SEKRETARZ
Do zakresu działania i kompetencji Sekretarza należy prowadzenie powierzonych przez Burmistrza spraw Gminy a w szczególności:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu;
- sporządzanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu i czuwanie nad jego aktualizacją;
- sporządzanie projektów struktury organizacyjnej Urzędu;
- opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy;
- opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy;
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników, min:
- przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
- przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
- organizowanie, przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie, prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr, oraz nadzorowanie spraw z zakresu zarządzania personelem;
- przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu;
- nadzorowanie prawidłowego obiegu dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną;
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
- koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami;
- nadzorowanie prac związanych z udostępnianiem informacji publicznej przez pracowników Urzędu;
- przeprowadzanie kontroli terminowego załatwiania skarg i wniosków przez merytoryczne komórki Urzędu;
- prowadzenie przesłuchań świadków w celu udokumentowania okresów zatrudnienia;
- prowadzenie procedury naboru pracowników do Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy;
- sprawowanie nadzoru nad przebiegiem służby przygotowawczej;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją wniosków i zaleceń kontroli zewnętrznych i wewnętrznych dotyczących spraw będących w zakresie działania i kompetencji Sekretarza;
- prowadzenie dokumentacji związanej z podziałem administracyjnym Gminy;
- nadzór nad przygotowaniem materiałów na Sesje Rady i posiedzenia Komisji;
- nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy;
- współudział w organizowaniu współpracy Gminy z zagranicą;
- sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem materiałów do Biuletynu Informacji Publicznej i ich udostępnianiem zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej;
- uczestniczenie w realizacji zadań obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i spraw obronnych;
- wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
Sekretarz Gminy
Waldemar Krafczyk
tel. 34 3575100 wew. 38
email: