Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół z dnia 3 grudnia 2020

Protokół

 

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 3 grudnia 2020 roku.

Posiedzenie Komisji odbyło się w budynku Centrum Aktywności Wiejskiej w Kocurach.

Obecność na posiedzeniu według załączonej listy obecności.

Porządek posiedzenia:

  1. Analiza wydatków na jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej na terenie gminy Dobrodzień za 2020 rok.

  2. Analiza przekazywanych dotacji z budżetu gminy dla jednostek niepublicznych w tym Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Bzinicy Starej i w Gosławicach w roku 2019 oraz sposób ich rozliczania.

  3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok.

  4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej.

  5. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.

  6. Sprawy różne.

Przewodnicząca Komisji Sara Dyllong dokonała otwarcia posiedzenia witając radnych oraz osoby zaproszone.

Następnie przedstawiła porządek posiedzenia i poddała go głosowaniu.

W głosowaniu jawnym radni jednogłośnie przyjęli porządek posiedzenia.

Punkt 1.

Komisja dokonała analizy wydatków na jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej na terenie gminy Dobrodzień za 2020 rok, które przedstawiają się następująco:

Wydatki za 2020 rok

Ekwiwalent

 

 

 

Ekwiwalent za okres od IV kw. 2019 do III kw. 2020

 

 

 

Dobrodzień

 

 

14555,14

Szemrowice

 

 

7594,01

Główczyce

 

 

0

Bzinica Stara

 

 

2300,02

Rzędowice

 

 

643,24

Malichów-Kocury

 

 

810,2

Klekotna

 

 

283,32

Pludry

 

 

2152,32

Razem

 

 

28338,25

 

 

 

 

Paliwa

 

 

 

 

 

 

 

Dobrodzień

 

 

6390,35

Szemrowice

 

 

2270,9

Główczyce

 

 

1528,43

Bzinica Stara

 

 

1076,31

Rzędowice

 

 

469,13

Malichów-Kocury

 

 

420,95

Klekotna

 

 

75,3

Pludry

 

 

726,73

Razem

 

 

12958,1

 

 

 

 

Opał (węgiel, miał, drewno)

 

 

 

 

 

 

 

Dobrodzień

 

 

4444,42

Główczyce

 

 

2499

Szemrowice

 

 

1575

Malichów-Kocury

 

 

1980

Bzinica Stara

 

 

3300

Razem

 

 

13798,42

 

 

 

 

Zakupy rzeczowe (sprzęt różnego typu)

 

 

 

 

 

 

 

Dobrodzień

 

 

2418,35

Szemrowice

 

 

969,72

Główczyce

 

 

0

Bzinica Stara

 

 

2457

Rzędowice

 

 

1898,76

Malichów-Kocury

 

 

160

Klekotna

 

 

73,2

Pludry

 

 

104,55

Razem

 

 

8081,58

 

 

 

 

Naprawy, remonty, serwis, bieżące utrzymanie

 

 

 

 

 

 

 

Dobrodzień

 

 

13441,33

Szemrowice

 

 

5399,7

Główczyce

 

 

1736,8

Bzinica Stara

 

 

1293,74

Rzędowice

 

 

821,05

Malichów-Kocury

 

 

246

Klekotna

 

 

0

Pludry

 

 

4500,1

Razem

 

 

27438,72

 

 

 

 

Umowy zlecenia i pochodne

 

 

 

Energia elektryczna, woda

 

 

 

Badania lekarskie, uprawnienia kier.

 

 

4260

Transport

 

 

0

Zawody, imprezy

 

 

0

Woda dla strażaków

 

 

2251,04

Ubezpieczenia strażaków i pojazdów

 

 

 

Inne

 

 

 

Razem

 

 

6511,04

 

 

 

 

Razem

 

 

97126,11

Na pytania członków komisji dotyczące wydatków poniesionych przez jednostki OSP na bieżąco odpowiedzi udzielał inspektor Piotr Więdłocha.

Wydatki poniesione przez poszczególne jednostki OSP (Dobrodzień, Bzinica Stara, Pludry, Główczyce,Klekotna, Rzędowice, Szemrowice, Malichów-Kocury) stanowią załącznik do protokołu.

Punkt 2.

Komisja dokonała analizy przekazywanych dotacji z budżetu gminy dla jednostek niepublicznych w tym Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Bzinicy Starej i w Gosławicach w roku 2019 oraz sposób ich rozliczania.

Z budżetu gminy w 2019r. dla Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Bzinicy Starej przekazano dotację podmiotową w wysokości 675.375,54 zł z czego z rozdz. 80101 618.873,70 zł, a z rozdz. 80150 56.501,84 zł. Dodatkowo przekazano dotację celową z budżetu państwa na zakup podręczników w kwocie 4.789,52 zł.

Dotacja podmiotowa była przekazywana co miesiąc w oparciu o dane przekazywane przez szkołę o liczbie uczniów oraz wyliczenie przypadającej na tych uczniów subwencji – zgodnie z metryczką subwencji oświatowej na 2019r. Wykazywana przez szkołę liczba uczniów była zgodna z rzeczywistą liczbą dzieci zgłoszonych do szkoły, co zostało zweryfikowane w trakcie przeprowadzonej kontroli przez pracownika urzędu. NSP w Bzinicy Starej w dniu 15 stycznia złożyło rozliczenie otrzymanej dotacji. Z rozliczenia wynikało, że szkoła wydatkowała 675.347,12 zł w tym na wydatki związane z kształceniem uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego 56.501,84 ( czyli całość przekazanych środków na ten cel). Zgodnie z przedstawionym rozliczeniem kwota przypadająca do zwrotu to 28,42 zł wpłynęła na konto urzędu w dniu 16 stycznia 2020r.

Z rozliczenia wynikała, że na wynagrodzenia z pochodnymi wydatkowano 587.935,33, zakupy pomocy dydaktycznych 10.424,62 zł, wyposażenie 8.443,27 zł, remonty 6.420,00, media 19.245,26 i pozostałe 42.878,64 zł. W dniach 28-27 lutego 2020r. przeprowadzono kontrolę prawidłowości wykorzystania i rozliczenia dotacji. Ustalono, że błędnie rozliczono wydatki sfinansowane z dotacji na uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Z rozliczenia wynikało, że wydatkowano całą otrzymaną kwotę. W wyniku analizy na podstawie dzienników zajęć oraz list płac ustalono że na wynagrodzenia wraz z pochodnymi za przeprowadzone zajęcia rewalidacyjne i zajęcia wspomagania wydatkowano 10.414 z; na zakup specjalistycznych pomocy, wyposażenia 11.105,72 i zajęcia rehabilitacyjne 1.750,00 zł. Zgodnie z przepisami pozostałe ogólne koszty funkcjonowania szkoły przypadające na kształcenie i opiekę nad dziećmi z orzeczeniami można wyliczyć wg określonego w ustawie o finansowaniu zadań oświatowych wskaźnika. Po przeliczeniu szkoła mogła z tego tytułu rozliczyć 17.592,34 zł. W sumie w wyniku kontroli ustalono że wydatki na kształcenie i opiekę nad dziećmi z orzeczeniami wyniosły razem 40.589,06 zł. W związku z powyższym kwotę 15.912,78 zł uznano za wydatkowaną niezgodnie z przeznaczeniem. Organ prowadzący szkołę zwrócił się o umorzenie szkole przypadającej do zwrotu dotacji. Decyzją Burmistrza z dnia 10.04.2020 przypadająca do zwrotu kwota wraz z odsetkami została umorzona.

Z budżetu gminy w 2019r. dla Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Gosławicach przekazano dotację podmiotową w wysokości 1.342.44,51zł z czego z rozdz. 80101 - 1.335.121,31 zł, a z rozdz. 80150 - 7.343,20 zł. Dodatkowo przekazano dotację celową z budżetu państwa na zakup podręczników w kwocie 8.509,14 zł , która szkołą wykorzystała w kwocie 7.926,70 zł.

Dotacja podmiotowa była przekazywana co miesiąc w oparciu o dane przekazywane przez szkołę o liczbie uczniów oraz wyliczenie przypadającej na tych uczniów subwencji – zgodnie z metryczką subwencji oświatowej na 2019r. Wykazywana przez szkołę liczba uczniów była zgodna z rzeczywistą liczbą dzieci zgłoszonych do szkoły, co zostało zweryfikowane w trakcie przeprowadzonej kontroli przez pracownika urzędu. Szkoła podstawowa w Gosławicach złożyła rozliczenie otrzymanej dotacji 13 stycznia 2020r.. . Z rozliczenia wynikało, że szkoła wydatkowała całość przekazanej dotacji, w tym na wynagrodzenia z pochodnymi wydatkowano 910.714,71 zł, zakupy pomocy dydaktycznych 49.966,57zł, wyposażenie 1.869,53 zł, remonty 91.499,44, media 50.774,26 i pozostałe 237.640,00 zł. W dniach 28-27 lutego 2020r. przeprowadzono kontrolę prawidłowości wykorzystania i rozliczenia dotacji. Ustalono, że błędnie rozliczono wydatki sfinansowane z dotacji na uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Z rozliczenia wynikało, że wydatkowano całą otrzymaną kwotę. W wyniku kontroli ustalono, że do rozliczenia dotacji przyjęto dostawę i montaż urządzeń systemu CCTV, które to wydatki związane są z zakupem środka trwałego nieobjętego wykazem środków trwałych możliwych do rozliczenia z dotacji określonego w ustawie o finansowaniu zadań oświatowych. W związku z powyższym uznano kwotę 12.888,01 zł za dotację wydatkowaną niezgodnie z przeznaczeniem i wszczęto postępowanie administracyjne w celu określenia kwoty dotacji przypadającej do zwrotu. W dniu 15.04.2020d dotacja wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem została zwrócona.
Burmistrz decyzją z dnia 04 maja 2020r. umorzył postępowanie.

Skarbnik odpowiadała na pytania radnych związane z funkcjonowaniem jednostek niepublicznych w tym Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Bzinicy Starej i w Gosławicach.

Punkt 3 i Punkt 4.

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok oraz projektu uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok oraz projekt uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej, które stanowią załącznik do protokołu.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok poddano głosowaniu i przyjęto jednogłośnie.

Następnie projekt uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej poddano głosowaniu i przyjęto jednogłośnie.

Opinia Komisji Rewizyjnej na temat projektu budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok stanowi załącznik do protokołu.

Punkt 5.

Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.

Protokół z poprzedniego posiedzenia komisji poddano głosowaniu.

Radni w głosowaniu jawnym protokół z poprzedniego posiedzenia komisji przyjęli jednogłośnie.

Punkt 6.

Sprawy różne.

  • Propozycje do planu pracy komisji rewizyjnej na 2021 rok:

  1. Analiza wykonania budżetu za rok 2020 w tym windykacja podatków i opłat za 2020 rok.

  2. Przygotowanie wniosku o udzielenie absolutorium za rok 2020 Burmistrzowi Dobrodzienia i przesłania go do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu.

  3. Analiza działalności finansowej Dobrodzieńskiego Ośrodka Kultury i Sportu za 2020 rok w porównaniu do dochodów i wydatków w 2019 roku.

  4. Analiza wykonania budżetu w zakresie dochodów i wydatków w okresach kwartalnych w ciągu roku 2021.

  5. Sprawdzenie wybranych przetargów i inwestycji za 2020 rok.

  6. Dokonywanie doraźnych kontroli zleconych przez Radę Miejską w Dobrodzieniu.

  7. Analiza działalności finansowej Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu za 2020 rok.

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

Protokółowała:

Barbara Orlikowska

PRZEWODNICZĄCA
Komisji Rewizyjnej
mgr Sara Pruska

PDFProtokół z dnia 3 grudnia 2020.pdf (752,60KB)