Protokół Nr XL/2022
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) , dalej RODO informuję, iż :
1)sesje Rady Miejskiej w Dobrodzieniu są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania obrad z wizerunkami osób uczestniczących w sesji są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu i na stronie internetowej gminy.
2) Państwa dane osobowe w postaci wizerunku oraz barwy głosu przetwarzane są w w celu realizacji przez Gminę Dobrodzień jej zadań, a podstawą prawną ich przetwarzania bez Państwa odrębnej zgody jest art. 6 ust 1 pkt c) RODO, co oznacza, że przetwarzanie Państwa danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z art. 20 ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2022r. poz. 559) , a dotyczącego jawności działalności organów gminy w szczególności prawa obywateli do uzyskiwania informacji.
Obrady będą transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
Protokół XL/2022
z Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu
Obrady rozpoczęto 30-05-2022 o godz. 15:09, a zakończono o godz. 16:53 tego samego dnia.
W posiedzeniu wzięło udział 13 członków:
1. Sara Pruska
2. Tomasz Miazga
3. Dorota Wołowczyk
4. Jacek Skibe
5. Piotr Kapela
6. Jerzy Proft
7. Gabriel Kukowka
8. Krzysztof Bula
9. Damian Karpinski
10. Rajmund Lichota
11. Robert Kobus
12. Joachim Wloczyk
13. Rafał Chwalczyk
Nieobecni radni: Dorota Maleska, Radosław Zając.
W sesji udział wzięli:
1. Andrzej Jasiński - Burmistrz Dobrodzienia
2. Gabriela Gaś - Skarbnik Gminy
3. Waldemar Krafczyk - Sekretarz Gminy
4. Andrzej Pawełczyk - radca prawny
5. Helena Kościelny - protokolant
Porządek obrad:
1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
3. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami.
4. Przedłożenie Raportu o stanie Gminy Dobrodzień za 2021 rok.
5. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) zmiany Uchwały Nr XXXVIII/379/2022r. w sprawie zakresu pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa,
b) zmiany uchwały Nr XXIII/203/2020 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 29.10.2020r. w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2020-2025,
c) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej,
d) wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2022r.
6. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej.
7. Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych.
8. Wolne wnioski i informacje.
9. Zakończenie obrad XL Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.
Punkt 1.
Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad. (15:09)
Otwarcia XL Sesji Rady Miejskiej dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Kapela słowami „Otwieram XL Sesję Rady Miejskiej w Dobrodzieniu”.
Stwierdził, że na ogólna liczbę 15 radnych w sesji uczestniczy 13 radnych. Liczba ta stanowi kworum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Miejska.
Punkt 2.
Przyjęcie proponowanego porządku obrad. (15:13)
Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił porządek obrad, który radni otrzymali wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej sesji.
Czy ktoś chce zabrać głos w sprawie przedstawionego porządku obrad?
Jeżeli nikt nie zgłasza: Przystąpimy do głosowania.
Głosowanie proponowanego porządku obrad. (15:13)
Wyniki imienne:
ZA(13):
Damian Karpinski, Jacek Skibe, Piotr Kapela, Jerzy Proft, Joachim Wloczyk, Tomasz Miazga, Sara Pruska, Krzysztof Bula, Gabriel Kukowka, Rajmund Lichota, Dorota Wołowczyk, Rafał Chwalczyk, Robert Kobus
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):
Dorota Maleska, Radosław Zając
Punkt 3.
Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami od 29 kwietnia 2022 do 30 maja 2022r. (15:14)
30 kwietnia
- udział w obchodach Dnia Strażaka w Koloni Łomnickiej,
1- 5 maja
- urlop,
6 maja
- spotkanie grupy pracującej nad projektem reklamowym,
7 maja
- udział w gminnych obchodach Dnia Strażaka, które odbywały się w Kocurach,
10 maja
- spotkanie on-line w sprawie możliwości uzyskania dofinansowania w inwestycje Odnawialne Żródła Energii,
11 maja
- spotkanie z przedsiębiorcą i potencjalnym inwestorem,
12 maja
- spotkanie z Jubilatami obchodzącymi Złote Gody - 50 lat małżeństwa,
13 maja
- posiedzenie Gminnego Zarządu Związku OSP RP,
16 maja
- spotkanie grupy pracującej nad projektem reklamowym,
- spotkanie z przedstawicielem firmy zajmującej się Cyfryzacją Gminy Dobrodzień,
17 maja
- podpisanie aktu notarialnego,
- spotkanie z panię prezes Stowarzyszenia Rozwoju Wsi Bzinica Stara, Bzinica Nowa Bąki i Kolejka,
18 maja
- podpisanie 4 aktów notarialnych,
19 maja
- spotkanie grupy pracującej nad projektem reklamowym,
- udział w powiatowych obchodach Powiatowego Dnia Strażaka i Trzydziestolecia Państwowej Straży Pożarnej,
23 maja
- Spotkanie z Burmistrzem Gorzowa Śląskiego,
- spotkanie z Panią Urbanistką w sprawie Planu Zagospodarowania na ulicy Szemrowickiej,
25 maja
- spotkanie z przedstawicielem firmy brokerskiej, która wspomaga gminę w ubezpieczeniach,
- nagranie w Radio Park,
- spotkanie z przedstawicielem firmy DOEKO w sprawie Klastra Energii,
26 maja
- spotkanie w ramach Subregionu Północnego w Kluczborku,
- udział w posiedzeniu Komisji Gospodarczej Rady Miejskiej w Dobrodzieniu,
29 maja
- udział w gali wręczenia nagród „Dobrodziej Kultury” w Dniu Animatora Kultury rozdane po raz pierwszy,
30 maja
- podpisanie umowy na budowę łącznika Błachów- Ligota Dobrodzieńska.
Projekty:
• Kanalizacja Gminy Dobrodzień
- rozpoczęła się budowy kanalizacji Ligoty Dobrodzieńskiej.
• Remiza w Pludrach
- rozpoczęły się prace budowlane.
• Modernizacja ulicy ks. Gładysza wraz z infrastrukturą
- prace budowlane zostały rozpoczęte 16 maja br.
• Budowa łącznika Błachów -Ligota Dobrodzieńska
- przetarg rozstrzygnięty
- umowa podpisana 30 maja.
Burmistrz przedstawił informację o uzyskaniu przez gminę Dobrodzień kwoty dofinansowania do realizacji inwestycji w kwocie blisko 10.000.000,00 zł. Gmina składała 3 projekty.
Dofinansowanie zostało przyznane na dwa projekty - na modernizację dróg dojazdowych na terenie gminy (do budowy nowych dróg do posesji) i na drugie zadanie budowa farmy fotowoltaicznej (dofinansowanie do modernizacji oświetlenia i fotowoltaiki).
Na trzeci projekt – boiska - gmina nie otrzymała dofinansowania.
Po przedstawieniu sprawozdania Przewodniczący Rady poprosił Burmistrza o rozszerzenie wypowiedzi w sprawie inwestycji w Pludrach – spotkania z inwestorem.
Burmistrz udzielił informacji w temacie.
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Burmistrza o przygotowanie na kolejną Komisję Budżetu wykazu dróg modernizowanych na terenie gminy Dobrodzień, które mogłyby być realizowane ze środków otrzymanych.
Burmistrz powiedział, że wykaz dróg jest, ale trzeba go przejrzeć, gdyż drogi mają różne możliwości otrzymania dofinansowania. Wspólnie musimy zadecydować, które drogi będą realizowane.
Następnie Przewodniczący Rady zapytał Burmistrza o podanie informacji o liczbie uchodźców w naszej gminie.
Burmistrz przekazał, że zarejestrowanych wg PESEL-u jest ok. 370 osób, z tego dla uchodźców mieszkających na terenie gminy wydano ok. 350 numerów, a reszta to uchodźcy mieszkający w sąsiednich gminach. Nie mamy rejestru ilu uchodźców wyjeżdża, ilu tak zostaje, tylko dane na podstawie rozmów nauczycieli z uczniami, którzy nie przychodzą do szkoły bo opuszczają gminę.
Punkt 4.
Przedłożenie Raportu o stanie Gminy Dobrodzień za 2021 rok. (15:47)
Zgodnie z art. 28aa.1 do dnia 31 maja Burmistrz przedłożył Radzie Miejskiej Raport o stanie Gminy Dobrodzień za 2021 rok.
Następnie nadmienił, co zawiera raport. Dodał, że raport zostanie przesłany radnym za pośrednictwem modułu RADA 365.
Burmistrz przekazał, że podczas Sesji na której udzielane jest absolutorium Burmistrzowi odbywa się debata nad raportem, w której mogą zabrać głos mieszkańcy gminy.
Aby móc zabrać głos w debacie należy złożyć do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Punkt 5.
Podjęcie uchwał w sprawie: (15:50)
podpunkt a).
Nr XL/386/2022 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXVIII/379/2022r. w sprawie zakresu pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa. (15:50)
W sprawie zmian w uchwale wyjaśnień udzielił Burmistrz.
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XL/386/2022 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXVIII/379/2022r.
w sprawie zakresu pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa. (15:53)
Wyniki imienne:
ZA(13):
Robert Kobus, Joachim Wloczyk, Sara Pruska, Damian Karpinski, Gabriel Kukowka, Jerzy Proft, Rafał Chwalczyk, Tomasz Miazga, Dorota Wołowczyk, Rajmund Lichota, Jacek Skibe, Krzysztof Bula, Piotr Kapela
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):
Dorota Maleska, Radosław Zając
podpunkt b).
Nr XL/387/2022 w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/203/2020 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 29.10.2020r. w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2020-2025 (15:54)
Przewodniczący Rady Miejskiej przypomniał, że na posiedzeniu Komisji Budżetu w dniu 26 maja 2022r. zmiany w uchwale przedstawił Zastępca Burmistrza, które były dyskutowane.
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie Uchwały Nr XL/387/2022 w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/203/2020 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 29.10.2020r. w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2020-2025 (15:58)
Wyniki imienne:
ZA(12):
Rajmund Lichota, Robert Kobus, Damian Karpinski, Rafał Chwalczyk, Jacek Skibe, Dorota Wołowczyk, Gabriel Kukowka, Jerzy Proft, Joachim Wloczyk, Krzysztof Bula, Piotr Kapela, Sara Pruska
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):
Tomasz Miazga
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):
Dorota Maleska, Radosław Zając
podpunkt c.
Nr XL/388/2022 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej. (15:58)
Skarbnik poinformowała, że zgodnie ze zmianami w budżecie w 2022r. dokonano następujących zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Dobrodzień na lata 2022-2031.
a) kwota dochodów została zwiększona o 1.145.851,29 zł z czego dochody bieżące o 240.601,29 zł, a dochody majątkowe o 905.250,00 zł,
b) kwota wydatków została zwiększona o 221.634,29 zł z czego wydatki bieżące wzrosły o 219.032,29 zł, a wydatki majątkowe o 2.602,00 zł.
Po dokonaniu powyższych zmian wynik budżetu jest deficytowy i wg planu na dzień 30.05.2022r. wynosi – 5.265.838,63 zł.
Zmniejszono plan przychodów z tytułu wolnych środków o 924.217,00 zł.
W związku ze wzrostem oprocentowania zaciągniętych zobowiązań finansowych zwiększono wydatki na obsługę długu w latach 2023-2031. Środki na ten cel przeniesiono z planowanych wydatków majątkowych.
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie Uchwały Nr XL/388/2022 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej. (16:09)
Wyniki imienne:
ZA(13):
Krzysztof Bula, Jerzy Proft, Rafał Chwalczyk, Gabriel Kukowka, Joachim Wloczyk, Sara Pruska, Jacek Skibe, Robert Kobus, Piotr Kapela, Tomasz Miazga, Dorota Wołowczyk, Damian Karpinski, Rajmund Lichota
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):
Dorota Maleska, Radosław Zając
podpunkt d.
Nr XL/389/2022 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2022r. (16:09)
Skarbnik przedstawiła zmiany do budżetu:
1. Wprowadzono uzyskane ponadplanowe dochody bieżące z tyt.:
a) otrzymanego odszkodowania z ubezpieczenia mienia :
- w dz. 600 – 3.369,00 zł,
- w dz. 750 – 1.600,00 zł,
b) odsetek od nieterminowych wpłat podatków 5.000,00 zł,
c) zwrotu kosztów upomnień z tyt. zaległości podatkowych 1.600,00,
d) odsetek od zdeponowanych środków na lokatach bankowych 10.000,00zł,
e) wpływu opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu w obrocie hurtowym 19.100,00,
f) dochodów związanych z gospodarką odpadami (związane z egzekucją zaległości), w tym:
- opłata za gospodarowanie odpadami – 1.250,00 zł,
- koszty upomnień – 25,00 zł,
- odsetki 160,00 zł.
g) dzierżawy gruntów 3.000,00 zł i odsetek od nieterminowych wpłat z tego tyt. 1.200,00 zł,
h) opłat za zajęcie pasa drogi 1.800,00 zł.
2. Zmniejszenia dochodów w § 0970 i zwiększenia w § 2700 związane są z dostosowaniem klasyfikacji budżetowej do wytycznych Ministra Finansów dot. klasyfikowania dochodów pochodzących z Funduszu Pomocy.
3. Wprowadzono dotację (dochód majątkowy) na budowę łącznika pomiędzy Błachowem a Ligotą Dobrodzieńską na kwotę 90.250,00 zł.
4. Wprowadzono ponadplanowe dochody majątkowe z tyt. sprzedaży gruntów w wysokości 815.000,00 zł.
5. W związku z otrzymaniem dochodów, które zgodnie z przepisami (szczególnymi zasadami budżetowymi) winne być wydatkowane na określone cele wprowadzono wydatki bieżące na:
- gospodarkę odpadami w wysokości 1.435,00 zł,
- realizację programu przeciwdziałania alkoholizmowi 19.100,00 zł.
6. Zwiększono środki na dotacje do wymiany kotłów o 2,00 zł.
7. Wprowadzono otrzymane środki z Funduszu pomocy na realizację zadań oświatowych w związku z uczęszczaniem do szkół i przedszkoli dzieci z Ukrainy w kwocie 78.985,00 zł.
8. Zwiększono plan wydatków na gospodarkę gruntami i gospodarkę mieszkaniową o 8.000,00 zł.
9. Zmniejszono plan wydatków bieżących na wydatki związane ze strefą płatnego parkowania o 2.000,00 zł.
10. Zwiększono środki na zadaniu inwestycyjnym „Zabudowa altany na gminnej działce nr 617/7 w Warłowie z wykończeniem posadzki” o 2.600,00 zł.
11. Po wprowadzeniu w/w zmian celem zrównoważenia budżetu zmniejszono wykorzystanie w roku bieżącym wolnych środków o 924.217,00 zł.
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie Uchwały Nr XL/389/2022 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2022r. (16:15)
Wyniki imienne:
ZA(13):
Joachim Wloczyk, Robert Kobus, Damian Karpinski, Sara Pruska, Rafał Chwalczyk, Krzysztof Bula, Jacek Skibe, Piotr Kapela, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Rajmund Lichota, Gabriel Kukowka, Tomasz Miazga
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(2):
Dorota Maleska, Radosław Zając
Nastąpiła zmiana kworum (16:28)
Ilość radnych obecnych na sali obrad: 12
Sesję opuścili radni:
1. Damian Karpinski
Uchwały od Nr XL/386/2022 do Nr XL/389/2022 stanowią załącznik do protokołu.
Punkt 6.
Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej. (16:29)
Protokół z poprzedniej Sesji Rady Miejskiej poddano głosowaniu.
Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej. (16:30)
Wyniki imienne:
ZA(9):
Jacek Skibe, Rajmund Lichota, Tomasz Miazga, Krzysztof Bula, Robert Kobus, Rafał Chwalczyk, Dorota Wołowczyk, Piotr Kapela, Gabriel Kukowka
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(3):
Sara Pruska, Joachim Wloczyk, Jerzy Proft
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):
Damian Karpinski, Dorota Maleska, Radosław Zając
Punkt 7.
Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych. (16:31)
Przewodniczący Rady odczytał odpowiedzi na zapytania radnych zadane podczas ostatniej sesji:
- w sprawie remontu dróg na terenie b. POM w Dobrodzieniu wraz z siecią wodociągową –
odpowiedź: w 2022r. wymienione drogi nie były przewidziane do wykonania na nich remontów inwestycyjnych w tak szerokim zakresie. Będą realizowane remonty bieżące, które rozpoczną się w początkach czerwca br.
- w sprawie hałasującej, ruszającej się klapy studzienki na skrzyżowaniu ul. Chłopskiej i ul. Oleskiej –
odpowiedź: klapa studzienki jest w trakcie poprawy mocowania, a prace zostaną zakończone do 15.06.2022r.
- w spr. oznakowania strefy płatnego parkowania –
odpowiedź: wymieniona strefa płatnego parkowania jest oznakowana zgodnie z „Projektem Stałej Organizacji Ruchu dla Pl. Wolności” zatwierdzonym przez Wydział Ruchu Starostwa Powiatowego. Tablice informacyjne znajdują się po lewej stronie odpowiednio przy wjazdach od ul. Lublinieckiej i od ul. Opolskiej.
- w spr. uniemożliwienia przejazdu przez teren rynku –
odpowiedź: rozmieszczenie doniczek z roślinami ozdobnymi zostanie poprawione, aby uniemożliwić wjazd na rynek do 03.06.2022r.
Przewodniczący Rady zaproponował, aby w obrębie rynku była czytelna informacja o strefie płatnego parkowania.
- Następnie Przewodniczący Rady przedstawił odpowiedź na zapytanie dotyczące realizacji obowiązku podłączenia do sieci kanalizacyjnej nieruchomości zlokalizowanych w Ligocie Dobrodzieńskiej w związku z budową kanalizacji sanitarnej w tej miejscowości. Dodał, iż odpowiedź była przekazana radnym podczas Komisji Budżetu w dniu 26.05.br., ale chciałby, aby wszyscy mieszkańcy którzy słuchają sesji zostali zapoznani z tematem.
Odpowiedź: W nawiązaniu do interpelacji Radnych z posiedzenia w dniu 29.04.2022r. informuję, że obowiązek podłączenia nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej wynika wprost z art. 5 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Stosownie do art. 5 ust. 1 pkt 2 na właścicielu nieruchomości ciąży obowiązek przyłączenia nieruchomości do istniejącej na terenie gminy sieci kanalizacyjnej. Ustawodawca przewiduje tu dwie możliwości albo istnieje sieć kanalizacyjna- wówczas zasadą jest, że nieruchomość ma być podłączona do tej sieci,
a jedyny wyjątek dotyczy sytuacji, kiedy nieruchomość jest już wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych i wtedy przyłączenie nieruchomości do sieci nie jest obowiązkowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 7 wymienionej wyżej ustawy Burmistrz sprawując nadzór nad realizacją ustawowego obowiązku może wydać decyzję nakazującą wykonanie obowiązku przez właściciela nieruchomości. Niewykonanie decyzji podlega sankcji w postaci grzywny.
Z rozmowy z projektantem działającym w imieniu wykonawcy wynika, że każdorazowo informował właścicieli nieruchomości o konsekwencjach niepodłączenia do sieci kanalizacyjnej,
a w szczególności o konieczności pokrycia pełnych kosztów podłączenia w przyszłości.
Właściciele 16 nieruchomości nie wyrazili chęci podłączenia do sieci kanalizacji sanitarnej, z czego 5 posiadało przydomowe oczyszczalnie ścieków.
Radny Tomasz Miazga zapytał czy coś się zmieniło w tej sprawie.
Burmistrz odpowiedział, że na razie nie ma żadnych informacji na piśmie. Na pewno było to w rozmowie z projektantem.
Radny Gabriel Kukowka dodał, że można ustalić osoby i na tej podstawie poinformować mieszkańców pisemnie odnośnie ustawowego obowiązku właściciela nieruchomości.
Punkt 8.
Wolne wnioski i informacje. (16:43)
1) Radny Jacek Skibe zwrócił się:
- z prośbą o wzmożenie patroli w obrębie parku miejskiego w Dobrodzieniu,
- o sprawdzenie czy będzie możliwość budowy studni głębinowej na terenie gminy,
- przekazał informację niepokojącą mieszkańców Dobrodzienia dot. niskiego ciśnienia wody zarówno w budynkach jednorodzinnych jak i na wyższych piętrach w budynkach wielorodzinnych.
2) Przewodniczący Rady poruszył temat ilości wolnych miejsc w przedszkolu w Dobrodzieniu, gdyż nie wszystkie dzieci dostały miejsce w przedszkolu. Stwierdził, że należy robić wszystko, aby miejsca się znalazły, bo chodzi o naszych mieszkańców.
Burmistrz powiedział, że w ubiegłym tygodniu prowadzone były rozmowy o zwiększeniu ilości miejsc w przedszkolu. Z uwagi na przepisy przeciwpożarowe trudno będzie rozbudować budynek istniejącego przedszkola. Osobom, które nie otrzymały miejsca w przedszkolu w Dobrodzieniu zostały zaproponowane miejsca w przedszkolach w Bzinicy Starej i w Turzy. Rodzice, którzy nie mają możliwości dowiezienia dziecka do przedszkola poza Dobrodzień, zwróciły się o powtórne rozpatrzenie wniosku.
Radny Tomasz Miazga zaproponował, że sześciolatki mogłyby być w szkole podstawowej.
Radny Gabriel Kukowka stwierdził, że w najbliższym czasie zwołana zostanie Komisja Oświaty i ten temat zostanie przedstawiony.
Przewodniczący Rady zasugerował, aby na Komisję Oświaty również zaprosić Dyrektora Przedszkola w Dobrodzieniu, Dyrektora Szkoły Podstawowej i Dyrektora ZEASu, aby wspólnie przeanalizować sprawę.
Radny Joachim Wloczyk zaproponował sprawdzenie przepisów czy nie obowiązuje oddzielne wejście dla dzieci przedszkolnych – 6-latków.
Punkt 9.
Zakończenie obrad XL Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu. (16:53)
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej dokonał zamknięcia obrad XL Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.
Obrady były transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
https://bip.dobrodzien.pl/2215/7186/transmisja-obrad-rady-miejskiej-w dobrodzieniu.html
Protokołowała:
Helena Kościelny
PRZEWODNICZĄCY
Rady Miejskiej
Piotr Kapela