Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. OBRONY CYWILNEJ, ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO, ORGANIZACJI OSP I BHP

Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, organizacji OSP i BHP należą sprawy:

  1. w zakresie spraw obronnych i obrony cywilnej:
  1. opracowywanie, uzgadnianie i aktualizowanie dokumentów planistyczno­organizacyjnych oraz koordynacja realizacji przedsięwzięć i procedur w nim zawartych:
  • Planu ochrony zabytków,
  • Planów ewakuacji (przyjęcia) ludności I,II ,i III stopnia,
  • Planu zaopatrzenia w wodę w warunkach szczególnych,
  1. przygotowanie, koordynowanie i nadzorowanie działania Systemu Wczesnego Ostrzegania (SWO) Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA) ludności oraz Systemu Wczesnego Ostrzegania (SWO) na terenie gminy,
  2. prowadzenie Bazy OC oraz systematyczne jej uaktualnianie do regulaminu,
  3. realizacja planowania operacyjnego i programowania obronnego,
  4. przygotowanie systemu obronnego państwa, umożliwiającego mobilizacyjne rozwinięcie Sił Zbrojnych RP,
  5. przygotowanie do realizacji zadań wynikających z obowiązków państwa – gospodarza realizowanych na rzecz wojsk sojuszniczych,
  6. przygotowanie do realizacji zadań w zakresie kierowania obroną państwa,
  7. przygotowanie do realizacji zadań wynikających ze stanów gotowości obronnej państwa,
  8. planowanie i organizowanie świadczeń na rzecz obrony,
  9. planowanie i realizacja przedsięwzięć gospodarczo – obronnych,
  10. realizacja wyłączenia pracowników z obowiązku pełnienia służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na potrzeby organów administracji publicznej i innych jednostek organizacyjnych,
  11. planowanie i organizacja szkolenia obronnego,
  12. planowanie i wykonywanie kontroli realizacji zadań obronnych,
  1. w zakresie zarządzania kryzysowego:
  1. opracowywanie i aktualizacja Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego oraz koordynacja realizacji przedsięwzięć i procedur w nim zawartych,
  2. opracowywanie i aktualizacja Planu operacyjnego ochrony przed powodzią dla gminy,
  3. koordynowanie z ramienia Urzędu działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem zagrożeń na terenie gminy,
  4. planowanie i organizowanie ewakuacji (przyjęcia) ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia,
  5. organizowanie, koordynowanie oraz nadzór nad działaniem Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego" (GCZK). Prowadzenie szkoleń oraz instruktaży dla obsady GCZK,
  6. współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
  7. nadzorowanie funkcjonowania łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego,
  8. opracowanie dokumentacji oraz organizowanie posiedzeń Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego (GZZK),
  9. zabezpieczanie środków i materiałów wykorzystywanych w fazie reagowania i odbudowy zarządzania kryzysowego.
  1. w zakresie organizacji OSP:
  1. nadzór nad ochroną przeciwpożarową na terenie Gminy,
  2. pomoc w zapewnieniu ochotniczym strażom pożarnym pomieszczeń i sprzętu zapewniającego funkcjonowanie tych jednostek,
  3. prowadzenie ewidencji jednostek OSP działających na terenie Gminy oraz pojazdów pożarniczych,
  4. nadzór nad właściwym gospodarowaniem środkami i majątkiem przekazanym jednostkom OSP,
  5. zgłaszanie organom Gminy potrzeb rzeczowych i finansowych w zakresie zapewnienia jednostkom ochotniczym straży pożarnych:
  • środków alarmowania i łączności,
  • pomieszczeń, wyposażenia, sprzętu, urządzeń przeciwpożarowych, odzieży specjalnej i umundurowania oraz materiałów niezbędnych do konserwacji, eksploatacji i naprawy,
  • środków transportowych do akcji ratowniczych i ćwiczeń,
  • zasobów wody do gaszenie pożarów,
  1. weryfikowanie wniosków  OSP o wypłatę ekwiwalentu za udział w działaniach ratowniczych i szkoleniach oraz przekazanie do realizacji,
  2. współdziałanie z odpowiednimi stanowiskami pracy Urzędu i jednostkami organizacyjnymi w zakresie remontów strażnic,
  3. udział w prowadzonych okresowych inwentaryzacjach sprzętu pożarniczego, umundurowania, paliwa i opału w jednostkach OSP,
  4. planowanie budżetu  OSP,
  5. współpraca z Państwową Strażą Pożarną w Oleśnie oraz z Oddziałami Związku OSP RP,
  6. obsługa Zarządu Oddziału Miejsko-Gminnego Związku OSP RP oraz sprawozdań internetowych OSP,
  7. sporządzenie opinii do świadczenia ratowniczego,
  1. w zakresie  BHP:
  1. nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp i ppoż. w Urzędzie,
  2. przeprowadzanie kontroli warunków pracy,
  3. prowadzenie spraw powypadkowych, rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,
  4. przeprowadzanie szkoleń bhp (wstępnych, ogólnych i okresowych) z pracownikami urzędu oraz szkoleń z zakresu ochrony przeciwpożarowej w ramach posiadanych kompetencji,
  5. prowadzenie dokumentacji szkoleniowej bhp i ppoż,
  6. współpraca z instytucjami, służbami i strażami w zakresie spraw bhp i ochrony przeciwpożarowej,
  7. realizowanie zadań nałożonych przez zwierzchnie służby ochrony przeciwpożarowej,
  8. prowadzenie okresowych i doraźnych kontroli pomieszczeń urzędu w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego oraz opracowanie wniosków dla Burmistrza w tym zakresie,
  9. uczestniczenie w pracach komisji pożarowo-technicznej,
  10. sprawowanie nadzoru nad prawidłowym utrzymaniem dróg komunikacyjnych służących celom ewakuacji, ich oznakowaniem,
  11. sprawowanie nadzoru nad prawidłowością rozmieszczenia, stanem sprawności technicznej i konserwacją sprzętu i urządzeń przeciwpożarowych,
  12. opracowywanie i uaktualnianie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego Urzędu,
  13. nadzór nad terminowością wykonywanych kontroli i przeglądów stanu technicznego budynku Urzędu,
  1. wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza.

Podinspektor
Kamila Skubała
tel. 34 3575100 wew. 47
email: