja na temat składania wniosków.

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

Protokółowała:
Barbara Orlikowska

PRZEWODNICZĄCY
Komisji Oświaty, Kultury,
Sportu, Zdrowia i Promocji
Gabriel Kukowka

PDFProtokół z 24 listopada 2022.pdf (2,57MB)