Protokół z dnia 10 czerwca 2021
Protokół
z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, które odbyło się w dniu 10 czerwca 2021 roku.
Obecność na posiedzeniu według załączonej listy obecności.
Porządek posiedzenia:
-
Rozpatrzenie petycji w sprawie budowy drogi ul. Małorolnej w Pludrach.
-
Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
Porządek posiedzenia Komisji poddano głosowaniu.
Radni w głosowaniu jawnym porządek posiedzenia przyjęli jednogłośnie.
Punkt 1.
Tematem posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji było przeprowadzenia postępowania w zakresie oceny złożonej petycji.
W dniu 27 maja 2021 roku do Rady Miejskiej w Dobrodzieniu, wpłynęła petycja w sprawie budowy drogi asfaltowej na ulicy Małorolnej w Pludrach
Przewodniczący Rady Miejskiej w Dobrodzieniu skierował petycję do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu.
Na posiedzenie Komisji zaproszony został Burmistrz Andrzej Jasiński oraz pracownik tut. Urzędu Mateusz Czerniak, który multimedialnie przedstawił aktualny stan nawierzchni drogi ul. Małorolnej w Pludrach.
W toku rozpatrywania petycji Burmistrz wyjaśnił, że zadanie inwestycyjne dot. budowy drogi asfaltowej ujęte zostało w uchwale nr XXVIII/272/2021 na sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w dniu 31 maja 2021 roku. (wykonanie dokumentacji remontu ul. Małorolnej w Pludrach).
Burmistrz zobowiązał się do wystąpienia z pismem do osoby skarżącej i poinformowanie jej o rozpatrzeniu petycji dwutorowo. Zgodnie z obowiązującym prawem petycja skierowana została na posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Wobec faktu, iż tematyka dotycząca przedmiotu petycji objęta została uchwałą Rady Miejskiej w Dobrodzieniu na sesji w dniu 31 maja 2021 roku w postaci uwzględnienia tego zadania jako inwestycyjnego, stąd petycja zostanie rozstrzygnięta jako zasługująca na uwzględnienie na najbliższej sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu planowanej na dzień 19 lipca 2021 roku.
Urząd zleci wykonanie dokumentacji kosztorysowo-projektowej.
Planowane jest także złożenie wniosku o dofinansowanie zadania inwestycyjnego z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Komisja po rozpatrzeniu przedmiotowej petycji w sprawie budowy drogi asfaltowej na ulicy Małorolnej w Pludrach uwzględniła petycję, biorąc pod uwagę ujęcie zadania inwestycyjnego objętego niniejszą petycją w Uchwale nr XXVIII/272/2021 na sesji Rady Miejskiej w Dobrodzieniu w dniu 31 maja 2021 roku.
Przewodniczący Komisji przedstawił projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji.
Komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie jednogłośnie.
Punkt 2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji poddano głosowaniu.
W głosowaniu jawnym protokół przyjęty został jednogłośnie.
Na tym posiedzenie komisji zakończono.
Protokółowała:
Barbara Orlikowska
PRZEWODNICZĄCY
Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
Krzysztof Bula