URZĄD STANU CYWILNEGO
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu rejestracji stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
- Rejestracji urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób.
- Sporządzania aktów stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego.
- Wykonywania czynności materialno-technicznych z zakresu rejestracji stanu cywilnego nie skutkujących sporządzeniem aktu stanu cywilnego.
- Wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń.
- Migracji aktów do rejestru stanu cywilnego.
- Przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych.
- Przekazywania ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych stanu cywilnego do Archiwum Państwowego.
- Przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń.
- Rejestracji danych w rejestrze PESEL z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
- Sporządzania wzmianek dodatkowych i przypisków w aktach stanu cywilnego.
- Realizacji zleceń przekazywanych przez innych kierowników urzędu stanu cywilnego, organy gminy oraz wysyłanie zleceń do właściwych organów.
- Wydawania decyzji administracyjnych o odmowie dokonania czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
- Wydawania decyzji dotyczących zmiany imienia i nazwiska.
- Wykonywania zadań wynikających z Konkordatu.
- Wykonywania obowiązków statystycznych dotyczących urodzeń, małżeństw
i zgonów. - Organizacji uroczystości jubileuszowych dla małżonków obchodzących jubileusz
50-lecia Pożycia Małżeńskiego oraz rocznic urodzinowych. - Prowadzenia bieżącej korespondencji krajowej i konsularnej.
- Wykonywania innych zadań zleconych przez Burmistrza.
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Ewa Kalisz
tel. 34 3575100 w.40
email: