Samodzielne stanowisko ds. handlu i usług
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. HANDLU I USŁUG
Do samodzielnego stanowiska ds. handlu i usług należy:
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców;
- rejestracja działalności gospodarczej osób fizycznych, dokonywanie zmian dotyczących działalności gospodarczych do CEIDG;
- zawieszanie lub wznawianie działalności gospodarczej;
- weryfikacja wniosku, przekształcenie na formę elektroniczną i przesłanie do CEIDG;
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane z ewidencji gminnej działalności gospodarczej;
- realizacja uchwał Rady w sprawie miejsc usytuowania i liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych;
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w punktach detalicznych i gastronomicznych;
- wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- wydawanie decyzji o cofaniu i wygaszaniu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- wprowadzanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (wydawanych, cofniętych i wygaszonych) do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- współpraca z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
w zakresie opiniowania wniosków o wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych; - prowadzenie spraw związanych z opłatami za korzystanie z zezwoleń oraz oświadczeniami o wartości sprzedaży napojów alkoholowych;
- prowadzenie ewidencji pól biwakowych, gospodarstw agroturystycznych oraz innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie;
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających zgłoszenia do ewidencji gospodarstw agroturystycznych, pól biwakowych i innych obiektów w których są świadczone usługi hotelarskie;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
- opracowywanie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
- przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do ogłoszenia otwartych konkursów ofert dla organizacji pozarządowych i podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego zgodnie z ustawą pożytku publicznego i wolontariacie oraz z Zarządzeniem Burmistrza w sprawie otwartego konkursu ofert na wykonanie zadania publicznego;
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji w trybie pozakonkursowym dla organizacji pozarządowych i podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego;
- opracowanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Innych Uzależnień i koordynowanie działań ujętych w tym planie;
- współpracowanie z podmiotami prowadzącymi na terenie Gminy działania związane z profilaktyką alkoholową i przeciwdziałaniem narkomanii;
- wykonywanie obowiązków w zakresie sprawozdawczości w zakresie profilaktyki alkoholowej;
- współpraca z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie profilaktyki alkoholowej;
- realizacja zadań w zakresie ochrony zdrowia na terenie Gminy Dobrodzień;
- wykonywanie obowiązków w zakresie sprawozdawczości w zakresie ochrony zdrowia;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza.
Starszy inspektor
Irena Kurtz
tel. 34 3575100 wew. 37
email: