Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół Nr XXXI 2021

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. z 2016 r. L 119, poz. 1) , dalej RODO informuję, iż :

1)sesje Rady Miejskiej w Dobrodzieniu są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania obrad z wizerunkami osób uczestniczących w sesji są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu
i na stronie internetowej gminy.

2) Państwa dane osobowe w postaci wizerunku oraz barwy głosu przetwarzane są w celu realizacji przez Gminę Dobrodzień jej zadań, a podstawą prawną ich przetwarzania bez Państwa odrębnej zgody jest art. 6 ust 1 pkt c) RODO, co oznacza, że przetwarzanie Państwa danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z art. 20 ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2021r. poz. 1372), a dotyczącego jawności działalności organów gminy w szczególności prawa obywateli do uzyskiwania informacji.

 

Protokół nr XXXI/2021

z Sesji Rady Miejskiej.

Obrady rozpoczęto 27-09-2021 o godz. 15:09, a zakończono o godz. 18:18 tego samego dnia.

W posiedzeniu wzięło udział 12 członków:

1. Tomasz Miazga

2. Dorota Wołowczyk

3. Jacek Skibe

4. Piotr Kapela

5. Jerzy Proft

6. Krzysztof Bula

7. Rajmund Lichota

8. Robert Kobus

9. Joachim Wloczyk

10. Dorota Maleska

11. Radosław Zając

12. Rafał Chwalczyk

W sesji udział wzięli:

  • Andrzej Jasiński Burmistrz Dobrodzienia

  • Michał Tul Zastępca Burmistrza

  • Gabriela Gaś Skarbnik Gminy

  • Waldemar Krafczyk Sekretarz Gminy

  • Mariusz Kucharczyk Radca prawny

  • Piotr Więdłocha Informatyk

  • Barbara Orlikowska Kierownik referatu - protokólant

Porządek obrad:

  1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

  3. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami.

  4. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu o informacji nt. przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2021 roku.

  5. Podjęcie uchwał w sprawie:

  • udzielenia bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne;

  • wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Dobrodzień;

  • zmiany uchwały nr XXIX/281/2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 19 lipca 2021 roku w sprawie utworzenia Strefy Płatnego Parkowania w Dobrodzieniu;

  • rozpatrzenia skargi z dnia 18 czerwca 2021 roku na działalność dyrektora instytucji kultury w Dobrodzieniu;

  • rozpatrzenia skargi z dnia 16 lipca 2021 roku na działalność kierownika gminnej jednostki organizacyjnej;

  • ustalenia stawki dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego;

  • wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok;

  • zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

  1. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej.

  2. Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych.

  3. Wolne wnioski i informacje.

  4. Wnioski i interpelacje w formie pisemnej.

  5. Zakończenie obrad XXXI Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.

Punkt 1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad. (15:09)

Otwarcia XXXI Sesji Rady Miejskiej dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Kapela słowami „ Otwieram XXXI Sesję Rady Miejskiej w Dobrodzieniu”.

Stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych w sesji uczestniczy 12 radnych. Liczba ta stanowi kworum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Miejska.

Punkt 2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad. (15:11)

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił porządek obrad, który radni otrzymali wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej sesji.

Zaproponował, by dodatkowo wprowadzić do porządku obrad podjęcie uchwał w sprawie:

  • zmiany uchwały nr XXIII/173/2004 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 26 listopada 2004r. w sprawie nadania statutu Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu;

  • zmiany uchwały Nr XIII/115/2019 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 25 listopada 2019r. w sprawie stypendiów sportowych przyznawanych przez gminę Dobrodzień za wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym;

  • utworzenia Strefy Płatnego Parkowania w Dobrodzieniu.

Porządek obrad po zmianie poddano głosowaniu.

Głosowanie w sprawie przyjęcia proponowanego porządku obrad. (15:15)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Robert Kobus, Rajmund Lichota, Joachim Wloczyk, Radosław Zając, Jerzy Proft, Jacek Skibe, Tomasz Miazga, Dorota Wołowczyk, Dorota Maleska, Piotr Kapela, Krzysztof Bula, Rafał Chwalczyk

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

Punkt 3. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami tj. .w okresie od 31 sierpnia 2021 do 27 września 2021 roku (15:15)

31 sierpnia

- udział w spotkaniu dyrektorów szkół

- udział w pożegnaniu Komendanta Powiatowego Straży Pożarnej w Oleśnie

1 września 2021

- spotkanie z dyrektorami szkół z okazji rozpoczęcia roku szkolnego, wizytacja wyremontowanej kuchni w Szkole Podstawowej w Dobrodzieniu

- udział w zebraniu sołeckim sołectwa Kolejka

3 września 2021

- spotkanie z potencjalnym inwestorem

- udział w gali wręczenia Opolskiej Nagrody Jakości oraz nagrody Znakomity Przywódca

5 września 2021

- udział w uroczystości otwarcia placu zabaw w Gosławicach

6 września 2021

- spotkanie wójtów i burmistrzów Powiatu Oleskiego ze Starostą Oleskim

- spotkanie z sołtysem Pietraszowa

- udział w zebraniu sołeckim sołectwa Kocury

7 września 2021

- udział w spotkaniu roboczym SIM Śląsk Północ w Lublińcu

- spotkanie z Jubilatami z okazji zawarcia 65 lat związku małżeńskiego

8 września 2021

- akt notarialny

- spotkanie z przedstawicielami PKO BP

- udział w zebraniu sołeckim sołectwa Bzinica Stara i Bzinica Nowa

9 września 2021

- spotkania z mieszkańcem w Myślinie

- spotkanie w sprawie studium zagospodarowania gminy

- udział w konsultacjach społecznych projektu „Strategia Demograficzna 2040”

10 września 2021

- podpisanie aktu notarialnego

- udział w sesji historycznej „Jak dawniej pożary gaszono” w Kocurach

- udział w zebraniu sołeckim sołectwa Myślina

12 września 2021

- udział w pokazie dawnego sprzętu pożarniczego w Kocurach

- udział w spotkaniu z partnerami czeskimi projektu realizowanego przez LGD Kraina Dinozaurów

13 września 2021

- spotkanie z sołtysem Pietraszowa

- udział w zebraniu sołeckim sołectwa Główczyce

14 września 2021

- udział w zebraniu sołeckim sołectwa Gosławice

15 września 2021

- spotkanie z autorami studium zagospodarowania przestrzennego Gminy

- udział w zebraniu sołeckim sołectwa Pludry

16 września 2021

- udział w otwarciu wystawy stałej „Dobrodzień dawniej i dziś” w sali Mniejszości Niemieckiej w Dobrodzieniu

- udział w zebraniu sołeckim sołectwa Makowczyce

20 września 2021

- udział w spotkaniu roboczym związku międzygminnego Czysty Region

- spotkanie z nadleśniczym Nadleśnictwa Zawadzkie

- spotkanie z Komendantem Gminnym OSP

- udział w zebraniu sołeckim sołectwa Rzędowice

21 września 2021

- spotkanie z p.o. Komendanta Powiatowego PSP

- udział w zebraniu sołeckim sołectwa Ligota Dobrodzieńska

22 września 2021

- spotkanie z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego

- udział w zebraniu sołeckim sołectwa Klekotna

23 września 2021

- szkolenie obronne pracowników Urzędu Miejskiego

- udział w posiedzeniu połączonych Komisji stałych Rady Miejskiej

- udział w zebraniu sołeckim sołectwa Pietraszów

24 września 2021

- spotkanie z dyrektor Szkoły Podstawowej w Dobrodzieniu

25 września 2021

- udział w koncercie zespołu dziecięcego

- udział w koncercie Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk

Projekty:

  1. Repatriacja

- finalizujemy remont mieszkania dla drugiej rodziny

- rodzina pojawi się najprawdopodobniej 4 października

  1. Kanalizacja Dobrodzienia i Ligoty Dobrodzieńskiej

- wykonywany jest projekt kanalizacji Ligoty Dobrodzieńskiej

- kanalizacja łącznika drogi Szemrowickiej i Wojska Polskiego w najbliższych dniach

- ulica księdza Gładysza w przyszłym roku

  1. Remiza w Pludrach

- dwa przetargi bez rozstrzygnięcia

- trzeci przetarg ogłoszony - przyglądamy się ofertom

  1. Klub Senior + w Myślinie

- prace budowlane już się toczą

- termin realizacji – 30 listopada

  1. Termomodernizacja Szkół

- oczekujemy na rozstrzygnięcie konkursu w pierwszych dniach września

  1. Poprawa bezpieczeństwa przejść dla pieszych

- złożyliśmy wniosek o dofinansowanie 3 przejść na ulicy Piastowskiej

- otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 365 600,00 zł

- podpisanie umowy z wojewodą nastąpi 29 września

- w dodatkowym naborze złożyliśmy wniosek na 2 przejścia wraz z odtworzeniem chodnika na ulicy Oleskiej

  1. Rządowy Program Rozwoju Dróg

- złożone zostały wnioski w naborze na przyszły rok na ul. Jaśminową i kd. Gładysza w Dobrodzieniu, ulicę Szkolną w Bzinicy oraz łącznik Błachów Ligota

  1. Wzmocnij swoje otoczenie – program grantowy

- złożony został wniosek na modernizację placu zabaw w Pludrach w osiedlu

Punkt 4. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu o informacji nt. przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2021 roku. (15:46)

Przewodniczący RM Piotr Kapela przedstawił opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu o informacji nt. przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2021 roku.

Punkt 5. Podjęcie uchwał: (15:54)

Wszystkie projekty uchwał były przedmiotem wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu z Komisją Oświaty.

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił następujące projekty uchwał:

Podpunkt 1.

Nr XXXI/300/2021 w sprawie udzielenia bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne. (15:54)

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr XXXI/300/2021 w sprawie udzielenia bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne. (16:00)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Rajmund Lichota, Joachim Wloczyk, Radosław Zając, Krzysztof Bula, Dorota Maleska, Piotr Kapela, Dorota Wołowczyk, Tomasz Miazga, Robert Kobus, Jacek Skibe, Jerzy Proft, Rafał Chwalczyk

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

Podpunkt 2.

Nr XXXI/301/2021 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Dobrodzień. (16:06)

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr XXXI/301/2021 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Dobrodzień. (16:06)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Robert Kobus, Rajmund Lichota, Jacek Skibe, Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Radosław Zając, Tomasz Miazga, Piotr Kapela, Dorota Maleska, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Rafał Chwalczyk

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

Podpunkt 3.

Nr XXXI/302/2021 w sprawie uchylenia uchwały Nr XXIX/281/2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 19 lipca 2021r. w sprawie utworzenia strefy płatnego parkowania w Dobrodzieniu. (16:07)

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XXIX/281/2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 19 lipca 2021r. w sprawie utworzenia strefy płatnego parkowania w Dobrodzieniu. (16:11)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Joachim Wloczyk, Jacek Skibe, Piotr Kapela, Radosław Zając, Robert Kobus, Dorota Wołowczyk, Krzysztof Bula, Rafał Chwalczyk, Tomasz Miazga, Rajmund Lichota, Jerzy Proft, Dorota Maleska

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

Podpunkt 4.

Nr XXXI/303/2021 w sprawie rozpatrzenia skargi z dnia 18 czerwca 2021 roku na działalność dyrektora instytucji kultury w Dobrodzieniu. (16:12)

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił uzasadnienie oraz projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi z dnia 18 czerwca 2021 roku na działalność dyrektora instytucji kultury w Dobrodzieniu.

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr XXXI/303/2021 w sprawie rozpatrzenia skargi z dnia 18 czerwca 2021 roku na działalność dyrektora instytucji kultury w Dobrodzieniu. (16:19)

Wyniki imienne:

ZA(11):

Joachim Wloczyk, Piotr Kapela, Robert Kobus, Radosław Zając, Rafał Chwalczyk, Tomasz Miazga, Krzysztof Bula, Dorota Wołowczyk, Jacek Skibe, Jerzy Proft, Rajmund Lichota

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):

Dorota Maleska

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

Podpunkt 5.

Nr XXXI/304/2021 w sprawie rozpatrzenia skargi z dnia 16 lipca 2021 roku na działalność kierownika gminnej jednostki organizacyjnej. (16:21)

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił uzasadnienie oraz projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi z dnia 16 lipca 2021 roku na działalność kierownika gminnej jednostki organizacyjnej.

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr XXXI/304/2021 w sprawie rozpatrzenia skargi z dnia 16 lipca 2021 roku na działalność kierownika gminnej jednostki organizacyjnej. (16:29)

Wyniki imienne:

ZA(11):

Krzysztof Bula, Rafał Chwalczyk, Dorota Maleska, Rajmund Lichota, Dorota Wołowczyk, Piotr Kapela, Jerzy Proft, Tomasz Miazga, Robert Kobus, Radosław Zając, Joachim Wloczyk

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):

Jacek Skibe

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

Podpunkt 6.

Nr XXXI/305/2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego. (16:29)

Przewodniczący RM przedstawił uzasadnienie do powyższego projektu uchwały, które przedstawia się następująco:

Uzyskiwane przychody w tytułu opłat za korzystanie z szaletu nie pokrywają ponoszonych przez zakład kosztów jego utrzymania.

Kalkulacja stawki jednostkowej

1. Uzyskane w okresie od 01.01.2021 do 30.06.2021 przychody z tyt. opłat za korzystanie z szaletu 1.762,05 netto;

2. Poniesione w okresie od 01.01.2021 do 30.06.2021 koszty 20.126,43 netto z tego:

- wynagrodzenia z pochodnymi 16.832,39

- energia elektryczna 1.795,02

- środki czystości 1.488,62

- pozostałe materiały 10,40

3. Nadwyżka kosztów nad przychodami (2-1) za okres od 01.01.2021 do 30.06.2021 - 18.364,38 zł średnia miesięczna 18.364,38zł / 6 m-cy = 3.060,73 zł/m-c

4. Powierzchnia użytkowa szaletu miejskiego 63,51 m2

5. Miesięczna stawka jednostkowa dotacji (3/4) 3.060,73 zł / 63,51m2 = 48,19 zł/m2

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr XXXI/305/2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego. (16:34)

Wyniki imienne:

ZA(9):

Piotr Kapela, Tomasz Miazga, Joachim Wloczyk, Jacek Skibe, Rajmund Lichota, Dorota Wołowczyk, Krzysztof Bula, Jerzy Proft, Dorota Maleska

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(3):

Robert Kobus, Radosław Zając, Rafał Chwalczyk

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

W tym punkcie Przewodniczący Rady przekazał wiceprzewodniczącemu Panu Tomaszowi Miazga odczytywanie treści projektów uchwał z uwagi na ich obszerność. Po zakończeniu tego etapu sesji Przewodniczący ponownie objął jej prowadzenie.

Podpunkt 7.

Nr XXXI/306/2021 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok. (16:34)

Skarbnik Gminy przedstawiła objaśnienia do zmian w budżecie:

1. Po porównaniu należności z tyt. podatku od nieruchomości w bieżącym roku i stopnia wykonania tych dochodów zwiększono plan wpływów z tego podatku od nieruchomości o 200.000,00 zł.

2. Zwiększono plan dochodów z tytułu odsetek i kosztów upomnienia w dz. 756 łącznie o 6.600,00 zł.

3. Wprowadzono otrzymane dochody z tyt. wpływów części opłaty za zezwolenia na sprzedaż alkoholu w obrocie hurtowych – kwota 18.639,19 zł jednocześnie zgodnie z obowiązkiem ustawowym zwiększono plan wydatków w rozdz. 85154 - Przeciwdziałanie alkoholizmowi.

4. Wprowadzono otrzymany zwrot dotacji podmiotowej udzielonej niepublicznej szkole podstawowej w wysokości 11.681,50 zł.

5. Po otrzymaniu we wrześniu informacji o liczbie dzieci w przedszkolach zamieszkujących inne gminy skorygowano plan dochodów z tytułu zwrotu ponoszonych kosztów z tego tytułu o 70.000,00zł.

6. Zabezpieczono środki na funkcjonowanie w kolejnych miesiącach infolinii ds szczepień – wprowadzono dochody i wydatki z tego tytułu w wysokości 12.000,00 zł. (Rozdz. 85195)

7. Po otrzymaniu informacji o liczbie dzieci uczęszczających do niepublicznych szkół i przedszkoli od nowego roku szkolnego dostosowano plan wydatków na dotacje podmiotowe tj. :

- zwiększono plan dotacji dla Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Gosławicach o 45.000,00 zł, (rozdz. 80101 + 60.000,00, rozdz. 80150 – 15.000,00

- zmniejszono plan dotacji dla Niepublicznego Przedszkola w Błachowie o 2.000,00 zł (rozdz. 85401)

- zwiększono plan dotacji dla Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Bzinicy Starej o 4.000,00 (rozdz. 80101 – 5.000,00 rozdz. 80150 + 9.000,00)

8. Przeniesiono 12.200,00 zł z wydatku inwestycyjnego dot. adaptacji pomieszczeń szkolnych na pomieszczenia do nauki i na gabinet pedagoga wraz z ich wyposażeniem na wydatki na zakupy w PSP w Dobrodzieniu. Z planu wydatków bieżących szkoły poniesiono koszty na wyposażenie pomieszczeń i uzupełnia się ten plan (rozdz. 80101)

9. Wprowadzono 21.000,00 zł na remont części dachu PSP w Dobrodzieniu. (rozdz. 80101)

10. Zabezpieczono środki w wysokości 3.000,00 zł na wydatki bieżące związane z przyjazdem repatriantów tj. transport z lotniska, zakup podstawowych art. gospodarczych i żywnościowych, tłumaczenia dokumentów. (rozdz. 85334)

11. Zwiększono plan wydatków bieżących :

- w rozdz. 92195 o 4.000,00 zł z przeznaczeniem na wykonanie nagrobka byłych mieszkańców Dobrodzienia (przeniesienie szczątków odkrytych w trakcie rewitalizacji rynku)

- w rozdz 90095 – Pozostała działalność o 13.000,00 zł na zadania związane z gospodarką komunalną (m.in. Realizacja zgłaszanych przez mieszkańców interpelacji w trakcie spotkań wiejskich oraz wydatki związane z utrzymaniem terenu wybudowanego PSZOK-a do momentu rozpoczęcia jego działalności;

- w rozdz 60016– Drogi publiczne gminne o 17.281,50 zł z przeznaczeniem m.in. na realizację zgłaszanych przez mieszkańców interpelacji w trakcie spotkań wiejskich

- w rozdz. 75075 – Promocja JST o 10.000,00 zł na zakup wyposażenia i art. promocyjnych.

12. Wprowadzono nowe zadania inwestycyjne:

a) Wykonanie nawierzchni z destruktu pofrezowego na drogach wewnętrznych na kwotę 80.000,00 (ul. Brzozowa w Pludrach, ul. Łąkowa w Rzędowicach, ul. Mostowa w Bzinicy Starej i ul. Polna w Myślinie) rozdz. 60017

b) Modernizacja placu zabaw w Pludrach na kwotę 45.000,00 (wykonanie uzależnione od podpisania umowy sponsorskiej - wtedy tez zostaną zwiększone dochody) rozdz. 90095

c) Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na budynku szaletu miejskiego 29.000,00 (rozdz. 90095) – sprawa zostanie poruszona na najbliższej Komisji ds. Budżetu Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa , a rozpoczęcie wykonania zadania uwarunkowane jest pozytywną decyzją radnych (w wypadku negatywnej opinii zadanie to na kolejnej sesji zostanie wycofane z budżetu)

d) Zakup serwera wraz z oprogramowaniem na kwotę 30.000,00 – na potrzeby UM (rozdz. 75023)

13. W związku z koniecznością wykonania dodatkowych prac zwiększono o 3.000,00 zł zadania „Adaptacja poddasza na pokój terapii indywidualnej w Przedszkolu Samorządowym w Pludrach” (rozdz. 80104)

14. Zabezpieczono wkład własny w ramach Przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. Poznaj Polskę tj. kwotę 5.953,00. Będzie on pochodził z wpłat rodziców dlatego wprowadzono tę kwotę po stronie dochodów.(rozdz. 80101)

15. Wprowadzono zwiększenie dochodów ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na kwotę na 18.480,00zł oraz wydatki na ten cel – wynagrodzenie nauczycieli 11.480,00 zł (rozdz. 80101)

16. Wprowadzono dotację przedmiotową dla ZGKIM z tytułu utrzymania szaletu miejskiego na kwotę 9.200,00 zł (rozdz. 90095)

17. Wprowadzono zmiany planów finansowych związane z realizacją funduszu sołeckiego w br.:

a) sołectwo Kocury – przeniesienie 14.000,00 zł z wykonania zadaszenia przy CAW oraz z zakupu opały 2900,59 na wykonanie oświetlenia ul. Oleskiej w Kocurach;

b) sołectwo Makowczyce – przeniesienie 700 zł z zakupu koszy na śmieci na przestanki na zakup koszy na teren przy świetlicy oraz przeniesieni pozostałych środków z zagospodarowanie terenu woków miejsca spotkań na odwodnienie ul. Głównej 2.318,16 zł;

c) sołectwo Myślina – przeniesienie środków z wyposażenia pomieszczeń i zagospodarowania terenu ul. Przejazdowa 2 oraz wykonania projektu małej architektury na nowe zadania „ Zamontowanie monitoringu na terenie obejścia przy budynku na ul. Przejazdowej 2” kwota 2.536,35 zł;

d) sołectwo Pludry – przeniesienie oszczędności z zadania zagospodarowanie boiska na nowe zadanie : zakup podajnika do pieca wraz z osprzętem – 2.000,00 zł oraz przeniesienie 5.000,00 zł z organizacji warsztatów dla seniorów na zwiększenie zadania – usługa brukarska;

e) sołectwo Szemrowice – rezygnacja z remontu ul. Słonecznej na rzecz wykonania oświetlenia ul. Strażackiej – przeniesiono 10.000,00 zł;

f) sołectwo Ligota Dobrodzieńska – przeniesienie oszczędności z wykonania oświetlenia (2.969,62 ) na zakup wyposażenia dla świetlicy wiejskiej;

g) sołectwo Pietraszów – przenosi środki z remontu ul. Hutniczej w Piertaszowie na zwiększenie planu na remont ul. Zawadzkiej w Liszczoku 6.430,00 zł

18. Zabezpieczono wkład własny do wypłaty stypendiów socjalnych 2.796,00 (rozdz. 85415)

19. Po rozeznaniu cenowym zwiększono środki na zakup wyposażenia do Klubu Senior + o 20.000,00 zł rozdz. 85295.

20. W celu zrównoważenia budżetu uruchomiono 50.996,00 zł wolnych środków.

Stoły do tenisa zostaną zakupione w ramach Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi przez Urząd Miejski i zostaną przekazane do PSP w Dobrodzieniu – nie powoduje to zmian w budżecie.

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr XXXI/306/2021 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok. (16:54)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Joachim Wloczyk, Robert Kobus, Jerzy Proft, Jacek Skibe, Rafał Chwalczyk, Piotr Kapela, Radosław Zając, Dorota Wołowczyk, Tomasz Miazga, Rajmund Lichota, Dorota Maleska, Krzysztof Bula

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

Podpunkt 8.

Nr XXXI/307/2021 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. (16:54)

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały Nr XXXI/307/2021 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. (16:56)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Rajmund Lichota, Joachim Wloczyk, Piotr Kapela, Robert Kobus, Jerzy Proft, Tomasz Miazga, Dorota Wołowczyk, Rafał Chwalczyk, Jacek Skibe, Radosław Zając, Krzysztof Bula, Dorota Maleska

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

Podpunkt 9.

Nr XXXI/308/2021 w sprawie zmiany uchwały nr XXIII/173/2004 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 26 listopada 2004r. w sprawie nadania statutu Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu, ze zmianami, (16:56)

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXIII/173/2004 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 26 listopada 2004r. w sprawie nadania statutu Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu, ze zmianami, (16:58)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Joachim Wloczyk, Rafał Chwalczyk, Krzysztof Bula, Jacek Skibe, Radosław Zając, Tomasz Miazga, Robert Kobus, Piotr Kapela, Rajmund Lichota, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Dorota Maleska

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

Podpunkt 10.

Nr XXXI/309/2021 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w sprawie zmiany uchwały nr XIII/115/2019 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 25 listopada 2019r. w sprawie stypendiów sportowych przyznawanych przez Gminę Dobrodzień za wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym. (16:59)

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIII/115/2019 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 25 listopada 2019r. w sprawie stypendiów sportowych przyznawanych przez Gminę Dobrodzień za wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym. (17:02)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Rajmund Lichota, Rafał Chwalczyk, Jerzy Proft, Joachim Wloczyk, Radosław Zając, Robert Kobus, Jacek Skibe, Dorota Wołowczyk, Krzysztof Bula, Piotr Kapela, Dorota Maleska, Tomasz Miazga

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

W tym punkcie Przewodniczący Rady przekazał wiceprzewodniczącemu Panu Jackowi Skibe odczytywanie treści projektów uchwał z uwagi na ich obszerność. Po zakończeniu tego etapu sesji Przewodniczący ponownie objął jej prowadzenie.

Podpunkt 11..

Nr XXXI/310/2021 w sprawie utworzenia Strefy Płatnego Parkowania w Dobrodzieniu. (17:02)

Projekt uchwały poddano głosowaniu.

Głosowanie uchwały w sprawie utworzenia Strefy Płatnego Parkowania w Dobrodzieniu. (17:11)

Wyniki imienne:

ZA(12):

Rafał Chwalczyk, Joachim Wloczyk, Krzysztof Bula, Robert Kobus, Jacek Skibe, Dorota Maleska, Dorota Wołowczyk, Radosław Zając, Tomasz Miazga, Jerzy Proft, Piotr Kapela, Rajmund Lichota

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

Uchwały od nr XXXI/300/2021 do nr XXXI/310/2021 stanowią załącznik do protokołu.

Przewodniczący RM ponownie objął jej prowadzenie obrad Sesji.

Punkt 6. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej. (17:12)

Protokół z poprzedniej Sesji Rady Miejskiej poddano głosowaniu.

Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej. (17:14)

Wyniki imienne:

ZA(9):

Rafał Chwalczyk, Robert Kobus, Jacek Skibe, Radosław Zając, Tomasz Miazga, Jerzy Proft, Rajmund Lichota, Dorota Maleska, Piotr Kapela

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(3):

Joachim Wloczyk, Dorota Wołowczyk, Krzysztof Bula ( osoby nieobecne na poprzedniej sesji)

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski

Punkt 7. Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych. (17:27)

  • Radny Jacek Skibe w dniu 24 sierpnia 2021 roku złożył interpelację dotyczącą uporządkowania terenu parku miejskiego w Dobrodzieniu.

Odpowiedź: Gminie Dobrodzień również bardzo zależy na dobrym wizerunku parku miejskiego. Prace porządkowe (opróżnianie koszy, sprzątanie śmieci) i pielęgnacyjne ( koszenie traw, nasadzanie, pielenie rabatów) prowadzone są na bieżąco przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu. Mogą co prawda pojawić się momenty, kiedy te śmieci zalegają, ale po interwencji są usuwane. Usunięcie suchych gałęzi i przycięcie drzew nastąpi po akceptacji Konserwatora Zabytków.

Pismem w dniu 6 września zwrócono się do Policji o częstsze patrole policyjne w parku miejskim, zwłaszcza w godzinach popołudniowych i wieczornych.

Natomiast kwestia monitoringu i oświetlenia wymaga rozważenia, przygotowania projektów i zabezpieczenia odpowiednich środków finansowych, co pozostaje w planach na przyszłość.

Radny stwierdził, że powyższa odpowiedź go nie satysfakcjonuje. Oświetlenie nie będzie zrobione, połamane gałęzie leżą po burzy i nie można mówić, że Zakład sprząta na bieżąco. Po wysłaniu pisma o częstsze patrole faktem jest, że patrole odbywają się nie raz a dwa razy. Dobre byłyby patrole piesze w parku. Uważa, że należy otworzyć park dla ludzi.

Burmistrz wyjaśnił, że w godzinach popołudniowych na Policji pełnią dyżur dwie osoby, które obsługują 16 sołectw i dwie Gminy Dobrodzień i Zębowice. Park miejski nie jest jedynym miejscem do kontroli przy składzie dwu osobowym. Odnośnie porządku w parku Burmistrz poinformował, że podjęte zostały działania w sprawie obcięcia drzew, Konserwator Zabytków musi wykonać inwentaryzację i dopiero wtedy otrzymamy zgodę. Gmina poszukuje firmy, która dokona opisu drzew.

  • Na pytanie Przewodniczący RM na jakim etapie jest budowa studni głębinowej w Dobrodzieniu udzielono odpowiedzi:

W okresie od czerwca do sierpnia br. firma Projektowa i Doradztwa z Wrocławia opracowała Projekt robót geologicznych w celu ujęcia wód podziemnych z utworów triasu dla wodociągu gminnego w Dobrodzieniu. Projekt robót geologicznych został zatwierdzony decyzją Marszałka Województwa Opolskiego w dniu 26.08.2021r. Wykonanie otworu hydrogeologicznego do maksymalnej głębokości 350 m wymaga obecnie przygotowania dokumentacji przetargowej (kosztorys inwestorski, przedmiar robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych) oraz przeprowadzenia procedury przetargowej celem wyboru wykonawcy robót, ponieważ ich szacowany koszt może przekroczyć 300 tys. złotych.

Po wykonaniu otworu hydrogeologicznego studni głębinowej, a przed przystąpieniem do jej eksploatacji należy zlecić przygotowanie dokumentacji hydrogeologicznej i przedstawić ją Marszałkowi Województwa Opolskiego w celu rozpatrzenia i akceptacji .Następnym krokiem jest zlecenie przygotowania operatu wodno-prawnego i wystąpienie z wnioskiem do Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie o wydanie pozwolenia wodno-prawnego. Wydanie przez Wody Polskie pozytywnej decyzji Pozwolenia wodno-prawnego umożliwia pobór wód ze studni głębinowej na warunkach określonych w pozwoleniu.

  • Przewodniczący RM wnioskował o zakup i ustawienie 3 koszy na śmieci przy ulicy Piastowskiej i 2 koszy na ulicy Powstańców Śląskich w Dobrodzieniu.

Odp: Kosze zostały zamówione i zostaną ustawione do dnia 30 września 2021r.

  • Radny Jacek Skibe

    - zwrócił się o usunięcie drzewa rosnącego obok przejścia dla pieszych na ul. Piastowskiej (obok Szkoły Podstawowej), ponieważ ogranicza ono widoczność pieszym jak i kierowcom, mogącym nie widzieć stojących tam pieszych, którzy zamierzają przejść na druga stronę jezdni.

    Odp: po dokonanej analizie stwierdzono, że drzewo jest zdrowe i jego wycięcie wymaga zgody Urzędu Powiatowego a w najbliższej przyszłości w związku ze zgłoszeniem przebudowy drogi 901 do programu Polski Ład w/w przejście będzie przebudowywane w ramach tej inwestycji. Wobec powyższego do momentu rozpoczęcia tej inwestycji nie zostaną podjęte żadne działania w tym zakresie.

    - Radny zgłosił również, że chodniki na ul. Piastowskiej są bardzo zniszczone i pozapadane. Prawdopodobnie przyczyną są popękane rury, które odprowadzają deszczówkę i wymywają podłoże chodnika.

  • radny Jacek Skibe wnioskował o zamieszczenie informacji na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej w sprawie składania deklaracji dotyczących źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.

    Odp: informacja dotycząca zgłaszania deklaracji dotyczących źródeł ciepła i źródeł spalania paliw została zamieszczona na stronie urzędu w aktualnościach i na tablicy ogłoszeń.

  • Radny Gabriel Kukowka wnioskował, by zakończyć temat remontu mostu w Makowczycach.

    Radny zaproponował, rozszerzenie obecnego monitoringu w celu wykorzystania do nadzoru nad parkiem w Dobrodzieniu.

Odp: Zwrócono się do firm remontowych o wycenę i określenie kosztów naprawy tego przejazdu. Po otrzymaniu informacji zostanie podjęta decyzja czy wykonane zostanie to ze środków remontowych czy wymaga to wszczęcia inwestycji.

Co do rozszerzenia monitoringu na Park Miejski trwają uzgodnienia czy istnieją możliwości zamontowania takich kamer, ponieważ nie posiadamy tam podłączenia prądu jeśli będą kamerki zasilane na akumulatory to temat będzie realizowany. ma się pojawić przedstawiciel firmy
w sprawie uzgodnień.

  • Przewodniczący RM zaproponował, by zastanowić się nad oświetleniem w parku.

Podobna sytuacja dotyczy wniosku Przewodniczącego RM w sprawie oświetlenia parku jak już wcześniej podano ul. Piastowska została zgłoszona do programu "Polski Ład" i w ramach tego programu przewidziane jest remont i przebudowa chodników oraz oświetlenia
i przy tej inwestycji zrealizowalibyśmy podłączenie prądu i zamontowanie lamp w parku.

  • Radny Jacek Skibe:

  1. zakwestionował miejsca posadzenia kwiatków w parku. Należy uprzątnąć gałęzie po burzy;

  2. poruszył sprawę niedrożnych przepustów na ul. Piastowskiej w Dobrodzieniu, która po ulewnych deszczach staje się nieprzejezdna,

  3. zwrócił uwagę na stan techniczny drogi na Habas, gdzie przejazd na rowerze jest utrudniony, także po opadach deszczu trudno jest przemieszczać się pieszo tą drogą;

Odp: Połamane gałęzie zostaną uprzątnięte do 30 września 2021r. po dokonaniu wycinki na którą otrzymaliśmy zgodę Konserwatora. W sprawie niedrożnych przepustów na ulicy oleskiej informujemy że remont dawnej drogi 901 wraz z remontem kanalizacji jest przewidywany podobnie jak w poprzednich punktach w ramach dofinansowania z wniosku do Polskiego Ładu.

Stan techniczny drogi na Habas jest bardzo zły w związku z ograniczonymi funduszami na remonty przyjęliśmy do naprawy tylko część drogi na których znajdują się posesje w celu zabezpieczenia przejazdu na dalszą część trwają rozmowy z wykonawcami o ustalenie zakresu i kosztów doprowadzenia drogi do użytku.

  • Łąka kwiatowa w parku miejskim została wykoszona i pozostawiona do przeschnięcia w celu wysypania nasion, aby w przyszłym roku łąka prezentowała się równie dobrze jak w tym roku.

  • Radny Gabriel Kukowka zgłosił w imieniu mieszkańców kwestię wzmożonego ruchu w porze nocnej na ul. Piastowskiej i ul. Oleskiej.

    Odp: Gmina ma niewielki wpływ na ruch drogowy, natomiast patrole Policji odbywają się systematycznie również w porze nocnej a ramach "Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg" otrzymaliśmy środki na przebudowę trzech przejść dla pieszych na w/w ulicy co powinno również ograniczyć prędkości na drodze.

  • Radni zaproponowali, by rozważyć możliwość otwarcia szaletu od godziny 6.00 z dniem 1 września 2021 roku.

    Odp: ZGKiM nie widzi przeszkód w przedmiocie otwarcia szaletu od godziny 6.00, niemniej aktualnie trwa postępowanie w przedmiocie ustalenia stanu prawno-finansowego prowadzenia zadania w zakresie organizacji szaletu. Z chwilą zakończenia postępowania sprawa zmiany godzin otwarcia szaletu zostanie podjęta w sposób niezwłoczny.

Punkt 8. Wolne wnioski i informacje. (18:05)

Radni zgłosili wnioski w zakresie:

  • Radny Tomasz Miazga wnioskował o załatanie dziury przy ul. Reymonta 7 w Dobrodzieniu;

  • Radny Jacek Skibe wnioskował, by wystąpić z pismem do TAURONU w sprawie ustawienia lamp, gdyż nie nadążają ze zmianą czasu. Zaproponował, by zainstalowali nowe wyłączniki zmierzchowe, gdyż obecnie nie działają. Zaproponował regulacje według lampy solarnej;

Wniosek o dokonanie przeglądu lamp na terenie gminy Dobrodzień.

Radny poinformował, że na ul. Piastowskiej odbywają się często rajdy motorowe i samochodowe;

  • Radna Dorota Maleska w imieniu sołtysa Rzędowic zgłosiła popękaną elewację budynku spotkań w Rzędowicach;

    Radna zapytała kiedy rozpocznie się remont cząstkowy dróg.

    Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że całość środków na remonty dróg została już wykorzystana i Gmina jest w trakcie aneksowania umów.

  • Radny Krzysztof Bula wnioskował ponownie o zakończenie wykaszania traw przy ulicy Wystrzyckiej, w miejscu, gdzie odbywa się transport dzieci do szkoły;

  • Radny Joachim Wloczyk – w Szemrowicach naprzeciw sklepu odpadła tablica z nazwą ulicy;

  • Radny Jacek Skibe poinformował, że jadąc w kierunku Myśliny ( nie przez obwodnicę) są znaki drogowe nieczytelne (wybielone).

Przy ul. Opolskiej ( w pobliżu nr 61) w Dobrodzieniu na tablicy informacyjnej skreślony jest znak OLESNO;

  • Radny Krzysztof Bula poinformował, że na rozjeździe w kierunku Szemrowic z ulicy Wojska Polskiego w Dobrodzieniu stoi nieczytelna tablica oraz stara tablica z reklamą;

  • Radna Dorota Maleska wnioskowała o obcięcie gałęzi od Rzędowic do Klekotnej;

  • Przewodniczący Rady Miejskiej poruszył temat nieestetycznego wyglądu przepełnionych kontenerów na używaną odzież.

    Kontenery te nie są opróżniane i obecny stan wpływa niekorzystnie na estetykę miasta i gminy Dobrodzień;

  • Przewodniczący RM poinformował, że przepust na drodze w Warłowie jest za wysoko umiejscowiony i woda zalewa pola. Jest prośba o obniżenie tego przepustu.

    Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że rozmawiał z rolnikiem w tej sprawie i przepust zostanie wykonany prawidłowo.

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił treść następujących pism:

  1. Właścicieli działek budowlanych przy ul. Zielonej w Dobrodzieniu zwrócili się z prośbą o dofinansowanie wykonania instalacji wodociągowej do pięciu działek budowlanych. Długość instalacji wynosi 116 mb. A całkowity koszt wykonania to około 20 000,00 zł. Mieszkańcy własnym kosztem wykonali projekt instalacji i uzyskali wszelkie wymagane pozwolenia. - Wniosek będzie przedmiotem obrad posiedzenia Komisji Budżetu.

  2. Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu jako operator publicznego transportu zbiorowego działający na terenie Gminy Dobrodzień zwrócił się z wnioskiem o zakup autobusu przeznaczonego do realizacji zadań z zakresu publicznego transportu zbiorowego osób. Sprawa zostanie przedstawiona na posiedzeniu Komisji budżetu.

  3. Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu zwrócił się z prośbą o wprowadzenia do budżetu Gminy Dobrodzień na rok 2021 zadania pn. „ Zakup używanego autobusu przeznaczonego do realizacji zadań z zakresu publicznego transportu zbiorowego osób”. Wartość zakupu – 35 000,00 zł netto. Sprawa zostanie przedstawiona na posiedzeniu Komisji budżetu.

  4. Sekcja Tenisa Stołowego przy GOKSiBP w Dobrodzieniu zwrócili się z prośbą o dofinansowanie działalności.

Punkt 9. Wnioski i interpelacje w formie pisemnej. (18:05)

Punkt 10. Zakończenie obrad XXXI Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu. (18:18)

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej dokonał zamknięcia obrad XXXI Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu. (17:19)

PRZEWODNICZĄCY
Rady Miejskiej
Piotr Kapela

PDFProtokół Nr XXXI 2021.pdf (4,30MB)