Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół Nr XXXIX/2022

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) , dalej RODO informuję, iż:

1)sesje Rady Miejskiej w Dobrodzieniu są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania obrad z wizerunkami osób uczestniczących w sesji są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu i na stronie internetowej gminy.

2) Państwa dane osobowe w postaci wizerunku oraz barwy głosu przetwarzane są w w celu realizacji przez Gminę Dobrodzień jej zadań, a podstawą prawną ich przetwarzania bez Państwa odrębnej zgody jest art. 6 ust 1 pkt c) RODO, co oznacza, że przetwarzanie Państwa danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z art. 20 ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2022r. poz. 559) , a dotyczącego jawności działalności organów gminy w szczególności prawa obywateli do uzyskiwania informacji.

Obrady będą transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.

Protokół Nr XXXIX/2022

Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu

Obrady rozpoczęto 29-04-2022 o godz. 13:07, a zakończono o godz. 15:30 tego samego dnia.

W posiedzeniu wzięło udział 8 radnych:

1. Jacek Skibe

2. Piotr Kapela

3. Gabriel Kukowka

4. Krzysztof Bula

5. Damian Karpinski

6. Rajmund Lichota

7. Radosław Zając

8. Rafał Chwalczyk

(O godz. 13:12 nastąpiła zmiana kworum do sesji dołączy radny Tomasz Miazga, o godz. 13:55 nastapiła zmiana kworum do sesji dołączył radny Robert Kobus, a o godz. 14:04 do sesji dołączyła radna Dorota Wołowczyk).

W Sesji udział wzięli:

1. Michał Tul - Zastępca Burmistrza

2. Gabriela Gaś - Skarbnik Gminy

3. Waldemar Krafczyk - Sekretarz Gminy

4. Andrzej Pawełczyk - radca prawny

5. Helena Kościelny - protokolant

Porządek obrad:

  1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

  3. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami.

  4. Podjęcie uchwał w sprawie:

  • uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobrodzień,

  • przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomani na 2022 – 2023 rok,

  • wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność gminy Dobrodzień,

  • wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od cen sprzedaży nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne,

  • zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej,

  • wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2022r.

  1. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej.

  2. Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych.

  3. Wolne wnioski i informacje.

  4. Zakończenie obrad XXXIX Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.

Punkt 1.

Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad. (13:07)

Otwarcia XXXIX Sesji Rady Miejskiej dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Kapela słowami „Otwieram XXXIX Sesję Rady Miejskiej w Dobrodzieniu”.

Stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych w sesji uczestniczy 8 radnych. Liczba ta stanowi kworum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Miejska.

Punkt 2.

Przyjęcie proponowanego porządku obrad. (13:10)

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił porządek obrad, który radni otrzymali wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej sesji.

Czy ktoś chce zabrać głos w sprawie przedstawionego porządku obrad?

Jeżeli nikt nie zgłasza: Przystąpimy do głosowania.

Głosowanie w sprawie przyjęcia proponowanego porządku obrad. (13:12)

Wyniki imienne:

ZA(8):

Rafał Chwalczyk, Jacek Skibe, Piotr Kapela, Krzysztof Bula, Damian Karpinski, Rajmund Lichota, Radosław Zając, Gabriel Kukowka

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(7):

Sara Pruska, Tomasz Miazga, Dorota Wołowczyk, Jerzy Proft, Robert Kobus, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Nastąpiła zmiana kworum (13:12)

Ilość radnych obecnych na sali obrad: 9

Do sesji dołączyli radni:

1. Tomasz Miazga

Punkt 3.

Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami. (13:13)

Sprawozdanie przedstawił Zastępca Burmistrza w imieniu Burmistrza, który z uwagi na wyjazd służbowy nie mógł wziąć udziału w Sesji Rady Miejskiej.

31 marca 2022

– spotkanie z przedsiębiorcą w sprawie ulicy Tartacznej w Pludrach,

1 kwietnia

- podpisanie umowy na przebudowę ul. ks. Gładysza z firmą Larix

4 kwietnia 2022

– spotkanie w Strzelcach opolskich z posłami Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie języka mniejszości,

5 kwietnia 2022

– spotkanie z działaczami TSKN w sprawie języka mniejszości ,

- udział w spotkaniu Wielkanocnym koła Polskiego Związku Emerytów i Rencistów,

7 kwietnia 2022

– spotkanie burmistrzów i wójtów w siedzibie LGD w Ozimku,

- podpisanie umowy o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na remont ulicy ks. Gładysza,

8 kwietnia 2022

- spotkania w sprawie wykupu mieszkań w Pludrach,

11 kwietnia 2022

- udział w podpisaniu aktu notarialnego,

- udział w radzie budowy kanalizacji w Ligocie Dobrodzieńskiej,

12 kwietnia 2022

– spotkanie w sprawie budowy masztu telekomunikacyjnego w Pludrach,

- spotkanie z Komendantem Posterunku Policji w Dobrodzieniu,

- spotkanie z architektem wykonującym projekt przebudowy budynku komunalnego przy ulicy Moniuszki,

13 kwietnia 2022

– udział w spotkaniu monitorującym program LIFE,

19 kwietnia 2022

- spotkanie z urbanistą w sprawie projektu planu zagospodarowania przestrzennego na ulicy Szemrowickiej w Dobrodzieniu,

21 kwietnia 2022

– spotkanie z wykonawcą kanalizacji w Ligocie Dobrodzieńskiej,

- spotkanie z mieszkańcami Pluder w sprawie rozbudowy kanalizacji tej miejscowości,

24 kwietnia 2022

- udział w Gminnych zawodach Strażackich,

25 kwietnia 2022

- spotkanie z mieszkańcami i przedsiębiorcami z ulicy ks. Gładysza w sprawie organizacji ruchu podczas remontu,

- spotkanie z MTRDZ w sprawie wznowienia wydawania Echa Dobrodzienia,

27 kwietnia 2022

- spotkanie w remizie w Dobrodzieniu w sprawie pisma Nadzoru budowlanego,

- udział w posiedzeniu wspólnym komisji Rady Miejskiej,

28 kwietnia 2022

- spotkanie z młodzieżą ze Szkoły Podstawowej w Turzy,

- spotkanie z pełnomocnikiem spółki SIM Opolskie,

29 kwietnia 2022

- udział w walnym zebraniu Członków Spółki SIM Opolskie.

Ważniejsze informacje bieżące:

  • rozpoczęcie prac na ul. Ks. Gładysza w Dobrodzieniu – planowane 10 maja,

  • ogłoszony nabór uzupełniający na wymianę kotłów w ramach programu z dofinansowaniem z Urzędu Marszałkowskiego – początek składania wniosków 5 maja.

Zastępca Burmistrza dodał, że gmina pozyskała dofinansowanie na usuwanie folii rolniczych – odbiór odbędzie się na przełomie maja i czerwca – szczegóły będą przekazywane osobom, które złożyły deklaracje.

Radny Jacek Skibe zapytał czy informacje o inwestycji na ul. ks. Gładysza będą zamieszczane w mediach?

Zastępca Burmistrza odpowiedział, że informacje będą przekazywane na bieżąco, z uwagi na różne natężenie prac za pomocą różnych kanałów informacyjnych.

Punkt 4.

Podjęcie uchwał w sprawie: (13:26)

Podpunkt a)

Nr XXXIX/380/2022 w sprawie uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobrodzień, (13:26)

Radny Gabriel Kukowka przypomniał, że termin wyłożenia studium przypadł na środek stycznia br, kiedy były obostrzenia związane z covid-19. Zmiany w studium kojarzył z uporządkowaniem spraw w Główczycach. Nie miał świadomości, że plan będzie tak bardzo zmieniany. Jest ustawa, która ma podjąć kroki w celu wyłożenia i upublicznienia. Jesienią we wrześniu każdego roku są organizowane zebrania w sołectwach i konsultacje z mieszkańcami w sprawie studium mogły być na nich przeprowadzone. Konsultacje były niewystarczające i będzie przeciwny podjęciu uchwały.

Przewodniczący Rady przekazał, że na wspólnym posiedzeniu Komisji w dniu 27 kwietnia br. inspektor Ewald Zajonc powiedział o terminach kiedy i w jaki sposób informacje o konsultacjach były przekazywane mieszkańcom. Studium ma duże znaczenie przy uchwalaniu planu dla niektórych miejscowości i należałoby teraz tę sprawę zamknąć. Podziela wątpliwości radnego, ale na pewno to było uzależnione warunkami jakie wtedy były.

Radny Gabriel Kukowka stwierdził, że urbaniści na pewno zrobili swoją robotę, Urząd również. Nie miał świadomości, że w takiej skali te Studium zostanie zmienione.

Przewodniczący Rady dodał, że podziela zdanie radnego Kukowki, że to się toczyło w niedogodnym czasie, ale czekając na lepszy okres możemy wyrządzić wiele szkód.

Radny Krzysztof Bula powiedział, że nad studium pracujemy 3 lata i zarówno na sesjach jak i na Komisjach były informacje o studium. Konsultacje będą ponownie przeprowadzane jak będzie uchwalany plan.

Radny Gabriel Kukowka uważa, że do studium konsultacje powinny być jeszcze raz przeprowadzone.

Radny Radosław Zając zapytał ile czasu by trwała ponowna procedura?

Radny Gabriel Kukowka powiedział, że jeżeli wnioski nie wpłyną to konsultacje mogą trwać 1-2 miesiące.

Przewodniczący Rady przypomniał, że proces trwa już 3 lata.

Radny Krzysztof Bula dodał, że jest to dla niego niezrozumiałe bo pracujemy już 3 lata nad studium.

Zastępca Burmistrza potwierdził, że jest dokładnie 3 lata od podpisania umowy i rozpoczęcia prac nad Studium. W tym okresie wpłynęło sporo wniosków mieszkańców, które zostały ujęte w studium i po wyłożeniu studium wniosków było znacznie mniej. Przedłużeniem konsultacji był także projekt partycypacji w planowaniu.

Radny Gabriel Kukowka zapytał czy to były wnioski z Główczyc i okolic, czy też z terenu gminy, czy pozostała część gminy wiedziała o zmianie studium. Ubolewa nad tym, że podczas pandemii straciliśmy kontakt z mieszkańcami, że tak długo to trwało. Brakuje mu realnych spotkań
z mieszkańcami. Ponowił zapytanie z jakich miejscowości pochodziły wnioski o zmianę w studium.

Przewodniczący Rady zaproponował, że na posiedzenie poprosi inspektora Ewalda Zajonca, który uczestniczył w procesie przygotowywania studium o wyjaśnienia dot. pytań i ogłosił przerwę w obradach.

Po przerwie.

Radny Gabriel Kukowka zwracając się do inspektora Ewalda Zajonc przypomniał, że studium było wyłożone w dniach 10-19 stycznia br. Zapytał z jakich miejscowości gminy były wcześniejsze wnioski i z jakiego rejonu wpływały wnioski w terminie wyłożenia.

Nastąpiła zmiana kworum (13:55)

Ilość radnych obecnych na sali obrad: 10

Do sesji dołączyli radni:

1. Robert Kobus

Nastąpiła zmiana kworum (14:04)

Ilość radnych obecnych na sali obrad: 11

Do sesji dołączyli radni:

1. Dorota Wołowczyk

Inspektor Ewald Zajonc poinformował, że wnioski wpływały z innych miejscowości, np. z Dobrodzienia:

- tereny przy obwodnicy w kierunku ul. Wojska Polskiego są to tereny przeznaczone pod działalność gospodarczą, nie ma tam zabudowy mieszkaniowej.

- protest z Główczyc pojawia się cały czas z uwagi na fakt, że właściciel terenu nie zgadza się na przedłużenie ul. Sportowej i jest on uwzględniony przez projektantów. Przy planie Główczyc do tego wrócimy.

- przy ul. Dębowej w Dobrodzieniu i Gosławicach – zabudowa mieszkaniowa jest po północnej stronie ulicy i nie uwzględniono wniosków dot. strony południowej ul. Debowej ,

- tereny b. POM, DFM, RSP Bzinica, Nasycalni Pludry – były terenami usługowo- produkcyjnymi i dalej takie zostały.

Radny Gabriel Kukowka zapytał czy to wszystkie wnioski?

Inspektor Ewald Zajonc odpowiedział, że przed zebraniem sołeckim w Gosławicach, które odbyło się we wrześniu było spotkanie konsultacyjne i mieszkańcy mogli składać wnioski.

Teren pod budownictwo mieszkaniowe przy Osiedlu Strzelnica w rejonie ul. Jaśminowej – spółka SIM został wprowadzony w trakcie trwania prac nad studium.

W studium był planowany inny przebieg obwodnicy. Opracowana została koncepcja pomiędzy ul. Oleską a Opolską w Błachowie i była wrysowana do studium w 2003 roku.

Radny Gabriel Kukowka nadal potwierdza, że brakuje mu spotkań z mieszkańcami na ten temat.

W jednej miejscowości były konsultacje, ale nie wiedział, że cały teren gminy zostaje objęty zmianą studium.

Inspektor Ewald Zajonc dodał, że spotkanie w Główczycach i w Gosławicach dotyczyło planu. Wnioski w sprawie planu żeby mogły być pozytywnie załatwione, musiały być przy studium wprowadzone, gdyż stare Studium nie uwzględniało wnioskowanych terenów i bez ich wprowadzenia nie można by uwzględnić wszystkich wniosków do planu miejscowego.

Radny Jacek Skibe stwierdził, że jest opracowane studium, a na jego podstawie plan. Przykładowo za jakiś czas będziemy chcieli zrobić plan innej części gminy. Zapytał czy zgodnie z planem możemy zrobić zmiany dla danej części gminy? Czy uchwalenie studium nie zamyka zmian.

Radny Gabriel Kukowka zapytał czy Rada ma prawo zmienić plan miejscowy jeżeli pojawi się inwestor.

Inspektor Ewald Zajonc wyjaśnił, że zawsze jest możliwa zmiana. Zmienialiśmy dla piaskowni w Klekotnej, był wniosek o zmianę dla folwarku Bzionków – gdzie obowiązuje plan miejscowy

z 2002 r. Zmieniamy np. plan z 2018 r. w rejonie obwodnicy i ul. Oleskiej vis a vis Dobroteki, gdzie inwestor kupił cale 3 ha i obowiązujący plan mu koliduje z inwestycją.

Radny Jacek Skibe dodał, że studium jest tylko propozycją.

Inspektor Ewald Zajonc powiedział, że rada kształtuje politykę przestrzenną i gospodarczą gminy. Studium nie straci mocy tylko plan. Studium nie jest aktem prawa miejscowego.

Przewodniczący Rady zaproponował, aby zakończyć temat, a inne tematy związane z warunkami zabudowy i planowaniem przestrzennym przedyskutować go na odrębnym posiedzeniu komisji na które zostanie zaproszony inspektor budownictwa Ewald Zajonc i omówi zagadnienie.

Zastępca Burmistrza powiedział, że dokumentem wiążącym jest plan zagospodarowania.
W projekcie studium pojawiło się niewiele zmian. W opracowanym planie dokładnie będzie opisane co ma się tam znaleźć. Studium nie blokuje żadnych inwestycji. Plan określa dokładnie warunki co w danym miejscu można wybudować.

Inspektor Ewald Zajonc dodał, że studium jest kierunkiem do opracowania planu, a jeżeli są potrzeby gospodarcze to zawsze je można zmienić dla potrzeb inwestora – o ile Gmina to akceptuje.

Radny Gabriel Kukowka stwierdził, że nie ma zastrzeżeń do procesu przygotowania studium. Chodzi o to, że trafiliśmy z konsultacjami na taki czas. Jeżeli są ważne kwestie to powinno się zrobić spotkanie z mieszkańcami i wyjaśnić wszystko, a była pandemia.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie Uchwały Nr XXXIX/380/2022 w sprawie uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobrodzień. (14:37)

Wyniki imienne:

ZA(8):

Damian Karpinski, Krzysztof Bula, Piotr Kapela, Rajmund Lichota, Dorota Wołowczyk, Tomasz Miazga, Jacek Skibe, Robert Kobus

PRZECIW(1):

Gabriel Kukowka

WSTRZYMUJĘ SIĘ(2):

Radosław Zając, Rafał Chwalczyk

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):

Sara Pruska, Jerzy Proft, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Podpunkt b)

Nr XXXIX/381/2022 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Innych Uzależnień na 2022 - 2023 rok, (14:38)

Przewodniczący Rady poinformował, że na wspólnym posiedzeniu komisji w dniu 27 kwietnia 2022r. inspektor Irena Kurtz przedstawiła główne i zadania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2022 -2023 rok.

W związku ze zmiana ustawy o zdrowiu publicznym wprowadzono do programu uzależnienia behawioralne. Biorąc pod uwagę zapisy w programie, Komisja zaproponowała dodanie do nazwy programu słów „oraz innych uzależnień.”

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie Uchwały Nr XXXIX/381/2022 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Innych Uzależnień na 2022 - 2023 rok, (14:41)

Wyniki imienne:

ZA(11):

Rafał Chwalczyk, Damian Karpinski, Rajmund Lichota, Tomasz Miazga, Krzysztof Bula, Radosław Zając, Dorota Wołowczyk, Jacek Skibe, Piotr Kapela, Gabriel Kukowka, Robert Kobus

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):

Sara Pruska, Jerzy Proft, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Nastąpiła zmiana kworum (14:42)

Ilość radnych obecnych na sali obrad: 10

Sesję opuścił radny:

1. Gabriel Kukowka

Podpunkt c)

Nr XXXIX/382/2022 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność gminy Dobrodzień, (14:42)

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie Uchwały Nr XXXIX/382/2022 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność gminy Dobrodzień. (14:45)

Wyniki imienne:

ZA(10):

Rafał Chwalczyk, Rajmund Lichota, Krzysztof Bula, Damian Karpinski, Robert Kobus, Tomasz Miazga, Jacek Skibe, Dorota Wołowczyk, Radosław Zając, Piotr Kapela

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(5):

Sara Pruska, Jerzy Proft, Gabriel Kukowka, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Podpunkt d)

Nr XXXIX/383/2022 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od cen nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne, (14:45)

Nastąpiła zmiana kworum (14:46)

Ilość radnych obecnych na sali obrad: 11

Do sesji dołączył radny:

1. Gabriel Kukowka

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie Uchwały Nr XXXIX/383/2022 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od cen nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne. (14:49)

Wyniki imienne:

ZA(10):

Robert Kobus, Radosław Zając, Dorota Wołowczyk, Jacek Skibe, Rajmund Lichota, Krzysztof Bula, Tomasz Miazga, Piotr Kapela, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):

Rafał Chwalczyk

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):

Sara Pruska, Jerzy Proft, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Podpunkt e)

Nr XXXIX/384/2022 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej, (14:49)

Skarbnik poinformowała, że zgodnie ze zmianami w budżecie w 2022 roku, dokonano następujących zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Dobrodzień na lata 2022-2031.

Kwota dochodów została zwiększona o 893.698,86 zł. Zmiana dotyczy dochodów bieżących.

Kwota wydatków została zwiększona o 984.298,86 zł z czego wydatki bieżące wzrosły o 926.598,86 zł, a wydatki majątkowe o 57.700,00 zł. Po dokonaniu zmian wynik budżetu jest deficytowy i wg planu na dzień 29.04.2022r. wynosi -6.190.055,63 zł.

W załączniku Nr 2 uchwały zaktualizowano nazwę przedsięwzięcia „Przebudowa łącznika Błachów-Ligota Dobrodzieńska – drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Błachowa”.

Następnie przedstawiła zmiany do budżetu:

1. Po rozstrzygnięciu przetargu, w celu podpisania umowy na wykonanie remontów cząstkowych dróg, konieczne jest zwiększenie planu wydatków (rozdz. 60016) o 76.000,00 zł. W tym celu:

- przenosi się 30.000,00 z zaplanowanych wydatków na wynagrodzenia za odśnieżanie,

- przenosi się 6.000,00 zł z wydatków bieżących na drogi dojazdowe do pól,

- uruchamia się 40.000,00 zł przychodów z tyt. wolnych środków

2. Zwiększa się plan dochodów z tyt.:

- zwrotu kosztów transportu zbiorowego wykonywanego na terenie Gminy Zębowice o 10.000,00 (dz. 600 § 0830)

- opłaty za zajęcie pasa drogowego o 5.500,00 zł (dz. 756 § 0490)

3. Wprowadza się plan dochodów w tyt. zwrotu nadpłaty z 2021 za naprawę autobusu w wysokości 2.900,00zł (dz. 600 § 0940)

4. Wprowadza się otrzymane środki z Funduszu przeciwdziałania Covid-19 na realizację projektu Korpus Seniora -zakup opasek dla seniorów i obsługę programu w wysokości 26.000,00 zł (dz. 852 § 2180) jednocześnie wprowadzając te samą kwotę do planu wydatków w rozdz. 85295.

5. Przenosi się 350.000,00 zł w ramach planu dochodów majątkowych z dochodów z tyt. sprzedaży gruntów pod zabudowę (dz. 700 § 0770) na dochody z tyt. sprzedaży gruntów rolnych (dz. 010 7 0770).

6. Zwiększa się plan wydatków bieżących celem zabezpieczenia środków na przeprowadzenia procedur sprzedaży mieszkań ( m.in. ogłoszeń w prasie) o 5.000,00 zł (rozdz. 70007)

7. Uzupełnia się plan wydatków na przeprowadzenie przeglądów hydrantów o 7.000,00 zł (rozdz. 75495)

8. Wprowadza się nowe zadania inwestycyjne:

a) Zakup i montaż wiat przystankowych przy ul. Solnej w Dobrodzieniu na kwotę 40.000,00 zł,

b) Wykonanie oświetlenia ul. Miodowej w Dobrodzieniu na kwotę 17.000,00 zł.

9. Przenosi się 700,00zł z wydatków na zakupy OSP na zadanie inwestycyjne „Poprawa bezpieczeństwa strażaków OSP Dobrodzień – zakup pralki i suszarki do ubrań specjalnych.

9. W celu zrównoważenia budżetu uruchamia się 90.600,00 zł przychodów z tyt. wolnych środków.

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie Uchwały Nr XXXIX/384/2022 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej. (14:55)

Wyniki imienne:

ZA(10):

Rafał Chwalczyk, Jacek Skibe, Rajmund Lichota, Gabriel Kukowka, Robert Kobus, Krzysztof Bula, Piotr Kapela, Dorota Wołowczyk, Radosław Zając, Damian Karpinski

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):

Tomasz Miazga

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):

Sara Pruska, Jerzy Proft, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Podpunkt f)

Nr XXXIX/385/2022 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2022 rok, (14:56)

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie Uchwały Nr XXXIX/385/2022 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2022r. (15:01)

Wyniki imienne:

ZA(10):

Krzysztof Bula, Damian Karpinski, Robert Kobus, Gabriel Kukowka, Jacek Skibe, Rajmund Lichota, Piotr Kapela, Dorota Wołowczyk, Radosław Zając, Rafał Chwalczyk

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):

Tomasz Miazga

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):

Sara Pruska, Jerzy Proft, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Uchwały od Nr XXXIX/380/2022 do Nr XXXIX/385/2022 stanowią załącznik do protokołu.

Punkt 5.

Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej. (15:01)

Protokół z poprzedniej Sesji Rady Miejskiej poddano głosowaniu.

Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z poprzedniej Sesji Rady Miejskiej. (15:02)

Wyniki imienne:

ZA(10):

Robert Kobus, Jacek Skibe, Radosław Zając, Tomasz Miazga, Gabriel Kukowka, Dorota Wołowczyk, Piotr Kapela, Damian Karpinski, Rafał Chwalczyk, Krzysztof Bula

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):

Rajmund Lichota

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(4):

Sara Pruska, Jerzy Proft, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska

Punkt 6.

Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych. (15:03)

Nastąpiła zmiana kworum (15:10)

Ilość radnych obecnych na sali obrad: 10

Sesję opuścili radni:

1. Gabriel Kukowka

Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał odpowiedź na zapytanie w sprawie realizacji prac związanych z wykonaniem studni głębinowej w gminie Dobrodzień.

Odpowiedź: Urząd Gminy posiada przygotowany projekt robót geologicznych w celu ujęcia wód podziemnych z utworów triasu dla wodociągu gminnego w Dobrodzieniu. Projekt został zatwierdzony z terminem ważności do 26 lipca 2026r. W celu rozpoczęcia procedury przetargowej wymagane jest zlecenie wykonania specyfikacji technicznej, kosztorysu inwestorskiego oraz zapewnienie źródła finansowania zadania (szacowany koszt ok. 700.000,00 zł). Dokumentacja przetargowa w części kosztorysowej kosztorysowej jest ważna 6 miesięcy i każdorazowo po przekroczeniu terminu należy zlecać jej aktualizację. Finansowanie inwestycji z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich jest niemożliwe ze względu na lokalizację na terenie aglomeracji Dobrodzieńskiej. W ramach PROW na lata 2014-2020 nie są ogłaszane nowe nabory, gdyż zakończył się okres programowania. Program Fundusze Europejskie dla opolskiego na lata 2021 -2027 został 15 marca br. przekazany do Komisji Europejskiej, gdzie rozpoczną się negocjacje. Celem przygotowania dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia procedury przetargowej w budżecie należy zabezpieczyć kwotę ok. 5.000,00 zł.

Radny Jacek Skibe zaproponował, a radni poparli, aby rozpocząć działania w sprawie budowy studni głębinowej. Proponuje się szukanie źródeł dofinansowania przedmiotowej inwestycji w ramach naborów do programu, gdyż możliwe jest że uda się uzyskać dofinansowanie.

W razie niemożności skorzystania z programu, należy zastanowić się nad zapewnieniem źródła finansowania tego zadania z budżetu gminy.

Punkt 7.

Wolne wnioski i informacje. (15:12)

1) Radni Damian Karpinski i Jacek Skibe zapytali w sprawie remontu dróg na terenie b. POM w Dobrodzieniu wraz z siecią wodociągową.

2) Radny Tomasz Miazga zwrócił się o sprawdzenie ruszającej się klapy studzienki na skrzyżowaniu ul. Chłopskiej z ul. Oleską (studzienka na ul. Oleskiej).

3) Radni zasugerowali, aby w związku z inwestycją – budowa kanalizacji w Ligocie Dobrodzieńskiej sprawdzić czy wszystkie nieruchomości zostaną podłączone do kanalizacji.
W związku z napływającymi informacjami że nie wszyscy właściciele nieruchomości deklarują chęć podłączenia się do kanalizacji, proponuje się sprawdzenie zapisów w ustawie, czy przy budowanie kanalizacji w danej miejscowości należy bezwzględnie podłączyć się do sieci. Właścicieli nieruchomości, którzy nie wyrażają woli podłączenia się do kanalizacji należy poinformować o konsekwencjach.

4) Radny Jacek Skibe zapytał o budowę oświetlenia na ul. Miodowej.

Odpowiedzi udzielił Zastępca Burmistrza.

5) Radny Jacek Skibe zwrócił się o oznaczenie tabliczką, że w rynku jest strefa płatnego parkowania oraz wystąpił z wnioskiem o uniemożliwienie przejazdu przez rynek pojazdom „jadącym na skróty”. Proponuje się ustawienie z powrotem donic z roślinami ozdobnymi, bądź znaków zakazujących przejazdu.

6) Radni zasugerowali, aby na Sesję zaprosić Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej oraz pracownika dokonującego rozliczeń, aby przedstawiony został sposób odczytywania faktury / rozliczenia za wodę i ścieki.

Punkt 8.

Zakończenie obrad XXXIX Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu. (15:30)

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej dokonał zamknięcia obrad XXXVIII Sesji rady Miejskiej w Dobrodzieniu.

Obrady były transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.

https://bip.dobrodzien.pl/2215/7186/transmisja-obrad-rady-miejskiej-w dobrodzieniu.html

Protokołowała:
Helena Kościelny

PRZEWODNICZĄCY
Rady Miejskiej
Piotr Kapela

PDFProtokół Nr XXXIX 2022.pdf (3,19MB)