Protokół Nr XXIX 2021
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. z 2016 r. L 119, poz. 1) , dalej RODO informuję, iż:
1) sesje Rady Miejskiej w Dobrodzieniu są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania obrad z wizerunkami osób uczestniczących w sesji są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu i na stronie internetowej gminy.
2) Państwa dane osobowe w postaci wizerunku oraz barwy głosu przetwarzane są w celu realizacji przez Gminę Dobrodzień jej zadań, a podstawą prawną ich przetwarzania bez Państwa odrębnej zgody jest art. 6 ust 1 pkt c) RODO, co oznacza, że przetwarzanie Państwa danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z art. 20 ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2021r. poz. 1372), a dotyczącego jawności działalności organów gminy w szczególności prawa obywateli do uzyskiwania informacji.
Protokół Nr XXIX/2021
z Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.
Obrady rozpoczęto 19-07-2021 o godz. 15:10, a zakończono o godz. 18:40 tego samego dnia.
W posiedzeniu wzięło udział 14 członków:
1. Sara Pruska
2. Dorota Wołowczyk
3. Jacek Skibe
4. Piotr Kapela
5. Jerzy Proft
6. Gabriel Kukowka
7. Krzysztof Bula
8. Damian Karpinski
9. Rajmund Lichota
10. Robert Kobus
11. Joachim Wloczyk
12. Dorota Maleska
13. Radosław Zając
14. Rafał Chwalczyk
W sesji udział wzięli:
-
Andrzej Jasiński Burmistrz Dobrodzienia
-
Michał Tul Zastępca Burmistrza
-
Gabriela Gaś Skarbnik Gminy
-
Waldemar Krafczyk Sekretarz Gminy
-
Andrzej Pawełczyk Radca prawny
-
Piotr Więdłocha Informatyk
-
Barbara Orlikowska Kierownik referatu ( protokolant)
Porządek obrad:
-
Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.
-
Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
-
Sprawozdanie z działalności Burmistrza i Zastępcy Burmistrza w okresie między sesjami.
-
Raport o stanie Gminy Dobrodzień za 2020 rok.
-
Debata nad raportem.
-
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi wotum zaufania.
-
Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2020 rok.
-
Dyskusja nad wykonaniem budżetu Gminy Dobrodzień za 2020 rok.
-
Uchwała nr 99/2021 z dnia 15 kwietnia 2021r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu nt. opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2020 rok.
-
Opinia Komisji Rewizyjnej.
-
Uchwała nr 244/2021 z dnia 16 czerwca 2021r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu nt.opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium za 2020 rok.
-
Podjęcie uchwał w sprawie:
-
zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2020 rok;
-
udzielenia absolutorium Burmistrzowi Dobrodzienia z tytułu wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2020 rok;
-
rozpatrzenia petycji;
-
rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora instytucji kultury;
-
wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Dobrodzień;
-
utworzenia Strefy Płatnego Parkowania w Dobrodzieniu;
-
zasad obejmowania udziałów w spółkach;
-
wyrażenia zgody na utworzenie spółki SIM Śląsk Północ spółka z ograniczoną odpowiedzialnością;
-
zatwierdzenia wniosku o wsparcie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa na sfinansowanie objęcia udziałów w tworzonej Społecznej Inicjatywie Mieszkaniowej;
-
określenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Dobrodzień na rok szkolny 2021/2022;
-
udzielenia pożyczek długoterminowych;
-
wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok;
-
udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Oleskiemu;
-
zmiany wieloletniej prognozy finansowej;
-
zatwierdzenia bilansu skonsolidowanego.
-
Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej.
-
Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych.
-
Wolne wnioski i informacje.
-
Wnioski i interpelacje w formie pisemnej.
-
Zakończenie obrad XXIX Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.
Punkt 1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad. (15:10)
Otwarcia XXIX Sesji Rady Miejskiej dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Kapela słowami „ Otwieram XXIX Sesję Rady Miejskiej w Dobrodzieniu”.
Stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych w sesji uczestniczy 14 radnych. Liczba ta stanowi kworum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Miejska.
Punkt 2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad. (15:13)
Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił porządek obrad, który radni otrzymali wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej sesji.
Zaproponował, by do porządku obrad dodatkowo wprowadzić podjęcia uchwały w sprawie przedłużenia terminu rozpatrzenia skargi. Zmiana spowodowana jest stanowiskiem Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, której posiedzenie odbyło się w dniu dzisiejszym tj. 19 lipca 2021 roku.
Porządek obrad po zmianie poddano głosowaniu.
Głosowanie w sprawie przyjęcie proponowanego porządku obrad. (15:17)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Gabriel Kukowka, Sara Pruska, Joachim Wloczyk, Rafał Chwalczyk, Radosław Zając, Jacek Skibe, Krzysztof Bula, Damian Karpinski, Rajmund Lichota, Jerzy Proft, Robert Kobus, Dorota Maleska, Piotr Kapela, Dorota Wołowczyk
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Punkt 3. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami tj. od 31 maja 2021 do 19 lipca 2021 (15:17)
1 czerwca 2021
- spotkanie z lokalnym przewoźnikiem w sprawie transportu zbiorowego na terenie gminy
- spotkanie z p. dyrektor Szkoły Podstawowej w Pludrach
2 czerwca 2021
- udział w otwarciu Tyrolki w Bzinicy Starej
- udział w otwarciu oddziału dziecięcego w Szpitalu Powiatowym w Oleśnie
8 czerwca 2021
- udział w wideokonferencji dotyczącej promocji szczepień
- akt notarialny
- udział w spotkaniu mediacyjnym
11 czerwca 2021
- spotkanie z projektantem w sprawie budynku przy ulicy Moniuszki
14 czerwca 2021
- udział w nagraniu w Radio Doxa
15 czerwca 2021
- spotkanie z dyrekcją Szkoły Podstawowej w Dobrodzieniu
- spotkanie z p. prezes Czystego Regionu
- udział w walnym zgromadzeniu LGD Kraina Dinozaurów
16 czerwca 2021
- odbiór PSZOK, część wyposażeniowa
17 czerwca 2021
- spotkanie z byłą mieszkanką Dobrodzienia, różne tematy
18 czerwca 2021
- spotkanie z likwidatorem Spółdzielni Rolniczej w Dobrodzieniu
21 czerwca 2021
- spotkanie dyrektorów szkół podstawowych
- spotkanie z realizatorem projektu promocji gminy i LGD
23 czerwca 2021
- wizytacja zakładu stolarskiego
25 czerwca 2021
- spotkanie w sprawie promocji szczepień
- spotkanie z dyrekcją Szkoły Podstawowej w Dobrodzieniu
28 czerwca 2021
- spotkanie z prezesem Stowarzyszenia Rozwoju Wsi Rzędowice
- udział we wspólnym posiedzeniu komisji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu
29 czerwca – 12 lipca
- Urlop 2 tygodniowy
14 lipca 2021
- akt notarialny
15 lipca 2021
- spotkanie z kamieniarzem w sprawie odnowienia obelisku Powstańców Śląskich
Projekty:
-
Repatriacja
- przygotowujemy mieszkanie dla drugiej rodziny
-
Żłobek
- nie doszło do oficjalnego otwarcie 31 marca 2021 roku ze względu na pandemię
- dzieci są w żłobku od 12 kwietnia 2021 – łącznie 37 dzieci
-
Kanalizacja Dobrodzienia i Ligoty Dobrodzieńskiej
- przetarg rozstrzygnięty, umowa podpisana, toczą się procedury projektowe
-
Remiza w Pludrach
-
- przetarg ogłoszony w dniu 14 maja 2021
- otwarcie ofert przetargowych w dniu 31 maja 2021 – decyzja o unieważnieniu
- II przetarg – ogłoszenie 15 czerwca, otwarcie 30 czerwca – brak ofert, przygotowania do ogłoszenia III przetargu
-
-
Klub Senior + w Myślinie
-
- otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 200 000,00 złotych
- przetarg ogłoszony w dniu 26 maja 2021
- otwarcie ofert 10 czerwca 2021 – odrzucenie oferty ze względu na błędy formalne
- II przetarg – ogłoszenie 18 czerwca – otwarcie 5 lipca – wybór oferty 16 lipca
-
-
Boiska szkolne w Pludrach, Szemrowicach i Turzy
-
- wniosek złożony w ramach naboru w programie „Sportowa Polska”
-
W związku z faktem, że Burmistrz przebywał na urlopie wypoczynkowym, Zastępca Burmistrza poinformował o działalności w tym okresie tj. w dniach od 29 czerwca do 12 lipca 2021r:
29 czerwca
-
udział w spotkaniu z mieszkańcami w sprawie realizacji programu „Czyste Powietrze”
4 lipca
-
Katowice – Pomnik Powstań Śląskich - udział w uroczystych obchodach z okazji zakończenia III powstania śląskiego – odbiór tablic pamiątkowych z rąk Prezydenta RP
5 lipca
-
Kalety – udział w Walnym Zgromadzeniu Sprawozdawczym Związku Gmin pn. „Porozumienie Gospodarczo-Turystyczne Gmin Górnej Małej Panwi i Górnej Liswarty”
6 lipca
-
konferencja wojewody wraz w wiceprezesem BGK dotycząca naboru wniosków z nowego programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
8 lipca
-
udział w Zgromadzeniu Związku Międzygminnego „Czysty Region” – decyzja o przyjęciu nowych gmin
-
podpisanie umowy w sprawie remontów cząstkowych
Punkt 4. Raport o stanie Gminy Dobrodzień za 2020 rok. (15:46)
Burmistrz poinformował, że raport o stanie gminy Dobrodzień za 2020 rok przygotowany został zgodnie z uchwałą określającą szczegółowe wymogi raportu. Stwierdził, że rok 2020 był rokiem dziwnym, w miesiącu marcu wydawało się, że wszystko pójdzie zgodnie z planami, ale przyszła pandemia koronawirusa, która wpłynęła radykalnie na życie codzienne wszystkich mieszkańców i wprowadziła wiele niepewności dla funkcjonowania wszystkich instytucji, w tym także gminy. Następnie Burmistrz przedstawił podsumowanie raportu gminy.
Punkt 5. Debata nad raportem. (15:59)
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że zgodnie z ogłoszeniem w sprawie debaty nad Raportem o stanie Gminy Dobrodzień, mieszkańcy do dnia 16 lipca mogli złożyć pisemne zgłoszenie udziału w debacie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Jednak do tego dnia nikt z mieszkańców nie zgłosił swojego udziału w debacie.
Punkt 6.
Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił projekt uchwały Nr XXIX/275/2021 w sprawie udzielenia Burmistrzowi wotum zaufania. (16:00)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/275/2021 w sprawie udzielenia Burmistrzowi wotum zaufania. (16:02)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Sara Pruska, Damian Karpinski, Rajmund Lichota, Piotr Kapela, Gabriel Kukowka, Krzysztof Bula, Robert Kobus, Joachim Wloczyk, Radosław Zając, Dorota Maleska, Jacek Skibe, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Rafał Chwalczyk
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Burmistrz podziękował radnym za zaufanie oraz docenienie jego pracy.
Punkt 7. Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2020 rok. (16:03)
Skarbnik Gminy Gabriela Gaś przedstawiła:
-
sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2020 rok,
-
sprawozdanie finansowe za 2020 rok,
-
informację o stanie mienia komunalnego jednostki samorządu terytorialnego na dzień 31.12.2020 rok.
Powyższe stanowią załącznik do protokołu.
Punkt 8. Dyskusja nad wykonaniem budżetu Gminy Dobrodzień za 2020 rok. (16:06)
Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Kapela rozpoczął kolejny punkt porządku obrad jakim jest dyskusja nad wykonaniem budżetu gminy za 2020 rok.
Stwierdził, że wobec braku pytań może przejść do punktu następnego.
Punkt 9.
Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Kapela przedstawił treść Uchwały nr 99/2021 z dnia 15 kwietnia 2021r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu nt. opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2020 rok. (16:06)
Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Punkt 10. Opinia Komisji Rewizyjnej. (16:14)
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Sara Pruska przedstawiła wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w sprawie absolutorium za 2020 rok.
Wniosek stanowi załącznik do protokołu.
Punkt 11.
Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Kapela przedstawił treść Uchwały nr 244/2021 z dnia 16 czerwca 2021r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu nt. opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium za 2020 rok. (16:20)
Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Punkt 12. Podjęcie uchwał: (16:24)
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że wszystkie projekty uchwał były przedmiotem wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu z Komisją Oświaty.
Podpunkt 1.
Nr XXIX/276/2021 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2020 rok; (16:24)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/276/2021 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2020 rok; (16:26)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Jacek Skibe, Sara Pruska, Rajmund Lichota, Gabriel Kukowka, Robert Kobus, Dorota Maleska, Radosław Zając, Piotr Kapela, Damian Karpinski, Jerzy Proft, Joachim Wloczyk, Krzysztof Bula, Dorota Wołowczyk, Rafał Chwalczyk
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił przerwę w obradach.
Po przerwie.
Podpunkt 2.
Nr XXIX/277/2021 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Dobrodzienia z tytułu wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2020 rok; (16:26)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/277/2021 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Dobrodzienia z tytułu wykonania budżetu Gminy Dobrodzień za 2020 rok; (16:28)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Robert Kobus, Jacek Skibe, Piotr Kapela, Dorota Maleska,
Radosław Zając, Jerzy Proft, Rajmund Lichota, Joachim Wloczyk, Damian Karpinski, Krzysztof Bula, Dorota Wołowczyk, Rafał Chwalczyk
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Podpunkt 3.
Nr XXIX/278/2021 w sprawie rozpatrzenia petycji; (16:52)
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że w dniu 27 maja 2021 roku wpłynęła petycja mieszkańców ul. Małorolnej w Pludrach w sprawie budowy drogi asfaltowej na ul. Małorolnej w Pludrach.
Zgodnie z obowiązującym prawem petycja została skierowana do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji celem rozpatrzenia.
W wyniku posiedzenia, które odbyło się w dniu 10 czerwca 2021r. przygotowany został stosowny projekt uchwały.
Wobec faktu, iż tematyka dotycząca przedmiotu petycji objęta została uchwałą Rady Miejskiej w Dobrodzieniu na sesji w dniu 31 maja 2021 roku w postaci uwzględnienia tego zadania jako inwestycyjnego, stąd petycja zostanie rozstrzygnięta jako zasługująca na uwzględnienie.
Mieszkańców ul. Małorolnej poinformowano także, że Urząd zlecił wykonanie dokumentacji kosztorysowo-projektowej z terminem realizacji do dnia 9 lipca 2021 roku.
Planowane jest także złożenie wniosku o dofinansowanie zadania inwestycyjnego z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/278/2021 w sprawie rozpatrzenia petycji; (16:55)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Rafał Chwalczyk, Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Jerzy Proft, Jacek Skibe, Damian Karpinski, Robert Kobus, Krzysztof Bula, Dorota Maleska, Piotr Kapela, Dorota Wołowczyk, Rajmund Lichota, Joachim Wloczyk, Radosław Zając
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Podpunkt 4.
Nr XXIX/279/2021 w sprawie przedłużenia terminu rozpatrzenia skargi. (16:56)
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że w dniu 18 czerwca 2021 roku wpłynęła skarga na działalność dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Biblioteki Publicznej w Dobrodzieniu.
Zgodnie z obowiązującym prawem skarga została skierowana do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji celem rozpatrzenia.
W wyniku posiedzenia, które odbyło się w dniu 15 lipca 2021r. przygotowany został projekt uchwały w sprawie przedłużenia terminu rozpatrzenia skargi do dnia 30 września 2021 roku.
Przyczyną przedłużenia terminu rozpatrzenia skargi jest konieczność przeprowadzenia wszechstronnego postępowania wyjaśniającego, zapewnienie czynnego udziału w postępowaniu skargowym.
Przewodniczący RM przybliżył zaistniałą sytuację jaka miała miejsce podczas wystawy „Bawiłem się żołnierzykami” od Powstania Kościuszkowskiego do III Powstania Śląskiego.
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/279/2021 w sprawie przedłużenia terminu rozpatrzenia skargi; (17:13)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Piotr Kapela, Rajmund Lichota, Robert Kobus, Rafał Chwalczyk, Radosław Zając, Dorota Wołowczyk, Damian Karpinski, Jerzy Proft, Joachim Wloczyk, Krzysztof Bula, Jacek Skibe, Dorota Maleska
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Podpunkt 5.
Nr XXIX/280/2021 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Dobrodzień; (17:13)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/280/2021 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Dobrodzień; (17:16)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Gabriel Kukowka, Sara Pruska, Damian Karpinski, Robert Kobus, Radosław Zając, Joachim Wloczyk, Piotr Kapela, Jacek Skibe, Jerzy Proft, Krzysztof Bula, Rafał Chwalczyk, Dorota Wołowczyk, Rajmund Lichota, Dorota Maleska
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
W tym punkcie Przewodniczący Rady przekazał wiceprzewodniczącemu Panu Jackowi Skibe odczytywanie treści projektów uchwał z uwagi na ich obszerność, przy czym samo głosowanie tych projektów przeprowadzał Przewodniczący RM.
Po zakończeniu tego etapu sesji Przewodniczący ponownie objął jej prowadzenie.
Podpunkt 6.
Nr XXIX/281/2021 w sprawie utworzenia Strefy Płatnego Parkowania w Dobrodzieniu; (17:16)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/281/2021 w sprawie utworzenia Strefy Płatnego Parkowania w Dobrodzieniu; (17:25)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Sara Pruska, Dorota Wołowczyk, Robert Kobus, Krzysztof Bula, Jacek Skibe, Radosław Zając, Joachim Wloczyk, Rajmund Lichota, Jerzy Proft, Damian Karpinski, Piotr Kapela, Rafał Chwalczyk, Gabriel Kukowka, Dorota Maleska
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Podpunkt 7.
Nr XXIX/282/2021 w sprawie zasad obejmowania udziałów w spółkach; (17:25)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/282/2021 w sprawie zasad obejmowania udziałów w spółkach; (17:28)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Sara Pruska, Joachim Wloczyk, Rajmund Lichota, Rafał Chwalczyk, Jacek Skibe, Robert Kobus, Jerzy Proft, Damian Karpinski, Radosław Zając, Krzysztof Bula, Piotr Kapela, Dorota Maleska, Gabriel Kukowka, Dorota Wołowczyk
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Podpunkt 8.
Nr XXIX/283/2021 w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie spółki SIM Śląsk Północ spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; (17:28)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/283/2021 w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie spółki SIM Śląsk Północ spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; (17:34)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Robert Kobus, Sara Pruska, Gabriel Kukowka, Radosław Zając, Jacek Skibe, Rajmund Lichota, Jerzy Proft, Piotr Kapela, Dorota Maleska, Rafał Chwalczyk, Dorota Wołowczyk, Joachim Wloczyk, Krzysztof Bula, Damian Karpinski
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Podpunkt 9.
Nr XXIX/284/2021 w sprawie zatwierdzenia wniosku o wsparcie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa na sfinansowanie objęcia udziałów w tworzonej Społecznej Inicjatywie Mieszkaniowej; (17:34)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/284/2021 w sprawie zatwierdzenia wniosku o wsparcie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa na sfinansowanie objęcia udziałów w tworzonej Społecznej Inicjatywie Mieszkaniowej; (17:36)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Rafał Chwalczyk, Gabriel Kukowka, Sara Pruska, Piotr Kapela, Joachim Wloczyk, Radosław Zając, Jacek Skibe, Damian Karpinski, Dorota Maleska, Krzysztof Bula, Robert Kobus, Jerzy Proft, Dorota Wołowczyk, Rajmund Lichota
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Podpunkt 10.
Nr XXIX/285/2021 w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Dobrodzień na rok szkolny 2021/2022; (17:36)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/285/2021 w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Dobrodzień na rok szkolny 2021/2022; (17:38)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Rafał Chwalczyk, Gabriel Kukowka, Damian Karpinski, Robert Kobus, Sara Pruska, Rajmund Lichota, Jacek Skibe, Dorota Wołowczyk, Dorota Maleska, Piotr Kapela, Krzysztof Bula, Radosław Zając, Jerzy Proft, Joachim Wloczyk
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Podpunkt 11.
Nr XXIX/286/2021 w sprawie udzielenia pożyczek długoterminowych; (17:38)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/286/2021 w sprawie udzielenia pożyczek długoterminowych; (17:44)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Gabriel Kukowka, Joachim Wloczyk, Rajmund Lichota, Robert Kobus, Damian Karpinski, Jacek Skibe, Radosław Zając, Jerzy Proft, Krzysztof Bula, Piotr Kapela, Dorota Wołowczyk, Dorota Maleska, Rafał Chwalczyk, Sara Pruska
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
W tym punkcie Przewodniczący Rady ponownie objął prowadzenie obrad.
Podpunkt 12.
Nr XXIX/287/2021 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok; (17:44)
Skarbnik Gminy przedstawiła propozycje zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok:
1. Przeniesienie kwoty 25.000,00 zł w ramach wkładu własnego do dopłat z Funduszu Przewozów Autobusowych (rozdz 60004) ze środków na zakup usług od komercyjnego przewoźnika na dotację do wozokilometra dla zakładu budżetowego.
2. Zwiększenie o 8.000,00 zł środków na utrzymanie przystanków autobusowych (rozdz. 60095).
3. Zwiększenie środków na zakupy dla OSP o 10.000,00 zł (uzupełnienie po przeniesieniu środków na przegląd i naprawę hydrantów p.poż rozdz. 75495).
4. Przeniesienie 20.000,00 zł w ramach wkładu własnego do projektu „Posiłek w szkole i w domu” z wydatków bieżących na zakup inwestycyjny.
5. W związku z realizacją większego zakresu zadań (strefa kibica) zwiększenie dotacji dla domu kultury (w ramach środków na przeciwdziałanie alkoholizmowi - rozdz. 85154) o 15.000,00.
6. Wprowadzenie środków (po stronie dochodów i wydatków – rozdz. 85195) w wysokości 10.000,00 zł z przeznaczeniem na promocję szczepień (decyzja Wojewody).
7. Zabezpieczenie środków (po stronie dochodów i wydatków – rozdz. 85195) w wysokości 7.000,00 zł na na kontynuację funkcjonowania infolinii ds transportu na szczepienia.
8. Zwiększenie środków na wynagrodzenia w żłobku o 30.450,00 zł oraz zwiększenie środków na zakup energii o 15.000,00 zł (rozdz. 85516).
9. Przeniesienie wydatków i dochodów w wysokości 7.000,00 zł w ramach programu „Czyste powietrze” z 2021r. do 2022r. – zgodnie z zawartym porozumieniem. (rozdz. 90005).
10. Zwiększenie środków na pokrycie kosztów energii:
- w świetlicach wiejskich o 8.000,00 zł (rozdz. 92109)
- na terenach gminnych (rynek, przepompownie) o 7.000,00 zł (rozdz. 90095).
11. Zwiększenie dotacji dla domu kultury o 4.000,00 zł w związku z wnioskiem Klubu Wędkarskiego Habas działającego jako sekcja przy GOKSiBP (rozdz. 92109).
12. Wprowadzenie darowizny od Fundacji Orlen na realizację projektu pn. „Renowacja obelisku powstańczego w Dobrodzieniu” w wysokości 7.000,00 zł z jednoczesnym wprowadzeniem tych środków po stronie wydatków oraz wprowadzenie wkładu własnego na ten cel w wysokości 5.420,00 zł (rozdz. 92127).
13. Zmiana rozdziału klasyfikacji budżetowej zadania Przebudowy ul. Piaskowej i ul. Brzozowej w Pludrach z rozdz. 60016 Drogi gminne na rozdz. 60017 Drogi wewnętrzne.
14. Przeniesienie wydatków w wysokości 450.000,00 zł w ramach zadania Budowy remizy OSP w Pludrach do realizacji w 2022r. (rozdz. 75412).
15. Wprowadzenie nowego zadania inwestycyjnego „Adaptacja poddasza na pokój terapii indywidualnej w Przedszkolu Samorządowym w Pludrach” na kwotę 35.000,00 zł (rozdz. 80104).
16. Zwiększenie środków na zadaniu Utworzenie Klubu Senior+ w miejscowości Myślina o 95.000,00 zł (zabezpieczenie środków w celu podpisania umowy na wykonanie i zabezpieczenie środków na nadzór) – rozdz. 85295.
17. Przeniesienie części środków (121.719,00 zł) na dotacje na wymianę kotłów- z 2022r. na 2021r oraz związane z tym zwiększenie środków wydatków pośrednich (bieżących tego zadania) o 99.960,28 zł (rozdz. 90005) oraz korekta dochodów z tyt. dofinansowania do tego zadania.
18. W związku z ustaleniem harmonogramu prac przeniesienie planu wydatków zadania Budowy kanalizacji sanitarnej w Gminie Dobrodzień w wysokości 1.759.917,22 do realizacji w 2022r. oraz wyodrębnienie kosztów pośrednich w wysokości 39.038,42 zł i przeniesienie ich do wydatków bieżących.
19. Zmiana nazwy zadania „Budowa ul. Krzywej w Kocurach – projekt” na „Przebudowa drogi wewnętrznej ul. Krzywej w Kocurach”.
20. Zmniejszenie przychodów z tyt. kredytów o 1.146.263,41 zł.
21. Zmniejszenie wykorzystania wolnych środków o 75.915,14 zł.
22. Wprowadzenie nowego zadania „Wykonanie klimatyzacji w Urzędzie Miejskim w Dobrodzieniu” na kwotę 90.000,00 zł (rozdz. 75023).
23. Zmiana beneficjenta dotacji na remont Oddziału Dziecięcego Szpitala w Oleśnie. Dotacja zostanie udzielona Powiatowi, a nie bezpośrednio szpitalowi – cel bez zmian.
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/287/2021 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok; (17:57)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Rafał Chwalczyk, Sara Pruska, Jerzy Proft, Rajmund Lichota, Krzysztof Bula, Robert Kobus, Radosław Zając, Jacek Skibe, Damian Karpinski, Dorota Maleska, Gabriel Kukowka, Dorota Wołowczyk, Joachim Wloczyk, Piotr Kapela
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
W tym punkcie Przewodniczący Rady ponownie przekazał wiceprzewodniczącemu Panu Jackowi Skibe odczytywanie treści projektów uchwał z uwagi na ich obszerność, przy czym samo głosowanie tych projektów przeprowadzał Przewodniczący RM.
Po zakończeniu tego etapu sesji Przewodniczący ponownie objął jej prowadzenie.
Podpunkt 13.
Nr XXIX/288/2021w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Oleskiemu; (17:57)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/288/2021w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Oleskiemu; (18:00)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Damian Karpinski, Gabriel Kukowka, Robert Kobus, Jerzy Proft, Sara Pruska, Jacek Skibe, Dorota Maleska, Rajmund Lichota, Joachim Wloczyk, Rafał Chwalczyk, Dorota Wołowczyk, Krzysztof Bula, Piotr Kapela, Radosław Zając
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Podpunkt 14.
Nr XXIX/289/2021 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej; (18:00)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/289/2021 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej; (18:03)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Robert Kobus, Gabriel Kukowka, Jacek Skibe, Joachim Wloczyk, Jerzy Proft, Dorota Maleska, Krzysztof Bula, Radosław Zając, Dorota Wołowczyk, Rafał Chwalczyk, Sara Pruska, Rajmund Lichota, Damian Karpinski, Piotr Kapela
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Podpunkt 15.
Nr XXIX/290/2021 w sprawie zatwierdzenia bilansu skonsolidowanego. (18:03)
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały Nr XXIX/290/2021 w sprawie zatwierdzenia bilansu skonsolidowanego. (18:05)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Gabriel Kukowka, Rafał Chwalczyk, Joachim Wloczyk, Damian Karpinski, Radosław Zając, Dorota Maleska, Jacek Skibe, Piotr Kapela, Sara Pruska, Dorota Wołowczyk, Rajmund Lichota, Jerzy Proft, Robert Kobus, Krzysztof Bula
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Podpunkt 16.
Nr XXIX/291/2021 w sprawie przedłużenia terminu rozpatrzenia skargi. (18:05)
Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił treść skargi.
Radny Gabriel Kukowka poprosił o merytoryczne rozpatrzenie skargi.
Projekt uchwały poddano głosowaniu.
Głosowanie uchwały w sprawie przedłużenia terminu rozpatrzenia skargi. (18:10)
Wyniki imienne:
ZA(13):
Krzysztof Bula, Joachim Wloczyk, Robert Kobus, Sara Pruska, Rafał Chwalczyk, Dorota Wołowczyk, Radosław Zając, Dorota Maleska, Piotr Kapela, Damian Karpinski, Gabriel Kukowka, Jerzy Proft, Rajmund Lichota
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(1):
Jacek Skibe
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Uchwały od nr XXIX/275/2021 do nr XXIX/291/2021 stanowią załącznik do protokołu.
Punkt 13. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej Sesji Rady Miejskiej. (18:11)
Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu. (18:14)
Wyniki imienne:
ZA(14):
Robert Kobus, Sara Pruska, Jerzy Proft, Radosław Zając, Gabriel Kukowka, Jacek Skibe, Rafał Chwalczyk, Dorota Wołowczyk, Krzysztof Bula, Piotr Kapela, Joachim Wloczyk, Damian Karpinski, Dorota Maleska, Rajmund Lichota
PRZECIW(0):
WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):
NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(1):
Tomasz Miazga
Punkt 14. Odpowiedź na interpelacje i zapytania radnych. (18:14)
Radny Jacek Skibe w dniu 24 maja 2021r. złożył interpelację w sprawie zamontowania oświetlenia ulicznego na ulicy Miodowej w Dobrodzieniu.
Odpowiedź: W planach jest wykonanie kompleksowego remontu przedmiotowej drogi, który zawierać będzie zarówno wykonanie nawierzchni asfaltowej jak również oświetlenia drogowego. Dzięki połączeniu tych zadań jest możliwość uzyskania większej ilości punktów podczas składania wniosku o dofinansowanie.
Punkt 15. Wolne wnioski i informacje. (18:16)
-
radny Jacek Skibe zaproponował, by wystąpić z pismem do Komisariatu Policji w Dobrodzieniu z prośbą o przeprowadzanie częstszych kontroli w parku miejskim w Dobrodzieniu. Radny obawia się, że w niedługim czasie może dojść do stanu przed uporządkowaniem parku ( leżące butelki, uszkodzenia tablic itp.)
Drugi wniosek radnego dotyczył spowodowania zwiększenia kontroli przez policję na ulicy Piastowskiej w Dobrodzieniu ze względu na częste rajdy samochodowe i motocyklowe.
Odpowiedź: Urząd Miejski wystąpił z pismem do Komisariatu Policji w Dobrodzieniu z prośbą o przeprowadzanie częstszych kontroli w parku miejskim w Dobrodzieniu oraz zwiększenie kontroli na ul. Piastowskiej w Dobrodzieniu ze względu na częste rady samochodowe i motocyklowe.
-
radny Robert Kobus wnioskował o naprawę części chodnika w Pludrach przy ul. Osiedle Robotnicze, który został zniszczony przez korzenie drzew.
Odpowiedź: Urząd Miejski zlecił Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu naprawę uszkodzonego chodnika w ciągu ul. Osiedle Robotnicze w Pludrach.
Radny poinformował, że w części prace zostały wykonane, gdyż w części gdzie znajduje się plac zabaw nic nie zostało zrobione.
-
radna Dorota Maleska wnioskowała o ogrodzenia pomnika przyrody ( dębu) w Kocurach, gdyż poprzednie ogrodzenia zostało rozebrane i obecny stan zagraża bezpieczeństwu;
Odpowiedź: prace nad ogrodzeniem pomnika przyrody ( dębu) w Kocurach są na etapie poszukiwania wykonawcy. Materiał na wykonanie ogrodzenia otrzymamy z Lasów Państwowych.
-
Radny Jacek Skibe zaproponował, by rozważyć połączenie ścieżek serwisowych na obwodnicy Dobrodzienia i utworzyć ścieżkę rowerową.
Odpowiedź: Gmina Dobrodzień jest uczestnikiem ogólnowojewódzkiego projektu poświęconego stworzeniu koncepcji i budowie ścieżek rowerowych na terenie całego województwa opolskiego. Zamierzeniem jest połączenie istniejących dróg serwisowych i ścieżek rowerowych w taki sposób, aby nasza gmina była atrakcyjna dla rowerzystów.
Radna Dorota Maleska poinformowała, że od 6 lipca rozpoczęła się w terenie inwentaryzacja ścieżek rowerowych. Jest to około 2000 na terenie województwa opolskiego. ( od projektowania po realizację w ramach Programu „ Opolskie na rowery”.
Zgłoszono wnioski:
-
radny Joachim Wloczyk wnioskował o uprzątnięcie śmieci ( dzikiego wysypiska) w Bzionkowie ( stary budynek dawnej mleczarni), wygląd budynku budzi wiele zastrzeżeń.
Radny wnioskował także o właściwe wykoszenie terenu pomiędzy ulicą a ścieżką rowerową od Warłowa do Szemrowic (wystąpić do Zarządu Dróg Powiatowych);
Na pytanie radnego odnośnie telewizji Dobrodzień, Burmistrz wyjaśnił, że od czasu pandemii zawieszono współpracę. Zastanawia się czy nie powrócić do sprawy.
Radny poinformował, że nauczyciel oraz uczniowie będą zainteresowani tematem tylko je ”Echo Dobrodzienia” także się już nie ukazuje.
Radny zapytał czy coś już wiadomo na temat remontu dróg w naszej gminie, zastępca burmistrza wyjaśnił, że w ramach Programu Polski Ład chce złożyć wniosek i w ramach jednego projektu zgłosić plac w Turzy i teren przy szkole w Szemrowicach.
-
radny Damian Karpinski poinformował, że pozostała jedna duża niezałatana dziura w jezdni na ul. Klonowej ze skrzyżowaniu z ul. Dębową.
radny zgłosił także potrzebę załatania dziur na ul. Rolnej w Pludrach.
-
radny Radosław Zając poinformował, że na ul. Nowa Kolonia w Myślinie po budowie obwodnicy pozostało dużo dziur.
Poinformował także, że przejście dla pieszych przy ul. Solnej w Dobrodzieniu jest niewidoczne – Zastępca Burmistrz wyjaśnił, że temat zgłoszony został do ZGKiM.
Zastępca Burmistrza zwrócił się z prośbą, by nie zgłaszać do remontu cząstkowego dziur, gdyż w pierwszej kolejności załatane zostaną dziury na terenie Dobrodzienia, a później kolejno pozostałe miejscowości.
Przed przyjazdem do danej miejscowości będą kontaktować się z sołtysem.
-
Na pytanie radnego Damiana Karpinskiego kiedy zostanie przekazana ulica Piastowska, by można odnowić wysepki, Zastępca Burmistrza poinformował, że pod koniec miesiąca lipca.
-
radny Jacek Skibe poinformował, że drzewo na ul. Piastowskiej ( w okolicach przesuniętego przejścia dla pieszych) zasłania widoczność oraz zasłania także znak drogowy.
Radny poinformował, że na ul. Zielonej w Dobrodzieniu jest poważna dziura w drodze.
-
Przewodniczący RM poinformował, że budynek na stadionie, w którym mieści się szatnia wymaga nowego pokrycia dachowego.
-
radny Krzysztof Bula poinformował o słabej widoczności na rondzie ul. Wojska Polskiego – Szemrowickiej.
-
radny Gabriel Kukowka przypomniał, że w ramach remontów cząstkowych miała zostać poprawiona nawierzchnia na moście w Makowczycach.
Punkt 16. Wnioski i interpelacje w formie pisemnej. (18:38)
-
Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił treść pism:
-
mieszkańców domostw znajdujących się w Kocurach przy ul. Brzozowej w sprawie naprawienia nawierzchni tej drogi ( pismo wpłynęło do tut. Urzędu w dniu 8 lica br.)
-
sołtysa Sołectwa Bzinica Stara, w którym zostały zawarte wnioski, wielokrotnie zgłaszane przez mieszkańców sołectwa.( pismo wpłynęło do tut. Urzędu w dniu 19 lipca br.)
Punkt 17.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej dokonał zamknięcia obrad XXIX Sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu. (18:40)
Protokółowała:
Barbara Orlikowska
PRZEWODNICZĄCY
Rady Miejskiej
Piotr Kapela