SEKRETARZ
Do zakresu działania i kompetencji Sekretarza należy prowadzenie powierzonych przez Burmistrza spraw Gminy a w szczególności:
- Zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu.
- Sporządzanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu i czuwanie nad jego aktualizacją.
- Sporządzanie projektów struktury organizacyjnej Urzędu.
- Opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy.
- Opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy.
- Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników, min:
- przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych;
- przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy;
- organizowanie, przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu;
- Nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie, prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr, oraz nadzorowanie spraw z zakresu zarządzania personelem.
- Przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu.
- Nadzorowanie prawidłowego obiegu dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
- Przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy.
- Koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami.
- Nadzorowanie prac związanych z udostępnianiem informacji publicznej przez pracowników Urzędu.
- Przeprowadzanie kontroli terminowego załatwiania skarg i wniosków przez merytoryczne komórki Urzędu.
- Prowadzenie przesłuchań świadków w celu udokumentowania okresów zatrudnienia.
- Prowadzenie procedury naboru pracowników do Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
- Sprawowanie nadzoru nad przebiegiem służby przygotowawczej.
- Sprawowanie nadzoru nad realizacją wniosków i zaleceń kontroli zewnętrznych i wewnętrznych dotyczących spraw będących w zakresie działania i kompetencji Sekretarza.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z podziałem administracyjnym Gminy.
- Nadzór nad przygotowaniem materiałów na Sesje Rady i posiedzenia Komisji.
- Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy.
- Organizowanie współpracy Gminy z zagranicą.
- Sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem materiałów do Biuletynu Informacji Publicznej i ich udostępnianiem zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej.
- Uczestniczenie w realizacji zadań obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i spraw obronnych.
- Wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
Sekretarz Gminy
Waldemar Krafczyk
tel. 34 3575100 w.38
email: