Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

URZĄD STANU CYWILNEGO

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu rejestracji stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:

  1. rejestracji urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
  2. sporządzania aktów stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego,
  3. wykonywania czynności materialno-technicznych z zakresu rejestracji stanu cywilnego nie skutkujących sporządzeniem aktu stanu cywilnego,
  4. wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
  5. migracji aktów do rejestru stanu cywilnego,
  6. przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
  7. przekazywania ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych stanu cywilnego do Archiwum Państwowego,
  8. przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń,
  9. rejestracji danych w rejestrze PESEL z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
  10. sporządzania wzmianek dodatkowych i przypisków w  aktach stanu cywilnego,
  11. realizacji zleceń przekazywanych przez innych kierowników urzędu stanu cywilnego, organy gminy oraz wysyłanie zleceń do właściwych organów,
  12. wydawania decyzji administracyjnych o odmowie dokonania czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
  13. wydawania decyzji dotyczących zmiany imienia i  nazwiska,
  14. wykonywania zadań wynikających z Konkordatu,
  15. wykonywania obowiązków statystycznych dotyczących urodzeń, małżeństw i zgonów,
  16. organizacji uroczystości jubileuszowych dla małżonków obchodzących jubileusz 50-lecia  Pożycia Małżeńskiego.
  17. prowadzenia bieżącej korespondencji krajowej i konsularnej,
  18. Wykonywania innych zadań zleconych przez Burmistrza.

Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Ewa Kalisz
tel. 34 3575100 wew. 40
email: