Protokół Nr XLI/2022
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) , dalej RODO informuję, iż :
1)sesje Rady Miejskiej w Dobrodzieniu są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania obrad z wizerunkami osób uczestniczących w sesji są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu i na stronie internetowej gminy.
2) Państwa dane osobowe w postaci wizerunku oraz barwy głosu przetwarzane są w w celu realizacji przez Gminę Dobrodzień jej zadań, a podstawą prawną ich przetwarzania bez Państwa odrębnej zgody jest art. 6 ust 1 pkt c) RODO, co oznacza, że przetwarzanie Państwa danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z art. 20 ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2022r. poz. 559) , a dotyczącego jawności działalności organów gminy w szczególności prawa obywateli do uzyskiwania informacji.
Obrady były transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
Protokół Nr XLI / 2022
z Sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dniu 23 czerwca 2022r.
Obrady rozpoczęto 23-06-2022 o godz. 15:06, a zakończono o godz. 17:51 tego samego dnia.
W posiedzeniu wzięło udział 11 członków:
1. Tomasz Miazga
2. Dorota Wołowczyk
3. Jacek Skibe
4. Piotr Kapela
5. Jerzy Proft
6. Gabriel Kukowka
7. Damian Karpinski
8. Rajmund Lichota
9. Robert Kobus
10. Radosław Zając
11. Rafał Chwalczyk
W Sesji udział wzięli:
• Andrzej Jasiński Burmistrz Dobrodzienia
• Michał Tul Zastępca Burmistrza
• Gabriela Gaś Skarbnik Gminy
• Waldemar Krafczyk Sekretarz Gminy
• Andrzej Pawełczyk radca prawny
• Piotr Więdłocha informatyk
• Joanna Wodarczyk protokolant
Porządek obrad:
1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
3. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami.
4. Raport o stanie Gminy Dobrodzień za 2021 rok.
5. Debata nad raportem.
6. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi wotum zaufania.
7. Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2021 rok.
8. Dyskusja nad wykonaniem budżetu Gminy Dobrodzień za 2021 rok.
9. Uchwała Nr 116/2022 z dnia 17 maja 2022 r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu nt. opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2021r.
10. Opinia Komisji Rewizyjnej.
11. Uchwała Nr 176/2022 z dnia 8 czerwca 2022r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu nt. opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium za 2021 r.
12. Podjęcie uchwał w sprawie:
· zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2021 rok,
· udzielenia absolutorium Burmistrzowi Dobrodzienia z tytułu wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2021 rok,
· określenia średniej ceny jednostki paliwa w gminie Dobrodzień na rok szkolny 2022/2023,
· ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych oraz doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Dobrodzień,
· wyrażenia zgody na przejęcie przez Gminę Dobrodzień zadania Województwa Opolskiego.
· zmiany Uchwały Nr XXXIV/329/2021 z dnia 13.12.2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego,
· wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność gminy Dobrodzień,
· wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne,
· zatwierdzenia wniosku o wsparcie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa na sfinansowanie objęcia udziałów w istniejącej Społecznej Inicjatywie Mieszkaniowej „SIM Opolskie sp. z o.o. „ z siedzibą w Nysie,
· zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej,
· wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2022r.
· zatwierdzenia bilansu skonsolidowanego.
13. Przyjęcie protokołu ze wspólnego posiedzenia komisji z dnia 27.04.2022r.
14. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej.
15. Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych.
16. Wolne wnioski i informacje.
17. Zakończenie obrad XLI Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.
Punkt 1.
Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad. (15:06)
Otwarcia XLI Sesji Rady Miejskiej dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Kapela słowami „Otwieram XLI Sesję Rady Miejskiej w Dobrodzieniu”.
Stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych w sesji uczestniczy 11 radnych. Liczba ta stanowi kworum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Miejska.
Punkt 2.
Przyjęcie proponowanego porządku obrad. (15:12)
Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił porządek obrad, który radni otrzymali wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej sesji.
Zaproponował, aby dodatkowo wprowadzić do porządku obrad podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Dobrodzień – jako Partnera do projektu pn: „Solidarni z Ukrainą – pomoc migrantom wojennym w województwie opolskim.”
Porządek obrad po zmianie poddano głosowaniu.
Głosowanie w sprawie przyjęcia proponowanego porządku obrad. (15:12)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Robert Kobus, Gabriel Kukowka, Jacek Skibe, Jerzy Proft, Damian Karpinski, Piotr Kapela, Dorota Wołowczyk, Rafał Chwalczyk, Tomasz Miazga, Radosław Zając, Rajmund Lichota
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Punkt 3.
Sprawozdanie z działalności burmistrza Dobrodzienia w okresie od 30 maja 2022 do 23 czerwca 2022r. (15:14)
2 czerwca
- spotkanie z prezesem SIM Opolskie w Dobrodzieniu
6 czerwca
- spotkanie on-line z władzami miasta Czortków
7 czerwca
- podsumowanie projektu rewitalizacja - Urząd Marszałkowski
- spotkanie z przedstawicielem firmy tworzącej klastry energii
8 czerwca
- udział w Radzie Budowy – remont ul. ks. Gładysza w Dobrodzieniu
- spotkanie w Urzędzie Miejskim z firmą tworzącą klastry energetyczne
9 czerwca
- spotkanie z komendantem gminnym OSP
- udział w obchodach 750 lecia miasta Lublińca
11 czerwca
- udział w Powiatowych Zawodach Sportowo-Pożarniczych
- uczestnictwo w zakończeniu 30 sezonu Koszykówki w Dobrodzieniu
13 czerwca
- udział w posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Promocji
14 czerwca
- udział w gali wręczenia Róż Powiatu
15 czerwca
- udział w targach Kooperacja 2022 i gali wręczenia nagród Perły Powiatu
16 czerwca
- przekazanie tablicy Powstań Śląskich dla miejscowości Myślina
17 czerwca
- urlop
20 czerwca
- udział w posiedzeniu Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa
21 czerwca
- wywiad dla Gazety Oleskiej
22 czerwca
- udział w posiedzeniu Komitetu Sterującego Projektu LIFE
23 czerwca
- udział w posiedzeniu sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu
Projekty:
• Kanalizacja Gminy Dobrodzień
- realizacja budowy kanalizacji Ligoty Dobrodzieńskiej
- realizacja budowy kanalizacji przy ul. Ks. Gładysza w Dobrodzieniu
• Remiza w Pludrach
- realizacja prac budowlanych
• Modernizacja ulicy ks. Gładysza wraz z infrastrukturą
- prace budowlane zostały rozpoczęte 16 maja i postępują zgodnie z planem
• Budowa łącznika Błachów -Ligota Dobrodzieńska
- umowa podpisana 30 maja, zakończenie prac jesień 2022r.
• Cyfrowa Gmina
- rozstrzygnięto procedurę zakupową
- zestawy są wydawane wnioskodawcom
• Projekt Gmina Dobrodzień – dobry adres na mapie LGD
- realizacja zakończona – wykonano foldery, film promocyjny, mapy, stojaki, ulotki i magnesy
- wniosek końcowy przesłany
• Termomodernizacja szkół Gminy Dobrodzień
- wniosek złożony w 2020 roku
- 22 czerwca 2022 otrzymaliśmy informację o zakwalifikowaniu do dofinansowania
- konieczność aktualizacji kosztorysów
• Polski Ład
- Projekt Modernizacji Dróg Dojazdowych
- Efektywny energetycznie Dobrodzień
• Pomoc uchodźcom
- Projekty Urzędu Marszałkowskiego
- Przygotowujemy mieszkania dla uchodźców. Drugi projekt, który pozwoliłby na sfinansowanie remontów mieszkań dla uchodźców.
Punkt 4.
Raport o stanie Gminy Dobrodzień za 2021 rok. (15:35)
Burmistrz poinformował, że raport o stanie gminy Dobrodzień za 2021 rok przygotowany został zgodnie z uchwałą określającą szczegółowe wymogi raportu. Stwierdził, że rok 2021 był jeszcze trudniejszy niż poprzednie lata. Problemem naszej gminy jest problem demografii. Ilość zgonów była dwukrotna w stosunku do ilości urodzeń i jest to zjawisko niepokojące. Ma nadzieję, że ten rok będzie lepszy. Pandemia negatywnie wpłynęła na realizację inwestycji, pewne inwestycje które były zaplanowane nie zostały zrealizowane. Mimo to pewne inwestycje były zakończone m.in. żłobek, remont sali widowiskowej, remont klubu w Myślinie. Podjęte zostały różne działania żeby przeciwdziałać tym problemom m.in. wstąpiono do spółki – SIM Opolskie, która ma budować domy i ma nadzieję, że ta budowa ruszy i będzie argumentem dla pozostania w naszej gminie.
Punkt 5.
Debata nad raportem. (15:43)
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że zgodnie z ogłoszeniem w sprawie debaty nad Raportem o stanie Gminy Dobrodzień, mieszkańcy do dnia 22 czerwca 2022r. mogli złożyć pisemne zgłoszenie udziału w debacie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Jednak do tego dnia nikt nie zgłosił swojego udziału w debacie.
Punkt 6.
Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił projekt uchwały Nr XLI/390/2022 w sprawie udzielenia Burmistrzowi wotum zaufania. (15:45)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie w sprawie podjęcia uchwały Nr XLI/390/2022 w sprawie udzielenia Burmistrzowi wotum zaufania (15:46)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Robert Kobus, Damian Karpinski, Radosław Zając, Piotr Kapela, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Tomasz Miazga, Gabriel Kukowka, Rafał Chwalczyk, Jacek Skibe, Rajmund Lichota
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Burmistrz podziękował radnym oraz pracownikom za docenienie jego pracy.
Punkt 7.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2021 rok. (15:47)
Skarbnik Gminy Gabriela Gaś przedstawiła:
• sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2021 rok,
• sprawozdanie finansowe za 2021 rok,
• informacje o stanie mienia komunalnego jednostki samorządu terytorialnego na dzień 31.12.2021 rok.
Powyższe stanowią załącznik do protokołu.
Punkt 8.
Dyskusja nad wykonaniem budżetu Gminy Dobrodzień za 2021 rok. (15:51)
Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Kapela rozpoczął kolejny punkt porządku obrad jakim jest dyskusja nad wykonaniem budżetu gminy za 2021 rok.
Stwierdził, że wobec braku pytań może przejść do punktu następnego.
Punkt 9.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Miazga przedstawił treść Uchwały Nr 116/2022 z dnia 17 maja 2022r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu nt. opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2021r. (15:51)
Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Punkt 10.
Opinia Komisji Rewizyjnej. (15:59)
Wiceprzewodnicząca Komisji Rewizyjnej Dorota Wołowczyk przedstawiła wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w sprawie absolutorium za 2021 rok.
Wniosek stanowi załącznik do protokołu.
Punkt 11.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Jacek Skibe przedstawił treść Uchwały Nr 176/2022 z dnia 8 czerwca 2022r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu nt. opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie Absolutorium za 2021r. (16:07)
Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Punkt 12.
Podjęcie uchwał w sprawie: (16:12)
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że wszystkie projekty uchwał były przedmiotem posiedzeń Komisji Oświaty oraz Komisji Budżetu.
Podpunkt a.)
Nr XLI/391/2022 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2021 rok, (16:12)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie Uchwały Nr XLI/391/2022 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2021 rok, (16:13)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Robert Kobus, Damian Karpinski, Rajmund Lichota, Radosław Zając, Tomasz Miazga, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Jacek Skibe, Gabriel Kukowka, Rafał Chwalczyk, Piotr Kapela
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Podpunkt b.)
Nr XLI/392/2022w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Dobrodzienia z tytułu wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2021 rok, (16:14)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie Uchwały Nr XLI/392/2022 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Dobrodzienia z tytułu wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2021 rok, (16:16)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Robert Kobus, Rajmund Lichota, Jacek Skibe, Jerzy Proft, Damian Karpinski, Dorota Wołowczyk, Radosław Zając, Piotr Kapela, Gabriel Kukowka, Rafał Chwalczyk, Tomasz Miazga
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Przewodniczący pogratulował Burmistrzowi uzyskania absolutorium.
Burmistrz podziękował za absolutorium (radnym, pracownikom, sołtysom) podziękował za zaufanie.
Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach.
Po przerwie.
Podpunkt c)
Nr XLI/393/2022 w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w gminie Dobrodzień na rok szkolny 2022/2023, (16:37)
Głosowanie uchwały Nr XLI/393/2022 w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w gminie Dobrodzień na rok szkolny 2022/2023, (16:39)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Rafał Chwalczyk, Robert Kobus, Damian Karpinski, Gabriel Kukowka, Radosław Zając, Dorota Wołowczyk, Rajmund Lichota, Jacek Skibe, Jerzy Proft, Piotr Kapela, Tomasz Miazga
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Podpunkt d)
Nr XLI/394/2022 w sprawie ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych oraz doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Dobrodzień, (16:41)
Głosowanie uchwały Nr XLI/394/2022 w sprawie ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych oraz doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Dobrodzień, (16:44)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Robert Kobus, Damian Karpinski, Jacek Skibe, Rajmund Lichota, Rafał Chwalczyk, Piotr Kapela, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Radosław Zając, Tomasz Miazga, Gabriel Kukowka
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Podpunkt e)
Nr XLI/395/2022 w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie przez Gminę Dobrodzień zadania Województwa Opolskiego, (16:45)
Głosowanie uchwały Nr XLI/395/2022 w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie przez Gminę Dobrodzień zadania Województwa Opolskiego, (16:47)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Robert Kobus, Rafał Chwalczyk, Jerzy Proft, Radosław Zając, Rajmund Lichota, Jacek Skibe, Piotr Kapela, Tomasz Miazga, Gabriel Kukowka, Dorota Wołowczyk, Damian Karpinski
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Podpunkt f)
Nr XLI/396/2022 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXIV/329/2021 z dnia 13.12.2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego, (16:48)
Głosowanie uchwały Nr XLI/396/2022 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXIV/329/2021 z dnia 13.12.2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego, (16:50)
Wyniki imienne:
ZA(10):
Robert Kobus, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski, Rajmund Lichota, Jacek Skibe, Rafał Chwalczyk, Dorota Wołowczyk, Radosław Zając, Jerzy Proft, Piotr Kapela
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):
Tomasz Miazga
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Podpunkt g)
Nr XLI/397/2022 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność gminy Dobrodzień, (16:51)
Głosowanie uchwały Nr XLI/397/2022 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność gminy Dobrodzień, (16:54)
Wyniki imienne:
ZA(10):
Robert Kobus, Jacek Skibe, Rafał Chwalczyk, Rajmund Lichota, Tomasz Miazga, Damian Karpinski, Dorota Wołowczyk, Jerzy Proft, Piotr Kapela, Radosław Zając
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):
Gabriel Kukowka
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Podpunkt h)
Nr XLI/398/2022 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne, (16:55)
Głosowanie uchwały Nr XLI/398/2022 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne, (16:57)
Wyniki imienne:
ZA(10):
Damian Karpinski, Jacek Skibe, Jerzy Proft, Rajmund Lichota, Tomasz Miazga, Rafał Chwalczyk, Dorota Wołowczyk, Piotr Kapela, Robert Kobus, Radosław Zając
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):
Gabriel Kukowka
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Podpunkt i)
Nr XLI/399/2022 w sprawie zatwierdzenia wniosku o wsparcie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa na sfinansowanie objęcia udziałów w istniejącej Społecznej Inicjatywie Mieszkaniowej „SIM Opolskie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością „ z siedzibą w Nysie, (16:57)
Głosowanie uchwały Nr XLI/399/2022 w sprawie zatwierdzenia wniosku o wsparcie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa na sfinansowanie objęcia udziałów w istniejącej Społecznej Inicjatywie Mieszkaniowej „SIM Opolskie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
z siedzibą w Nysie,” (17:02)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Robert Kobus, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski, Jerzy Proft, Radosław Zając, Rajmund Lichota, Piotr Kapela, Jacek Skibe, Dorota Wołowczyk, Rafał Chwalczyk, Tomasz Miazga
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Podpunkt j)
Nr XLI/400/2022 w sprawie zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej, (17:02)
Głosowanie uchwały Nr XLI/400/2022 w sprawie zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej, (17:12)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Robert Kobus, Gabriel Kukowka, Jacek Skibe, Rafał Chwalczyk, Jerzy Proft, Damian Karpinski, Tomasz Miazga, Piotr Kapela, Dorota Wołowczyk, Rajmund Lichota, Radosław Zając
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Podpunkt k)
Nr XLI/401/2022 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2022r. (17:12)
Głosowanie uchwały Nr XLI/401/2022 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2022r. (17:18)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Robert Kobus, Damian Karpinski, Rafał Chwalczyk, Dorota Wołowczyk, Jacek Skibe, Radosław Zając, Piotr Kapela, Rajmund Lichota, Jerzy Proft, Tomasz Miazga, Gabriel Kukowka
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Podpunkt l)
Nr XLI/402/2022 w sprawie zatwierdzenia bilansu skonsolidowanego. (17:18)
Głosowanie uchwały Nr XLI/402/2022 w sprawie zatwierdzenia bilansu skonsolidowanego. (17:20)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Robert Kobus, Rafał Chwalczyk, Gabriel Kukowka, Piotr Kapela, Jacek Skibe, Damian Karpinski, Dorota Wołowczyk, Tomasz Miazga, Radosław Zając, Jerzy Proft, Rajmund Lichota
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Podpunkt m)
Nr XLI/403/2022 w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Dobrodzień - jako Partnera do projektu pn: "Solidarni z Ukrainą - pomoc migrantom wojennym w województwie opolskim". (17:20)
Głosowanie w sprawie Uchwały Nr XLI/403/2022 w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Dobrodzień - jako Partnera do projektu pn: "Solidarni z Ukrainą - pomoc migrantom wojennym w województwie opolskim". (17:24)
Wyniki imienne:
ZA(11):
Gabriel Kukowka, Damian Karpinski, Robert Kobus, Piotr Kapela, Jacek Skibe, Tomasz Miazga, Rafał Chwalczyk, Jerzy Proft, Radosław Zając, Rajmund Lichota, Dorota Wołowczyk
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Uchwały stanowią załącznik do protokołu.
Punkt 13.
Przyjęcie protokołu ze wspólnego posiedzenia komisji z dnia 27.04.2022r. (17:24)
Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu ze wspólnego posiedzenia komisji z dnia 27.04.2022r. (17:25)
Wyniki imienne:
ZA(10):
Robert Kobus, Damian Karpinski, Rafał Chwalczyk, Gabriel Kukowka, Jerzy Proft, Tomasz Miazga, Piotr Kapela, Dorota Wołowczyk, Radosław Zając, Rajmund Lichota
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):
Jacek Skibe
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Punkt 14.
Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej. (17:26)
Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej. (17:26)
Wyniki imienne:
ZA(10):
Robert Kobus, Gabriel Kukowka, Dorota Wołowczyk, Jacek Skibe, Damian Karpinski, Tomasz Miazga, Rafał Chwalczyk, Piotr Kapela, Jerzy Proft, Rajmund Lichota
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):
Radosław Zając
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):
Sara Pruska, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska
Punkt 15.
Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych. (17:27)
Przewodniczący Rady przedstawił odpowiedzi na zapytania radnych zadane podczas ostatniej sesji:
- w sprawie czytelnej informacji w strefie płatnego parkowania w obrębie rynku -
odpowiedź: w momencie powstania płatnej strefy parkowania, został wprowadzony zakaz, powstał projekt stałej organizacji ruchu na strefie płatnego parkowania miasta Dobrodzień dla drogi gminnej 103 000 o Pl. Wolności, który został zatwierdzony przez Starostwo Powiatowe w Oleśnie. Wobec powyższego, uważa się, że dokładanie nowych znaków niej jest konieczne, a zmiany
w oznakowaniu wymagałyby zmian w projekcie oraz ponownego zatwierdzenia w Starostwie.
- w sprawie niskiego ciśnienia wody zarówno w budynkach jednorodzinnych, jak i na wyższych piętrach w budynkach wielorodzinnych -
odpowiedź: urządzenie na ujęciach wody pracują prawidłowo. Ciśnienie u źródła na wyjściu wynosi 0,41 MPa, a w sieci od 0,35 do 0,4 MPa, co jest zgodne z regulaminem dostarczania wody i odprowadzaniem ścieków zatwierdzonym uchwałą Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 10 lipca 2020r. Chwilowe spadki ciśnienia mogą występować lokalnie przy dużym rozbiorze wody, tj. w upalne dni. Istniejąca sieć wodociągowa jest otwartym układem grawitacyjnym i nie ma możliwości utrzymania stałego poziomu ciśnienia wody.
Radny Damian Karpiński zadał pytanie odnośnie strefy płatnego parkowania, ponieważ nie jest ona wyraźnie zaznaczona. Radny przeglądał oznakowania takich stref, gdzie jest litera P i płatny jest narysowany parkometr, albo postój płatny w godzinach od... do… Te znaki parking nie sugerują że wjeżdżając na ten parking, że muszę uiścić jakąkolwiek opłatę.
Radny Jacek Skibe uważa, po pierwsze, to, że było to konsultowane ze starostą w czasie projektu całego rynku, wtedy tak naprawdę nie było mowy o strefie płatnego parkowania. Po drugie – pomijając przepisy, nie wszyscy ludzie, którzy parkują na parkingu, widzą, że tam stoi parkometr, staje i idzie, a potem jest zdziwiony, jak dostaje wezwanie do zapłaty.
Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że jeżeli chodzi o projekt organizacji ruchu, został on wykonany przed postawieniem parkometrów, a nie przy remoncie rynku. Bezpośrednio przed rozpoczęciem strefy płatnego parkowania jest znak z parkingiem na białym tle, gdzie pisze „postój płatny od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16, bilety w automacie parkingowym”, po obydwu stronach takie znaki stoją. Trzeba wziąć pod uwagę, że jako strefa to jest właśnie białe tło i dopiero znak P na niebieskim tym białym tle, niebieski znak wyznacza tylko i wyłącznie same miejsca parkingowe, a nie strefę.
Przewodniczący Rady podsumował, że te znaki zostały postawione po usytuowaniu już parkometrów.
Burmistrz wyjaśnił, że był projekt nowy przygotowany przed podjęciem uchwały w strefie parkowania, w momencie jak podjęliśmy uchwałę, to znaki zostały dopiero postawione.
Przewodniczący Rady zaproponował, żeby zostawić temat otwarty, zostanie sprawdzone to jeszcze raz, ponieważ radni nie są do końca usatysfakcjonowani tą odpowiedzią.
Punkt 16.
Wolne wnioski i informacje. (17:33)
1) Radny Jacek Skibe podziękował w imieniu mieszkańców za latarnię na ulicy Miodowej.
Zaproponował, by na jednym z posiedzeń komisji budżetu został poruszony temat dofinansowania przydomowych oczyszczalni ścieków, tam gdzie nie jest możliwe podłączenie do innej oczyszczalni, powysyłane zostały informacje o zgłaszaniu szamb. Przypomniał, że jednym z zadań gminy jest również budowa kanalizacji, w niektórych miejscach nie można tego zrobić lub byłoby to bardzo kosztowne. Należy zastanowić się nad tym, jak można by pomóc mieszkańcom, gdzie nie ma szans do podłączenia do oczyszczalni m.in. w Myślinie.
Radny poinformował także, że w środę miał miejsce wypadek i nastąpiła awaria systemu podlewania i woda wylewała się na ulicę. Miał nadzieję, że ta awaria zostanie usunięta w miarę szybko, ale okazało się, że do dnia dzisiejszego nie została usunięta i woda dalej się leje. Przypomniał, że wodę należy oszczędzać, a ZGKiM ma bardzo duże straty na wodzie. Dzwoniąc do ZGKiM radny dostał odpowiedź, że jest to uszkodzone, ale to gmina powinna to naprawić, a nie zakład. Dzwoniąc do gminy uzyskał informację, że zostało to zgłoszone i będą dzwonić do osoby, która ma to naprawić. Poprosił pracownika, żeby chociaż tę wodę zakręcić na okres usunięcia awarii. Nie zdążył sprawdzić, czy zostało to zgłoszone do ZGKiM i czy woda została zakręcona.
Burmistrz wyjaśnił, że nie wiedział o awarii tego systemu. System ten jest puszczany co dwa dni na 15 minut i to nie jest tak, że tam się cały czas leje woda, a jako gmina musimy się zgłosić do firmy, która to wykonała, ponieważ ten system jest jeszcze na gwarancji, pewnie dlatego była taka reakcja ZGKiM.
Radny Jacek Skibe stwierdził, że rozumie, że urządzenie jest na gwarancji i całkowita naprawa podlega gwarancji, ale był przekonany, że ZGKiM zakręci wodę na czas awarii. Radny nie kazał im naprawiać awarii, ale podjąć jakieś działania, żeby nie tracić na daremno wody.
Radny Tomasz Miazga poinformował, że z tego co wie, to odpowiedzialny za zakręcanie wody tego systemu jest jeden z pracowników domu kultury.
Przewodniczący Rady powiedział, że temat został nakreślony, i rada zajmie się tym tematem, Ma nadzieję, że na kolejnej sesji lub komisji uzyskamy odpowiedź w tym temacie.
2) Radny Damian Karpiński poinformował, że w jednych z odpowiedzi dotyczących jego interpelacji ul. Cmentarnej i ul. Klonowej w Bzinicy, był tam remont udrożnienia przepustów i znaku, miało to być zrobione do końca maja, a z informacji jaką posiada, to nie zostało to wykonane, a teraz nie miał okazji, żeby to sprawdzić.
Poprosił o sprawdzenie, ponieważ jest to dość istotna sprawa, ponieważ był tam ucięty znak na wysokości ok. 20-30 cm, który zarasta trawą i jeżeli ZGKiM będzie kosił ten rów, nie zauważy tej wystającej rury znaku i może uszkodzić maszynę koszącą trawę i wtedy to jest kilkanaście tysięcy złotych straty.
3) Przewodniczący Rady poinformował, że jeden z mieszkańców zgłosił uszkodzenie kostki na jezdni obok banku PKO, nie wie, czy jest jeszcze gwarancja na ta ulicę.
Burmistrz powiedział, że to sprawdzi.
4) Radny Jacek Skibe zapytał, czy remonty cząstkowe ulic wyjdą poza wioski i zawitają do miasta.
Zastępca Burmistrza odpowiedział, że część remontów w mieście została już wykonana i remonty są cały czas w toku.
Radny Jacek Skibe zapytał czy jeżeli będą mieli konkretne pytanie dotyczące odpowiedniej ulicy, to do kogo mogę kierować zapytanie?
Burmistrz odpowiedział, że jest pracownik Pan Andrzej Tomal, który na pewno udzieli odpowiedzi.
Burmistrz zaprosił na Źródło i przedstawił program oraz zaprosił na Dni Dobrodzienia.
Przewodniczący Rady odczytał podziękowanie Pani Senator Danuty Jazłowieckiej.
Punkt 17.
Zakończenie obrad XLI Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu. (17:51)
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej dokonał zamknięcia obrad XLI Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.
Obrady były transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
https://bip.dobrodzien.pl/2215/7186/transmisja-obrad-rady-miejskiej-w-dobrodzieniu.html
Protokółowała:
Joanna Wodarczyk
PRZEWODNICZĄCY
Rady Miejskiej
Piotr Kapela