Protokół z 11 sierpnia 2022
Protokół
ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa z Komisją Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Promocji.
Posiedzenie Komisji rozpoczęto 11-08-2022 o godz. 15:00, a zakończono o godz. 19:10 tego samego dnia.
Obecność na posiedzeniu według załączonej listy obecności.
Nieobecni radni: Pruska Sara, Wołowczyk Dorota, Miazga Tomasz, Maleska Dorota
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie proponowanego porządku posiedzenia.
2. Utworzenie Spółdzielni Energetycznej.
3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/115/2019 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 25 listopada 2019r. w sprawie stypendiów sportowych przyznawanych przez Gminę Dobrodzień za wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym.
4. Zaopiniowanie wniosku w sprawie przydziału lokalu mieszkalnego.
5. Opiniowanie projektu planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego dla części terenu miejscowości Główczyce- Gosławice- Zwóz.( dotyczy terenów kopalni piasków pana Placzyńskiego).
6. Sprawy różne.
Punkt 1.
Przewodniczący Komisji przedstawił porządek posiedzenia i poddał go głosowaniu.
Za (11) : Bula Krzysztof, Chwalczyk Rafał, Kapela Piotr, Karpinski Damian, Kobus Robert, Kukowka Gabriel, Lichota Rajmund, Proft Jerzy, Skibe Jacek, Wloczyk Joachim, Zając Radosław
Przeciw: ---------------
Wstrzymał się od głosu: --------------------------
Nie głosowali/ Nieobecni (4): Pruska Sara, Wołowczyk Dorota, Miazga Tomasz, Maleska Dorota
Punkt 2.
Pan Ireneusz Perkowski Prezes Spółdzielni Energetycznej EISALL przedstawił prezentację z opisem zasad funkcjonowania spółdzielni energetycznych oraz przygotowanie wstępnej oceny możliwości utworzenia Spółdzielni Energetycznej zgodnie z przekazanymi informacjami od inwestora.
Omówił warunki kluczowe jakie musi spełniać Spółdzielnia Energetyczna, proces założenia Spółdzielni Energetycznej i obsługa ( model rozliczeń i przepływów po założeniu SE), zasady rozliczeń ( Spółdzielnia rozlicza się w systemie upustów ze współczynnikiem 0,6), główne korzyści finansowe, ceny energii na towarowej giełdzie energii, ceny energii na niemieckiej giełdzie energii, ceny gazu na towarowej giełdzie gazu, ceny gazu na holenderskiej giełdzie gazu TTF, możliwość obniżenia kosztu zakupu energii elektrycznej i usługi dystrybucyjnej (przykład), możliwość obniżania kosztu zakupu usługi dystrybucyjnej ( przykład), możliwość obniżania kosztu zakupu energii elektrycznej ( przykład).
Spółdzielnia Energetyczna „EISALL” jest pierwszą w Polsce zarejestrowaną i funkcjonującą SE od dnia 11 maja 2021 roku.
Nastąpiła dyskusja.
Radny Gabriel Kukowka stwierdził, że 70% zużycia to jest minimum i trzeba dążyć, by zużycie pokryć w 100%.
Na pytanie radnego Radosława Zająca jak są sformułowane umowy w celu zabezpieczenia stabilności dostawy, Pan Ireneusz Perkowski wyjaśnił, że nie ma takich zapisów.
Burmistrz poinformował, że odbył wizytę studyjną w gminie Lądek Zdrój.
Tauron nie wyda zgody na farmę, nie wydaje już zgód.
Wytypowano 16 budynków do montażu fotowoltaiki (Pludry – remiza i grunt wokół, Bzinica – remiza i grunt wokół, PSP w Dobrodzieniu ul. Piastowska 49, GOKSiBP – na stadionie, kryta pływalnia, Główczyce-remiza, Kocury – remiza, Rzędowice – budynek dawnej szkoły, Szemrowice na gruncie, Klub w Myślinie, Błachów, przedszkole – na dachu). Jutro odbędzie się spotkanie z firmą z Opola w sprawie przygotowania wstępnego audytu.
Radny Damian Karpinski zaproponował, by w Pludrach na remizie utworzyć spółdzielnię i doprowadzić do przedszkola.
Zapytał jak wyglądają wpłaty późniejsze czy są zależne od ilości punktów.
Burmistrz wyjaśnił, że jeden punkt to koszt 1 000,00 zł, ale przy trzech punktach można to zrobić tańszym kosztem.
Punkt 3.
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/115/2019 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 25 listopada 2019r. w sprawie stypendiów sportowych przyznawanych przez Gminę Dobrodzień za wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym.
Podinspektor Joanna Wodarczyk poinformowała, że w § 3 ust.2 załącznika do uchwały Regulaminu przyznawania stypendiów sportowych zmieniono zapis: „ Reprezentuje Polskę, sekcję klubu sportowego działającą na terenie gminy Dobrodzień lub stowarzyszenie kultury fizycznej na zawodach sportowych oraz w roku poprzedzającym przyznanie stypendium sportowego spełnia przynajmniej jedno z niżej wymienionych kryteriów ( które się nie zmieniają).
Do tej pory był zapis „ Reprezentuje Polskę, dobrodzieński klub sportowy…….”.
Zmiana ta została zaproponowana przez członków komisji na ostatnim posiedzeniu komisji stypendialnej, która odbyła się na początku tego roku.
Przewodniczący Komisji Oświaty przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/115/2019 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 25 listopada 2019r. w sprawie stypendiów sportowych przyznawanych przez Gminę Dobrodzień za wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym, po czym poddał go głosowaniu.
Za (10) : Bula Krzysztof, Chwalczyk Rafał, Kapela Piotr, Karpinski Damian, Kobus Robert, Kukowka Gabriel, Lichota Rajmund, Proft Jerzy, Skibe Jacek, Wloczyk Joachim, Radosław Zając
Przeciw: ---------------
Wstrzymał się od głosu:
Nie głosowali/ Nieobecni (4): Pruska Sara, Wołowczyk Dorota, Miazga Tomasz, Maleska Dorota
Punkt 4.
Zastępca Burmistrza poinformował, że wpłynął wniosek Pani Barbary Gamza o najem lokalu mieszkalnego. - POZYTYWNIE
Propozycja zasiedlenia: Pietraszów, ul. Figla 17 – lokal socjalny
Powyższą propozycję poddano głosowaniu.
Przedstawioną propozycję pozytywnie zaopiniowali radni: Bula Krzysztof, Chwalczyk Rafał, Kapela Piotr, Karpinski Damian, Kobus Robert, Kukowka Gabriel, Lichota Rajmund, Proft Jerzy, Skibe Jacek, Wloczyk Joachim
Przeciw: ---------------
Wstrzymał się od głosu: Radosław Zając
Nie głosowali/ Nieobecni (4): Pruska Sara, Wołowczyk Dorota, Miazga Tomasz, Maleska Dorota
Punkt 5.
Opiniowanie projektu planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego dla części terenu miejscowości Główczyce- Gosławice- Zwóz.
Inspektor Ewald Zajonc poinformował, że w dniu 27 lipca br. na prośbę projektanta planu odbyło się spotkanie z mieszkańcami miejscowości Główczyce- Gosławice- Zwóz w celu zapoznania się z planem miejscowego zagospodarowania przestrzennego.
Spotkanie było burzliwe, na którym powstał jednoznaczny wniosek, by teren kopalni piasków Spółki z o. o. „Placzyński” – projektowany w planie pod składy, magazyny, itp. zostawić zgodnie z obietnicami właściciela i wydaną koncesją przez Marszałka Woj.Opolskiego.
Pan Zajonc poinformował, że wpłynęło pismo Stowarzyszenia Rozwoju Wsi Główczyce-Gosławice-Zwóz w którym wnoszą o zmianę projektu planu w tej części i pozostawienie po wykorzystaniu złoża i rekultywacji zgodnie z obietnicami właściciela i wydaną koncesją przez Marszałka Woj.
Do pisma dołączona została lista z podpisami ponad 100 osób.
Inspektor E. Zajonc wspólnie z projektantem planu i Burmistrzem wyjaśnili, że plan jest na etapie opiniowania i uzgodnień projektu planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego dla części terenu miejscowości Główczyce- Gosławice- Zwóz i dlatego dzisiaj, przed publicznym wyłożeniem planu jest informacja na wspólnym posiedzeniu Komisji i pytanie czy przyłączyć się do prośby mieszkańców.
Projektant planu wyjaśnił, że powstał problem, gdyż mieszkańcy byli przekonani, że powstaną tam zbiorniki wodne, tereny zieleni. Niestety w trakcie sporządzania studium inwestor się rozmyślił i zmienił planowane przeznaczenie terenu.
Poinformował, że w kierunkach rekultywacji złoża zawarto zapisy, by po wyczerpaniu złoża przeznaczyć teren na rekultywację i teren leśno-wodny.
Nasuwa się pytanie interes inwestora, czy interes mieszkańców. Temat należy omówić przed wyłożeniem planu.
Radny Robert Kobus zapytał czy inwestor po wyczerpaniu złoża dostałby pozwolenie na rekultywację.
Projektant planu Damian Michalski wyjaśnił, że studium pozwala nam ustalić kierunek przyszłego zagospodarowania terenu czy to pod składy, magazyny, bądź rekultywacje wodną i rolną Jest pytanie czy dopuszczamy na tym terenie składy, magazyny – czyli inną niż przewidziano w koncesji.
Radny Krzysztof Bula przypomniał, że przy uzyskaniu koncesji była mowa o rekultywacji i terenach leśno-wodnych.
Stwierdził, że nie w tym kierunku poszedł właściciel przy opracowywaniu projektu planu.
Radny Damian Karpinski stwierdził, że szuka się inwestorów, stworzona została strefa ekonomiczna, udało się sprzedać kawałek działki inwestycyjnej
Inwestor otrzymał decyzję na temat kopalni i eksploatację złoża, a zgodnie z prawem musi nastąpić rekultywacja. Zapytał jak to będzie wyglądało za 30 lat. Należy zastanowić się w którą stronę chcemy iść, trzeba rozważyć co chcemy w gminie osiągnąć, czy chcemy przyciągnąć inwestorów i pozyskać nowe miejsca pracy.
Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że duży teren dla inwestorów będzie przeznaczony na kilkanaście lat w rejonie ul. Oleskiej w Warłowie przy drodze woj. Nr 901.
Radny Damian Karpinski przypomniał, ze powstaną nowe budynki i za jakiś czas będą wpływały do kasy urzędu podatki z tego tytułu.
Zastępca Burmistrza poinformował, że plan nie jest robiony na zawsze, po sprzedaży obecnych terenów inwestycyjnych przygotowane zostaną kolejne.
Przewodniczący RM stwierdził, że jest przedstawione stanowisko mieszkańców i istotne jest to co chcą mieszkańcy na tym terenie.
Radny Gabiel Kukowka uważa, że najwięcej ma do powiedzenia radny z tego terenu, gdyż on reprezentuje mieszkańców.
Radny Jacek Skibe uważa, że powinno się posłuchać mieszkańców. Magazyny to nie zawsze hale i nie wiadomo co tam się sprowadzi. Radny przychyla się do wniosku mieszkańców.
Radny Damian Karpinski stwierdził, że w momencie wydania decyzji brano pod uwagę efekt końcowy.
Przewodniczący Komisji Budżetu opowiedział się za rekultywacją i terenami zielonymi.
Na pytanie o tereny na południe od DK 46 inspektor E. Zajonc poinformował, że GDDKiA wydała opinie negatywną, uważa, że nie powinno się rozciągać terenu zabudowy – dotyczy to terenów p. Placzyńskiego za Gosławicami wzdłuż drogi krajowej nr 46 po prawej stronie do parkingu na Wystrzycy.
Radny Krzysztof Bula uważa, że trzeba trzymać się uzgodnień, które są w koncesji a po zakończeniu rekultywacji wystąpić o nowe zagospodarowanie przestrzenne terenu po byłej kopalni.
Inspektor Zajonc przypomniał, że jak plan będzie uchwalony to nie zrobi się nic.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie „ kto jest za przeprowadzeniem rekultywacji i terenów zielonych” zgodnie z zapisem w koncesji.
Przedstawioną propozycję zaopiniowali pozytywnie: Bula Krzysztof, Chwalczyk Rafał, Kapela Piotr, Kobus Robert, Kukowka Gabriel, Lichota Rajmund, Proft Jerzy, Skibe Jacek, Wloczyk Joachim, Radosław Zając
Przeciw: ---------------
Wstrzymał się od głosu: Damian Karpinski
Nie głosowali/ Nieobecni (4): Pruska Sara, Wołowczyk Dorota, Miazga Tomasz, Maleska Dorota
Punkt 6.
- Przewodniczący Komisji Budżetu poinformował, że pismem z dnia 8 sierpnia 2022r. Urząd Miejski zwrócił się do ZGKiM o informację na temat podjętych kroków w zakresie przetargu na zakup opału oraz zmiany Regulaminu dotyczącego opłaty za centralne ogrzewanie.
Następnie przedstawił treść pisma Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej z dnia 10 sierpnia 2022r., w którym udzielono odpowiedzi na powyższe.
Radni uważają, że pismo nie zawiera odpowiedzi za zadane pytania, nie przedłożono Zarządzenia Nr 1/VIII/D/2022 Dyrektora ZGKiM w Dobrodzieniu z dnia 5 sierpnia 2022 roku w sprawie określenia należności za 1 GJ dostarczanego ciepła w lokalach mieszkalnych i lokalach użytkowych wyposażonych w liczniki ciepła i mierniki ciepła administrowanych przez ZGKiM w Dobrodzieniu, jak również w budynku Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Biblioteki Publicznej w D-niu oraz siedzibie Urzędu Miejskiego oraz Zarządzenia Nr 2/VIII/D/2022 Dyrektora ZGKiM w D-niu z dnia 5 sierpnia 2022r. w sprawie określenia należności za 1m2 dostarczanego ciepła w lokalach mieszkalnych i lokalach użytkowych administrowanych przez ZGKiM w D-niu, które wejdą w życie z dniem 1 października 2022.
Radni wyrazili zaniepokojenie późnym terminem podjęcia prawem przewidzianych czynności, mających na celu wyłonienie dostawcy opału i proszą o wyjaśnienie w tym względzie.
Radni ponownie zwracają się z prośbą o przedłożenie Regulaminu, który umożliwiłby rozliczanie ciepła w oparciu o model zaliczek i rozliczenia końcowego ( kwartalnego).
2) Radny Joachim Wloczyk zapytał jak wygląda zaopatrzenie szkół i przedszkoli w opał.
Burmistrz poinformował, że w dniu 16 sierpnia br. odbędzie się posiedzenie Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
Odnośnie cen Burmistrz wyjaśnił, że nie wiadomo jakie będą ceny dla szkolnictwa.
Nastąpiła dyskusja.
3) Przewodniczący Komisji Budżetu przedstawił treść pisma Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Biblioteki Publicznej w Dobrodzieniu w sprawie możliwości przesunięcia otrzymanego dofinansowania 30 000,00 zł, które otrzymali na remont garderób. Środki chcieli by przeznaczyć na remont biblioteki. Ze względu na fakt, że otrzymali dofinansowanie na remont biblioteki z programu „ WzMOCnij Swoje otoczenie” Polskich Sieci Elektroenergetycznych A.S. w wysokości 22 000,00 zł. Nie jest to jednak wystarczająca kwota dlatego chcieliby oba dofinansowania połączyć i wykonać w bibliotece gruntowny remont z wymianą drzwi (muszą być przeciwpożarowe), kaloryferów wraz z podłączeniami, podłogi wraz z wylewką. Wyjaśniono, że kwota 30 000,00 zł przeznaczona na garderoby nie wystarczy na cały remont.
Nastąpiła dyskusja.
Obecna na posiedzeniu Komisji Dyrektor Agnieszka Hurnik udzielała na bieżąco odpowiedzi na zadawane pytania.
Radny Jacek Skibe stwierdził, że nie rozumie gdyż w chwili dotacji 30 000,00 zł na remont garderób pytał czy to wystarczy, gdyż miało być tylko odświeżenie ale na pewnym poziomie. Zapytał jaki jest koszt całkowity garderób.
Dyrektor wyjaśniła, że starając się o dotację na remont garderób planowano odświeżenie.
W międzyczasie biblioteka pisała o dofinansowanie na remont i otrzymała środki w wysokości 22 000,00 zł. Środki te są niewystarczające, gdyż wejście do biblioteki znajduje się w strefie przeciwpożarowej i koszt drzwi z odpowiednią szybą to kwota 7 000,00 zł, do tego wymiana trzech kaloryferów, zerwany został parkiet – koszt 5 500,00 zł.
Dyrektor poinformowała, że może zakończyć remont w ramach dofinansowania, ale nie o to chodzi, gdyż chciałaby zakończyć pewien etap. Jest szansa, by biblioteka była na odpowiednim poziomie.
Radny Radosław Zając zapytał czy kwota 30 000,00 zł wystarczy na zakończenie remontu biblioteki. Jest za przeniesieniem środków, ale przypomniał, że trzeba mieć świadomość, że jest jeszcze ciąg dalszy remontu domu kultury.
Dyrektor Agnieszka Hurnik wyjaśniła, że rozpoczyna się nowe programowanie, można będzie sięgnąć po środki jako stowarzyszenie, gdzie można otrzymać 100% środków. Są też środki unijne, okres programowania 2022-2026 ( 1 rok konsultacyjny).
Przewodniczący Komisji Oświaty stwierdził, że nie są to dodatkowe fundusze, są zabezpieczone środki w budżecie, mając świadomość, że dyrektor nie będzie wnioskować o kolejne środki.
Przewodniczący RM zgada się, że garderoby należałoby wyremontować , ale poprosił, by najpierw wnioskować o środki a później rozpocząć remont.
Dyrektor przypomniała, że była możliwość pozyskania 20 000,00 zł na bibliotekę więc złożyli wniosek i otrzymali te środki.
Burmistrz stwierdził, że lubi kończyć tematy i czasami trzeba dołożyć środki.
Przewodniczący Komisji zwrócił się do radnych z zapytaniem kto jest za przesunięciem środków.
Powyższą propozycję poddano głosowaniu.
Przedstawioną propozycję pozytywnie zaopiniowali radni: Bula Krzysztof, Chwalczyk Rafał, Kapela Piotr, Karpinski Damian, Kobus Robert, Kukowka Gabriel, Lichota Rajmund, Proft Jerzy, Skibe Jacek, Wloczyk Joachim, Zając Radosław
Przeciw: ---------------
Wstrzymał się od głosu: ---------------
Nie głosowali/ Nieobecni (4): Pruska Sara, Wołowczyk Dorota, Miazga Tomasz, Maleska Dorota
4) Przedstawicielki Sołectwa Kocury przedstawiły informację na temat uchodźców.
Poinformowały, że od miesiąca lutego walczą z przeciwnościami losu. Są to ludzie wartościowi, nie uciążliwi, większość podjęła już pracę, dzieci uczęszczają do szkół i przedszkoli.
Osoby te chciałyby pozostać na terenie Gminy Dobrodzień i terenie Sołectwa Kocury. Uważa, że język polski jest nieodzowną częścią ale osoby te nie dostały się na grupowe nauki języka. Przyjeżdżała osoba, która uczyła języka polskiego. Widać braki językowe, jeżeli znaliby język daliby radę poruszać się w przestrzeni.
Panie poinformowały, że potrzebne są dla nich mieszkania, gdyż sołectwo potrzebuje sali, którą przekazali uchodźcom. Mieszkańcy chcieliby zorganizować imprezę. Starali się, by ta sala powstała.
Poinformowały, że pracują społecznie. Zakupiono domek holenderski, który będzie remontowany, uważa, że można by zakupić jeszcze jeden ze środków stowarzyszenia, ale mogą być zarzuty, że trwoni się środki.
Przedstawicieli Sołectwa chciałyby, aby te rodziny ( 5 rodzin + dziadek) zostały. Trzy rodziny mieszkają w CAW, a dwie w salce. Jedna osoba jest nauczycielką wychowania przedszkolnego, bez pracy z uwagi na barierę językową. Poprosiły, by zorientować się odnośnie opiekuna dziennego.
Sale posiedzeń opuścił radny Damian Karpinski.
Panie zastanawiały się nad utworzeniem grupy przedszkolnej w CAW – prosi o pomoc w jaki sposób można to utworzyć. Przydał by się także opiekun dzienny dla dzieci – mógłby dojeżdżać z innej miejscowości.
Radny Joachim Wloczyk przedstawił informację dotyczącą utworzenia grupy przedszkolnej. Istnieje problem dowozu. Uważa, że problem rozwiązałby się, gdyby przygotowano mieszkania, tylko jest pytanie czy chcą zostać na stałe czy nie. Próbowano rozwiązać problem i wynająć lokal, ale potrzebny był remont. Poinformował, że Stowarzyszenie szuka różnych rozwiązań. Brak jest także pracy dla tych osób, a dla dzieci miejsc w przedszkolu.
Pani ……………….. stwierdziła, że brak komputera znacznie utrudnia pracę. Następnie przedstawiła informację na temat działalności Stowarzyszenia.
Radny Jacek Skibe stwierdził, że można zrobić dodatkowe oddziały jeżeli są warunki.
Zastępca Burmistrza stwierdził, że w klasach zostaną po 1- 2 dziecku, więc trzeba będzie zadbać, by nie były same. A nie wyobraża sobie, by dzieci z Dobrodzienia przewozić do Kocur.
Zastępca Burmistrza poinformował, że przygotowano z dofinansowaniem 6 mieszkań. Uważa, że dwie rodziny z Kocur uda się przenieść w późniejszym terminie.
Poinformował, że otrzymaliśmy dofinansowanie na remont 6 mieszkań dla uchodźców. Część jest w trakcie i otrzymają je między innymi rodziny z Kocur. Jego zdaniem tworzenie grupy przedszkolnej jest bezzasadne, gdyż zostanie tu niedługo 1-2 dzieci.
Burmistrz poinformował, że osoby te mogą starać się o lokal komunalny.
Przewodniczący RM uważa, że jeżeli te rodziny złożą wniosek o przydzielenie mieszkania komunalnego to będzie informacja ile osób chce pozostać.
Radny Gabriel Kukowka zapytał czy w sprawie Spółdzielni Energetycznej trzeba podjąć uchwałę.
Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że jako gmina chcemy założyć Spółdzielnię, osoba, która przedstawiała informację już zakładała Spółdzielnię Energetyczną i dobrze byłoby skorzystać z jej usług.
Radny Gabriel Kukowka zapytał jak wyglądała sprawa w Lądku Zdroju.
Burmistrz poinformował, że Burmistrz Lądka założył wybudowanie farmy fotowoltaicznej, zauważył problem i nastawił się działanie samorządności. Przystąpił do produkcji prądu. Okazało się, że prąd też będzie trzeba sprzedać poza i utworzył Spółdzielnię. Uzyskał od TAURONU zgodę i posiadał idealne miejsce na tę inwestycję.
Zastępca Burmistrza dodał, że są w trakcie budowy farmy fotowoltaicznej.
Burmistrz poinformował, że Spółdzielnie będą mogły wnioskować o środki na transformację energetyczną.
Zastępca Burmistrza dopowiedział, że Spółdzielnię trzeba zarejestrować. Miejsca, które Burmistrz wskazał nie są mocno obciążone.
Burmistrz poinformował, że jesienią 2023 roku trzeba zakończyć fotowoltaiki.
Nastąpiła dyskusja w temacie.
Radny Jacek Skibe poinformował, że w szalecie miejskim, by otworzyć drzwi trzewa włożyć 2 zł. Pieniądze zostały przyjęte ale drzwi się nie otworzyły. Zaproponował, by wydłużyć godziny otwarcia szaletu i zastanowić się nad znalezieniem firmy sprzątającej.
Przewodniczący RM poruszył sprawę koszenia trawy w Makowczycach i wysokiego rachunku za tę usługę.
Propozycja : kosić ścieżkę do schodów, Sołectw Makowczyce, by zakupiło ze środków Funduszu Sołeckiego kosiarkę.
Na tym posiedzenie Komisji zakończono.
Protokółowała:
Barbara Orlikowska
PRZEWODNICZĄCY
Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego,
Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa
mgr Robert Kobus
Miejsce puste zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.