Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

URZĄD STANU CYWILNEGO

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu rejestracji stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:

  1. Rejestracji urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób.
  2. Sporządzania aktów stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego.
  3. Wykonywania czynności materialno-technicznych z zakresu rejestracji stanu cywilnego nie skutkujących sporządzeniem aktu stanu cywilnego.
  4. Wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń.
  5. Migracji aktów do rejestru stanu cywilnego.
  6. Przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych.
  7. Przekazywania ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych stanu cywilnego do Archiwum Państwowego.
  8. Przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń.
  9. Rejestracji danych w rejestrze PESEL z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
  10. Sporządzania wzmianek dodatkowych i przypisków w  aktach stanu cywilnego.
  11. Realizacji zleceń przekazywanych przez innych kierowników urzędu stanu cywilnego, organy gminy oraz wysyłanie zleceń do właściwych organów.
  12. Wydawania decyzji administracyjnych o odmowie dokonania czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
  13. Wydawania decyzji dotyczących zmiany imienia i  nazwiska.
  14. Wykonywania zadań wynikających z Konkordatu.
  15. Wykonywania obowiązków statystycznych dotyczących urodzeń, małżeństw
    i zgonów.
  16. Organizacji uroczystości jubileuszowych dla małżonków obchodzących jubileusz
    50-lecia  Pożycia Małżeńskiego oraz rocznic urodzinowych.
  17. Prowadzenia bieżącej korespondencji krajowej i konsularnej.
  18. Wykonywania innych zadań zleconych przez Burmistrza.

Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Ewa Kalisz
tel. 34 3575100 w.40
email: