Samodzielne stanowisko ds. kontroli
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. KONTROLI
Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. kontroli należy:
- opracowywanie planów kontroli jednostek organizacyjnych gminy, kontroli wewnętrznych w ramach urzędu, kontroli prawidłowości wydatkowania i rozliczenia dotacji udzielonej z budżetu Gminy;
- prowadzenie kontroli organizacyjnych i finansowych: kompleksowych, problemowych, doraźnych i sprawdzających w gminnych jednostkach organizacyjnych;
- wykonywanie kontroli wewnętrznej w urzędzie na zlecenie Burmistrza, Zastępcy Burmistrza lub Sekretarza w stosunku do kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub stanowisk (w tym stanowisk samodzielnych);
- prowadzenie kontroli wykorzystania dotacji z budżetu Gminy udzielonych jednostkom nie będącym jego jednostkami organizacyjnymi;
- przedmiotem kontroli, o których mowa w punktach 2 i 3 jest w szczególności:
- celowość, legalność, gospodarność i rzetelność dysponowania środkami publicznymi,
- zgodność działalności jednostki kontrolowanej z obowiązującymi przepisami oraz przyjętymi przez Gminę strategiami i procedurami,
- dysponowanie powierzonym mieniem komunalnym,
- prawidłowość realizacji dochodów i wydatków Gminy,
- wykonywanie zadań wynikających z aktów prawnych organów Gminy,
- kontrola spraw indywidualnych zleconych przez Burmistrza,
- kontrola przestrzegania przepisów w zakresie zamówień publicznych i dyscypliny finansów publicznych.
- sporządzanie protokołów zawierających wyniki kontroli oraz przedkładanie ich Burmistrzowi;
- przeprowadzanie kontroli z realizacji wniosków pokontrolnych oraz przedkładanie Burmistrzowi protokołów z w/w kontroli;
- wykonanie czynności z zakresu zadań kontroli zarządczej;
- koordynowanie prowadzenia audytu wewnętrznego w gminne Dobrodzień;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza.
Starszy inspektor
Sonia Moj-Rudzińska
tel. 34 3575100 wew. 42
email: