Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

UCHWAŁA NR XXV/225/2020 RADY MIEJSKIEJ W DOBRODZIENIU

UCHWAŁA NR XXV/225/2020
RADY MIEJSKIEJ W DOBRODZIENIU
z dnia 30 grudnia 2020 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dobrodzień na 2021r.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, pkt 9 lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020r. poz. 713 ze zm.), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art.235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 258 i art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.) Rada Miejska w Dobrodzieniu uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwala się budżet gminy na 2021 rok.
§ 2. Ustala się dochody budżetu w łącznej wysokości 49.323.443,05 zł w tym:
1) dochody bieżące w wysokości 45.062.519,85 zł,
2) dochody majątkowe w wysokości 4.260.923,20 zł, jak w załączniku Nr 1.
§ 3. Ustala się wydatki budżetu w łącznej wysokości 50.935.495,05 zł w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości: 43.879.199,30 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości: 7.056.295,75 zł, jak w załączniku Nr 2.
§ 4. Deficyt budżetu w kwocie 1.612.052,00 zł zostanie pokryty:
1) przychodami z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w wysokości 1.215.331,86 zł,
2) przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 305.884,00 zł,
3) przychodami wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w wysokości 1.702,57 zł,
4) wolnymi środkami, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w wysokości 89.133,57 zł.
§ 5. 1. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 3.953.899,50 zł, jak w załączniku Nr 3
2. Ustala się rozchody budżetu w łącznej kwocie 2.341.847,50 zł, jak w załączniku Nr 3.
§ 6. 1. Tworzy się rezerwę ogólną budżetu w wysokości 140.000,00 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową budżetu w łącznej wysokości 154.000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 7. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek do wysokości 3.471.000,00 zł.
§ 8. Ustala się dochody z tytułu opłat za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 9. Wydatki budżetu obejmują planowane kwoty dotacji udzielone w 2021 roku. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 10. Wyodrębnia się w budżecie kwotę 385.049,86 zł stanowiącą fundusz sołecki, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 11. Ustala się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 12. 1. Ustala się dochody związane z realizacją zadań administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
2. Ustala się wydatki związane z realizacją zadań administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 13. Wydatki budżetu na 2021r. obejmują planowane wydatki majątkowe w wysokości 7.056.295,75 zł, jak w załączniku Nr 10.
§ 14. Ustala się plan dochodów i wydatków związanych z gromadzeniem opłat i kar za korzystanie ze środowiska, zgodnie z załącznikiem Nr 11.
§ 15. Ustala się plan dochodów i wydatków związanych z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, zgodnie z załącznikiem Nr 12.
§ 16. Ustala się plan przychodów i wydatków na realizację zadań w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych zgodnie z załącznikiem Nr 13 do niniejszej uchwały.
§ 17. Upoważnia się Burmistrza Dobrodzienia do:
1) zaciągania kredytów na pokrycie występującego w trakcie roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1.000.000,00 zł,
2) dokonywania zmian w ramach działu w planie wydatków bieżących w tym: na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;
3) dokonywania zmian w ramach działu w planie wydatków majątkowych;
4) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianami kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.), o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności z budżetu środków europejskich;
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu;
6) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do dokonywania przeniesień w ramach działu w planie wydatków bieżących z wyłączeniem planu wydatków na wynagrodzenia;
7) udzielania w roku budżetowym pożyczek krótkoterminowych do łącznej kwoty 150.000,00 zł.
§ 18. 1. Upoważnia się Burmistrza i dyrektorów jednostek organizacyjnych Gminy do udzielania jednorazowych i stałych zaliczek – nie przekraczających roku budżetowego dla podległych pracowników.
2. Upoważnia się Burmistrza do udzielania zaliczek jednorazowych i stałych nie przekraczających roku budżetowego dyrektorom i kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy z wyłączeniem ust.3.
3. Upoważnia się Dyrektora Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół i Przedszkoli do udzielenia jednorazowych i stałych zaliczek – nie przekraczających roku budżetowego dla dyrektorów szkół podstawowych, przedszkoli i żłobka.
§ 19. Uzyskane przez jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym mogą być przyjmowane na rachunki bieżące wydatków i stanowią wznowienie wydatków w tym samym roku budżetowym z wyjątkiem zwrotów wydatków uzyskanych z budżetu Unii Europejskiej na programy i projekty z udziałem tych środków.
§ 20. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrodzienia.
§ 21. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.

Przewodniczący Rady
Miejskiej
Piotr Kapela

PDFUchwała Nr XXV 225 2020.pdf (1,25MB)

 

Głosowanie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dobrodzień na 2021 rok.

Wyniki imienne:

ZA(12):

Gabriel Kukowka, Radosław Zając, Damian Karpinski, Sara Dyllong, Jacek Skibe, Dorota Wołowczyk, Robert Kobus, Rafał Chwalczyk, Tomasz Miazga, Rajmund Lichota, Piotr Kapela, Krzysztof Bula

PRZECIW(0):

WSTRZYMUJĘ SIĘ(0):

NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI(3):

Jerzy Proft, Joachim Wloczyk, Dorota Maleska