URZĄD STANU CYWILNEGO
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu rejestracji stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
- rejestracji urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
- sporządzania aktów stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego,
- wykonywania czynności materialno-technicznych z zakresu rejestracji stanu cywilnego nie skutkujących sporządzeniem aktu stanu cywilnego,
- wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- migracji aktów do rejestru stanu cywilnego,
- przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
- przekazywania ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych stanu cywilnego do Archiwum Państwowego,
- przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń,
- rejestracji danych w rejestrze PESEL z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
- sporządzania wzmianek dodatkowych i przypisków w aktach stanu cywilnego,
- realizacji zleceń przekazywanych przez innych kierowników urzędu stanu cywilnego, organy gminy oraz wysyłanie zleceń do właściwych organów,
- wydawania decyzji administracyjnych o odmowie dokonania czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
- wydawania decyzji dotyczących zmiany imienia i nazwiska,
- wykonywania zadań wynikających z Konkordatu,
- wykonywania obowiązków statystycznych dotyczących urodzeń, małżeństw i zgonów,
- organizacji uroczystości jubileuszowych dla małżonków obchodzących jubileusz 50-lecia Pożycia Małżeńskiego.
- prowadzenia bieżącej korespondencji krajowej i konsularnej,
- Wykonywania innych zadań zleconych przez Burmistrza.
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Ewa Kalisz
tel. 34 3575100 wew. 40
email: